Polo 6n coiloverit ebaystä 200e oli omassa autossa tän kesää alla. Moottorina m50 ja keula oli omasta mielestä hyvä mutta taakse sai tilata löysemmät jouset kun oli liian kova. Edessä ja takana ainakin ta-technicin sarjassa 10kg/mm jouset.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E28 Kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Pieni ohajustehostin ongelma uusimmassa hankinnassa.
Eli 520i kori mihin laitettu M635CSIn tekniikka vuosituhannen vaihteessa.
Oston jälkeen ajellessa tehostin kuohannut nesteet pihalle. Tänään sit ajattelin, että vaihdan nesteet josko korjaantuisi. Punaiset (prkle) nesteet pihalle ja suht huolellinen tyhjennys. Letkut kiinni ja uudet vihreät tilalle. Ilmasin eturenkaat ilmassa ja auto käynnissä järjestelmää joku reilu parikymmentä kertaa kääntämällä ohjausta laidasta laitaan. Nou problem!
Auto maahan ja kääntämään niin samantien jurina/ulina (ei hihna vaan pumpun kavitointi ääni) ja neste kuohaa, pari kertaa laidsta laitaan ja nesteet tulee tontille..
Mistäköhän lähtis vikaa hakemaan? Pumppu vainaa?
EDIT: Taitaa olla pumppu entinen, kun tuntuis jurinat ja ylimääräiset äänet häviävän isommilla kierroksilla
-TimoLast edited by sierra4x4tbo; 11-10-2016, 21:23.
Comment
-
-
Ot: muista tehdä projekti topikki että päästään kuolaamaan.Käyttis 2022 330e xDrive M sport
Projekti 1987 735i manual It’s a hybrid. It burns gas and oil
A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days = 2t 4eva
http://velkakello.fi/
Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486
Comment
-
-
Originally posted by sierra4x4tbo View PostPieni ohajustehostin ongelma uusimmassa hankinnassa.
Eli 520i kori mihin laitettu M635CSIn tekniikka vuosituhannen vaihteessa.
Oston jälkeen ajellessa tehostin kuohannut nesteet pihalle. Tänään sit ajattelin, että vaihdan nesteet josko korjaantuisi. Punaiset (prkle) nesteet pihalle ja suht huolellinen tyhjennys. Letkut kiinni ja uudet vihreät tilalle. Ilmasin eturenkaat ilmassa ja auto käynnissä järjestelmää joku reilu parikymmentä kertaa kääntämällä ohjausta laidasta laitaan. Nou problem!
Auto maahan ja kääntämään niin samantien jurina/ulina (ei hihna vaan pumpun kavitointi ääni) ja neste kuohaa, pari kertaa laidsta laitaan ja nesteet tulee tontille..
Mistäköhän lähtis vikaa hakemaan? Pumppu vainaa?
EDIT: Taitaa olla pumppu entinen, kun tuntuis jurinat ja ylimääräiset äänet häviävän isommilla kierroksilla
-Timo
Mulla oli sama vika, korjaantui huuhtelemalla, auto käynnissä uusia nesteitä sisään ja vanhat tulpasta ulos. Ei noi oikeen tykkää toisistaan nuo nesteet.E30 M52b28 M122h Amme
E28 x monta
E23 728i Ministeri
E10 1600-2 Garret
VW LT50 Huoltoajoneuvo
HD lapio jätskikruiseri
Comment
-
-
Originally posted by Joma View PostMulla oli sama vika, korjaantui huuhtelemalla, auto käynnissä uusia nesteitä sisään ja vanhat tulpasta ulos. Ei noi oikeen tykkää toisistaan nuo nesteet.
-Timo
Comment
-
-
Originally posted by Soininen View PostMitenkäs kun on tekemässä m10 tilalle m30 tekniikan vaihdosta niin tuo hydraulinen jarrutehostin homma... täytyykö se myös viritellä tuohon autoon vai riittääkö tuo tavallinen mikä m10 kanssa on? :think
Omaan e28:iin laitan noin ja leimaan käyttäen vertailumallina juurikin e28 535i:tä. Tosin en laita m30 moottoria vaan m54B30:n.
Perustelut: E34 535i on yhtä tehokas kuin E28 535i. Lisäksi E34 535i on painavampi kuin E28 535i, joten jarrumuutokseen riittää tuo perusteluksi.
Trafin muutospykälissä sanotaan, että jarrumuutokset on mahdollista, mikäli e ovat tehoiltaan ja painoiltaan vähintäin samanlaisesta autosta.Kulkineet/projektit:
640D F06
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
-
Originally posted by poke View PostEi sitä tartte viritellä siihen. Ota kaikki jarrukamppeet esim e34 535i:stä, niin riittävät hienosti katsastukseen. siis se pääsylinterikin e34:sta. Bolt on kamaa. ja mikäli laitat abs:t, niin senkin puolesta e34 kamat. Tosin silloin joudut vaihtamaan tukivarret + etutolpatkin e34:sta. Mutta nekin on bolt on.
Omaan e28:iin laitan noin ja leimaan käyttäen vertailumallina juurikin e28 535i:tä. Tosin en laita m30 moottoria vaan m54B30:n.
Perustelut: E34 535i on yhtä tehokas kuin E28 535i. Lisäksi E34 535i on painavampi kuin E28 535i, joten jarrumuutokseen riittää tuo perusteluksi.
Trafin muutospykälissä sanotaan, että jarrumuutokset on mahdollista, mikäli e ovat tehoiltaan ja painoiltaan vähintäin samanlaisesta autosta.E28 "525i" M52 -84
F11 520d xDrive -16
Comment
-
-
Originally posted by Soininen View PostAbs:iä en ajatellut laittaa koska ei mielestäni -84 tarvitse olla?Vikakoodinluku INPA ja VagCom Tampere
E28 520ia M30B35 Turbo 520hp 740nm
EX E36 320iA -98
EX E39 520i -01
EX E34 525 Tds -95
Comment
-
-
Tulikos Faceliftissä tuo muovi etupenkkien väliin, missä käsijarrukin on vai onko vain jossain tietyissä malleissa. Omaani haluaisin sellaisen, on niin karun näköinen ilmanVikakoodinluku INPA ja VagCom Tampere
E28 520ia M30B35 Turbo 520hp 740nm
EX E36 320iA -98
EX E39 520i -01
EX E34 525 Tds -95
Comment
-
Comment