Announcement

Collapse
No announcement yet.

E28 Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • poke
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 3103

    Originally posted by Läbä View Post
    Tulikos Faceliftissä tuo muovi etupenkkien väliin, missä käsijarrukin on vai onko vain jossain tietyissä malleissa. Omaani haluaisin sellaisen, on niin karun näköinen ilman
    ilmeisesti tulee faceliftissä. omassani sellainen on ollut jo tehtaalta lähtöisin vaikka on vain 518i
    Kulkineet/projektit:

    640D F06
    530iA E39
    635 CSi E24
    518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
    1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

    Comment

    • T3
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 8530
      • Karhe

      Originally posted by Läbä View Post
      Tulikos Faceliftissä tuo muovi etupenkkien väliin, missä käsijarrukin on vai onko vain jossain tietyissä malleissa. Omaani haluaisin sellaisen, on niin karun näköinen ilman
      Originally posted by poke View Post
      ilmeisesti tulee faceliftissä. omassani sellainen on ollut jo tehtaalta lähtöisin vaikka on vain 518i
      518/i, 520i, 525e, 524d/td 9/84 alkaen, 525i-M5 9/82 alkaen.
      .

      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

      Comment

      • ProPioneer
        BTCF Member
        • Nov 2011
        • 41
        • kokkola

        e28/e34

        Elikkä potilas ois e28 m10b18 vm 87 johon ois tulossa e34 525 vm 92 moottori ja kysymys kuuluu onko jollain jotain valmiita pinnijärjestyksiä noihin molempien autojen moottori/kori väliseen liittimeen, ja onko järkevin toteuttaa niin että ottaa e34 sesta tuon kori/moottori liittimen ja vaikka 20cm koriinpäin johtoa mukaan ja semmosenaan juottaa e28?:think:think

        Kiitoksia jo etukätee!

        E: ja mitä nyt on täältä btcf luettu, niin ilmeisesti koneen kannakkeet ei e34 käy suoraan tuohon? onko jossain moottorimallissa sopivat vai muokaako korvakkeita/ tekee uudet? jotain juttua on että jäis liian lähelle tulipeltiä ( ei siis vielä kokeiltu käytännössä)?
        Last edited by ProPioneer; 03-11-2016, 19:14.
        Bmw e36 328i Turbo
        Bmw f31 330d

        Comment

        • longi
          Bimmer Rookie
          • Apr 2009
          • 50
          • Vantaa

          Kunnostellut -85 mallin 520 E28. Pyyhkijät vuorossa. Tuulilasinpyyhkijän moottorista puuttui pienempi nopeus ja palautus. Korjaantui hiilien herkistelyllä.

          Mutta seuraava ongelma tuli valojen pesureista. Eivät toimi, säiliön kyljessä olevaan releeseen tulee jännitteet ja viiksen maadoitus pesuasennosssa. Ja pyyhkijät toimivat releen sisältä manuaalisesti sulkemalla siellä olevat releet.

          Onko kukaan näitä releitä tutkinut? Sisällä on muutama transistori, vastus ja diodi?

          Ehjää tällaista saa myös tarjota.

          Comment

          • sierra4x4tbo
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 2098
            • Lappeenranta

            Originally posted by longi View Post
            Kunnostellut -85 mallin 520 E28. Pyyhkijät vuorossa. Tuulilasinpyyhkijän moottorista puuttui pienempi nopeus ja palautus. Korjaantui hiilien herkistelyllä.

            Mutta seuraava ongelma tuli valojen pesureista. Eivät toimi, säiliön kyljessä olevaan releeseen tulee jännitteet ja viiksen maadoitus pesuasennosssa. Ja pyyhkijät toimivat releen sisältä manuaalisesti sulkemalla siellä olevat releet.

            Onko kukaan näitä releitä tutkinut? Sisällä on muutama transistori, vastus ja diodi?

            Ehjää tällaista saa myös tarjota.
            Pitäis löytyä tommonen rele jostain arkistoista..:think Onks kuin kiire?

            -Timo
            M535i BiTurbo -85
            740iA -95 ”#tonnin_pommi"

            --=MushroomMotorsport=--
            --=MaxTuned.com=--

            Comment

            • longi
              Bimmer Rookie
              • Apr 2009
              • 50
              • Vantaa

              Originally posted by sierra4x4tbo View Post
              Pitäis löytyä tommonen rele jostain arkistoista..:think Onks kuin kiire?

              -Timo
              Ei kiire. Yritän tota omaa myös tutkia jos siitä jotain tolkkua sais.

              Comment

              • poke
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 3103

                Mitä öljyä suosittelette E28 M5 lukkoperään?
                Kulkineet/projektit:

                640D F06
                530iA E39
                635 CSi E24
                518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                Comment

                • longi
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2009
                  • 50
                  • Vantaa

                  Originally posted by longi View Post
                  Ei kiire. Yritän tota omaa myös tutkia jos siitä jotain tolkkua sais.
                  Taisin saada tuon oman releen toimimaan? Vaihdoin noi 3 kondensaattoria ja tinailin muutkin juotokset uudelleen.

                  Ainakin tossa pöydällä molemmat releen kärjet käyvät kiinni kun maadottaa pinnin 85 (viiksen maadoittama). Muutaman sekunnin päästä palautuvat auki asentoon, toinen 1-2 sec ja toinen reilu 10 sec. Jäkimmäinen on palautus/parkkijännite.

                  Testaan käytännössä, kun pääsen maille auton luo.
                  Attached Files

                  Comment

                  • ^tuge^
                    BTCF Member
                    • May 2011
                    • 140
                    • HML

                    Löytyisikö täältä apuja tuon e28:n kanssa, alkaa itseltäni ideat loppumaan.

                    Auto on 520i -84 L-jetronic ohjauksella. Auton ostaessani ei käynyt ollenkaan, välillä vain hörähti. Nyt lähtee käymään heti avaimesta käännettäessä ja käy muutaman sekunnin hyvin, sen jälkeen alkaa käymään todella rikkaalla. Bensa haisee vahvasti ja tahtoo tukehtua koko ajan.

                    Vaihdettua/kokeiltua: Uusi virranjakajan kansi sekä pyöriä, uudet tulpat, Bp-säädin, ilmamäärämittari. Puristukset mitattu, tulpanjohdot mitattu (näissä oli aika korkea vastus..) ja testattu toisella moottorinohjainboksilla.
                    E87, E30 & E34
                    E34-purkuosia.

                    Comment

                    • poke
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 3103

                      Originally posted by ^tuge^ View Post
                      Löytyisikö täältä apuja tuon e28:n kanssa, alkaa itseltäni ideat loppumaan.

                      Auto on 520i -84 L-jetronic ohjauksella. Auton ostaessani ei käynyt ollenkaan, välillä vain hörähti. Nyt lähtee käymään heti avaimesta käännettäessä ja käy muutaman sekunnin hyvin, sen jälkeen alkaa käymään todella rikkaalla. Bensa haisee vahvasti ja tahtoo tukehtua koko ajan.

                      Vaihdettua/kokeiltua: Uusi virranjakajan kansi sekä pyöriä, uudet tulpat, Bp-säädin, ilmamäärämittari. Puristukset mitattu, tulpanjohdot mitattu (näissä oli aika korkea vastus..) ja testattu toisella moottorinohjainboksilla.
                      pari ideaa:

                      - polttoaineletkut väärinpäin meno<->paluu
                      - kylmäkäynnistyssuutin vuotaa tai sen ohjaus ohjaa sitä auki. testaa, että otat liittimen irti suuttimelta. toki jos vuotaa mekaanisesti niin ei selviä tällä.
                      - lämpöanturi rikki
                      Kulkineet/projektit:

                      640D F06
                      530iA E39
                      635 CSi E24
                      518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                      1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                      Comment

                      • ^tuge^
                        BTCF Member
                        • May 2011
                        • 140
                        • HML

                        Originally posted by poke View Post
                        pari ideaa:

                        - polttoaineletkut väärinpäin meno<->paluu
                        - kylmäkäynnistyssuutin vuotaa tai sen ohjaus ohjaa sitä auki. testaa, että otat liittimen irti suuttimelta. toki jos vuotaa mekaanisesti niin ei selviä tällä.
                        - lämpöanturi rikki
                        Tuon kylmäkäynnistyssuuttimen testasinkin jo, se unohtui mainita aiemmassa postauksessa. Eikä auttanut vaikka sille johtavan bensaletkun irroitti ja tukki.

                        Lämpöanturi puolestaan on unohtunut katsoa kokonaan, sen mittailen seuraavaksi. Ja täytyy nuo letkutkin tarkistaa.

                        Kiitän.
                        E87, E30 & E34
                        E34-purkuosia.

                        Comment

                        • Schutzstaffel
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2006
                          • 345
                          • Lounais-Suomi

                          Originally posted by ^tuge^ View Post
                          Tuon kylmäkäynnistyssuuttimen testasinkin jo, se unohtui mainita aiemmassa postauksessa. Eikä auttanut vaikka sille johtavan bensaletkun irroitti ja tukki.

                          Lämpöanturi puolestaan on unohtunut katsoa kokonaan, sen mittailen seuraavaksi. Ja täytyy nuo letkutkin tarkistaa.

                          Kiitän.
                          Perussettiä. Kumiletkuja rikki ja/tai suuttimet vuotaa. Myöskin imusarjan tiiviste voi olla rikki.
                          Löytyy haualla aika paljon juttua tällä(kin) sivustolla.
                          Monta 80-luvun autoa

                          Comment

                          • Soininen
                            BTCF Member
                            • Nov 2006
                            • 1296
                            • Kajaani

                            Olisiko kellään laittaa 518:n ohjaustehostin paketin letkutuksesta vaikka kuvaa että saa oikeaan järjestykseen...
                            E28 "525i" M52 -84
                            F11 520d xDrive -16

                            Comment

                            • poke
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 3103

                              Originally posted by Soininen View Post
                              Olisiko kellään laittaa 518:n ohjaustehostin paketin letkutuksesta vaikka kuvaa että saa oikeaan järjestykseen...
                              Tässä: https://www.leebmann24.de/bmw-ersatz...r=32_0218&vin=
                              Kulkineet/projektit:

                              640D F06
                              530iA E39
                              635 CSi E24
                              518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                              1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                              Comment

                              • Soininen
                                BTCF Member
                                • Nov 2006
                                • 1296
                                • Kajaani

                                Kumminkos päin ne tulee simpukalle?

                                Tosiaan putket tulee kokonaan uudet (ei orig) ja kun ei tuota tehostinta ole aikaisemmin ollut..
                                E28 "525i" M52 -84
                                F11 520d xDrive -16

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎