Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9x 325i käyntihäiriöt? N53

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Deeki
    Newbiemmer
    • Jan 2016
    • 25
    • -

    Mistähän mahtais löytää N53:seen suuttimet parhaaseen hintaan/mistä kannattais tilailla?
    G30 520d xDrive M-sport -17

    Ex:
    F32 435i M-sport -13
    F31 330d M-sport -14
    F11 520d M-sport -13
    E91 320d M-sport -07
    E46 Touring 320d M-sport -04

    Comment

    • tiakri
      BTCF Member
      • Jan 2008
      • 208

      Originally posted by Deeki View Post
      Mistähän mahtais löytää N53:seen suuttimet parhaaseen hintaan/mistä kannattais tilailla?
      Ebaysta noita on aina välillä löytynyt vähän halvemmalla kuin suomesta.

      Esim. https://www.ebay.de/itm/ORIGINAL-BMW...4AAOSwWm5dTVLy

      Mitään muita kuin noita originaaleja -11 indeksillä ei kannata käyttää. Ja nuo -11 indeksin suuttimet pitää olla kaikki samalla -11 indeksillä, eli ei voi sekoittaa vanhempien kanssa. Tai ei ainakaan suositella.

      Edit: Näköjään Leebmannilla myös aika hyvään hintaan https://www.leebmann24.de/injektor-1...537589048.html
      Last edited by tiakri; 10-01-2020, 12:50. Reason: Leebmann
      E90lci'09

      Comment

      • Jupi
        Bimmer Rookie
        • Apr 2019
        • 150
        • Tampere

        Näyttää olevan samat suuttimet kuin N43-moottorille. Ostin itse Leebmannilta N43-moottorille suuttimet kun totesin paikan halvimmaksi. OEM index -11 suuttimia tuli.
        Muista ostaa myös nämä mukaan, ellet halua koittaa irroitella vanhoista ehjänä https://www.leebmann24.de/entkopplun...537564751.html

        Leebmannilta tuli kyllä tosi nopeasti ja ilman ongelmia nuo, iso peukku sille.
        Last edited by Jupi; 10-01-2020, 13:24.
        E90 318i -09

        Comment

        • zakspeed
          BTCF Member
          • Nov 2003
          • 1996
          • Tampere/kainuu

          Originally posted by tiakri View Post
          Mitään muita kuin noita originaaleja -11 indeksillä ei kannata käyttää. Ja nuo -11 indeksin suuttimet pitää olla kaikki samalla -11 indeksillä, eli ei voi sekoittaa vanhempien kanssa. Tai ei ainakaan suositella.
          Voi sekoittaa keskenään jos kaikki vanhat ovat ehjiä.
          -M5- '00
          -i3 94 rex '19
          -Ascona B 4.0 '80
          Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
          -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
          -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

          Comment

          • suppari
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2006
            • 4049
            • Turku

            Originally posted by zakspeed View Post
            Voi sekoittaa keskenään jos kaikki vanhat ovat ehjiä.
            Siis sekoittaa -11 indeksejä vai indeksejä sekaisin? :think

            Kaikki jossa on sekasarja suuttimia, tulee ennemmin tai myöhemmin kärsimään käyntivioista.
            sigpic
            P:0409699000

            JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
            tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
            huollot/korjaukset!

            BMW E&F sarjaan.
            Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
            8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
            AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

            Comment

            • billie
              Bimmer Rookie
              • Oct 2014
              • 60
              • Pääkaupunkiseutu

              Originally posted by suppari View Post
              Siis sekoittaa -11 indeksejä vai indeksejä sekaisin? :think ...
              Anteeksi, mutta mitä tarkoitta indeksi tässä yhteydessä?
              Onko se:
              - Version number
              - Release number
              - Modification number
              - Fix number
              - Some timing


              etc.
              Last edited by billie; 11-01-2020, 13:17.

              Comment

              • tiakri
                BTCF Member
                • Jan 2008
                • 208

                Tuolla on tietoa noista suuttimista ja yhteensopivuuksista: https://bimmerprofs.com/compatibility-of-injectors/

                Näemmä mulla oli vanhaa/väärää tietoa, eli tuon mukaan kaikki OEM suuttimet sopivat keskenään indeksistä huolimatta.

                EDIT: Suuttimet myyty.
                Last edited by tiakri; 15-01-2020, 22:44.
                E90lci'09

                Comment

                • Deeki
                  Newbiemmer
                  • Jan 2016
                  • 25
                  • -

                  Ilmeisemminkin tuolta leebman24:sta täytynee sitten laittaa tulemaan. 5 suutinta olisi hakusessa. Eihän kellään olis sattunut jäämään hyllyyn tarpeettomana?:think

                  Ja osaako joku sen verta vielä sanoa, että saako/kannattaako samasta puljusta tilata myös puolat ja tulpat. Sais kaikki kerta heitolla... Ja mites onko tuolla muuten minkään sortin palautusoikeutta? Tai kannattaako laittaa sähköpostia, että saako vielä jonkun sortin könttätarjouksen?

                  Kiitos jo etukäteen!
                  G30 520d xDrive M-sport -17

                  Ex:
                  F32 435i M-sport -13
                  F31 330d M-sport -14
                  F11 520d M-sport -13
                  E91 320d M-sport -07
                  E46 Touring 320d M-sport -04

                  Comment

                  • onavez
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2015
                    • 87
                    • Lappeenranta

                    Tänään rupes N53B30 kone käymään tyhjäkäynillä erittäin huonosti, juuri ja juuri kestää käynnissä. Vikakoodeja antaa Mixture controllista ja smooth runningista(kuva liitteenä). Purin koneen suojamuovit pois ja huomasin että imee ilmaa tuosta venttiilikannessa olevasta huohottimesta niin että vihellys kuuluu. Huomasin myös että öljykorkkia ei saa käsivoimin auki koneen ollessa käynnissä. Onko mitään tälle mitään muuta mahollista syytä kuin että venttiilikannessa oleva huohottimen kalvo on revennyt? :think
                    Attached Files
                    E60 LCI 530xi -07
                    Ex:
                    E36 325 -91
                    E36 318 -93

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10949
                      • Joensuu

                      Originally posted by onavez View Post
                      Tänään rupes N53B30 kone käymään tyhjäkäynillä erittäin huonosti, juuri ja juuri kestää käynnissä. Vikakoodeja antaa Mixture controllista ja smooth runningista(kuva liitteenä). Purin koneen suojamuovit pois ja huomasin että imee ilmaa tuosta venttiilikannessa olevasta huohottimesta niin että vihellys kuuluu. Huomasin myös että öljykorkkia ei saa käsivoimin auki koneen ollessa käynnissä. Onko mitään tälle mitään muuta mahollista syytä kuin että venttiilikannessa oleva huohottimen kalvo on revennyt? :think
                      Kun korkkia ei saa auki, niin eipä tuossa paljon muita vaihtoehtoja ole kun se huohotin.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • onavez
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2015
                        • 87
                        • Lappeenranta

                        Originally posted by HTK12 View Post
                        Kun korkkia ei saa auki, niin eipä tuossa paljon muita vaihtoehtoja ole kun se huohotin.
                        Näin arvelinkin. Kiitos vielä varmistuksesta
                        E60 LCI 530xi -07
                        Ex:
                        E36 325 -91
                        E36 318 -93

                        Comment

                        • billie
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2014
                          • 60
                          • Pääkaupunkiseutu

                          Originally posted by HTK12 View Post
                          Kun korkkia ei saa auki, niin eipä tuossa paljon muita vaihtoehtoja ole kun se huohotin.
                          N53B30, millä km määrillä tuo huohotin alkaa lopetella uraansa.
                          Kaverin puolesta vaan kyselen.

                          Comment

                          • fraatti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 4595
                            • Tampere

                            Originally posted by billie View Post
                            N53B30, millä km määrillä tuo huohotin alkaa lopetella uraansa.
                            Kaverin puolesta vaan kyselen.
                            Tuurista kiinni. Kaverilla meni 150 - 200tkm väliin.
                            F11 535dX LCI
                            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                            Comment

                            • PösökinOli
                              Newbiemmer
                              • Jan 2015
                              • 22
                              • Helsinki

                              Originally posted by onavez View Post
                              Tänään rupes N53B30 kone käymään tyhjäkäynillä erittäin huonosti, juuri ja juuri kestää käynnissä. Vikakoodeja antaa Mixture controllista ja smooth runningista(kuva liitteenä). Purin koneen suojamuovit pois ja huomasin että imee ilmaa tuosta venttiilikannessa olevasta huohottimesta niin että vihellys kuuluu. Huomasin myös että öljykorkkia ei saa käsivoimin auki koneen ollessa käynnissä. Onko mitään tälle mitään muuta mahollista syytä kuin että venttiilikannessa oleva huohottimen kalvo on revennyt? :think

                              Täällä samanlaiset oireet samalla koneella. Mulla löytyy vaan 2A2B ja 2A2C eli kai kahdelta lambdalta sanoo laihaa seosta. Oiskohan se tässäkin sitten imuvuoto. Mitenkähän se korkeapainebensapumppu yleensä oireilisi? Antaako se jotain omaa virhettä suoraan?
                              Onko tuon venttiilikopan huohottimen vaihtaminen mahdollista vai onko se koko venttiilikoppa uusittava? Mulla on kyllä sekin jo vähän halki että voisi mennä vaihtoon.
                              Edit:
                              Oireisiin tarkennuksena että tämä pahenee kun kone lämpenee. Kylmällä ei edes välttämättä huomaa. Lisäksi tyhjäkäynti on korkealla eli kun moottorijarrulla vauhti hidastuu niin veto menee päälle aika korkealta. Se on varmaan vain koneen tapa kompensoida tuota ongelmaa.
                              Last edited by PösökinOli; 07-04-2020, 13:07.
                              E91 LCI 325i N53

                              Comment

                              • Dualfun
                                Moderator
                                • Jan 2003
                                • 17837
                                • PKS

                                Originally posted by PösökinOli View Post
                                Täällä samanlaiset oireet samalla koneella. Mulla löytyy vaan 2A2B ja 2A2C eli kai kahdelta lambdalta sanoo laihaa seosta. Oiskohan se tässäkin sitten imuvuoto. Mitenkähän se korkeapainebensapumppu yleensä oireilisi? Antaako se jotain omaa virhettä suoraan?
                                Onko tuon venttiilikopan huohottimen vaihtaminen mahdollista vai onko se koko venttiilikoppa uusittava? Mulla on kyllä sekin jo vähän halki että voisi mennä vaihtoon.
                                Voi olla myös ongelma laihaseoksen kontrollissa, eli NOx anturi, tai sitten vuotava pakoputki.

                                Kannattaa aloittaa nollaamalla ainakin adaptaatiot ja sitten ajamalla uusiksi sopeutusajo.
                                E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                                E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                                E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                                ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                                ½ E36
                                ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                                Muut talouden vehkeet:
                                E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                                Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                                Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎