Käykö kierroslukumittarit miten ristiin eri vuosimallien välillä?
eli omassa on kello ja haluaisin siihen kiekkamittarin, niin käykö mistä tahansa e28:sta? entä koodistekkeri?
4sylinterissähän on erilainen kun 6 sylinterisissä. Käy kyllä paikalleen ja toimii mutta näyttää väärin. Mutta ainakin vanhemmissa mittareissa on säätö siellä sisällä josta saa säädettyä näyttämään oikein. Itselläni on näin tehty Muistaakseni käy kaikista vuosimalleistakin ristiin :think
Puuttuuko kansanmallin m20b20 automaatista virransyöttö kirroslukumittarille? Tatechin RPM tieto mittarille kytketty mustaan johtoon ecun vieressä ja ei kierroslukuviisari värähdäkkään. Vai onko mun piiri kuitenkin hapettunu jostain ja joutuu ohittaan piirilevyn johdoilla :think
Tietääkseni kaikissa mittareissa ei säätömahdollisuutta ole, joku vuosiluku ero muistaakseni oli. 40e maksoi marmorilla uusi koodiplugi sinne mittariston taakse kun viimetalvena tilasin.
Tietääkseni kaikissa mittareissa ei säätömahdollisuutta ole, joku vuosiluku ero muistaakseni oli. 40e maksoi marmorilla uusi koodiplugi sinne mittariston taakse kun viimetalvena tilasin.
näin minäkin ajattelin, että koodiplugi sylinteriluvun mukaan ja silloin näyttää oikein.
Millanen osa se koodiblugi on noissa mittaristoissa, josko tunnistais? Mittaristoja on ylimääräisinä 4 kpl ja kaikki rikki eli eivät näytä juuri mitään...
- kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
- E28 528i, 528i+, M5
Millanen osa se koodiblugi on noissa mittaristoissa, josko tunnistais? Mittaristoja on ylimääräisinä 4 kpl ja kaikki rikki eli eivät näytä juuri mitään...
Jos sulla mittareita irrallaan, niin käännä takapuoli silmiesi eteen niin siinähän se plugi tököttää, mittariston perässä ulkopuolella siis...
Ilmeisesti E34 jarrut menee -> e28 ,mutta sopiiko koko touhu tolppineen päivineen kuinka paikalleen ? Jotain koko eroa oli tolpan kanssa mutta... Ja mites takapäälle sama touhu ? Sellaista ajatusta ajan takaa kuin että laittaisi e34 abs tavarat tuohon omaan e28 ja samalla jarru päivitystä ?? Takapäähän kumminkin vaatii levyllisen että kyseisen touhun saa aikaan ?
Ilmeisesti E34 jarrut menee -> e28 ,mutta sopiiko koko touhu tolppineen päivineen kuinka paikalleen ? Jotain koko eroa oli tolpan kanssa mutta... Ja mites takapäälle sama touhu ? Sellaista ajatusta ajan takaa kuin että laittaisi e34 abs tavarat tuohon omaan e28 ja samalla jarru päivitystä ?? Takapäähän kumminkin vaatii levyllisen että kyseisen touhun saa aikaan ?
Kyllä e34 jarrut menee e28:iin. E34 etutolppa ei sovi mun mielestä kokonaan. omassa on otettu e34 etutolpista alaosat bc racing alustaan.
Taakse sopii E34 tukivarret kokonaisena bolt on. Tarvitset e28 528i-535i mallista takapalkin, johon istutat em. tukivarret.
E34 absitkin käy paikalleen. kannattaa ottaa purkuautosta kaikki abs kamat, myös jarrupääsylinteri. Johtosarjasta purat mukaan kaikki abs hommelit. ja ohjainboxin tarviit myös. anturikaapelit voi tarvittaessa jatkaa häiriösuojatulla kaapelilla kuten esim jamakilla.
Kyllä e34 jarrut menee e28:iin. E34 etutolppa ei sovi mun mielestä kokonaan. omassa on otettu e34 etutolpista alaosat bc racing alustaan.
Taakse sopii E34 tukivarret kokonaisena bolt on. Tarvitset e28 528i-535i mallista takapalkin, johon istutat em. tukivarret.
E34 absitkin käy paikalleen. kannattaa ottaa purkuautosta kaikki abs kamat, myös jarrupääsylinteri. Johtosarjasta purat mukaan kaikki abs hommelit. ja ohjainboxin tarviit myös. anturikaapelit voi tarvittaessa jatkaa häiriösuojatulla kaapelilla kuten esim jamakilla.
Okei, Kiitoksia vastauksesta Semmone vielä et mitä tos laskeskelin muutosprosentteja niin olis 34% (26% moottori++ ja 4%/4% akselistot) mutta eihän abs yms kuulu noihin prosentteihin kun jarruja ei lasketa enään ?
Okei, Kiitoksia vastauksesta Semmone vielä et mitä tos laskeskelin muutosprosentteja niin olis 34% (26% moottori++ ja 4%/4% akselistot) mutta eihän abs yms kuulu noihin prosentteihin kun jarruja ei lasketa enään ?
Mikäs tekniikka tulossa? Osta multa kori isolla alustalla 3,5% muutosprosenteilla ja turboluvilla sekä kaikill herkuill Ehtii syksyksi ajoon vielä
Mikähän mahtaisi olla mittaristossa vikana kun lämpömittari heittelee hulluna ihan minne sattuu ja ajaessa siitä kuuluu kuin jokin releen naksutus? Myös kilsa mittari pomppii välillä tyhjäkäynnillä ja tällöin myös trippi alkaa kerätä kilometrejä ja välillä yrittää myös inspection ja öljyhuolto valokin vilkutella (enimmäkseen tyhjäkäynnillä).
Nyt kokeiltu puhallella paineilmalla ja kontakti sprayllä kaikki liitokset mittarilta ja koko sulake boksi ja ei tuntunut olevan vaikutusta..
Lämpömittari tosiaan sillon kun ei sekoile niin on joko täysin hengetön tai sitten saattaa jopa tyhjäkäynnilla asettua näyttämään todellisia lukemia.
Voisiko näinkin omituinen sekoilu johtua mittarin akuista? Tai kenties joku lämpötila anturi(tosin tuo nyt vaikuttais vaan lämpömittariin)? Jos jotain vaikutusta niin mittari on kellollinen ja auto 6 sylinterinen.
-e28 520i sedan vm 83 --Bronzitbeige metallic- -e36 320 cabriolet vm 96 --Cosmosschwarz Metallic-
-EX:e36 316 sedan vm 96-- Schwarz II- -EX:e36 325 cupee vm 92 --Sterlingsilber Metallic- -EX:e36 316 vompatti vm 95 -- Alaskablau Metallic- -e39 520 sedan vm 01--Schwarz II-
Näitä koneita kuluu vuosien saatossa - kone kestää sen 500 000 km. Uudet maksaa liikaa ja käytetty kestää enää 200 000 km eli 5-8v välein "vaihtouuskone".
- tai no jos kattoo niin 5 konetta takana...
- tulee kone/6v/200 000km eli samoihin...
Mikähän mahtaisi olla mittaristossa vikana kun lämpömittari heittelee hulluna ihan minne sattuu ja ajaessa siitä kuuluu kuin jokin releen naksutus? Myös kilsa mittari pomppii välillä tyhjäkäynnillä ja tällöin myös trippi alkaa kerätä kilometrejä ja välillä yrittää myös inspection ja öljyhuolto valokin vilkutella (enimmäkseen tyhjäkäynnillä).
Nyt kokeiltu puhallella paineilmalla ja kontakti sprayllä kaikki liitokset mittarilta ja koko sulake boksi ja ei tuntunut olevan vaikutusta..
Lämpömittari tosiaan sillon kun ei sekoile niin on joko täysin hengetön tai sitten saattaa jopa tyhjäkäynnilla asettua näyttämään todellisia lukemia.
Voisiko näinkin omituinen sekoilu johtua mittarin akuista? Tai kenties joku lämpötila anturi(tosin tuo nyt vaikuttais vaan lämpömittariin)? Jos jotain vaikutusta niin mittari on kellollinen ja auto 6 sylinterinen.
Kannattaa googlettaa si-board bypass. Eli ohittaa se keskellä oleva piirilevy... Lämpömittarin suhteen oli melko yksinkertainen mitä 5 v takaperin muistelen...
Comment