Announcement

Collapse
No announcement yet.

F3x Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pexodus
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2009
    • 1577
    • Leppävirta/Oravikoski

    Pitäisi saada rattiin lämmitys rvalle, nyt kyselenkin millainen ratti on hommattava? Nykyinen siis M-sport vaihdeläpysköillä ja Adaptiivisen Cruise/puhelinohjauksen napeilla, voiko näitä siis hyödyntää uudessa, bägi kai käy ainakin?

    Mites kaistavahdin tärinä rattiin, kuinka onnistuu? Liikennemerkkikamera on
    BMW F11 LCI 530da x-drive
    Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

    Comment

    • salmol
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2013
      • 244
      • Helsinki

      Originally posted by pexodus View Post
      Pitäisi saada rattiin lämmitys rvalle, nyt kyselenkin millainen ratti on hommattava? Nykyinen siis M-sport vaihdeläpysköillä ja Adaptiivisen Cruise/puhelinohjauksen napeilla, voiko näitä siis hyödyntää uudessa, bägi kai käy ainakin?

      Mites kaistavahdin tärinä rattiin, kuinka onnistuu? Liikennemerkkikamera on
      Mulla voisi olla sulle sport-ratti läpyköillä, täristimellä ja lämmityksellä, ollut autossa F36. Laita privaa, jos kiinnostaa.
      Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9 i6, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6

      Comment

      • grz
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2003
        • 274
        • Helsinki

        Onko kukaan asentanut valopakettia jälkeenpäin? F36:sta puuttuu.
        Ainakin spotti/karttavalot eteen ja taakse, meikkipeilivalot ja jalkotilojen valaistus olisi hauska saada.
        Onko näissä kaapelointeja valmiiksi, toimiiko karttavalollinen valopaneeli (61319312496) ihan vain paikalleen laittamalla?
        1990 325i M Technic II
        2016 420d Gran Coupe
        ex:2006 330d M Sport
        ex:2004 325i M Sport

        Comment

        • kt10734
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2008
          • 370
          • Uusimaa

          Originally posted by grz View Post
          Onko kukaan asentanut valopakettia jälkeenpäin? F36:sta puuttuu.
          Ainakin spotti/karttavalot eteen ja taakse, meikkipeilivalot ja jalkotilojen valaistus olisi hauska saada.
          Onko näissä kaapelointeja valmiiksi, toimiiko karttavalollinen valopaneeli (61319312496) ihan vain paikalleen laittamalla?
          Taitaapi olla täälläkin ensimmäinen BMW vuosiin, jossa ei ole meikkipeilien valoa...olisi mielenkiintoista kyllä saada nuo valaistua. En siis itse tarvitse...vaan emäntä!


          Monen monta Bemua + muutama harhalaukaus...

          Comment

          • |foder|
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2006
            • 7087
            • Forssa

            Tyhmä kysymys mutta miten saa automaatin vapaalle, eli N:lle, ilman auton käynnistämistä?

            Auto oli sulamassa tallissa ja ahtaassa tallissa piti siirtää metri. Ei viittis käynnistää kolmeksi sekunniksi. Olisin työntänyt eteenpäin metrin mutta kädettömänä en sit osannut. Piti sit käynnistää.
            Nyt:
            E82 135i -11

            Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

            Comment

            • Pekumie
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2010
              • 243
              • -

              Originally posted by |foder| View Post
              Tyhmä kysymys mutta miten saa automaatin vapaalle, eli N:lle, ilman auton käynnistämistä?

              Auto oli sulamassa tallissa ja ahtaassa tallissa piti siirtää metri. Ei viittis käynnistää kolmeksi sekunniksi. Olisin työntänyt eteenpäin metrin mutta kädettömänä en sit osannut. Piti sit käynnistää.
              Vaihdelaatikon pohjan vieressä on pultti vapautusta varten. Muuten vaihteiston saa vapaalle vasta, kun moottori starttaa, ei välttämättä tarvitse käynnistyä. Nämä siis vikatilanteissa.

              Eli vastaus kysymykseen: Toimivan auton kohdalla ainoa vaihtoehto on käynnistys.

              Comment

              • *makke*
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2007
                • 884
                • Klaukkala

                Virrat päälle jalka jarrulle ja vaihde vapaalle

                Comment

                • |foder|
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2006
                  • 7087
                  • Forssa

                  Originally posted by *makke* View Post
                  Virrat päälle jalka jarrulle ja vaihde vapaalle
                  Niinhän sitä luulis. Tämä testattu eikä asia mene näin yksnkertaisesti.

                  Ja johan on hölmö järjestelmä kun ei saa vapaalle muuten kuin käynnistämällä.
                  Nyt:
                  E82 135i -11

                  Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                  Comment

                  • Pekumie
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2010
                    • 243
                    • -

                    Originally posted by *makke* View Post
                    Virrat päälle jalka jarrulle ja vaihde vapaalle
                    Ei toimi näissä uudemmissa "sähkökepillisissä". Vanhemmissa malleissa toki toimii juuri noin

                    Comment

                    • vmslehtinen
                      Newbiemmer
                      • Mar 2015
                      • 12
                      • Finland

                      Tulossa 320D A xDrive, 7/2014 tuotantoa. Kasa kysymyksiä tullut autoa odotellessa, josko joku osais vastailla. Ihan koko ketjua en kahlannut läpi, mutta suurimman osan ja näihin en joko löytänyt infoa täältä tahi muualta netistä luotettavasti, josko täällä olis tietäjiä?

                      1. Koeajolla kävin, niin laitoin iDriven kielen ruotsista suomeksi. Auton sammutus ja uudelleen päälle, kieli taas ruotsi, useampaa kertaa en kokeillut, mutta eikö pidä kieltä vai onko sidoksissa eri avaimiin tms. kun saatoin käyttää eri kerroilla eri avaimia?

                      2. Varustekoodi 7AC Sport Line - ei oikein ota tolkkua mitä tää pitää sisällään muuta kuin sporttiratin ja penkit, onko esmes. alustassa jotain erilaista kuin stanu/luxury/mitänäitänyton versiossa?

                      3. Lohkarilta sisähaara, mitä kautta suositus vetää, onko valmista reittiä?

                      Huomioita parin yksilön koeajon jäljiltä nykyisenä Audistina, muuten kiva auto, mutta sisämelu on jäätävän kova, 205/60R16 RF kitkoilla. Ja kyllähän se nakupatakin päästää kiitettävästi ääntä sisään. Autokeskus veti pohjat Audicentteriin asiakaspalveluun tottuneelle, yritin roiskeläpät tilata sähköpostitse, niin ei voinut, tilaus vain tiskiltä ja varausmaksulla. 106€ osista . Onneksi Autosalpa osas paremmin homman.

                      Comment

                      • kt10734
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2008
                        • 370
                        • Uusimaa

                        Kandee heti vaihtaa RF:t pois. Meillä on normi Nokia kasit, ja auton peräpito on noilla aika huikea verrattuna vanhempiin takavetoihin, sinulla tosin neliveto. Hiljainen auto normirenkailla tuossa segmentissä minun mielestä ja urakäytöskin paranee.

                        Diesel surraa sisälle jonkin verran, johtunee varmaan osittain myös siitä, että jakopää on takapäässä.


                        Monen monta Bemua + muutama harhalaukaus...

                        Comment

                        • kt10734
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2008
                          • 370
                          • Uusimaa

                          Originally posted by kt10734 View Post
                          F31 316dA, autossa on ilmennyt hassuja juttuja eli:

                          1) Sähköinen kontti ei aina aukea (ainakaan kylmässä). Olen tarkastuttanut auton kahdessa eri korjaamossa (mm. Autokeskuksella), mutta he ovat testanneet konttia lämpimässä, jolloin kontti on auennut joka kerta. Vian ollessa päällä lukko naksahtaa mielestäni auki, mutta moottorit ei nosta EIKÄ LASKE luukkua (jos siis nostaa luukun käsin ylös). Vikakoodeja vain lukosta. Ehdotuksia?

                          2) Autossa on toisinaan liukkaalla viivettä liikkeellelähdössä, vaikka mielestäni renkaat ei luista. Ei vikakoodeja. Onko muilla vastaavaa eli onko ennemminkin ominaisuus kuin vika?
                          Itselleni vastaten:

                          1) Kontti lähti toimimaan kun pidin akkua ulkomaisen sivuston ohjeiden vinkistä yön irtikytkettynä. Nyt nostomoottorit on toiminut normaalisti.

                          2) Työkaverin samanlainen auto viiveilee välillä kanssa liikkeellelähtiessä. Reilummin kaasua vaan ja auto reagoi nopeammin, eli lienee ennemminkin ominaisuus kuin vika.


                          Monen monta Bemua + muutama harhalaukaus...

                          Comment

                          • vmslehtinen
                            Newbiemmer
                            • Mar 2015
                            • 12
                            • Finland

                            Originally posted by kt10734 View Post
                            Kandee heti vaihtaa RF:t pois. Meillä on normi Nokia kasit, ja auton peräpito on noilla aika huikea verrattuna vanhempiin takavetoihin, sinulla tosin neliveto. Hiljainen auto normirenkailla tuossa segmentissä minun mielestä ja urakäytöskin paranee.

                            Diesel surraa sisälle jonkin verran, johtunee varmaan osittain myös siitä, että jakopää on takapäässä.
                            Joo, 4mm pintaa RF kitkoissa, tarkoitus ajaa kevät niillä ja syksyllä vaihtaa non-RF nastat. Kesärenkaita en muistanut katsoa, ovatka RF:t, Nokian Hakka Blackit näytti olevan, liekkö niistä olemassakaan RF versiota?

                            Muihin kyssäreihin, anyone? Sitten, neljäs, saako takaluukun koodattua menemään kaukosäätimestä kiinni?

                            Comment

                            • kt10734
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2008
                              • 370
                              • Uusimaa

                              Takakontti menee kaukosäätimestä kiinni kun pitää kontin "avausnappia" pohjassa. Ilmeisesti
                              turvallisuussyistä se menee kiinni aina sen aikaa kun painaa ja siinä on noin sekunnin viive.

                              Sen saa koodattua kuulemma siten, että menee yhdellä pitkällä painalluksella kiinni kerralla.


                              Monen monta Bemua + muutama harhalaukaus...

                              Comment

                              • pyroz
                                BTCF Member
                                • Nov 2002
                                • 6751
                                • PK-seutu

                                Originally posted by kt10734 View Post
                                Sen saa koodattua kuulemma siten, että menee yhdellä pitkällä painalluksella kiinni kerralla.
                                Kyllä saa myös lyhyellä painalluksella koodattua. Todella kätevä mukavuustekijä.
                                S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎