Announcement

Collapse
No announcement yet.

F30 330e

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Thetic
    Bimmer Rookie
    • Jan 2011
    • 90
    • Suomi

    Mulla kesällä tää 225xe...(eikun countryman hybrid ) ainakin starttasi polttomoottorin ilman mitään järjellistä syytä noin 2-3 viikon välein. Epäilisin että se pakkokäyttää sitä joskus ettei koko kone kuivahda kun muuten se ei kesällä käynyt ikinä.
    G05 X5 45e

    Comment

    • nevalainen93
      Newbiemmer
      • Apr 2016
      • 5
      • Kangasala

      Onko porukka laitellut madallusjousia paljon näihin?
      Aika kehnosti saatavilla suoraa 330e.
      Onko suosituksia sarjasta?

      Comment

      • TJK
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2006
        • 260
        • Kotka

        Originally posted by nevalainen93 View Post
        Onko porukka laitellut madallusjousia paljon näihin?
        Aika kehnosti saatavilla suoraa 330e.
        Onko suosituksia sarjasta?
        Itselle tuli Eibach Pro Kit jouset jotka ainakin on tarkoitettu myös 330e:hen. Ei nuo ihan niin hyvät ole kuin edellisessä F31:ssä ollut AC Schnitzerin sarja, mutta ihan toimivat. Hiukan pinta kovat verrattuna ACS:siin.
        BMW G20 330e M-Sport -20

        Comment

        • Ozzy #69#
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2006
          • 1642
          • Pirkanmaa

          Originally posted by TJK View Post
          Itselle tuli Eibach Pro Kit jouset jotka ainakin on tarkoitettu myös 330e:hen. Ei nuo ihan niin hyvät ole kuin edellisessä F31:ssä ollut AC Schnitzerin sarja, mutta ihan toimivat. Hiukan pinta kovat verrattuna ACS:siin.
          Paljonko madaltuu verrattuna vakio M-sportiin? Onko sulla vakio iskarit?
          G20 330e M-Sport sunset orange

          Comment

          • TJK
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2006
            • 260
            • Kotka

            Originally posted by Ozzy #69# View Post
            Paljonko madaltuu verrattuna vakio M-sportiin? Onko sulla vakio iskarit?
            Ei ole mitään mitattua dataa heittää. Madallus on normi m-sporttiin verrattuna aika maltillinen kun ei se traktori ole vakionakaan, mutta mun mielestä ihan sopiva 19 tuumasille vanteille ja käyttöautoon. Vakio iskareilla mennään.
            BMW G20 330e M-Sport -20

            Comment

            • Ozzy #69#
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2006
              • 1642
              • Pirkanmaa

              Originally posted by TJK View Post
              Ei ole mitään mitattua dataa heittää. Madallus on normi m-sporttiin verrattuna aika maltillinen kun ei se traktori ole vakionakaan, mutta mun mielestä ihan sopiva 19 tuumasille vanteille ja käyttöautoon. Vakio iskareilla mennään.
              Laita napa-kaari mitat edestä ja takaa niin helppo verrata M-sportiin.
              G20 330e M-Sport sunset orange

              Comment

              • TJK
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2006
                • 260
                • Kotka

                Originally posted by Ozzy #69# View Post
                Laita napa-kaari mitat edestä ja takaa niin helppo verrata M-sportiin.
                Hankala kovin tarkasti mitata mutta n.345mm edessä ja takana. Ehkä plus miinus 5mm. :think
                BMW G20 330e M-Sport -20

                Comment

                • pyroz
                  BTCF Member
                  • Nov 2002
                  • 6750
                  • PK-seutu

                  Originally posted by jobo View Post
                  ei mitään hajua, sen tiedän vain että esim prius/lexuksen hybridit ei osaa lähteä käyntiin jos 12v akku on huono. siitä vaan ajattelin että jos jotain samaa tässä.
                  Kyllä näin on, että 12v akkua syötetään ison akun kautta. Eli kun auto on levossa on akussa ~13v jännite. Kun sytytysvirrat laittaa päälle, eli "iso akusto herää" nousee jännite 14,2V. Samoin toki kun laittaa auton lataukseen. Katsoin myös ISTAlla 12v akun dataa ja se on jatkuvasti 95% varaustasolla. Luonnollisesti koska sitä tosiaan syötetään ison akun toimesta päivittäin.

                  Eli 12v akun varaustaso ei ole syynä tuohon satunnaiseen bensan starttaamiseen. Eikä lämpötila, koska tallissa 13 astetta lämpöä ja nämä startit ovat tapahtuneet yön yli levon ja latauksen jälkeen.
                  S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                  Comment

                  • nevalainen93
                    Newbiemmer
                    • Apr 2016
                    • 5
                    • Kangasala

                    Originally posted by TJK View Post
                    Itselle tuli Eibach Pro Kit jouset jotka ainakin on tarkoitettu myös 330e:hen. Ei nuo ihan niin hyvät ole kuin edellisessä F31:ssä ollut AC Schnitzerin sarja, mutta ihan toimivat. Hiukan pinta kovat verrattuna ACS:siin.
                    Oorait!
                    Perähän tuossa onkin msportilla jo ihan säädyllinen valmiiksi mutta etuhelmaan jää melkone välikkö varsinki matalaprofiilisella 19"

                    Comment

                    • zakspeed
                      BTCF Member
                      • Nov 2003
                      • 1996
                      • Tampere/kainuu

                      Originally posted by pyroz View Post
                      Kyllä näin on, että 12v akkua syötetään ison akun kautta. Eli kun auto on levossa on akussa ~13v jännite. Kun sytytysvirrat laittaa päälle, eli "iso akusto herää" nousee jännite 14,2V. Samoin toki kun laittaa auton lataukseen. Katsoin myös ISTAlla 12v akun dataa ja se on jatkuvasti 95% varaustasolla. Luonnollisesti koska sitä tosiaan syötetään ison akun toimesta päivittäin.

                      Eli 12v akun varaustaso ei ole syynä tuohon satunnaiseen bensan starttaamiseen. Eikä lämpötila, koska tallissa 13 astetta lämpöä ja nämä startit ovat tapahtuneet yön yli levon ja latauksen jälkeen.
                      12v starttiakut tulee laskennallisesti "vanhoiksi" suhteellisen nopeasti. Eli alkaa esiintyä vikakoodia auxiliary starter battery ageing tms. Korin 12v akku tosiaan kuvailemallasi tavalla lähes aina dc/dc muuntimen kautta latauksessa. Tuon starttiakun latausprofiilia ja logiikkaa en ole tutkinut, että onko se hieman harvemmalla syklillä.
                      -M5- '00
                      -i3 94 rex '19
                      -Ascona B 4.0 '80
                      Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                      -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                      -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                      Comment

                      • pyroz
                        BTCF Member
                        • Nov 2002
                        • 6750
                        • PK-seutu

                        Originally posted by zakspeed View Post
                        12v starttiakut tulee laskennallisesti "vanhoiksi" suhteellisen nopeasti. Eli alkaa esiintyä vikakoodia auxiliary starter battery ageing tms. Korin 12v akku tosiaan kuvailemallasi tavalla lähes aina dc/dc muuntimen kautta latauksessa. Tuon starttiakun latausprofiilia ja logiikkaa en ole tutkinut, että onko se hieman harvemmalla syklillä.
                        ISTAn energy diagnosis sanoo, että kaikki kunnossa. Onko noissa nyt sitten miten monta 12V akkua? Intternet ei oikein tiedä, eikä ETK tai ISTAkaan äkkiseltään asiaa kovin selvästi kerro. Ja onko se/ne tyyppia Lithium vai ei? Ainakin IBS:n mukaan autossa on tavan AGM akku. Hieman tavanomaista pienempi kyllä, olisko ollut 70ah.
                        S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                        Comment

                        • zakspeed
                          BTCF Member
                          • Nov 2003
                          • 1996
                          • Tampere/kainuu

                          Originally posted by pyroz View Post
                          ISTAn energy diagnosis sanoo, että kaikki kunnossa. Onko noissa nyt sitten miten monta 12V akkua? Intternet ei oikein tiedä, eikä ETK tai ISTAkaan äkkiseltään asiaa kovin selvästi kerro. Ja onko se/ne tyyppia Lithium vai ei? Ainakin IBS:n mukaan autossa on tavan AGM akku. Hieman tavanomaista pienempi kyllä, olisko ollut 70ah.
                          Autossa on 2kpl 12v akkuja. Mainitsemasi ~70ah takakontista ja starttiakku konehuoneessa, joka pienempi. Käytön vähyyden takia menee huonoksi, ainakin auton itsensä mielestä.

                          Tätä akkua käytetään vain ns hätätilanteissa käynnistämään polttomoottori perinteisen starttimoottorin avulla.
                          -M5- '00
                          -i3 94 rex '19
                          -Ascona B 4.0 '80
                          Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                          -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                          -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                          Comment

                          • Laku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2007
                            • 17529
                            • Turku

                            Originally posted by zakspeed View Post
                            Autossa on 2kpl 12v akkuja. Mainitsemasi ~70ah takakontista ja starttiakku konehuoneessa, joka pienempi. Käytön vähyyden takia menee huonoksi, ainakin auton itsensä mielestä.

                            Tätä akkua käytetään vain ns hätätilanteissa käynnistämään polttomoottori perinteisen starttimoottorin avulla.
                            Hyvää tietoa. Minkäkokoinen on tämä starttiakku ja onko se AGM?
                            Näillä mennään:
                            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                            Comment

                            • zakspeed
                              BTCF Member
                              • Nov 2003
                              • 1996
                              • Tampere/kainuu

                              Originally posted by Laku View Post
                              Hyvää tietoa. Minkäkokoinen on tämä starttiakku ja onko se AGM?
                              ~40Ah AGM

                              *PHEV/i autoissa muistettava aina ettei kumpaakaan 12v akkua saa irroittaa korkeajänniteakun ollessa kytkettynä.
                              Last edited by zakspeed; 11-01-2020, 12:12. Reason: *tarkennus
                              -M5- '00
                              -i3 94 rex '19
                              -Ascona B 4.0 '80
                              Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                              -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                              -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                              Comment

                              • pyroz
                                BTCF Member
                                • Nov 2002
                                • 6750
                                • PK-seutu

                                Onko Zakspeedillä mitään arvausta miksi auto siis välillä starttaa bensakoneen vaikkei akkujen puolesta olisi tarve?
                                S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎