Announcement

Collapse
No announcement yet.

E28 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sleepertuning
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2006
    • 662
    • Kotka

    Originally posted by SanMiguel View Post
    oon vahvasti nyt sen laatikon kytkimen kannalla että vika on siinä.
    Kytkimen saa nopeesti testattua siten, että laitat hyppyjohdolla ne 2 johtoa yhteen siitä kepin juuresta liittimestä

    Comment

    • SanMiguel
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2007
      • 1035
      • Kirkkonummi

      Originally posted by Jyke koo View Post
      Laita vaikka prikat valojen alempien kiinnitysruuvien alle
      Hyvä neuvo mutta väärään vaivaan Eli ajovalot on katsun mielestä liian lähellä maata.. Eli väitti ainakin näin: Ajovalojen korkeus oltava maasta minimissään 500mm lyhyen umpion alareunaan.

      Itsellä tuo mitta oli 470mm ja tuon takia alustan muutoskatsastus hylätty!

      Ihmetyttää kummasti kuitenkin koska eilen auto seisoi tutun Honda NSX:n vieressä ja siinä ei ikinä saa ajovaloja niin korkealle vaikka mitä tekisi

      Kellään faktaa tuohon vaivaan tai hyviä ehdotuksia?

      Comment

      • tsbmw
        BTCF Member
        • Jun 2004
        • 1495
        • Ilvola

        Väsyneenä liitin tuulettimen moottorin johdot yhteen oikariin.
        Sulake ei palanut, mutta virtaa ei tule - miten löydän vian?
        - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
        - E28 528i, 528i+, M5

        Comment

        • sleepertuning
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2006
          • 662
          • Kotka

          Originally posted by tsbmw View Post
          Väsyneenä liitin tuulettimen moottorin johdot yhteen oikariin.
          Sulake ei palanut, mutta virtaa ei tule - miten löydän vian?
          Etuvastus tai katkaisija, siinä ne vaihtoehdot kai olikin :think

          Comment

          • Guest's Avatar

            Aloimpa korjaileen tuota kuskinn helmaa. Miten tuo tunkkaus kohdan vahvike tulee helmapeltiin kiinni? Korjauspalaan 2-3 reikää ja "tulppa hitsi" vai onko jollakin parempia ideoita. Olis kuitenki mukava kestää nostaakkin tarvittaessa siitä.

            Comment

            • Haatainen
              BTCF Member
              • Jul 2009
              • 1451
              • Tampere

              Originally posted by isoR View Post
              Aloimpa korjaileen tuota kuskinn helmaa. Miten tuo tunkkaus kohdan vahvike tulee helmapeltiin kiinni? Korjauspalaan 2-3 reikää ja "tulppa hitsi" vai onko jollakin parempia ideoita. Olis kuitenki mukava kestää nostaakkin tarvittaessa siitä.

              Sillä metodilla ainakin tuohon e34:n tein. Jatkoruosteitten ehkäisemiseksi sinne olis varmaan hyvä roiskasta sitä tulppahitsimaalia väliin ennen kiinnittämistä
              Alla:
              E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
              E24 635Csi -84 Polaris metallic

              Ennenkin on ollut autoja

              Comment

              • Guest's Avatar

                Originally posted by Haatainen View Post
                Sillä metodilla ainakin tuohon e34:n tein. Jatkoruosteitten ehkäisemiseksi sinne olis varmaan hyvä roiskasta sitä tulppahitsimaalia väliin ennen kiinnittämistä
                Joo, niin teen minäkin kuhan saan hiekkapuhallettua tuon puhtaaksi. Sinkki spraypurkin kyljessä lukee: soveltuu pistehitsaukseen, kävisköhän tuo?

                Comment

                • Petepetteri
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2004
                  • 174
                  • Helsinki

                  Mikäköhän on kampiakselin päässä olevan mutterin avainväli M88 moottorissa?

                  Comment

                  • sleepertuning
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2006
                    • 662
                    • Kotka

                    Originally posted by Petepetteri View Post
                    Mikäköhän on kampiakselin päässä olevan mutterin avainväli M88 moottorissa?
                    36 :think

                    Comment

                    • nixari
                      BTCF Member
                      • Apr 2011
                      • 134
                      • Pikis

                      Tervehdys.

                      Olen vaihtamassa käyttikseen, 86' 518i tosta 82' 520i:stä perän.

                      Senverran tiedän että takakansi pitää vaihtaa koska kannake on eri.
                      Mut mitenkän kardaanin ja vetareitten kanssa, ajattelin ton 520i perän pujottaa paikalleen niin että puolet kardaanista on vielä paikallaan, koska noi pultit on aika v-maisia kiristää kardaanin ja perän välille ku on auton alla. Sopiiko siis 520i kardaanin loppupääty, 518i kardaanin alkupäätyyn?

                      Ja mitenkä vetareiden kanssa, jos irroitan ne perän päädystä irti niin sopiiko suoraan keskenään?

                      Kiitoksia.
                      - Ihala Connection-
                      e28 "518i" bavaria

                      Comment

                      • Jyke koo
                        BTCF Member
                        • Sep 2011
                        • 399
                        • Tampere/Hämeenlinna

                        Itte vaihdoin kans 520:stä perän 518i:hin niin ei tarvinu muuta vaihtaa kuin perästä se kardaanin laippa mihin kardaani tulee kiinni ja vähä kiinnitys reikiä vähä siirtää. Vetarit ym. sopi suoraan kiinni
                        Harraste: e28 high compression m50b30, zinnoberrot
                        Käyttis: e39 530i m-sport, imalorot 2

                        Comment

                        • Madfexx
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2005
                          • 3646
                          • Lempäälä

                          Olikos tuohon taka-akselistoon jotain hyödyllisiä ja järkeviä modeja tehtävissä helpolla, nyt kun koko paska on irti autosta kunnostusta varten. Lähinnä näitä säädettävyyteen liittyviä juttuja pohdin...
                          Harraste: TYE e28 518i 11/84 Alpinweiß 146, e28 520i 10/84 Platanengruen, e85 Z4 3.0si Nachtblau metallic
                          Käyttis: e61 530xd 11/07, Volvo V70 1,6d -11

                          Comment

                          • smpovers
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2006
                            • 2372
                            • Tammela

                            Originally posted by Madfexx View Post
                            Olikos tuohon taka-akselistoon jotain hyödyllisiä ja järkeviä modeja tehtävissä helpolla, nyt kun koko paska on irti autosta kunnostusta varten. Lähinnä näitä säädettävyyteen liittyviä juttuja pohdin...


                            Pystyiskö siihen toteuttaan säädöt samaan tapaan kun e30? Eli hitsaa tommoset säätölevyt ja käyttää e39 epäkeskopultteja.


                            BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
                            BMW 330d touring e46 -05
                            Ford Cortina Mk2 1600 -70
                            ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

                            Comment

                            • jakeluvesimies
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2010
                              • 2726
                              • On the road @ Laplandia

                              Mikä on laiilisesti isoin ja tehokkain moottori, joka menee leimalta ilman alusta-, jarru- ym. muutoksia, kun auton rekisteriotteessa lukee e28 528i, abs, mutta autossa edeleen tuo alkuperäinen m20-pohjainen eta-pannu.

                              Mikä olisi samalla järkevin vaihtoehto näin hypoteettisesti?

                              Comment

                              • pope
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2007
                                • 687
                                • Harjavalta

                                Originally posted by jakeluvesimies View Post
                                Mikä on laiilisesti isoin ja tehokkain moottori, joka menee leimalta ilman alusta-, jarru- ym. muutoksia, kun auton rekisteriotteessa lukee e28 528i, abs, mutta autossa edeleen tuo alkuperäinen m20-pohjainen eta-pannu.

                                Mikä olisi samalla järkevin vaihtoehto näin hypoteettisesti?
                                4,37 litrasen 253 heppasen sinne saisi vaihtaa, ellei tehopainosuhde ylity jo tuolla teholla. Olettaen, että autossasi on isot jarrut. Pitäisi olla

                                Kai järkevin vaihtoehto olisi joku m30 moottoreista
                                e34 m60b40 tuplaturbo 912hv

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎