Mulla kesällä tää 225xe...(eikun countryman hybrid ) ainakin starttasi polttomoottorin ilman mitään järjellistä syytä noin 2-3 viikon välein. Epäilisin että se pakkokäyttää sitä joskus ettei koko kone kuivahda kun muuten se ei kesällä käynyt ikinä.
Onko porukka laitellut madallusjousia paljon näihin?
Aika kehnosti saatavilla suoraa 330e.
Onko suosituksia sarjasta?
Itselle tuli Eibach Pro Kit jouset jotka ainakin on tarkoitettu myös 330e:hen. Ei nuo ihan niin hyvät ole kuin edellisessä F31:ssä ollut AC Schnitzerin sarja, mutta ihan toimivat. Hiukan pinta kovat verrattuna ACS:siin.
Itselle tuli Eibach Pro Kit jouset jotka ainakin on tarkoitettu myös 330e:hen. Ei nuo ihan niin hyvät ole kuin edellisessä F31:ssä ollut AC Schnitzerin sarja, mutta ihan toimivat. Hiukan pinta kovat verrattuna ACS:siin.
Paljonko madaltuu verrattuna vakio M-sportiin? Onko sulla vakio iskarit?
Paljonko madaltuu verrattuna vakio M-sportiin? Onko sulla vakio iskarit?
Ei ole mitään mitattua dataa heittää. Madallus on normi m-sporttiin verrattuna aika maltillinen kun ei se traktori ole vakionakaan, mutta mun mielestä ihan sopiva 19 tuumasille vanteille ja käyttöautoon. Vakio iskareilla mennään.
Ei ole mitään mitattua dataa heittää. Madallus on normi m-sporttiin verrattuna aika maltillinen kun ei se traktori ole vakionakaan, mutta mun mielestä ihan sopiva 19 tuumasille vanteille ja käyttöautoon. Vakio iskareilla mennään.
Laita napa-kaari mitat edestä ja takaa niin helppo verrata M-sportiin.
ei mitään hajua, sen tiedän vain että esim prius/lexuksen hybridit ei osaa lähteä käyntiin jos 12v akku on huono. siitä vaan ajattelin että jos jotain samaa tässä.
Kyllä näin on, että 12v akkua syötetään ison akun kautta. Eli kun auto on levossa on akussa ~13v jännite. Kun sytytysvirrat laittaa päälle, eli "iso akusto herää" nousee jännite 14,2V. Samoin toki kun laittaa auton lataukseen. Katsoin myös ISTAlla 12v akun dataa ja se on jatkuvasti 95% varaustasolla. Luonnollisesti koska sitä tosiaan syötetään ison akun toimesta päivittäin.
Eli 12v akun varaustaso ei ole syynä tuohon satunnaiseen bensan starttaamiseen. Eikä lämpötila, koska tallissa 13 astetta lämpöä ja nämä startit ovat tapahtuneet yön yli levon ja latauksen jälkeen.
Itselle tuli Eibach Pro Kit jouset jotka ainakin on tarkoitettu myös 330e:hen. Ei nuo ihan niin hyvät ole kuin edellisessä F31:ssä ollut AC Schnitzerin sarja, mutta ihan toimivat. Hiukan pinta kovat verrattuna ACS:siin.
Oorait!
Perähän tuossa onkin msportilla jo ihan säädyllinen valmiiksi mutta etuhelmaan jää melkone välikkö varsinki matalaprofiilisella 19"
Kyllä näin on, että 12v akkua syötetään ison akun kautta. Eli kun auto on levossa on akussa ~13v jännite. Kun sytytysvirrat laittaa päälle, eli "iso akusto herää" nousee jännite 14,2V. Samoin toki kun laittaa auton lataukseen. Katsoin myös ISTAlla 12v akun dataa ja se on jatkuvasti 95% varaustasolla. Luonnollisesti koska sitä tosiaan syötetään ison akun toimesta päivittäin.
Eli 12v akun varaustaso ei ole syynä tuohon satunnaiseen bensan starttaamiseen. Eikä lämpötila, koska tallissa 13 astetta lämpöä ja nämä startit ovat tapahtuneet yön yli levon ja latauksen jälkeen.
12v starttiakut tulee laskennallisesti "vanhoiksi" suhteellisen nopeasti. Eli alkaa esiintyä vikakoodia auxiliary starter battery ageing tms. Korin 12v akku tosiaan kuvailemallasi tavalla lähes aina dc/dc muuntimen kautta latauksessa. Tuon starttiakun latausprofiilia ja logiikkaa en ole tutkinut, että onko se hieman harvemmalla syklillä.
-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
12v starttiakut tulee laskennallisesti "vanhoiksi" suhteellisen nopeasti. Eli alkaa esiintyä vikakoodia auxiliary starter battery ageing tms. Korin 12v akku tosiaan kuvailemallasi tavalla lähes aina dc/dc muuntimen kautta latauksessa. Tuon starttiakun latausprofiilia ja logiikkaa en ole tutkinut, että onko se hieman harvemmalla syklillä.
ISTAn energy diagnosis sanoo, että kaikki kunnossa. Onko noissa nyt sitten miten monta 12V akkua? Intternet ei oikein tiedä, eikä ETK tai ISTAkaan äkkiseltään asiaa kovin selvästi kerro. Ja onko se/ne tyyppia Lithium vai ei? Ainakin IBS:n mukaan autossa on tavan AGM akku. Hieman tavanomaista pienempi kyllä, olisko ollut 70ah.
ISTAn energy diagnosis sanoo, että kaikki kunnossa. Onko noissa nyt sitten miten monta 12V akkua? Intternet ei oikein tiedä, eikä ETK tai ISTAkaan äkkiseltään asiaa kovin selvästi kerro. Ja onko se/ne tyyppia Lithium vai ei? Ainakin IBS:n mukaan autossa on tavan AGM akku. Hieman tavanomaista pienempi kyllä, olisko ollut 70ah.
Autossa on 2kpl 12v akkuja. Mainitsemasi ~70ah takakontista ja starttiakku konehuoneessa, joka pienempi. Käytön vähyyden takia menee huonoksi, ainakin auton itsensä mielestä.
Tätä akkua käytetään vain ns hätätilanteissa käynnistämään polttomoottori perinteisen starttimoottorin avulla.
-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Autossa on 2kpl 12v akkuja. Mainitsemasi ~70ah takakontista ja starttiakku konehuoneessa, joka pienempi. Käytön vähyyden takia menee huonoksi, ainakin auton itsensä mielestä.
Tätä akkua käytetään vain ns hätätilanteissa käynnistämään polttomoottori perinteisen starttimoottorin avulla.
Hyvää tietoa. Minkäkokoinen on tämä starttiakku ja onko se AGM?
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment