Originally posted by Bmw Master
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
vaihdeväli lyhennys
Collapse
X
-
Originally posted by Peetrus View PostKaveri laitto tuossa jokuaika takaperin E30 325i z3m:n kepin ilamn mitään muokkausta, tuli todella hyvä, eikä ota mihkään kiinni.
Onko tuossa hommassa muuten vuosimallilla merkitystä kun realoem:sta kattelin niin ilmeisesti faceliftiin ja prefaceliftiin tarjotaan eri vaihteen siirron osia, eikä noista tekniikanvaihto pommeista ikinä voi sanoa minkäikänen loota sielä on vaikka itse auto on -89.
Omassani on muistaakseni ainakin ihan erinäköinen tuo takapään kiinnitys (osa nro.4), joka oli muuten murtunut poikki. Se oli mielestäni ainakin alaspäin taivutettu 90asteen kulmarauta joka oli kahdella pultilla kiinni. Lisäksi tulasin tuon vaihdekepin puslan ja äsken kun vilkaisin vaihdekepin pussin alle niin siinä pallon päällä näytti olevan semmoinen puristettava lukkorengas ja tuossa ei ainakaan erikseen mitään semmoista ole tarjolla vai tuleeko se osan 7 mukana?
Edit:ja kun aikani selailin reaoloem:ää niin näyttäisi siltä että mulla on tuommoinen ilmeisesti vanhempi systeemi tuon vaihdekpin kanssa, ja ilmeisesti tuo on ihan erilainen vaihtaa tuo keppi siihen. ilmeisesti väärän puslan olen ainakin tilannut ja väärän takakannakkeen.
Last edited by Dr^Mayhem; 04-08-2007, 01:24.
Comment
-
-
tuli viimein asennettua tuo e36 m3 kepakko e28:iin. ja kyllähän ne tuli aika paljonkin jämptimmiksi. tosin siellä on muualla jonninverran vielä välystä, mutta jospa sitä kattelis taas joskus.
VW Bora 2.0 '99UrS4 230hp + alv 22%+more...E21 315 '83 future chassis for turbo engineE28 518i '86
-Turku Connection-
Comment
-
-
Tulipahan viimein lauantaina pistettyä toi z3 1.9 karahka e30:n. Helposti se meni tuohon peltiseen telineeseenkin. Ylenpi pallokupinpuolisko dremelillä katki että "venyy" tarpeeksi paikalleen liukuakseen kepinvartta. Myös kepin alasilmää piti kaventaa että sai sokan takaisin paikalleen. Tuli juuri sopivan jämäkkä vaihdeväli. Ei ainakaan minunmakuun tarvitse yhtään lyhkäsempää liikerataa.E39 525d -00
E39 523i-96
E30 316 -86
Comment
-
-
Originally posted by Krynx View PostTulipahan viimein lauantaina pistettyä toi z3 1.9 karahka e30:n. Helposti se meni tuohon peltiseen telineeseenkin. Ylenpi pallokupinpuolisko dremelillä katki että "venyy" tarpeeksi paikalleen liukuakseen kepinvartta. Myös kepin alasilmää piti kaventaa että sai sokan takaisin paikalleen. Tuli juuri sopivan jämäkkä vaihdeväli. Ei ainakaan minunmakuun tarvitse yhtään lyhkäsempää liikerataa.
Miksi jouduit kaventamaan kepin alasilmää? Z3 1,9 keppi on tarkalleen yhtä leveä ilman prikkoja kuin vakio prikoilla. Ilman prikkoja siis bolt on homma.
Miksi pistit pallo-osan muovisen "laakerin" keppiin yläkautta liu-uttamalla? Alakautta menee ehjänä paikoilleen.
Muuna huomiona on todettava että, jos vaihtensiirrosta haluaa välyksettömän, on sinne uusittava kaikki osat. Ainoastaan osan johon tulee se muovinen "pallo-osan" laakeri voi jättää vanhasta. Kaikki muu pitää vaihtaa.
Ohessa listaa mitä itse vaihdoin:
-keppi z3 1,9 45e
-laatikon etummainen liitos 26e
-tappisokka etum. liitos 1e
-nylon prikat 2kp. 1e
-siirtotanko 21e
-takapään kiinnitys koriin 20e
-kuulan muovilaakeri 10e
-etuosan kumipusla 9e
-sokat 2kpl. 2e
Osat kuvattu suurpiirteisesti, mutta hintaa silti mukavat 135e...
Tosin nyt keppi liikkuu niin kuin tehtaalta lähtiessäkin.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Originally posted by jannmann View PostTänään tuli itse laitettua toi Z3 1,9 keppi myös.
Miksi jouduit kaventamaan kepin alasilmää? Z3 1,9 keppi on tarkalleen yhtä leveä ilman prikkoja kuin vakio prikoilla. Ilman prikkoja siis bolt on homma.
Originally posted by jannmann View PostMiksi pistit pallo-osan muovisen "laakerin" keppiin yläkautta liu-uttamalla? Alakautta menee ehjänä paikoilleen.
Eli siis tuon osa numero.10 menee alakautta? Minunmielestä se reikä oli huomattavasti pienempi kuin kepin pallo. Ja käsittääkseni myös kuuluu pallon yläpuolelle. http://www.realoem.com/bmw/showparts...83&hg=25&fg=05 Tuolta taas osa 4 meni kyllä alakautta keppiin ihan sovinnolla.E39 525d -00
E39 523i-96
E30 316 -86
Comment
-
-
Last edited by jannmann; 28-08-2007, 15:47.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Originally posted by jannmann View PostE39 525d -00
E39 523i-96
E30 316 -86
Comment
-
-
Originally posted by Krynx View PostTuommonen se taitaa olla facelifteissäkin. Minulla taasen se peltinen teline kuten tuossa laittamassani linkissä.
Comment
-
-
Originally posted by Kal.ju View PostNostetaas vanhaa aihetta.
Onko kukaan laittanu väihdevälilyhennystä e34 M5:een??
Toi keppi on vähän ku hullun mulkku. Mitä palikkaa pitäsi vaihtaa ja mikä keppi sinne menee?
Niin ja niitä vaihto-osia siihen hullun mulukkuun, klik.
Comment
-
-
ei nyt oikeen tullu selkoa että mitkä osat sinne pitäisi vaihtaa kun laittaa sen 1.9 z3:n tangon sinne. eli e30:een olis menossa.
eli jos joku joka on vaihdon suorittanut ni listaisi tosta -> http://www.realoem.com/bmw/showparts...26&hg=25&fg=05
että mitkä numerot vaihtoi sinne. oikeastaan mitkä ovat ne välttämättömät osat että saa jämäkän. kiitoksiaE30 2.6i
Comment
-
-
Originally posted by Pepsi89 View Postei nyt oikeen tullu selkoa että mitkä osat sinne pitäisi vaihtaa kun laittaa sen 1.9 z3:n tangon sinne. eli e30:een olis menossa.
eli jos joku joka on vaihdon suorittanut ni listaisi tosta -> http://www.realoem.com/bmw/showparts...26&hg=25&fg=05
että mitkä numerot vaihtoi sinne. oikeastaan mitkä ovat ne välttämättömät osat että saa jämäkän. kiitoksia
Comment
-
Comment