Originally posted by Ccccc
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F30 330e part 2
Collapse
X
-
2023 G26 i4 M50
2023 U11 iX1 xDrive30
-
-
Originally posted by Ccccc View PostOnko tietoo onks näissä bensatankinluukuissa ollu yleisesti muuta vikaa kun tuo paineanturi vai mikä nyt onkaan? Eivät tuosta monimerkkikorjaamossa tienneet ni vaihtoivat ensin luukun lukkomekanismin. No ei luonnollisesti tullu kuntoon, niin vaihtoivat tuon kyseisen anturin ja testasivat muutamaan kertaan, että nyt pelaa. Ajelin tankille niin eipä pelaakkaan. Samaa virhettä tarjoilee..
Löysin netistä bmw korjausohjeen samaan vaivaan i3 mallille. Siinä käskettiin kalibroimaan uusi paineanturi. Istallahan tuo onnistui tehdä. Kyselee ensin paljonko ainetta tankissa prosentteina ym ja suorittaa kalibroinnin. Nyt siis pelaa. Nappia kun painaa niin 1-3 sekuntia ja lukko surahtaa auki.
Ulkomaan foorumeilla ei näytä olevan lainkaan harvinainen vaiva, että ensimmäisellä avaus yrityksellä tulee virheilmoitus, mutta toisella painalluksella aukeaa. Myös semmoista "vikaa" samoilla foorumeilla, että nappia kun painaa niin luukku aukeaa, mutta kestää aika kauan. Luokkaa 5-10 sekuntia. Voisi kuvitella, että näihin em. vaivoihin auttaisi mahdollisesti anturin uudelleen kalibrointi..Työkalut M47 dampperin vaihtoon
INPA ISTA
Comment
-
-
Originally posted by Golde View PostMietinnässä lowtecin madallusjouset. Mutta pitääkö ottaa näihin nyt 4cyl vai 6cyl tarkoitetut jouset ?S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1
Comment
-
-
Voi olla, että vanhemmassa threadissa on käsitelty, muttei ole osunut silmään:
Onko 330e:n löysänveltolle ohjaukselle tehtävissä mitään? Sporttiasetuksellahan tuo jäykistyy, joten ilmeisesti on koodattavissa , vai onko? Mitä enemmän ajaa, sen enemmän ketuttaa. Kuin jotain audia ajaisi...E36 M3 sedan
F30 330e
i4M50..
Ex
F10 LCI X-Drive, F11 530dA M-Sport X-Drive Shadowline, E39 530dA, F25 X3 X-Drive, F20 118d
Etc
Comment
-
-
Olisi kiikarissa 330e, jossa vielä hetken akkutakuuta jäljellä. Olisi siis fiksu testata akusto, ja jos alle 70% kapasiteetti, saisi vielä akkutakuuseen korjata.
Yllätyin kuitenkin, kun myyjäyritys sanoi, että akustolle ei ole omaa testiä olemassa vaan akuston kunto testataan ajotestillä. En ymmärrä, miten saadaan tarkkaa kapasiteettia tietoon.
Onko asia tosiaan näin, että akun kapasiteettiä ei voi testata? Miten ihmeessä sitten voidaan todentaa, että kapasiteetti on juurikin tuon 70 % alle? Mersuissa muistaakseni näitä pystyi ihan testaamaankin.ex. e39 528i
nyk. F30 330e
Comment
-
-
Originally posted by Keklu View PostOlisi kiikarissa 330e, jossa vielä hetken akkutakuuta jäljellä. Olisi siis fiksu testata akusto, ja jos alle 70% kapasiteetti, saisi vielä akkutakuuseen korjata.
Yllätyin kuitenkin, kun myyjäyritys sanoi, että akustolle ei ole omaa testiä olemassa vaan akuston kunto testataan ajotestillä. En ymmärrä, miten saadaan tarkkaa kapasiteettia tietoon.
Onko asia tosiaan näin, että akun kapasiteettiä ei voi testata? Miten ihmeessä sitten voidaan todentaa, että kapasiteetti on juurikin tuon 70 % alle? Mersuissa muistaakseni näitä pystyi ihan testaamaankin.BMW G20 330e M-Sport -20
Comment
-
-
Originally posted by TJK View PostAjetaan akku tyhjäksi ja sen jälkeen ladataan se täyteen ja mitataan montako kilowatti tuntia akkuihin menee. En keksi että miten sen kapasiteetin mitenkään muuten edes pystyisi testata kovin helposti?
Eli prosenttilasku tehdään ladatun määrän ja tuon 5,0 kWh suhteella?
-> 5,0 kWh * 0,7 = 3,5kWh. Eli 70 % kapasiteetti olisi 3,5 kWh latausmäärä. Jos siis ladattu virta tyhjästä täyteen on alle 3,5 kWh, se on käytännössä uusi akku tai ainakin korjaus takuun piikkiin.Last edited by Keklu; 21-04-2022, 12:55.ex. e39 528i
nyk. F30 330e
Comment
-
-
Akussa tuskin on vikaa jos sitä täytyy alkaa miettimään että voisiko siinä kenties olla vikaa. Kyllä se ei jää epäselväksi jos sieltä yksikin kennomoduli alkaa piiputtaa.
Range on olematon.-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Originally posted by zakspeed View PostAkussa tuskin on vikaa jos sitä täytyy alkaa miettimään että voisiko siinä kenties olla vikaa. Kyllä se ei jää epäselväksi jos sieltä yksikin kennomoduli alkaa piiputtaa.
Range on olematon.ex. e39 528i
nyk. F30 330e
Comment
-
-
Originally posted by Ccccc View PostTäytys piruuttaan laittaa mittari väliin kun lataa. Bmw oman apin mukaan yleensä imeskelee 7kwh, mutta on sinne 8kwh mennyt myös jollain latauksella. Eli ei varmaan ihan pidä kutiaan vaikka tuo pyöristeleekin ne tasalukemaan.
Oli tuossa mittari piuhan välissä ja lähtötilanne 21% akkua. 5,1 kWh se otti vastaan. Normaalisti siis "tyhjä" akku on 9%, silloin lyö tien päällä polttiksen tulille. Toki parkkipaikka pyörityksessä ym pikkuajossa antaa vetää tyhjemmäksikin.
Bmw appi näytti, että 5kWh meni eli kyllä se kutinsa pitää.Työkalut M47 dampperin vaihtoon
INPA ISTA
Comment
-
-
Näyttäs että jotain 8 ja 5 välillä ois. Osa varmaan kyllä kun on lämmitetty.
Emt kannattaako tuota paniikoida, käytännössä jos sähköllä pääsee kesäkelissä 25-35km niin hyvässä kunnossa on.
Kävin äsken katsomassa kun auto on lämpösessä tallissa latauksessa, ja 13A asetuksella, niin sukokoskettimen lämpöjä kameralla
Tunnin latauksen jälkeen suko oli 56C asteinen. Taidanpa kotona käyttää vaan tuota 8A moodia ja eri laturia.
Edit : testasin kwh näytöllisellä laturilla, autossa varaus 9% latauksen alkaessa.
5,982kwh oli mennyt. Nyt ei käytössä esilämmityksiä tms.
Bmwapp ei näyttänyt mitään lataushistoriassa tästä latauksesta, ainakaan vielä. En tiedä kuinka hitaasti noi appiin päivittyy.
Tuon akkuun ulkopuolelta työnnetyn energian pitääkin olla isompi kuin nettokapasiteetti, koska lataus ei tapahdu hyötysuhteella 100%. Vielä kun tietäs paljon se hyötysuhde on, niin voisi laskeskella vähän tarkemmin akkuun varatun energian määrää ja kapasiteettia.
Edit2 https://www.google.com/url?q=https:/...YNjuVnzHmp2gz3
Löytyi bmwn oma datalehti jossa akun kapasiteetiksi sanottu 7,5 / 5,7
The motor is powered by a lithium-ion battery with a capacity of 7.6 kWh (gross)/5.7 kWh (net). The model-specific concept of the high-voltage ...Last edited by repsa; 25-04-2022, 08:05.5c jetta 1.2TSI 140/220
530e m-sport alpinweiss3 vakio
a4 cabi 220/300
vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...
Comment
-
-
Tässä vain yhden mittaustapahtuman mukaan laskettuna.
Tarkemman saa, kun pääsee lähemmäksi "nolla-akuston tilaa" läheltä aloittamaan latauksen.
Kun katsoin tosta bmw-apista ton latauksen alkuarvon %, se olikin eri kuin muistin (9 vs 10), ja tekee siis vähän laskun lopputuloksesta erin, pitäisi olla 93 ja 99% väliin, keskiarvon ollessa 96%.
Jokatapauksessa yksi mittaus on vähän turhan vähän, että saisi lähemmäksi absoluuttista totuutta. Kertoo kyllä suunnan.
Hylkyrajana vois tohon 70% tasoon mistä ollut juttua ylempänä, jotain 4,2kWh arvoa. Taitaa olla kyllä hankala hoitaa, kun pitäs koeajossa saada se akku tyhjäksi, sit saada luotettavaan lataukseen taas muutamaksi tunniksi. Mahtaako myyjäliikkeellä tälläiseen edes mahdollisuutta aina ?Last edited by repsa; 25-04-2022, 14:25.5c jetta 1.2TSI 140/220
530e m-sport alpinweiss3 vakio
a4 cabi 220/300
vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...
Comment
-
Comment