Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bemsu
    Bimmer Rookie
    • Dec 2011
    • 183
    • Hyvinkää

    Kalvon reunan alle mattopuukon terää vähän, sitte kalvosta kiinni ja repäsy ni irti on. Liima lähti itellä ainaki iha saippuavedellä ja muovisella skrapalla eikä jääny naarmuja
    BBS's are just like tits, no matter how many sets you see, you will always look at them and get excited

    F25 30d M-Sport
    VW T5 GP R-Line
    E46 330d M-Sport II

    Comment

    • iKivi
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2012
      • 515
      • Kokkola

      [QUOTE=Bemsu;3486387]Kalvon reunan alle mattopuukon terää vähän, sitte kalvosta kiinni ja repäsy ni irti on. Liima lähti itellä ainaki iha saippuavedellä ja muovisella skrapalla eikä jääny naarmuja[/QUOTE

      Kaks iltaa takana, tällä tekniikalla, vielä ois takasivulasit ja sit liimojen poisto Ihanaa hommaa!
      E46Ci Facelift, F34Gt

      Ex:
      3-series 4x
      5-series 24x
      7-series 5x
      X3

      Comment

      • Klasu-
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2010
        • 546
        • Helsinki

        Alkuperäisasenteisessa webassa tankilta lähtee ilmeisesti yksi "ylimääräinen" kova putki pohjaa pitkin webastolle, ja webaston polttoaine/annostelupumppu sijaitsee siinä polttoainesuodattimen/oikean takarenkaan lähistöllä auton pohjassa.

        Annostelupumpusta kun on kyse, ei webastolla ole/tarvita paluuletkua niin kuin moottorilla.

        Jälkiasenteisissa lienee järkevä käyttää juurikin moottorin polttoaineen paluuputkea, jonka tankin päässä jatkaa pohjalle asti.

        EDIT : Bensiinimallissa siis seuraavasti putket välillä tankki - auton keula : Bensa meno, bensa paluu, EVAP ja webastollisissa (tehdasasennus) webaston bensa meno.

        Comment

        • Bemsu
          Bimmer Rookie
          • Dec 2011
          • 183
          • Hyvinkää

          Originally posted by iKivi View Post
          Kaks iltaa takana, tällä tekniikalla, vielä ois takasivulasit ja sit liimojen poisto Ihanaa hommaa!
          Täh?? Mulla meni puolisen tuntia:think
          BBS's are just like tits, no matter how many sets you see, you will always look at them and get excited

          F25 30d M-Sport
          VW T5 GP R-Line
          E46 330d M-Sport II

          Comment

          • Muurahainen
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            Originally posted by Bemsu View Post
            Täh?? Mulla meni puolisen tuntia:think
            Jotkin halvat göntsä kalvot irtoavat pieninä paloina.

            Comment

            • jepe-
              BTCF Member
              • Feb 2008
              • 713
              • Kotka

              OT:tä mutta taitaa noissa kalvoissa olla tosi paljon eroja eri merkkien välillä.. Mie otin kulmasta kiinni ja nykäsin niin kalvot lähti liimoineen samalla kertaa. Takalasista lähti vaan muutamat lämmityslangatkin samalla..
              Alpina B10 3.3 Touring
              Ex. 5xE30, 4xE34 1xE39

              Comment

              • Bemsu
                Bimmer Rookie
                • Dec 2011
                • 183
                • Hyvinkää

                No tietenki se omakin bmw kyykähti kun pääsin kehumaan mokoman luotettavuutta.

                Eli vm90' 535 (m30b34) täysin vakio ja vika on seuraavanlainen:

                Kilometrin ajon jälkeen nykäs kerran oikeen voimakkaasti. 200m eteenpäin sitten sammui. Lähti käyntiin kun palmun alta, mutta rötäämis ralli alkoi. Välillä rötää 2000rpm mutta useimmiten 4000rpm pintaan. Ikään kuin ois launchi päällä. Keräsi kierroksia heikonlaisesti. Pääsin kotia nipin napin ja annoin olla viitisen minuuttia kun käväsin sisällä hakemassa lamppua = ei mitään vikaa enään:think

                Tankkaamassa kävin 20l 98:sia ennen tätä ja oli normilämpöinen. Sumpilla kävin jonka jälkeen temppuilu alkoi.

                Mitäs raati sanoo mikä voisi olla? Tulpat, jakajan kansi, pyöriä, joku anturi vai häh?? Ensinmäinen maamosa eikä mitään tietoa näitten vioista
                BBS's are just like tits, no matter how many sets you see, you will always look at them and get excited

                F25 30d M-Sport
                VW T5 GP R-Line
                E46 330d M-Sport II

                Comment

                • Muurahainen
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  Originally posted by Bemsu View Post
                  No tietenki se omakin bmw kyykähti kun pääsin kehumaan mokoman luotettavuutta.

                  Eli vm90' 535 (m30b34) täysin vakio ja vika on seuraavanlainen:

                  Kilometrin ajon jälkeen nykäs kerran oikeen voimakkaasti. 200m eteenpäin sitten sammui. Lähti käyntiin kun palmun alta, mutta rötäämis ralli alkoi. Välillä rötää 2000rpm mutta useimmiten 4000rpm pintaan. Ikään kuin ois launchi päällä. Keräsi kierroksia heikonlaisesti. Pääsin kotia nipin napin ja annoin olla viitisen minuuttia kun käväsin sisällä hakemassa lamppua = ei mitään vikaa enään:think

                  Tankkaamassa kävin 20l 98:sia ennen tätä ja oli normilämpöinen. Sumpilla kävin jonka jälkeen temppuilu alkoi.

                  Mitäs raati sanoo mikä voisi olla? Tulpat, jakajan kansi, pyöriä, joku anturi vai häh?? Ensinmäinen maamosa eikä mitään tietoa näitten vioista
                  Bensapumppu?

                  Kannattaa sinne jakajan kannen alle katsoa myös

                  Comment

                  • Arde92
                    BTCF Member
                    • Aug 2010
                    • 1330
                    • Lohtaja/keski-pohjanmaa

                    Ihan käsittämätön tuo iso OBC.. Vaihtelin polttimot siihen ja sen jälkeen näytti PPPP varmaan 2 viikkoa jonka aikana tuli kokeiltua kaikkia temppuja mitä netistä löysin ( Akku irti, OBC irti pöydälle 2 vuorokaudeks, 3 Eri obclla kokeilin , Kontaktispraytä) Loppu totaalisesti kiinnostus niin sulattelin sokerinpalat radion johtosarjasta pois ja nakkasin radion kiinni.. Lopputulema OBC palas henkiin yhtäkkiä seuraavana päivänä:think
                    E39 M5 Titansilber<------
                    F11 530D Spacegray
                    E36 323i M-sport Med Hölsteri
                    Ex :E61 525D Lci Carboni
                    Ex :E34 M5 3.6 Macaoblau metallic
                    Ex :E61 530XD Monacoblau<------
                    Ex: E39 530D individual Carbon/Cinnamon
                    Ex: E34 540 6-Gang Mtech <------

                    Comment

                    • jj5
                      BTCF Member
                      • Aug 2012
                      • 1333
                      • pks

                      Originally posted by Bemsu View Post
                      No tietenki se omakin bmw kyykähti kun pääsin kehumaan mokoman luotettavuutta.
                      Hajonnut kampiakselin asentoanturi oireili mulla jotakuinkin noin.

                      Voi toimia ajoittain, koska vika on usein johdossa eikä itse anturissa ( itselläni alko parin päivä pätkimisen ja pitkän starttauksen jälkeen toimimaan normaalisti, vaihdoin kuitenkin uuden). Ainakin m50 koneisessa näki myös vikakoodin moottorinohjaukselta.
                      sigpic

                      Comment

                      • Worldfuture
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2014
                        • 324
                        • Forssa

                        Tekee toi auto mystistä hommaa nyt (M50B20), kun viime viikol oli semmonen -10 pakkasta nii ei ollu mitään oireita ja nyt ku on lämpösempi ja ilmeisesti kosteempi ilma nii sammuu ajossa tai ku pysähtyy sillon ku painaa kytkimen pohjaan? Eli paikallaan käy tyhjää hyvin mut ku on liikkees ja päästää tyhjäkäynnille nii sammuu (tosin ei taida tehdä sillon ku on ajanu kauemmin). Ja käymään lähtee silti hyvin heti sen jälkeen.. Muilla ollu vastaavaa?

                        Comment

                        • Jucke
                          BTCF Member
                          • Mar 2006
                          • 518
                          • Keski-suomi

                          Onko kellään tallessa ///M5-merkin asennusmittoja? FAQ:n linkki ei johda enään mittakuviin vaan M-portaalin etusivulle...
                          E34 ///M5 3.8 '93,
                          ex: E38 740i '00 E34 535i '88, E39 540ia M-sport '00, E34 535i '91, E34 520i '88

                          Comment

                          • |foder|
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2006
                            • 7045
                            • Forssa

                            Originally posted by Jucke View Post
                            Onko kellään tallessa ///M5-merkin asennusmittoja? FAQ:n linkki ei johda enään mittakuviin vaan M-portaalin etusivulle...
                            Nyt:
                            E82 135i -11

                            Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                            Comment

                            • Gemmi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2010
                              • 3355
                              • Espoo

                              Muutama kysymys, Onnistuuko M60:seen laturin vaihto helpommin ylä vai alakautta?, tarviiko letkuja tai muuta irroittaa kun moottorin kumityynyn vaihtaa?. Auto ei ole vielä pihassa niin ei pääse tutkimaan, niin sen takia kysyn niin tietää vähän mimmonen jumppa edessä

                              Comment

                              • Muurahainen
                                BTCF Member
                                • Dec 2006
                                • 9194
                                • Nurmijärvi

                                Originally posted by Gemmi View Post
                                Muutama kysymys, Onnistuuko M60:seen laturin vaihto helpommin ylä vai alakautta?, tarviiko letkuja tai muuta irroittaa kun moottorin kumityynyn vaihtaa?. Auto ei ole vielä pihassa niin ei pääse tutkimaan, niin sen takia kysyn niin tietää vähän mimmonen jumppa edessä
                                Aika pieni rako noitten kanssa puljata.

                                Taitaa mahtua pudottamaan laturin alas kun irroittaa ohjaustehostimesta hihnapyörän.
                                Kuskin puolen tyynyn vaihto on aika jännä toimenpide. Itsellä ei oikein kädet sinne mahdu.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎