Originally posted by Läbä
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E28 Kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Kulkineet/projektit:
640D F06
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
-
-
Originally posted by Läbä View PostTulikos Faceliftissä tuo muovi etupenkkien väliin, missä käsijarrukin on vai onko vain jossain tietyissä malleissa. Omaani haluaisin sellaisen, on niin karun näköinen ilmanOriginally posted by poke View Postilmeisesti tulee faceliftissä. omassani sellainen on ollut jo tehtaalta lähtöisin vaikka on vain 518i.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
e28/e34
Elikkä potilas ois e28 m10b18 vm 87 johon ois tulossa e34 525 vm 92 moottori ja kysymys kuuluu onko jollain jotain valmiita pinnijärjestyksiä noihin molempien autojen moottori/kori väliseen liittimeen, ja onko järkevin toteuttaa niin että ottaa e34 sesta tuon kori/moottori liittimen ja vaikka 20cm koriinpäin johtoa mukaan ja semmosenaan juottaa e28?:think:think
Kiitoksia jo etukätee!
E: ja mitä nyt on täältä btcf luettu, niin ilmeisesti koneen kannakkeet ei e34 käy suoraan tuohon? onko jossain moottorimallissa sopivat vai muokaako korvakkeita/ tekee uudet? jotain juttua on että jäis liian lähelle tulipeltiä ( ei siis vielä kokeiltu käytännössä)?Last edited by ProPioneer; 03-11-2016, 19:14.Bmw e36 328i Turbo
Bmw f31 330d
Comment
-
-
Kunnostellut -85 mallin 520 E28. Pyyhkijät vuorossa. Tuulilasinpyyhkijän moottorista puuttui pienempi nopeus ja palautus. Korjaantui hiilien herkistelyllä.
Mutta seuraava ongelma tuli valojen pesureista. Eivät toimi, säiliön kyljessä olevaan releeseen tulee jännitteet ja viiksen maadoitus pesuasennosssa. Ja pyyhkijät toimivat releen sisältä manuaalisesti sulkemalla siellä olevat releet.
Onko kukaan näitä releitä tutkinut? Sisällä on muutama transistori, vastus ja diodi?
Ehjää tällaista saa myös tarjota.
Comment
-
-
Originally posted by longi View PostKunnostellut -85 mallin 520 E28. Pyyhkijät vuorossa. Tuulilasinpyyhkijän moottorista puuttui pienempi nopeus ja palautus. Korjaantui hiilien herkistelyllä.
Mutta seuraava ongelma tuli valojen pesureista. Eivät toimi, säiliön kyljessä olevaan releeseen tulee jännitteet ja viiksen maadoitus pesuasennosssa. Ja pyyhkijät toimivat releen sisältä manuaalisesti sulkemalla siellä olevat releet.
Onko kukaan näitä releitä tutkinut? Sisällä on muutama transistori, vastus ja diodi?
Ehjää tällaista saa myös tarjota.
-Timo
Comment
-
-
Mitä öljyä suosittelette E28 M5 lukkoperään?Kulkineet/projektit:
640D F06
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
-
Originally posted by longi View PostEi kiire. Yritän tota omaa myös tutkia jos siitä jotain tolkkua sais.
Ainakin tossa pöydällä molemmat releen kärjet käyvät kiinni kun maadottaa pinnin 85 (viiksen maadoittama). Muutaman sekunnin päästä palautuvat auki asentoon, toinen 1-2 sec ja toinen reilu 10 sec. Jäkimmäinen on palautus/parkkijännite.
Testaan käytännössä, kun pääsen maille auton luo.
Comment
-
-
Löytyisikö täältä apuja tuon e28:n kanssa, alkaa itseltäni ideat loppumaan.
Auto on 520i -84 L-jetronic ohjauksella. Auton ostaessani ei käynyt ollenkaan, välillä vain hörähti. Nyt lähtee käymään heti avaimesta käännettäessä ja käy muutaman sekunnin hyvin, sen jälkeen alkaa käymään todella rikkaalla. Bensa haisee vahvasti ja tahtoo tukehtua koko ajan.
Vaihdettua/kokeiltua: Uusi virranjakajan kansi sekä pyöriä, uudet tulpat, Bp-säädin, ilmamäärämittari. Puristukset mitattu, tulpanjohdot mitattu (näissä oli aika korkea vastus..) ja testattu toisella moottorinohjainboksilla.
Comment
-
-
Originally posted by ^tuge^ View PostLöytyisikö täältä apuja tuon e28:n kanssa, alkaa itseltäni ideat loppumaan.
Auto on 520i -84 L-jetronic ohjauksella. Auton ostaessani ei käynyt ollenkaan, välillä vain hörähti. Nyt lähtee käymään heti avaimesta käännettäessä ja käy muutaman sekunnin hyvin, sen jälkeen alkaa käymään todella rikkaalla. Bensa haisee vahvasti ja tahtoo tukehtua koko ajan.
Vaihdettua/kokeiltua: Uusi virranjakajan kansi sekä pyöriä, uudet tulpat, Bp-säädin, ilmamäärämittari. Puristukset mitattu, tulpanjohdot mitattu (näissä oli aika korkea vastus..) ja testattu toisella moottorinohjainboksilla.
- polttoaineletkut väärinpäin meno<->paluu
- kylmäkäynnistyssuutin vuotaa tai sen ohjaus ohjaa sitä auki. testaa, että otat liittimen irti suuttimelta. toki jos vuotaa mekaanisesti niin ei selviä tällä.
- lämpöanturi rikkiKulkineet/projektit:
640D F06
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
-
Originally posted by poke View Postpari ideaa:
- polttoaineletkut väärinpäin meno<->paluu
- kylmäkäynnistyssuutin vuotaa tai sen ohjaus ohjaa sitä auki. testaa, että otat liittimen irti suuttimelta. toki jos vuotaa mekaanisesti niin ei selviä tällä.
- lämpöanturi rikki
Lämpöanturi puolestaan on unohtunut katsoa kokonaan, sen mittailen seuraavaksi. Ja täytyy nuo letkutkin tarkistaa.
Kiitän.
Comment
-
-
Originally posted by ^tuge^ View PostTuon kylmäkäynnistyssuuttimen testasinkin jo, se unohtui mainita aiemmassa postauksessa. Eikä auttanut vaikka sille johtavan bensaletkun irroitti ja tukki.
Lämpöanturi puolestaan on unohtunut katsoa kokonaan, sen mittailen seuraavaksi. Ja täytyy nuo letkutkin tarkistaa.
Kiitän.
Löytyy haualla aika paljon juttua tällä(kin) sivustolla.Monta 80-luvun autoa
Comment
-
-
Originally posted by Soininen View PostOlisiko kellään laittaa 518:n ohjaustehostin paketin letkutuksesta vaikka kuvaa että saa oikeaan järjestykseen...Kulkineet/projektit:
640D F06
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
-
Originally posted by poke View Post
Tosiaan putket tulee kokonaan uudet (ei orig) ja kun ei tuota tehostinta ole aikaisemmin ollut..E28 "525i" M52 -84
F11 520d xDrive -16
Comment
-
Comment