Mistäköhän lähtisi hakemaan vikaa? Vakkari ei toimi eli viiksestä ei tapahdu mitään? Voisko olla vakkarin viiksessä vikaa vai missä? Toimiiko m20b20 vakkari siis niin, että vakkarin moottori/servo "jumittaa" kaasuvaijerin tiettyyn asentoon?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E28 Kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Vikakoodinluku INPA ja VagCom Tampere
E28 520ia M30B35 Turbo 520hp 740nm
EX E36 320iA -98
EX E39 520i -01
EX E34 525 Tds -95
-
-
Mistäs mallista kävisi kardaani? auto 518i -85 ja originaali perämurikan liitos on vakionopeusniveltyyppinen kuudella pultilla. Nyt heitän sinne tilalle E28 210 perämurikan, jossa taas kardaanin kiinnitys laippaan neljällä pultilla. Kone ja laatikko päivittyy kyllä myöhemmin, mutta olisko nytjoku kardaani yhdistelmä mikä kävis tuohon väliin?Kulkineet/projektit:
640D F06
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
-
Originally posted by poke View PostMistäs mallista kävisi kardaani? auto 518i -85 ja originaali perämurikan liitos on vakionopeusniveltyyppinen kuudella pultilla. Nyt heitän sinne tilalle E28 210 perämurikan, jossa taas kardaanin kiinnitys laippaan neljällä pultilla. Kone ja laatikko päivittyy kyllä myöhemmin, mutta olisko nytjoku kardaani yhdistelmä mikä kävis tuohon väliin?
Mulla perät oli 188 joista ne kävi ristiin, mutta en tiiä sopiiko se 210 :think Toi kävis väliaikais ratkaisuksi mutta jos tekniikkakin on päivittymässä niin onhan se kardaanikin vaihdettava jossain vaiheessaHarraste: e28 high compression m50b30, zinnoberrot
Käyttis: e39 530i m-sport, imalorot 2
Comment
-
-
Originally posted by Jyke koo View PostMinä kun vaihdoin aikoinaan 518i:in kitkalukko perän joka oli myös 4 pultilla niin vaidoin vaan sen perän kiinnittyslaipan siihen vakionopeustyyppiseen laippaan.
Mulla perät oli 188 joista ne kävi ristiin, mutta en tiiä sopiiko se 210 :think Toi kävis väliaikais ratkaisuksi mutta jos tekniikkakin on päivittymässä niin onhan se kardaanikin vaihdettava jossain vaiheessa
tuo laipan vaihto kävi kyllä mielessä, mutta arveluttaa että miten laakerivälysten käy kun rymppirengas/putki on kerran kiritty kasaan alunperin? ei viittis rikkoa m5 murikkaa sen takia.
kardaani vaihtuu tai tehdään kämympi sitten kun tekniikkakin päivittyy, mutta en viittis tehdä nyt kardaania ja sitten taas.
mulla on e30 kardaaneja irrallaan, pitää sovitella niitä kun ehtii...Kulkineet/projektit:
640D F06
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
-
Originally posted by poke View Posttuo laipan vaihto kävi kyllä mielessä, mutta arveluttaa että miten laakerivälysten käy kun rymppirengas/putki on kerran kiritty kasaan alunperin? ei viittis rikkoa m5 murikkaa sen takia.
kardaani vaihtuu tai tehdään kämympi sitten kun tekniikkakin päivittyy, mutta en viittis tehdä nyt kardaania ja sitten taas.
mulla on e30 kardaaneja irrallaan, pitää sovitella niitä kun ehtii...Harraste: e28 high compression m50b30, zinnoberrot
Käyttis: e39 530i m-sport, imalorot 2
Comment
-
-
Originally posted by rgaweer View PostOsaisiko joku kertoa osanumeroa sille osalle joka tulee korin ja takapuskurin väliin? Eli kahdella pultilla on korissa kiinni ja yhdellä pultilla puskurissa per puoli . Ei vaan löydä
Taitaapi olla nuo osat 4 ja 5. Ei oo kyllä kuvassa yhtään samaa näköä noiden kanssa mitä irroitin niin ei osannut yhdistää, liekkö ees samat osat:think
Comment
-
-
Originally posted by tonnaritomppa View PostMites tankinluukku lähtee irti? Enkuks koitin ettiä mut ei perhana tuu mieleen mikä se ois englanniks. :thinkKulkineet/projektit:
640D F06
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
-
Mahtaakohan johtosarjoissa olla kovinkinpaljon eroa automallien kesken :think tourinki on -87 ja se korin johtosarja ku mulla on -xx vuosimallia, ainakin jotkut ovien liittimien pinnit oli osittain eri paikoissa/puuttui josta vois melkeen ammentaa et olis eroa, värit oli kyl aika lailla samoja ku tutkailine28 535i Touring
e28 m535i + s38
e34 535i --> ?
Ei se ole harrastus eikä mikään mihin ei kaikki aika ja rahat menisi
Comment
-
-
Kaverilla on E28 projekti meneillään, siinä on tällä hetkellä melkoinen sekametelisoppa-moottori.
Lohkona '89 vuoden 256k1, kansi sen oma '885
Imusarja ilmeisesti b20/23 80-luvun alkupään 1 278 081
Koneessa perinteinen virranjakaja, eikä nokan päässä olevaa jakajaa (joka pitäisi olla tuossa koneessa alunperin)
Johtosarja joku vanha myös, ecuna le-jetronic.
Sanotaanko että melkoinen kootut teokset. Tuossa kun mietiskeltiin että mitä modauksia ja parannuksia samalla tehtäisiin. Auto siis maalarilla tällä hetkellä ja kone pukilla läpikäytettynä
Ajatuksena oli schrickin 288(löytyy sopivasti tutulta), pikkasen isommat ja modernimmat suuttimet, peltisarja ym.
Mutta ajatus lähti kunnolla laukalle! Mitä jos tuohon laittaisi m70:n imusarja puoliskon, äkkiseltään voisi olla ihan toimiva ratkaisu - ja ennenkaikkea se olisi paljon paremman näköinen kuin vanha ja ruma pukinsarvim20-imusarja. Onkos kukaan kanssafoorumilainen miettinyt samaa imusarjamodia? Samalla siihen sais isomman ja virtaavamman kaasuläpän etc.
Aikamoista turinaa lämpimikseni, pirun kylmä muuten jossei näitä mieti 😀-E34 525ia Touring
-E36 323ia Touring ///M
Comment
-
-
Mistäs sais 520ia:han syylärin? Syylärissähän on toi automaattilaatikon lauhdutin niin vaikeuttaa vähän etsintää. Kuinka helppoa olisi laittaa erillinen lauhdutin ja manuaalin syyläri tai joku isompi jo tulevaa swäppiä ajatellen?Vikakoodinluku INPA ja VagCom Tampere
E28 520ia M30B35 Turbo 520hp 740nm
EX E36 320iA -98
EX E39 520i -01
EX E34 525 Tds -95
Comment
-
-
automaattiryyppy ei enää pelitä, auto 81- 518
aluksi toimi huonosti ja nyt ei toimi enää ollenkaan?
joutuu startatessa laittamaan mekaanisesti ryypyn pääle konehuoneesta että saa pysymään edes käynnissä.
ideoita missä vika?
ei mitään kauheen kallista jaksais edes miettiä kun tekniikka saa väistyä kohta mut ois sillä nyt kiva pystyä ajamaan vielä.E30 M52b28 M122h Amme
E28 x monta
E23 728i Ministeri
E10 1600-2 Garret
VW LT50 Huoltoajoneuvo
HD lapio jätskikruiseri
Comment
-
-
Saako mistään enää oviin uusia johto läpivienti kumia, sen verran rumia ja rispaantuneita nuo originellitE28 M30b34 turbo - > m54b30 Turbo
650hp/850nm 1.8bar
1/4m 11.48s/208km/h
100-150km/h 2.01s
100-200km/h 6.99s
EX jatkeet:
e39 528 M-Sport -99
e36 318is "M-sport" -92
Comment
-
Comment