Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9x 325i käyntihäiriöt? N53

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4628
    • Tampere

    Originally posted by Aniliinis View Post
    Jatkan edellistä, jos joku joskus painii samojen ongelmien kanssa. Eli homma jatkui Laakkosella. Vaihtoon meni vanosten säätöyksiköt, solenoidit sekä nokkaketjun kiristin ja imukanavat pähkinäpuhallettiin karstasta.

    Kustannukset tähän asti 6000€
    Konkurs.
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

    Comment

    • Aniliinis
      Newbiemmer
      • Aug 2017
      • 9
      • Jkl

      Originally posted by Aniliinis View Post
      Auto 318i vm2008 N43, ajettu 133tkm (sokeus iski, enkä löytänyt ketjua N43:n käyntihäiriöistä).

      Oireina tyhjäkäynti heittelehtii kylmänä. Tukossa ja nykii.

      Yleiskorjaamo vaihtoi vikakoodien (30EA, 2EF5, 2AF4, 2AF2, 2AF6, 2AF9) perusteella nox-anturin ja termostaatin sekä tulpat.

      Seuraavaksi Laakkonen vaihtoi kaikki suuttimet + tiivisteet ja sytytyspuolat. Sekä ajettiin uusi softa, jonka takia vaihtoon meni myös viallinen kytkentäyksikkö.

      Häiriövaloja ei ole palanut missään vaiheessa. Laakkosella ei vikakoodeja löytynyt, koska ne oli yleiskorjaamolla korjauksen yhteydessä nollattu. Ja autolla ajettu tuossa välissä ainoastaan parin kilometrin siirtomatka.

      Suuttimet ja puolat päädyttiin vaihtamaan oireiden sekä suutintestin perusteella.

      Yleiskorjaamo otti pyynnöstäni pakokaasutestin ennen nox-anturin vaihtoa -> kaikki muu ok, paitsi lambda (jäännöshappi?)
      Originally posted by Aniliinis View Post
      Jatkan edellistä, jos joku joskus painii samojen ongelmien kanssa. Eli homma jatkui Laakkosella. Vaihtoon meni vanosten säätöyksiköt, solenoidit sekä nokkaketjun kiristin ja imukanavat pähkinäpuhallettiin karstasta.

      Kustannukset tähän asti 6000€
      Jatkoa seuraa edelleen.. Auto pysyy Laakkosella. Tukkoisuus ja nykiminen kuulema saatu pois, kylmäkäynti humppaa edelleen ylös-alas.

      Kysymys: Aiheuttaako viallinen korkeapainepumppu ja polttoaineen paineanturi käyntihäiriöitä sekä kylmäkäynnissä, että lämpimänä? Vai vaan kylmäkäynnissä? Eiks tuohon ole jo kaikki muu mahdollinen vaihdettu?
      Last edited by Aniliinis; 19-09-2017, 16:17. Reason: Lisätty kysymys

      Comment

      • JanskiAWD
        Bimmer Rookie
        • Mar 2006
        • 192
        • S:t Karins

        Originally posted by Aniliinis View Post
        Jatkoa seuraa edelleen.. Auto pysyy Laakkosella. Tukkoisuus ja nykiminen kuulema saatu pois, kylmäkäynti humppaa edelleen ylös-alas.

        Kysymys: Aiheuttaako viallinen korkeapainepumppu ja polttoaineen paineanturi käyntihäiriöitä sekä kylmäkäynnissä, että lämpimänä? Vai vaan kylmäkäynnissä? Eiks tuohon ole jo kaikki muu mahdollinen vaihdettu?
        Kysy osaako ne siellä Laakkosella seurata livedatasta miltä ne paineet näyttää kylmänä, vai vaihdetaanko seuraavaksi kaikki auton pumput ja anturit kalleimmasta aloittaen?

        Voihan siellä olla joku oikeasti mystinen vika takana, mistä mä mitään tiedän kunhan huutelen.
        e92 "330"xiA M-sport
        Mini Cooper R50

        Comment

        • Aniliinis
          Newbiemmer
          • Aug 2017
          • 9
          • Jkl

          Originally posted by JanskiAWD View Post
          Kysy osaako ne siellä Laakkosella seurata livedatasta miltä ne paineet näyttää kylmänä, vai vaihdetaanko seuraavaksi kaikki auton pumput ja anturit kalleimmasta aloittaen?

          Voihan siellä olla joku oikeasti mystinen vika takana, mistä mä mitään tiedän kunhan huutelen.
          Mulle oikeastaan yks paskan hailea, mitä vaihtavat, kun 2000€:n kuluttajasuoja-osa omalta kohdalta täynnä ja laskut lähtee myyjälle. Mut olishan se toki kiva saada auto ajoon, kun myyjä ei suostu kaupanpurkuun. Tässä on jo 6vkoa kuljettu työmatkat bussilla

          Comment

          • pyroz
            BTCF Member
            • Nov 2002
            • 6737
            • PK-seutu

            Originally posted by Aniliinis View Post
            Jatkoa seuraa edelleen.. Auto pysyy Laakkosella. Tukkoisuus ja nykiminen kuulema saatu pois, kylmäkäynti humppaa edelleen ylös-alas.

            Kysymys: Aiheuttaako viallinen korkeapainepumppu ja polttoaineen paineanturi käyntihäiriöitä sekä kylmäkäynnissä, että lämpimänä? Vai vaan kylmäkäynnissä? Eiks tuohon ole jo kaikki muu mahdollinen vaihdettu?
            Korkeapainepumppu voi oireilla sekä kylmänä, että lämpimänä.
            Last edited by pyroz; 21-09-2017, 22:06.
            S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

            Comment

            • Aniliinis
              Newbiemmer
              • Aug 2017
              • 9
              • Jkl

              Originally posted by Aniliinis View Post
              Auto 318i vm2008 N43, ajettu 133tkm (sokeus iski, enkä löytänyt ketjua N43:n käyntihäiriöistä).

              Oireina tyhjäkäynti heittelehtii kylmänä. Tukossa ja nykii.

              Yleiskorjaamo vaihtoi vikakoodien (30EA, 2EF5, 2AF4, 2AF2, 2AF6, 2AF9) perusteella nox-anturin ja termostaatin sekä tulpat.

              Seuraavaksi Laakkonen vaihtoi kaikki suuttimet + tiivisteet ja sytytyspuolat. Sekä ajettiin uusi softa, jonka takia vaihtoon meni myös viallinen kytkentäyksikkö.

              Häiriövaloja ei ole palanut missään vaiheessa. Laakkosella ei vikakoodeja löytynyt, koska ne oli yleiskorjaamolla korjauksen yhteydessä nollattu. Ja autolla ajettu tuossa välissä ainoastaan parin kilometrin siirtomatka.

              Suuttimet ja puolat päädyttiin vaihtamaan oireiden sekä suutintestin perusteella.

              Yleiskorjaamo otti pyynnöstäni pakokaasutestin ennen nox-anturin vaihtoa -> kaikki muu ok, paitsi lambda (jäännöshappi?)
              Originally posted by Aniliinis View Post
              Jatkan edellistä, jos joku joskus painii samojen ongelmien kanssa. Eli homma jatkui Laakkosella. Vaihtoon meni vanosten säätöyksiköt, solenoidit sekä nokkaketjun kiristin ja imukanavat pähkinäpuhallettiin karstasta.

              Kustannukset tähän asti 6000€
              Laakkonen nosti kätensä pystyy. Kaikki on tutkittu, mitä tutkittavissa on. Automyyjä suostui vihdoinkin kaupanpurkuun, joten saa nähdä kuka tämän ongelman kanssa seuraavaksi täällä painii.

              Pähkinäpuhalluksen hintaa kun kyseltiin, niin siihen oli kuulema mennyt puolen työpäivän tunnit. Kaikenkaikkiaan työtunteja oli mennyt 20h, joista Laakkonen tuli vastaan laskuttamalla 6h.

              Comment

              • Ka11e
                Newbiemmer
                • Oct 2017
                • 3
                • Puumala



                Onko tuo kyseinen ääni tuttu kellekkään? Omassa tuollainen kuuluu lämpimänä,mutta vaikea paikallistaa.

                Comment

                • AceTeam
                  Newbiemmer
                  • May 2017
                  • 21
                  • Espoo

                  Homma jatkuu.

                  - Bank 2 katalysaattori vaihdettu (korjaantui sen hetkisen vikakoodit)
                  - Nox anturi vaihdettu
                  - Takalambdat vaihettu
                  - Bank 1 suuttimet vaihdettu viimeisimpänä

                  Joka kerta vikat tuntuu siirtyvän seuraavaan paikkaan ja aina uudet vikakoodit. Liitteenä olevassa kuvassa viimeisin eli Bank 1 etulambda arvot liian alhaisia moottorijarrutuksen aikana. Laakkonen diagnosoi tuon, että #3 suutin vuotaa. Vaihdoin 1-3 sylinterien suuttimet uusiin /-11 revisiolle. Mikään ei muuttunut.

                  Livedataa seuraamalla moottorijarrutuksen aikana näkyy, että bank 1 etulambda arvot on noin 2.3V ja Bank 2 etulambda yli 3.0V. Laakkosen testien mukaan lambdoissa ei ole vikaa.

                  Mitäs seuraavaksi?

                  Edit: aiemmat vikasepustukset sivuilla 38 ja 41
                  Edit: Bank 2 eli sylintereissä 4-6 suuttimet ovat revisiota /-11 , /-07 ja /-05. Puolat NGK ja tulpat vanhan näköisiä.
                  Last edited by AceTeam; 15-03-2021, 19:24.
                  Garagster - Autovaraosien Tripadvisor
                  Facebook: Hyvät & Huonot Varaosamerkit ja Myyjät

                  Comment

                  • tiakri
                    BTCF Member
                    • Jan 2008
                    • 208

                    Näyttäisi olevan taas NOX-sensori lopussa, kestihän tuo noin 8kk.

                    Onko kellään kokemuksia tuosta NOX-emulaattorista, jossa ilmeisesti käytetään bosch motorsport sensoria sopivan emuloinnin läpi, pitäisi olla pitkäikäisempi ja on ainakin hieman halvempi?

                    https://bimmerprofs.com/

                    Jos kokeilisi sellaista vaihteeksi.

                    Jotain keskustelua löytyi näistä:

                    http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=1435551

                    E90lci'09

                    Comment

                    • Dualfun
                      Moderator
                      • Jan 2003
                      • 17844
                      • PKS

                      Originally posted by tiakri View Post
                      Onko kellään kokemuksia tuosta NOX-emulaattorista, jossa ilmeisesti käytetään bosch motorsport sensoria sopivan emuloinnin läpi, pitäisi olla pitkäikäisempi ja on ainakin hieman halvempi?
                      Täällä on paljon keskustelua NOx asiasta, myös emulaattoreista
                      E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                      E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                      E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                      E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
                      ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                      ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                      ½
                      G20 320d xDrive mineralweiss metallic
                      Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                      Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                      Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                      Comment

                      • 205/65-15H
                        BTCF Member
                        • Mar 2008
                        • 1422

                        Ehkä tyhmä kysymys mutta miksi NOx-sensorin pitää toimia? Menee läpi katsastuksesta ja kuluttaa vähän enemmän mutta ei ole ilmaista NOx-jumppakaan.
                        e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                        e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                        Ioniq5 AWD -22
                        Leaf 40kwh -18

                        Comment

                        • Dualfun
                          Moderator
                          • Jan 2003
                          • 17844
                          • PKS

                          Originally posted by 205/65-15H View Post
                          Ehkä tyhmä kysymys mutta miksi NOx-sensorin pitää toimia? Menee läpi katsastuksesta ja kuluttaa vähän enemmän mutta ei ole ilmaista NOx-jumppakaan.
                          Nojoo, ei periaatteessa tarvitsekaan jos uhraa polttoainetaloudellisuuden, mutta koska N43/N53 on varustettu NOx katalysaattorilla, väitän että se lopulta tukkeutuu viallisen järjestelmän ansiosta - vaikka auto ei laihaseoksella omatahtoisesti toimisikaan.
                          E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                          E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                          E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                          E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
                          ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                          ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                          ½
                          G20 320d xDrive mineralweiss metallic
                          Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                          Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                          Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                          Comment

                          • Petsku333
                            BTCF Member
                            • Jun 2014
                            • 349
                            • Kerava

                            Millaisissa kilometreissä rupee mikäkin leipomaan? Kiikarissa 2010 80tkm n53b30. Ainakin kavi tyhjäkäyntiä ihan nätisti. Onko samantien luvassa pari tonnia suutinremonttiin jne. ?
                            Seat Cupra 290

                            Ex. F20 118i MHD Stage 2
                            E60 2006 525i

                            Comment

                            • hcaape
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2009
                              • 837
                              • hyvinkää

                              Originally posted by Petsku333 View Post
                              Millaisissa kilometreissä rupee mikäkin leipomaan? Kiikarissa 2010 80tkm n53b30. Ainakin kavi tyhjäkäyntiä ihan nätisti. Onko samantien luvassa pari tonnia suutinremonttiin jne. ?
                              eiköhän suuttimien vaihtoväli 100tkm nm.kokemusta on
                              sDrive23i A E89 Roadster -10

                              ex E92 325i -09

                              ex E65 735i -02
                              ex E38 730d -98 ;(

                              Comment

                              • tiakri
                                BTCF Member
                                • Jan 2008
                                • 208

                                Nyt on alkanut ilmaantumaan vikakoodia 30E0, eli Nox sensor offset. Tuo tulee erityisesti kylmällä koneella käynnistyksen jälkeen.

                                Laihaseos/Stratified charge toimii kuitenkin ihan hyvin kunhan kone vähän lämpenee.

                                Veikkauksia mistä tuo voisi tulla?
                                E90lci'09

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎