Originally posted by maukka86
View Post
F3x Kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
-
-
Originally posted by ///MJ View PostTehoa on hyvin ja poljinta ei kyllä tarvitse paljoa painaa ajossa :think
Käy kokeilemassa toista samanmoista...
Originally posted by VilleP View PostKuluneet levyt/palat. Tai jotain halppis kuraa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by maukka86 View PostMinkälainen jarrutuntuma muilla on näissä f20/f30 sarjan autoissa? Jarruissa on kyllä tehoa hyvin, mutta poljintuntuma pehmeä. Auto käynnissä paikallaan kovemmin jarrua painettaessa poljin pikkuhiljaa painuu alaspäin, mutta ei kuitenkaan ihan pohjaan saakka vajoa. Jarrunestettä ei kulu lainkaan, vaan pinta pysyy tasan ylämerkissä.
Ilmausta on koitettu useaan otteeseen paineilmauslaitteella, sekä myös dsc-ilmausta istalla. Ilmakuplia ei ole siltikään näkynyt, vaan ilmatonta nestettä tulee satuloista.
Tulee mieleen sisäisesti vuotava jarrupääsylinteri, mutta toisaalta jarruteho on kyllä hyvä.
Käy kokeilemassa toista samanmoista...
Leave a comment:
-
-
Minkälainen jarrutuntuma muilla on näissä f20/f30 sarjan autoissa? Jarruissa on kyllä tehoa hyvin, mutta poljintuntuma pehmeä. Auto käynnissä paikallaan kovemmin jarrua painettaessa poljin pikkuhiljaa painuu alaspäin, mutta ei kuitenkaan ihan pohjaan saakka vajoa. Jarrunestettä ei kulu lainkaan, vaan pinta pysyy tasan ylämerkissä.
Ilmausta on koitettu useaan otteeseen paineilmauslaitteella, sekä myös dsc-ilmausta istalla. Ilmakuplia ei ole siltikään näkynyt, vaan ilmatonta nestettä tulee satuloista.
Tulee mieleen sisäisesti vuotava jarrupääsylinteri, mutta toisaalta jarruteho on kyllä hyvä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by 523i View PostKiitos vastauksesta,
Eli automyyjä ei tainnut tietää mistä puhui kun sanoi, että ei tarvitse Lohkolämmitintä koska lataus lämmittää moottorin 🤔
Leave a comment:
-
-
Kiitos vastauksesta,
Eli automyyjä ei tainnut tietää mistä puhui kun sanoi, että ei tarvitse Lohkolämmitintä koska lataus lämmittää moottorin 🤔
Leave a comment:
-
-
Originally posted by 523i View PostOnko näissä kaikissa 3 sarjan hybrideissä se ominaisuus että auton ollessa piuhassa (hybridilataus pistokkeessa) , auto lämpiää sisältä ja myös moottori lämpiää?
Mitä tulee moottorin lämpeämiseen samalla... Virallisesti ei lämpeä mutta tälläkin foorumilla on esitetty todistemateriaalia, että ainakin pientä "hukkalämpöä" menisi moottoriinkin kun nesteet autossa kiertää. Mutta pääasiassa lämmitys on lähinnä kabiiniin.
Leave a comment:
-
-
Onko näissä kaikissa 3 sarjan hybrideissä se ominaisuus että auton ollessa piuhassa (hybridilataus pistokkeessa) , auto lämpiää sisältä ja myös moottori lämpiää?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Janitor View PostOK. Odotin jo jotain satasen kappalehintaa
Tuohon ABS antureihin perustuvan systeemiin vaihto vaati ilmeisesti vain osaavaa koodaria oikealla softalla? Ja sitten on sama onko antureita vanteissa vai ei?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by HTK12 View PostMuistelisin, että ~20€/kpl sai alkuperäisiä esim. Schmiedmannilta, ulkomailta sitten halvemmalla. ABS antureihin perustuvan kanssa saa tosiaan vanteita vaihdella miten huvittaa. Tämä on se järjestelmä joka oli euro versioissa käytössä kunnes ottivat täälläkin käyttöön nuo anturit.
Tuohon ABS antureihin perustuvan systeemiin vaihto vaati ilmeisesti vain osaavaa koodaria oikealla softalla? Ja sitten on sama onko antureita vanteissa vai ei?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Janitor View PostPitikin kysellä kun joku on jo kuitenkin sellaiset anturit jo hankkinut että mitä ne maksaa?
Mutta ne kun on vanne kohtaiset niin ilmeisesti tuolla ABS-antureihin perustavalla systeemilla antureita ei tarvita ja homma toimii vaikka vanteita vaihtelisi.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by HTK12 View Post
Noita antureita saa onneksi jo ihan kohtuu rahalla ulkomailta tilaamalla, toki asennus rengasliikkeessä maksaa aina jotain. Ihan toimiva ratkaisu tuo koodata perinteinen abs-antureihin perustuva rengaspaineen valvonta, jos ei halua alkaa antureita hankkimaan.
Pitikin kysellä kun joku on jo kuitenkin sellaiset anturit jo hankkinut että mitä ne maksaa?
Mutta ne kun on vanne kohtaiset niin ilmeisesti tuolla ABS-antureihin perustavalla systeemilla antureita ei tarvita ja homma toimii vaikka vanteita vaihtelisi.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ///MJ View PostMielestäni menee, kaikki kyllä pimenee mutta en ole tarkemmin tutkinut.
Pystyykö tarkemmin miten katsomaan tuota? :think
Niin ja vaikka ajelisi kovemmilla pakkasilla 50km niin silti valittaa sammuttaessa että akku tyhjä...
Kovemmilla pakkasilla saat ajaa Utsjoelle eikä välttämättä akku ole täynnä. Tästähän on tehty ihan testejäkin. Pakkasella normi lyijyakku otti testissä muistaakseni 0.5A virtaa vastaan jossain -30c. Toki ei nyt ihan niin kylmää ole ollut, mutta -20c akku ottaa todella hitaasti virtaa vastaa vaikka olisikin AGM. BMW:llä on aika maltilliset jännitteet akkujen latauksessa ja akku on siellä kontissa verhoilujen alla, joten ei se maantiellä ajamalla lämpene. 50km ajo ei paljon kylmää akkua lataa. Ajamalla ei mielestäni kylmällä kelillä ole edes järkeä yrittää BMW:ssä ladata akkua kun se todella hidasta. Mikäli saa jatkuvan virran, niin ylläpitolaturilla pitää yön yli tai jos mahdollista pidempään latauksessa. Siis sellaisella älylaturilla, jossa on talvilataus tila, jolloin nostaa latausjänitettä.
Originally posted by Janitor View PostKun tarkistin paineet eilen niin venttiilit oli mustat kumiset. Toivottavasti kesävanteissa olisi anturit paikoillaan.
Mutta hyvä tietää että on pois koodattavissa.
Leave a comment:
-
Leave a comment: