En jaksanut lukea topikkia kokonaan läpi, mistä saa ostettua vaihdevälinlyhentimen e34 520i:hin ja mikä keppi olisi paras? Saako asennettua ilman, että irroittaa vaihteiston?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
vaihdeväli lyhennys
Collapse
X
-
Originally posted by Rocla View PostEn jaksanut lukea topikkia kokonaan läpi, mistä saa ostettua vaihdevälinlyhentimen e34 520i:hin ja mikä keppi olisi paras? Saako asennettua ilman, että irroittaa vaihteiston?
Se ei lyhennä liikaa ja sen johdosta ei tarvitse pelätä että heittää vahingossa väärän pykälän sisään. Z3 M kepillä kepin sivuttais liike pienenee meinaan jo todella olemattomaksi. Ja kun fooruamia lukee, onnistuu porukka heittämään jo vakio osilla väärät pykälät kiihdytyksissä sisään ja pannut halki sen johdosta...
Ja jotta hommassa olisi jotain järkeä, täytyy kaikki liikkuvat osat vaihtaa. Mukaanlukien kepin lakerointia tukevan alumiini palikan tuennat. Ja itse annan ääneni myös laatikon kannatin kumeille.
Eniten koko systeemissä väljyyttä aiheuttava osa on vaihdelaatikossa ensimmäisenä kiinni oleva nivel.
Saa vaihdettua alakautta laatikkoa irroittamatta. Helpottaa kyllä jos laatikon kannattimen irroittaa ja roikottaa laatikkoa. Kardaanin kyllä joutuu irroittamaan. Myöskin kepin nailon laakerin irroittaminen saattaa tuottaa tuskaa jos ei tiedä miten se irroitetaanAprilia RSV4
Comment
-
-
Koko topikki luettu mutta edelleen jäi kysymyksiä
84- e28 520:iin meinasin lyhentimen viritellä.
Eli, Kepiksi siis käy ilmeisesti parhaiten tuo M3/328 keppi(?) ja uusiksi kaikki hilkkeet siirtoakselin ja kepin alapään väliin.
Ilmeisesti alkuperäisilläkin kumi osilla tulee ihan jämpi? ettei tarvitse käydä välttämättä jostain metallista väsäämään...?
Puukolla ja meiselillä se valkoinen muovi kehä palasiksi ja vetää kepin ylös. Uusi keppi laitetaan kiinni siis uuden muovi"laakerin" kanssa.
Jos joku jaksais vastailla niin minä kiitän!E34 535 -91
ex.
E28 520 -84
Comment
-
-
Originally posted by x-men View PostMitäs osaa tässä nyt siis ollaan särkemässä? Ja ilmeisesti tuotakaan ei ole pakko hajottaa, vaan "halkaisemalla" pystyy käyttämään tuota vanhaakin?
Jos joku jaksais vastailla niin minä kiitän!
Comment
-
-
bmw vaihdevälilyhennys....
Olipa ihan pakko hyvästä aiheesta kaivella oikeen unohtuneet salasanat ja sillee....
Itse olen viimeaikoina kovastikin paininut bemarin vaihdekeppi juttujen kanssa omassa laitoksessa.... Kiinan billet-lyhentimen ostinkin... noh toimihan se hetken... sit kiinan pojan lukkorenkaat sano sopimuksen irti ja keppi jäi käteen... noh standardin mukaiset uudet tilalle ja eiku menox.. samalla kurkistelin kard tunneliin ja mietin kuinka sais rämäkämmän vaihdon, olen mielinyt nuppia pienellä liikeradalla ihan just ratin viereen. niinku konttorissa hiirikin kuuluu olla.... tosissaanhan ei lyhentäjän vartta voi kovinkaan pidentää, ottaa ekana kuminiveleen kiinni.... noh toteutan siis uuden olisko se sit se kulissi, niin korkeammalle ja pidennän entisestään vipuja... pitää vaan kaikki kumiheebelit muuttaa pois että saa tuntuman laatikosta... Toisaalta Sequental shifterikin olisi käden ulottuvilla. kunhan saisin sen käsiini ja purettavax, kuvat... ja valmistus tietenkin...
LASSI S , Hyvä perse!Teoria on sitä, että kaikki tiedetään,
mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä,
että kaikki toimii, mutta ei tiedetä
miksi. Meillä teoria ja käytäntö ovat
yhdistyneet siten, että mikään ei toimi
eikä kukaan tiedä miksi.
Comment
-
-
koko topiccia en lukenut, joten en tiedä onko ollu jo juttua. Tuommoinen futurez.fi tuli tuolla netissä vastaan ja sieltä vaihdevälinlyhennin. Kellään kokemusta tuosta. Meinasin ostaa orkkis kepin mutta tuli tuo vastaan ja ei vaikuta pahan hintaiselta, niin samahan se tuo olisi ostaa jos tuo kestää mitään.
Tuonko pitäisi nyt sitten käydä myös e30 323. Joo ja tiedetään tuolla lukee selvällä suomen kielellä että käy mutta mistäs näitä tietää.BMW e34 525i -93 touring
ex mopot: 518i e28 - 316 e30 - 320i e30 - BMW e30 316 - m40 voimanpesä- 323i e30 - 520 e28 - e34 520/530i
Comment
-
-
Originally posted by Reva View Postkoko topiccia en lukenut, joten en tiedä onko ollu jo juttua. Tuommoinen futurez.fi tuli tuolla netissä vastaan ja sieltä vaihdevälinlyhennin. Kellään kokemusta tuosta. Meinasin ostaa orkkis kepin mutta tuli tuo vastaan ja ei vaikuta pahan hintaiselta, niin samahan se tuo olisi ostaa jos tuo kestää mitään.
Tuonko pitäisi nyt sitten käydä myös e30 323. Joo ja tiedetään tuolla lukee selvällä suomen kielellä että käy mutta mistäs näitä tietää.
Sitä lyhyempiä vaihdevälejä ei kyllä enää tarvitse.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Mitkä numerot pitää poimia tuosta ETKn listasta remonttia varten, jotta saa aikaiseksi napakan vaihtotuntuman. "Keppi" nyt on helppo, mutta entäs muut.
EDIT: Jannmanin suosittelema lista E30:n osalta on seuraava: 2,3,4,7,11, 12(*2), 13, 14(sis.18,19,20?), 15(x2),16 ja 17. Tuo 11 ei kai liene tarpeellinen, se varmaan kulu samalla tavalla kuin nämä puslat sun muut muoviholkit. Laakkosen varaosatiskin mukaan osa 14 on yksi suurimmista väljyyden aiheuttajista.
Last edited by MarttiKK; 10-04-2008, 17:41.
Comment
-
-
ainakin 7 2 11 14 15 12 13
joutunee puottamaan vaihelaatikon irti ja samalla kytkinremppa paikallaan?"Live low and prosper..." Juottola TV @ Youtube
Jetzt: 316 e30 -84 , 325 e30 M-Tech2 Cabriolet -92 on air , e84 xDrive18dA -14
ex 320 e36 coupe -93, 318i e30 "leif lindgren edition", -89 316i e30 mit RS, 320ia e30 -88, e34 540 -93, e30 316i -90, e30 318iA -88 "muisto", e30 320 -87 "tösky", e36/7 2.8 -00, 525 e34 -91, e36 316ti -96, e30 318i touring -89, Mini Cooper R50, 330d e93 -07
Comment
-
-
Originally posted by MarttiKK View Post-keppi z3 1,9 45e
-laatikon etummainen liitos 26e
-tappisokka etum. liitos 1e
-nylon prikat 2kp. 1e
-siirtotanko 21e
-takapään kiinnitys koriin 20e
-kuulan muovilaakeri 10e
-etuosan kumipusla 9e
-sokat 2kpl. 2e
Mitkä numerot pitää poimia tuosta ETKn listasta remonttia varten, jotta saa aikaiseksi napakan vaihtotuntuman. "Keppi" nyt on helppo, mutta entäs muut. Ilmeisesti ainakin 2 ja 7, mutta mitkä muut?
4
2
3
11
12 x2kpl. (Z3 kepin kohdalla, en itse tarvinnut noita shimmejä, koska ne on integroitu keppiin)
14 (tämän mukana ainakin mulle tuli osat 19, 18 ja 20)
19?
18?
20?
15 x2
13
16
17
Noi kun tilaa, niin pitäisi keppi olla kuin uutena tehtaalta.
Myös pakin johtosarjan tilaamista kannattaa harkita, ei maksa paljoa ja on taatusti ihan kovettunutta johta mikä auton alta löytyy. Ja johtosarjan kiinnikkeitä(22,23) myös muutama kappale on hyvä ottaaAprilia RSV4
Comment
-
-
Originally posted by jannmann View Post7
4
2
3
11
12 x2kpl. (Z3 kepin kohdalla, en itse tarvinnut noita shimmejä, koska ne on integroitu keppiin)
14 (tämän mukana ainakin mulle tuli osat 19, 18 ja 20)
19?
18?
20?
15 x2
13
16
17
Oliko nää nyt sitte E30 vai E34??? Ite tarttisin samanlaisen listauksen E34, jos yllä oleva on E30:iin.
Tulipa vaikeesti...
Comment
-
Comment