Announcement

Collapse
No announcement yet.

E28 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Schutzstaffel
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2006
    • 345
    • Lounais-Suomi

    Originally posted by Bode86 View Post
    Tuossa kaverille oltas mahdollisesti menossa e28:sia kattomaan, niin mihin sitä ostettaessa kannattaisi kiinnittää huomiota, ruosteet yms. ?
    No täähän on helppoa.

    -Etuiskarien yläpäät moottoritilan puolelta
    -Etulokasuojan sisäpuolelta, renkaan yläpuolelta ja ns. tulipellin suunnasta kun katselee
    -Ala-aisat rungossa, joihin tulee tukivarret kiinni edessä
    -Perän isojen puslien kiinnityspulttien ympäriltä takaata

    Onhan niitä muitakin, mutta jos noissa jotain on, alkaa hitsaaminen olla melko vittumainen rasti, nimimerkillä liikaa kokemusta.

    Mekaanisista vioista selviää yleensä, normi tyhjäkäynti, mittaristo, keskuslukko, sähkölasit. Noissa on aina jotain hämminkiä.
    Monta 80-luvun autoa

    Comment

    • Betrunken
      Bimmer Fanatic
      • May 2007
      • 458
      • Vantaa

      Ruosteet:
      -Sivuhelmat ja varsinkin nostopaikat
      -takakontista kannattaa vilkaista tankin päälle olevasta luukusta että miten huonossa hapessa on
      -Akun alta, sieltä voi löytyä yllätyst jos toinekin
      -Ovien reunat
      -Lokareiten alta mutta vaikea selvittää ellei ala purkamahan.
      Alusta:
      -taka-akselin kumit(kässäri päälle ja työntämään/liikkuttamaan)
      -Bemun etuakselisto on perus kauraa, erityisesti takaimaiset tukivarret edessä ovat käyttötavaraa jos ovat varsinkin halppis laatua eli jarruattessa etupyörät liikkuvat taaksepäin, tämän voi katsoa sillä että kaveri katsoo sivusta ja toinen jarruttaa napakasti
      Moottori:
      -Perus vedet ja öljyt eivät ole sekaisin.
      -Ilmamassamittarin jälkein oleva kumiletku on kunnossa.
      -Sitten bemua riivaava nykiminen kannattaa tarkistaa pinta/puoli ja täys kaasulla.
      -Vielä kun tietäisi minkä moottorin omaavaa ootte menossa katsomahan niin niiden koneiden expertit voivat anttaa vinkkejä.

      Vaikka tää nytten tuli suht pitkälista omasta kokemusta kyseiseen korimalliin niin kannttaa muistaa että uusinkin e28 on jo 24v vanha auto ja jos suomiautoja on niin suurella todnäköisyydellä kukkaa siellä täällä.

      Edit: Näemmä olin hidas
      Last edited by Betrunken; 24-04-2012, 22:16. Reason: Nopea syö hitaat
      Citroen ZX "Sacrebleu" edition
      EX:
      -Bmw E28 518i
      -Saab 9000
      -Lada 2105
      Väitteleminen internetissä on kuin paraolympialaiset, vaikka voittaisit olet silti vammainen.

      Comment

      • Bode86
        BTCF Member
        • Aug 2009
        • 569
        • Kajaani

        518:sia ollaan menossa kattomaan. Kiitos vastauksista niin tietääpä vähän katella.
        nyk.: BMW X5 E70 3.0d vm.07, BMW E39 530d manuaali toukka vm99, BMW E39 528iA toukka vm00. Audi A4 b5 2.6 V6 quattro, Ford Focus 3d 1.6, Audi A4 b5 1.8T, Peugeot 205 vm.89 137tkm ajettu prokkis lelu
        ex.: BMW E39 523iA toukka vm.98, BMW E34 530 touring vm92 , BMW E34 520i vm94 , Audi 100 2.3e, Ford Taunus 1.6GX automatic vm82, Ford Sierra 2.0DOHC vm89, Ford Orion 1.6 vm89, VW Caravelle 2.5tdi retkuiluauto
        Sotkamo connection

        Comment

        • Skunkki^
          BTCF Member
          • Jul 2007
          • 688
          • Espoo

          Mitenkäs kytkimien yhteensopivuus näissä vekottimissa menee.
          Kampuran takastefa vuotaa, ja ajattelin kytkinrempan samalla tehdä, mutta minkä kytkinpaketin laitan?
          Schmiedmann tarjoaa 525i:n pakettia alle vm.84 autoihin sopivaan hintaan, mutta autohan on vm.87. Mitä eroa tuolla setillä on?
          Entä käykö m535 setti tuohon ilman modauksia? Ajattelin nyt kerralla laittaan jämptimmän kytkimen, jos nyt joskus innostuu hieman tehon lisäykseen.
          KIA Optima PHEV

          Exät:
          520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28

          Comment

          • tsbmw
            BTCF Member
            • Jun 2004
            • 1495
            • Ilvola

            - Konepellin pumput - mistä? Yleismallit peruskaupoissa on kaikki liian pitkiä.
            - Ilmamassamittarin hiilestä puutuu pätkä 2800r kohalta, ei onnistu vääntely.
            Mistä edullinen uusi vai voiko laahurin hiilipinnan uudistaa esim. hopealakalla?
            Voisko jotenkin tehä uudelleen sen hiilipinnan = Puukon veljekset / hiilipanos?
            Last edited by tsbmw; 28-04-2012, 20:10.
            - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
            - E28 528i, 528i+, M5

            Comment

            • Tobbe`
              Bimmer Rookie
              • Sep 2011
              • 56
              • Kuusaa

              Originally posted by tsbmw View Post
              - Konepellin pumput - mistä? Yleismallit peruskaupoissa on kaikki liian pitkiä.
              - Ilmamassamittarin hiilestä puutuu pätkä 2800r kohalta, ei onnistu vääntely.
              Mistä edullinen uusi vai voiko laahurin hiilipinnan uudistaa esim. hopealakalla?
              Voisko jotenkin tehä uudelleen sen hiilipinnan = Puukon veljekset / hiilipanos?

              motonetistä hain omaani uudet konepellin pumput.
              e28 518i
              -64 kupla
              kakkis

              Comment

              • tsbmw
                BTCF Member
                • Jun 2004
                • 1495
                • Ilvola

                Eipä Motonetistä teknikkatiski löytänyt ja hyllypumput oli pitkiä.
                Eikunuusiyritystoiseltamyyjältä...
                - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
                - E28 528i, 528i+, M5

                Comment

                • Rifu
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2010
                  • 807
                  • Nukari

                  Kyselen taas tapani mukaan tyhmiä mutta kun mulla on nyt irroitettu 5vaihteinen laatikko lattialla ja autossa 4vaihteinen niin mitenhän nuo välitykset menee että onko järkeä vaihtaa tuota 5vaihteista tilalle? :think
                  Tuttu vaan heitti että voi mennä aika +/- 0 hyöty tossa hommassa.
                  -E61-

                  Comment

                  • Tobbe`
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2011
                    • 56
                    • Kuusaa

                    Originally posted by tsbmw View Post
                    Eipä Motonetistä teknikkatiski löytänyt ja hyllypumput oli pitkiä.
                    Eikunuusiyritystoiseltamyyjältä...
                    jos en nyt ihan väärin muista niin taisivat ihan tilata jostain kun ei hyllystä löytynyt, eikä maksanut kuitenkaan enempää kuin ne muut pumput
                    e28 518i
                    -64 kupla
                    kakkis

                    Comment

                    • j.hulkko
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 1916
                      • taLLi

                      eli etuiskareita oisin vaihtamassa, niin mihis noi pitäis pultata kiinni.. iskareitten alapäässä pienet jengat ja mutskut..

                      kun otti tolpan jarrulevyineen irti, niin eipä näkynyt mitään reikää siellä olevan...

                      ja onko kikkakolmoisia millä saa irti sen iskarin yläpään kierremutskun irti joka pitää sitä patruunaa..???


                      Uploaded with ImageShack.us
                      F11 530d

                      ex bemut E21, E30, E36, E46,E91, E28

                      Comment

                      • pope
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2007
                        • 687
                        • Harjavalta

                        Originally posted by j.hulkko View Post
                        eli etuiskareita oisin vaihtamassa, niin mihis noi pitäis pultata kiinni.. iskareitten alapäässä pienet jengat ja mutskut..

                        kun otti tolpan jarrulevyineen irti, niin eipä näkynyt mitään reikää siellä olevan...

                        ja onko kikkakolmoisia millä saa irti sen iskarin yläpään kierremutskun irti joka pitää sitä patruunaa..???


                        Uploaded with ImageShack.us
                        Onkohan tullut väärät iskarit :think

                        Tolppa kiinni viilapenkkiin ja "mutteri" on aina lähtenyt kunnollisilla putkitongeilla. Annat vaikka hiukan lämpöä jos ei muuten lähde.
                        e34 m60b40 tuplaturbo 912hv

                        Comment

                        • j.hulkko
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 1916
                          • taLLi

                          Originally posted by pope_ View Post
                          Onkohan tullut väärät iskarit :think

                          Tolppa kiinni viilapenkkiin ja "mutteri" on aina lähtenyt kunnollisilla putkitongeilla. Annat vaikka hiukan lämpöä jos ei muuten lähde.

                          paha sanoa... pitäiskö nois normaalisti olla suora toi pohja..??

                          vai millaiset nois e28:ssa on..??
                          F11 530d

                          ex bemut E21, E30, E36, E46,E91, E28

                          Comment

                          • pope
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2007
                            • 687
                            • Harjavalta

                            Originally posted by j.hulkko View Post
                            paha sanoa... pitäiskö nois normaalisti olla suora toi pohja..??

                            vai millaiset nois e28:ssa on..??
                            Kuvassa oikeanpuoleiset on e28:n etuiskarit.

                            e34 m60b40 tuplaturbo 912hv

                            Comment

                            • Joma
                              BTCF Member
                              • Feb 2011
                              • 1320
                              • Masku

                              Mitäs öljyä suosittelette 528iin? Motonetin öljyä ajattelin laittaa mut 10w40 vai 5w40, sekä paljonko mahtaa mennä. :think

                              Vaiko jotain muuta?
                              E30 M52b28 M122h Amme
                              E28 x monta
                              E23 728i Ministeri
                              E10 1600-2 Garret

                              VW LT50 Huoltoajoneuvo
                              HD lapio jätskikruiseri

                              Comment

                              • pope
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2007
                                • 687
                                • Harjavalta

                                Originally posted by Joma View Post
                                Mitäs öljyä suosittelette 528iin? Motonetin öljyä ajattelin laittaa mut 10w40 vai 5w40, sekä paljonko mahtaa mennä. :think

                                Vaiko jotain muuta?
                                Meikäläinen on käyttänyt valvolinen max life 10w40. On tarkoitettu vähän enemmän ajettuihin autoihin. Tiedä sitten onko hyvää vai ei, mutta sitä korjaaja tuttu on suositellut.

                                En taas kuollaksenikaan muista paljonko sitä tohon m30b28:iin menee.
                                e34 m60b40 tuplaturbo 912hv

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎