Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Kysymyksiä ja vastauksia V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kossusukka
    Bimmer Rookie
    • Aug 2012
    • 72
    • Tuusula

    Originally posted by Worldfuture View Post
    Nii meinaaks ettei se kuuluis tohon? M50B20 non vanos mulla myös. Ostin toisen boksin mutta ei tunnu olevan mitään vaikutusta:think Mistäköös pitäs seuraavaks ettiä vikaa??


    Ja mitä meinaa kun vikakoodinlukija näytti ''control unit'' ?? kuvittelin sen olevan toi ecu.. Ja sitte ku tyhjää kävi ja tiputti kierroksia(nousee takas) nii meni koodinlukija errorii..
    Vaikea sanoa kuuluuko vai ei, noista on loppupeleissä niin perkeleen vähän tietoa saatavilla. Realoemin BMW:n varaosanumeroita ja muutamia netistä löytyneitä bmw-osanro <-> bosch mallinumero taulukoita tutkimalla 403 loppuinen esimerkiksi tuossa mun vehkeessä pitäisi olla, ehkä. Tosin omistajahistoria + kuitit kaikki mahdolliset tallessa n. 10vuoden ajalta, eikä niistä käy ilmi ollenkaan että DME olisi vaihdettu. Joten mene ja tiedä. Siellä se 405 on ja kehrää.

    Vikakoodista tarvis vähän parempaa infoa, tuosta vaikea sanoa mitään. Siis mikä vikakoodinlukija? Huomaa, että näitä E34 koppasia voi lukea vaan spessulla vikakoodinlukijalla, eli wanhalla kunnon sarjaporttiväyläisellä ADS-vikakoodinlukijalla. Eli jos ostat kaupasta 20pin (se pyöreä oldschool liitin konehuoneessa joka on E30-E36 malleissa) - OBD adapterin, että saisit sen liittimen johonkin usbiväyläseen OBD lukijaan, niin turha ostos, ei toimi. ADS-väylä joka on E30-E36 vehkeissä on täysin eri juttu mitä uudemmissa, näissä on vielä nimenomaan pakko olla se sarjaportti, ei riitä edes usb-sarjaportti muunnin. E38 ja E39:ssä oli muistaakkeni ADS+OBD pyöreässä liittimessä konepellin alla, ne on vähän outoja lintuja. Niihin ne adapterit kelpaa.

    Mutta jaarittelusta takaisin, eli mikä vikakoodinlukija sulla on kun se tommosta sanoo? Jos joku muu kuin sarjaporttiväyläinen ADS-lukija ja softana läppärillä INPA tai DIS niin vikakoodinlukija ei voi toimia. Muutenkin vähän keskeneräinen, luulis että siinä jotain muutakin lukee kuin vain "control unit". Eli mahdollisimman tarkasti mitä se oikeasti sanoo, missä tilanteessa ja ylipäänsä mikä sitä sanoo. Helpottaa avustamista.

    Jokseenkin kyllä veikkaan ettei ole ecuvika, vaan ihan koneen oheishilpetöörissä/antureissa. Tsekkaa nyt oikeasti ihan perusasiat, niistä tuntuis näissä löytyvän suurin osa vioista. Eli imusarjan letkujen eheys (niitä pieniä vittumaisia letkuja on paljon ja voi pojat mitä vikoja niiden halkeamat aiheuttaa). MAFia vois kokeilla myös putsata, itse suoritan kyseisen toimenpiteen aina pokkana bräkleenillä, eli jarrujenputsausmehua kuumalangasta läpi. Lambdavika tosta vois kyllä tulla myös mieleen, mutta en nyt lähtisi ensimmäisenä sitä vaihtamaan vaikka ne poksuukin miten sattuu (varsinkin ne 50e tarvikepaskat, jos ne toimii edes paketista vedettynä). Mutta vikakoodit/anturidatat auttaa huomattavasti.
    Last edited by kossusukka; 27-05-2014, 01:59.
    E34 520iA -91 ikuisuusprojekti, Lada 1300S -85, Mazda 323F 1.8 -95
    Kuvia tallielämästä

    Comment

    • -Markus-
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2005
      • 1463
      • Ihan Savossa

      Originally posted by Roisto View Post
      Mistä lähteä etsimään vikaa kun vakkari ei toimi? Jonkunlaista listaa kellään mistä vois järjestyksessä käydä läpi mahd vikakohteita? Ei mitään hajua tuon sielunelämästä, eka auto jossa vakkari ja kävi näin. M60B30 manuaali jos sillä mitään väliä..

      Loppuun vielä tyhmä kysymys, onko vakionopeusnivelellä eli rättinivelellä mitään tekemistä vakkarin kans vai onko inssit piruuttaan nimenny sen tuommoseksi
      Liittimet auki ja crc:tä tai vastaavaan niihin...Jarru- ja kytkinpolkimen mikrokytkimien tarkastus ja mahdollisesti tarvittaessa säätö.

      E: ja se kannattaa vaikka eka testata että nostat varpailla kytkin ja jarrupoljinta ylös että lähteekö sillä toimii. Jos näin niin sitten niitten katkaisimet säätöön.
      Last edited by -Markus-; 27-05-2014, 15:21.

      Ford Mondeo Mk3 STW
      VW E-Golf 2015
      BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

      Comment

      • Roisto
        BTCF Member
        • Nov 2010
        • 2538
        • Kajaani

        Kiitosta kaikille, lähdetään sopivan sauman tullen metsästämään vikakohdetta
        2001 E39 525iA
        1992 E34 "540i/5"

        Comment

        • 24venttiiliä
          Bimmer Rookie
          • Feb 2013
          • 33
          • Vantaa

          Oli sulake nro.25 palanut mistähän vikaa lähtisi etsimään? ilmastointiin se jollain tapaa taitaa liittyä, kun ilmastointi ei puhalla kuin haaleaa ilmaa.
          E34 530i -94
          Ex.E34 5251 -90

          Comment

          • peto2
            BTCF Member
            • Jan 2007
            • 8258
            • Järvikylä (Nakkila)

            Ilmastoinnin flekti.
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • Worldfuture
              Bimmer Fanatic
              • May 2014
              • 324
              • Forssa

              En tie mikä lukija se oli.. voiskohan tollast tehä jos on nokka -tai kampiakselin asentotunnistin rikki? Jostai luin et jos on kampiakselin tunnistin, niin ei sais bensaa. Ihan kyl vaikuttas sillo ku hyytyy et loppuis bensa. Kai seki on mahdollista et se tunnistin pätkäsee välil

              Comment

              • [Raver]
                BTCF Member
                • Mar 2007
                • 1613
                • Oulu

                Missähän mahtaa sijaita E34 518i Touring vm. 95 EWS noin fyysisesti? Puoli autoa kohta purettu eikä ole tullut vastaan. Kaverilla meinaa käpy jo palaa kun ei saa autoa liikkeelle
                E30 325i 2D -88
                E39 525i Msport 4D -03 :think

                Comment

                • KarkkainenL
                  Aluevastaava
                  • Sep 2013
                  • 767
                  • Tampere

                  Nopeella googletuksella oisko tämä? Ei siis mitään ideaa mikä kyseinen laite edes on, mutta tässä joku kuva.

                  Vikakoodinluku INPA ja VagCom Tampere

                  E28 520ia M30B35 Turbo 520hp 740nm

                  EX E36 320iA -98
                  EX E39 520i -01
                  EX E34 525 Tds -95

                  Comment

                  • Roisto
                    BTCF Member
                    • Nov 2010
                    • 2538
                    • Kajaani

                    Paremminkin tämä:
                    2001 E39 525iA
                    1992 E34 "540i/5"

                    Comment

                    • [Raver]
                      BTCF Member
                      • Mar 2007
                      • 1613
                      • Oulu

                      Joo nuita ohjeita on googlattu mutta ne mitään auttanu. Loppujen lopuksi kuskinpuolelta rattipahvin/johtohelvetin takaa löyty, meleko seppiä vissiin ollu ketkä joskus tuota värkänneet kun itse alkuperäinen avain/tunniste rinkula piilossa lokerossa kun virtalukko vaihdettu Seuraavaksi chippiä tilaukseen että saa ohitettua kun meinaa hukata avainta EWS on siis ajonestolaite.

                      EDIT: Siis sekä Transmitter module että itse EWS II yksikkö löytyi sieltä.
                      Last edited by [Raver]; 31-05-2014, 19:24.
                      E30 325i 2D -88
                      E39 525i Msport 4D -03 :think

                      Comment

                      • Muurahainen
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 9194
                        • Nurmijärvi

                        Originally posted by [Raver] View Post
                        Joo nuita ohjeita on googlattu mutta ne mitään auttanu. Loppujen lopuksi kuskinpuolelta rattipahvin/johtohelvetin takaa löyty, meleko seppiä vissiin ollu ketkä joskus tuota värkänneet kun itse alkuperäinen avain/tunniste rinkula piilossa lokerossa kun virtalukko vaihdettu Seuraavaksi chippiä tilaukseen että saa ohitettua kun meinaa hukata avainta EWS on siis ajonestolaite.

                        EDIT: Siis sekä Transmitter module että itse EWS II yksikkö löytyi sieltä.
                        Niinhän se tuossa ylemmässä lukee että on siellä.

                        Muuten kyllä kuulostaa helmi viritelmältä.

                        Comment

                        • Merkki
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2012
                          • 452
                          • Uusikaupunki

                          Typerä kysymys: Paljonko 3.6 m5 kuuluu olla kierrokset 100km/h vauhdissa vakio perällään..?
                          e32 730i
                          e34 m5
                          e34 525i

                          Comment

                          • duuk
                            Moderator
                            • Dec 2006
                            • 10501
                            • Saaressa

                            Originally posted by Merkki View Post
                            Typerä kysymys: Paljonko 3.6 m5 kuuluu olla kierrokset 100km/h vauhdissa vakio perällään..?
                            Mittarinopeutta tasaraha 100km/h kierrokset 2500rpm
                            Last edited by duuk; 01-06-2014, 23:14.

                            duke's garage:
                            Suzuki R50
                            E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                            M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                            S38 S54 S62

                            instagram: _duuk

                            Comment

                            • Merkki
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2012
                              • 452
                              • Uusikaupunki

                              Originally posted by duuk View Post
                              Mittarinopeutta tasaraha 100km/h kierrokset 2500rpm
                              http://1drv.ms/T4ABpR

                              Kiitos!
                              e32 730i
                              e34 m5
                              e34 525i

                              Comment

                              • vicmackey
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2013
                                • 78
                                • Finland

                                Mitenköhän E34 lähtisi sähköiset takaniskatuet irti kun sähköt ei kuitenkaan pelaa.. Pitäisi takapenkki saada irti, on kiinteä. M5 nahkapenkit kyseessä jos yhtään auttaa.

                                EDIT: Joo, paksin puolelta vetelin ruuvit lukkopihdeillä auki. Oli näköjään katkottu komiasti nuo niskatukien sähköjohdot.
                                Last edited by vicmackey; 03-06-2014, 20:38.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎