F3x Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Messier
    replied
    Originally posted by Leimu View Post
    Alkoi F31 kolisemaan takapäästä hidastetöyssyissä/kuopissa. Onkohan jotain vakipaikkaa mikä näissä alkaa ääntä pitämään? Koiranluut? Alusta vakio Sportline.
    F36:sessa kolisi talvella se iskarin päällä oleva muovisuojus. Ei pysynyt kiinni pohjaanlyöntikumissa. Kesällä pysyi, eikä kolissut.

    Leave a comment:


  • Leimu
    replied
    Alkoi F31 kolisemaan takapäästä hidastetöyssyissä/kuopissa. Onkohan jotain vakipaikkaa mikä näissä alkaa ääntä pitämään? Koiranluut? Alusta vakio Sportline.

    Leave a comment:


  • ProPioneer
    replied
    lci look

    Moro
    Onko kellekkään tullut vastaan F31 sopivia LCI-look takavaloja? :think ilmeisesti vaatii johtosarjamuutoksia ja koodausta jos 2015 vm pre-lci hin meinaa laittaa ?
    Last edited by ProPioneer; 19-01-2022, 20:55.

    Leave a comment:


  • AlpinWeiss
    replied
    Originally posted by Leimu View Post
    Tais olla niin että jos tunnistin ei ole kulunut poikki ja tullut ilmoitusta mittaristoon, niin ei ole pakko vaihtaa. Tarttis ittekin tehdä kohta jarrut taakse, ja ajattelin ottaa suoraan uudet tunnistimet kun eivät ole hinnalla pilatut.

    Etupäätä tehdessä en huomannut tilata tunnistinta palojen kanssa, ja niinhän siinä kävi, että vaikka oli varovainen niin tunnistimen johto meni jostain sisältä poikki ja silloin ei anna kuitata mittaristosta uusia jarrupaloja sisään. Tuli ylimääräistä jumppaa.

    En itsekään saanut vanhoilla nollattua, vaikka eivät olleet kuluneet. Uusilla antureilla ei mitään ongelmaa. Ei ne montaa euroa maksa niin kannattaa laittaa.

    Leave a comment:


  • Leimu
    replied
    Tais olla niin että jos tunnistin ei ole kulunut poikki ja tullut ilmoitusta mittaristoon, niin ei ole pakko vaihtaa. Tarttis ittekin tehdä kohta jarrut taakse, ja ajattelin ottaa suoraan uudet tunnistimet kun eivät ole hinnalla pilatut.

    Etupäätä tehdessä en huomannut tilata tunnistinta palojen kanssa, ja niinhän siinä kävi, että vaikka oli varovainen niin tunnistimen johto meni jostain sisältä poikki ja silloin ei anna kuitata mittaristosta uusia jarrupaloja sisään. Tuli ylimääräistä jumppaa.

    Leave a comment:


  • Pirhonen
    replied
    Originally posted by Leimu View Post
    Ei tarvi testeriä. Vaihdon saa resetoitua mittaristosta, mutta tähän hätään en muista ihan tarkkaa proseduuria. Ohjeet löytyy helposti nopealla googlauksella.

    Ok kiitos näköjään löytyy ihan youtube-ohjeita aiheesta. Mites tuo kulumisen tunnistin, pitääkö se hommata ja asentaa erikseen, kellään tietoa. Kun jossain oli että se laskisi kilsoista ja ajotyylistä tuota palojen kulumista..

    Leave a comment:


  • Leimu
    replied
    Ei tarvi testeriä. Vaihdon saa resetoitua mittaristosta, mutta tähän hätään en muista ihan tarkkaa proseduuria. Ohjeet löytyy helposti nopealla googlauksella.

    Leave a comment:


  • Pirhonen
    replied
    Jarruista tyhmähkö kysymys eli f31 herjaa että takajarrupalat pitäisi vaihtaa ensi kuussa tai 8000 km päästä. Pitänee viedä pajalle, mutta onnistuuko tuo palojen ja mahd. levyjen vaihto ihan keltä vaan nyrkkipajalta?

    Sinnehän tulee joku kulumisen tunnistin myös ja tarviaako autoa käyttää "piuhan päässä" että tuo huoltomuistutus nollautuu?

    Autohan ei todellakaan mikään harvinainen ole, että sinänsä luulisi tämän olevan peruskauraa kelle vaan jarruremppoja tekevälle puljulle.

    Leave a comment:


  • |foder|
    replied
    Ratkaisu

    Originally posted by |foder| View Post
    Enon F31 330D, prelci.

    Vaihtoi talvijamot ja heti käynnistettäessä herjaa rengaspaineita. Ei anna resetoida keskinäytöltä.

    Tietojen mukaan ei ole missään vanteissa antureita eikä ole painelukemia koskaan näytöllä näyttänyt.

    Vikakoldeja nolla.

    Mikähän neuvoksi?
    Tämähän kävi merkkarilla ihmeteltävänä. Eivät osanneet muuta tehdä kuin tarjosivat abs purkin vaihtoa. Ihanan kallista. Siihen ei lähdetty ennen kuin vähän selvitellään asiaa lisempää. No jossain netissä luki että boksi voi jumahtaa ja ohjelmien päivitys ratkaisi sen. Sikäläinen harrastaja löytyi laitteineen ja ohjelmat päivitettiin. Ta-daa...! Homma toimii.

    Eli jos yhden kulman rengaspaineista valittaa heti käynnistettäessä, ennen liikkeelle lähtöä, kannattaa softat päivittää ensin.

    Leave a comment:


  • SC90
    replied
    Kokeile nykäistä/vetää voimakkaasti kädellä koukusta juuri, kun on menossa yläasentoon. Itselläni auttoi tämä. Samanlaisia oireita oli.

    Leave a comment:


  • ThePura
    replied
    Näytti antavan vikakoodit
    80284D motor hall sensor defect
    802830 traileri hitch not initialized
    802832 traileri hitch intermediate position detected
    Koukku yrittää mennä takaisin piiloon mutta lähes heti kääntyy takaisin eikä lukitu kunnolla ylös eikä alas. Mapissa vilkkuu punainen valo.

    Leave a comment:


  • ThePura
    replied
    Ajattelin ajaa koukun ylä asentoon kun sain auton sulatettua tallissa. Nyt koukku ei nousu ylös mutta ei myöskään lukitu vetoasentoon. Punainen merkki valo näytössä. Onko tähän jotain kikkaa millä koukun saisi takaisin auton alle :think

    Leave a comment:


  • maukka86
    replied
    Originally posted by SULVEL View Post
    Tämmönen takaisinkutsu 3-sarjalaisesta: Bmw 3-Sarja F30 2011-2019. Jarrutehostimen alipainepumppu, vikaantuessa jarrutuksessa tarvittava poljinvoima voi kasvaa, Traficom, KBA 2013. Tämäkö?
    Ei ole tästä kyse, ennemminkin liian kevyt jarrupolkimen tuntuma.

    Leave a comment:


  • SULVEL
    replied
    Originally posted by maukka86 View Post
    Minkälainen jarrutuntuma muilla on näissä f20/f30 sarjan autoissa? Jarruissa on kyllä tehoa hyvin, mutta poljintuntuma pehmeä. Auto käynnissä paikallaan kovemmin jarrua painettaessa poljin pikkuhiljaa painuu alaspäin, mutta ei kuitenkaan ihan pohjaan saakka vajoa. Jarrunestettä ei kulu lainkaan, vaan pinta pysyy tasan ylämerkissä.

    Ilmausta on koitettu useaan otteeseen paineilmauslaitteella, sekä myös dsc-ilmausta istalla. Ilmakuplia ei ole siltikään näkynyt, vaan ilmatonta nestettä tulee satuloista.

    Tulee mieleen sisäisesti vuotava jarrupääsylinteri, mutta toisaalta jarruteho on kyllä hyvä.
    Tämmönen takaisinkutsu 3-sarjalaisesta: Bmw 3-Sarja F30 2011-2019. Jarrutehostimen alipainepumppu, vikaantuessa jarrutuksessa tarvittava poljinvoima voi kasvaa, Traficom, KBA 2013. Tämäkö?

    Leave a comment:


  • maukka86
    replied
    Originally posted by ///MJ View Post
    Tehoa on hyvin ja poljinta ei kyllä tarvitse paljoa painaa ajossa :think

    Käy kokeilemassa toista samanmoista...
    Täytys joo käydä koittamassa toista. Voi olla, että kuvittelen vain koko jutun, kun jarrut ovat kuitenkin ajossa hyvän tuntuiset ja ottavat kevyellä polkimen liikkeellä kiinni. Jotenkin vain tuntu oudolta, kun auton seisoessa paikallaan moottori käynnissä sai polkimen poljettua melko syvälle.

    Originally posted by VilleP View Post
    Kuluneet levyt/palat. Tai jotain halppis kuraa.
    Aten lähes uudet palat ja orkkislevyt, mitkä on jo hieman kuluneet.

    Leave a comment:

Working...
X