Announcement

Collapse
No announcement yet.

E28 Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KarkkainenL
    Aluevastaava
    • Sep 2013
    • 767
    • Tampere

    Mistäköhän lähtisi hakemaan vikaa? Vakkari ei toimi eli viiksestä ei tapahdu mitään? Voisko olla vakkarin viiksessä vikaa vai missä? Toimiiko m20b20 vakkari siis niin, että vakkarin moottori/servo "jumittaa" kaasuvaijerin tiettyyn asentoon?
    Vikakoodinluku INPA ja VagCom Tampere

    E28 520ia M30B35 Turbo 520hp 740nm

    EX E36 320iA -98
    EX E39 520i -01
    EX E34 525 Tds -95

    Comment

    • poke
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 3103

      Mistäs mallista kävisi kardaani? auto 518i -85 ja originaali perämurikan liitos on vakionopeusniveltyyppinen kuudella pultilla. Nyt heitän sinne tilalle E28 210 perämurikan, jossa taas kardaanin kiinnitys laippaan neljällä pultilla. Kone ja laatikko päivittyy kyllä myöhemmin, mutta olisko nytjoku kardaani yhdistelmä mikä kävis tuohon väliin?
      Kulkineet/projektit:

      640D F06
      530iA E39
      635 CSi E24
      518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
      1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

      Comment

      • Jyke koo
        BTCF Member
        • Sep 2011
        • 399
        • Tampere/Hämeenlinna

        Originally posted by poke View Post
        Mistäs mallista kävisi kardaani? auto 518i -85 ja originaali perämurikan liitos on vakionopeusniveltyyppinen kuudella pultilla. Nyt heitän sinne tilalle E28 210 perämurikan, jossa taas kardaanin kiinnitys laippaan neljällä pultilla. Kone ja laatikko päivittyy kyllä myöhemmin, mutta olisko nytjoku kardaani yhdistelmä mikä kävis tuohon väliin?
        Minä kun vaihdoin aikoinaan 518i:in kitkalukko perän joka oli myös 4 pultilla niin vaidoin vaan sen perän kiinnittyslaipan siihen vakionopeustyyppiseen laippaan.

        Mulla perät oli 188 joista ne kävi ristiin, mutta en tiiä sopiiko se 210 :think Toi kävis väliaikais ratkaisuksi mutta jos tekniikkakin on päivittymässä niin onhan se kardaanikin vaihdettava jossain vaiheessa
        Harraste: e28 high compression m50b30, zinnoberrot
        Käyttis: e39 530i m-sport, imalorot 2

        Comment

        • poke
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 3103

          Originally posted by Jyke koo View Post
          Minä kun vaihdoin aikoinaan 518i:in kitkalukko perän joka oli myös 4 pultilla niin vaidoin vaan sen perän kiinnittyslaipan siihen vakionopeustyyppiseen laippaan.

          Mulla perät oli 188 joista ne kävi ristiin, mutta en tiiä sopiiko se 210 :think Toi kävis väliaikais ratkaisuksi mutta jos tekniikkakin on päivittymässä niin onhan se kardaanikin vaihdettava jossain vaiheessa

          tuo laipan vaihto kävi kyllä mielessä, mutta arveluttaa että miten laakerivälysten käy kun rymppirengas/putki on kerran kiritty kasaan alunperin? ei viittis rikkoa m5 murikkaa sen takia.

          kardaani vaihtuu tai tehdään kämympi sitten kun tekniikkakin päivittyy, mutta en viittis tehdä nyt kardaania ja sitten taas.

          mulla on e30 kardaaneja irrallaan, pitää sovitella niitä kun ehtii...
          Kulkineet/projektit:

          640D F06
          530iA E39
          635 CSi E24
          518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
          1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

          Comment

          • Jyke koo
            BTCF Member
            • Sep 2011
            • 399
            • Tampere/Hämeenlinna

            Originally posted by poke View Post
            tuo laipan vaihto kävi kyllä mielessä, mutta arveluttaa että miten laakerivälysten käy kun rymppirengas/putki on kerran kiritty kasaan alunperin? ei viittis rikkoa m5 murikkaa sen takia.

            kardaani vaihtuu tai tehdään kämympi sitten kun tekniikkakin päivittyy, mutta en viittis tehdä nyt kardaania ja sitten taas.

            mulla on e30 kardaaneja irrallaan, pitää sovitella niitä kun ehtii...
            Mäkin muistelin että sen vaihtamisesta on peloteltu, aukastessa mittasin sen avaus momentin ja kirratessa suurinpiirtein samoille tiukkuuksille. Ei siinä parin vuoden aikana mitään ongelmia ollu.
            Harraste: e28 high compression m50b30, zinnoberrot
            Käyttis: e39 530i m-sport, imalorot 2

            Comment

            • rgaweer
              BTCF Member
              • May 2012
              • 1670
              • Vantaa

              Osaisiko joku kertoa osanumeroa sille osalle joka tulee korin ja takapuskurin väliin? Eli kahdella pultilla on korissa kiinni ja yhdellä pultilla puskurissa per puoli . Ei vaan löydä
              E34 x2, E12 x2, E30
              E28 520i -82 & 520iA -86
              Ex: 2xE30, 1x39, E36 318i -91, E34 530iA Touring -94

              Comment

              • rgaweer
                BTCF Member
                • May 2012
                • 1670
                • Vantaa

                Originally posted by rgaweer View Post
                Osaisiko joku kertoa osanumeroa sille osalle joka tulee korin ja takapuskurin väliin? Eli kahdella pultilla on korissa kiinni ja yhdellä pultilla puskurissa per puoli . Ei vaan löydä

                Taitaapi olla nuo osat 4 ja 5. Ei oo kyllä kuvassa yhtään samaa näköä noiden kanssa mitä irroitin niin ei osannut yhdistää, liekkö ees samat osat:think
                E34 x2, E12 x2, E30
                E28 520i -82 & 520iA -86
                Ex: 2xE30, 1x39, E36 318i -91, E34 530iA Touring -94

                Comment

                • tonnaritomppa
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2014
                  • 148
                  • hki

                  Mites tankinluukku lähtee irti? Enkuks koitin ettiä mut ei perhana tuu mieleen mikä se ois englanniks. :think
                  sigpicE38 740IA

                  Comment

                  • poke
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 3103

                    Originally posted by tonnaritomppa View Post
                    Mites tankinluukku lähtee irti? Enkuks koitin ettiä mut ei perhana tuu mieleen mikä se ois englanniks. :think
                    fill-in flap.
                    Kulkineet/projektit:

                    640D F06
                    530iA E39
                    635 CSi E24
                    518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                    1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                    Comment

                    • leksii
                      BTCF Member
                      • May 2012
                      • 1034
                      • Turku

                      Mahtaakohan johtosarjoissa olla kovinkinpaljon eroa automallien kesken :think tourinki on -87 ja se korin johtosarja ku mulla on -xx vuosimallia, ainakin jotkut ovien liittimien pinnit oli osittain eri paikoissa/puuttui josta vois melkeen ammentaa et olis eroa, värit oli kyl aika lailla samoja ku tutkailin
                      e28 535i Touring
                      e28 m535i + s38
                      e34 535i --> ?


                      Ei se ole harrastus eikä mikään mihin ei kaikki aika ja rahat menisi

                      Comment

                      • Jansu
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2006
                        • 315
                        • Pori

                        Kaverilla on E28 projekti meneillään, siinä on tällä hetkellä melkoinen sekametelisoppa-moottori.

                        Lohkona '89 vuoden 256k1, kansi sen oma '885
                        Imusarja ilmeisesti b20/23 80-luvun alkupään 1 278 081
                        Koneessa perinteinen virranjakaja, eikä nokan päässä olevaa jakajaa (joka pitäisi olla tuossa koneessa alunperin)
                        Johtosarja joku vanha myös, ecuna le-jetronic.

                        Sanotaanko että melkoinen kootut teokset. Tuossa kun mietiskeltiin että mitä modauksia ja parannuksia samalla tehtäisiin. Auto siis maalarilla tällä hetkellä ja kone pukilla läpikäytettynä

                        Ajatuksena oli schrickin 288(löytyy sopivasti tutulta), pikkasen isommat ja modernimmat suuttimet, peltisarja ym.

                        Mutta ajatus lähti kunnolla laukalle! Mitä jos tuohon laittaisi m70:n imusarja puoliskon, äkkiseltään voisi olla ihan toimiva ratkaisu - ja ennenkaikkea se olisi paljon paremman näköinen kuin vanha ja ruma pukinsarvim20-imusarja. Onkos kukaan kanssafoorumilainen miettinyt samaa imusarjamodia? Samalla siihen sais isomman ja virtaavamman kaasuläpän etc.

                        Aikamoista turinaa lämpimikseni, pirun kylmä muuten jossei näitä mieti 😀
                        -E34 525ia Touring
                        -E36 323ia Touring ///M

                        Comment

                        • KarkkainenL
                          Aluevastaava
                          • Sep 2013
                          • 767
                          • Tampere

                          Mistäs sais 520ia:han syylärin? Syylärissähän on toi automaattilaatikon lauhdutin niin vaikeuttaa vähän etsintää. Kuinka helppoa olisi laittaa erillinen lauhdutin ja manuaalin syyläri tai joku isompi jo tulevaa swäppiä ajatellen?
                          Vikakoodinluku INPA ja VagCom Tampere

                          E28 520ia M30B35 Turbo 520hp 740nm

                          EX E36 320iA -98
                          EX E39 520i -01
                          EX E34 525 Tds -95

                          Comment

                          • Joma
                            BTCF Member
                            • Feb 2011
                            • 1320
                            • Masku

                            automaattiryyppy ei enää pelitä, auto 81- 518

                            aluksi toimi huonosti ja nyt ei toimi enää ollenkaan?

                            joutuu startatessa laittamaan mekaanisesti ryypyn pääle konehuoneesta että saa pysymään edes käynnissä.

                            ideoita missä vika?

                            ei mitään kauheen kallista jaksais edes miettiä kun tekniikka saa väistyä kohta mut ois sillä nyt kiva pystyä ajamaan vielä.
                            E30 M52b28 M122h Amme
                            E28 x monta
                            E23 728i Ministeri
                            E10 1600-2 Garret

                            VW LT50 Huoltoajoneuvo
                            HD lapio jätskikruiseri

                            Comment

                            • leksii
                              BTCF Member
                              • May 2012
                              • 1034
                              • Turku

                              Meneekö nää molemmat akun plus napaan, toiseen on kyl merkitty mut toiseen ei


                              e28 535i Touring
                              e28 m535i + s38
                              e34 535i --> ?


                              Ei se ole harrastus eikä mikään mihin ei kaikki aika ja rahat menisi

                              Comment

                              • tero_v
                                BTCF Member
                                • Sep 2006
                                • 970
                                • Etelä-pohjanmaa, lehtimäki

                                Saako mistään enää oviin uusia johto läpivienti kumia, sen verran rumia ja rispaantuneita nuo originellit
                                E28 M30b34 turbo - > m54b30 Turbo
                                650hp/850nm 1.8bar
                                1/4m 11.48s/208km/h
                                100-150km/h 2.01s
                                100-200km/h 6.99s


                                EX jatkeet:
                                e39 528 M-Sport -99
                                e36 318is "M-sport" -92

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎