Originally posted by Muurahainen
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 Kysymyksiä ja vastauksia VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Tietämätön View PostMorjens.
Onkohan 540 vm 93 vakiona lukkoperää? Mistäköhän sen saisi tietää? saisi oikeat öljyt laitettua.Gas or ass, no free rides
F10 520d lci
E36 325 ahdistettu.
Comment
-
-
Originally posted by MR_piikki View PostEi vakiona. Perämurikasta jos löytyy iso "S" löytyy lukko. Yksi vaihtoehto, nosta tunkilla perse autosta ilmaan ja pyörittele toista pyörää. Jos toinen pyörii mukana, siellä pitäis lukko olla. Korjatkaa viisaammat, jos on jotain väärää infoa, kellonaika on virheisiin otollinen+muutama olut "lomalla"
Jos ei ole lukkoa niin pyörii erisuuntiin.
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostPyörii siis samaan suuntaan kuin toinenkin.
Jos ei ole lukkoa niin pyörii erisuuntiin.BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90
Comment
-
-
Originally posted by Rhodry View PostMulla pyörii samaan suuntaan eikä tossa tunnu mitään lukkoperää olevan
Pistäppä vaihde päälle. Ei pyöri enään.
Yleensä nuo pyörivät helpommin tasauspyörästöstä kuin kardaanin suuntaan.
Jos haraa vastaan niin on siellä sitten jotain lukon tynkää tai tasauspyörästö rikki.
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostSinulla on melko herkästi pyörivä perä / vaihteisto.
Pistäppä vaihde päälle. Ei pyöri enään.
Yleensä nuo pyörivät helpommin tasauspyörästöstä kuin kardaanin suuntaan.
Jos haraa vastaan niin on siellä sitten jotain lukon tynkää tai tasauspyörästö rikki.Gas or ass, no free rides
F10 520d lci
E36 325 ahdistettu.
Comment
-
-
Originally posted by Tietämätön View PostMorjens.
Onkohan 540 vm 93 vakiona lukkoperää? Mistäköhän sen saisi tietää? saisi oikeat öljyt laitettua.
Aja niin että toinen (jos oot yksin niin helpottaa jos kuskinpuolen) takarengas on sulalla asfaltilla ja toinen rengas jäällä/nurtsilla/kuralla tms. luistavalla. Siinä pistät paikoillaan jarrua vasten takarenkaat pyöriin. Jos pitävämmällä eli sulan asfaltin puolella rengas pyörii niin suurella todennäkösyydellä on lukko...tai sitten lukoton perä on niin raiskattu että on hitsannu itsensä kiinni ja käyttäytyy kuin lukollinen. Täydellisen varmuuden saat irrottamalla perän kannen tai vetarin tumpin perästä ja toteamalla omin silmin.
Comment
-
-
Originally posted by elliV View PostKiitoksia, sitä vähän ajattelin että P:llä paras niin ei lähde karkuun
Originally posted by Tietämätön View PostMorjens.
Onkohan 540 vm 93 vakiona lukkoperää? Mistäköhän sen saisi tietää? saisi oikeat öljyt laitettua.
Comment
-
-
Päätinpä laittaa tänne muutaman oman havainnon taas talviajan puuhasteluista...
Ei näy kukaan just kyselleen, mutta ehkä yleinen tietous ei haitanne.
Eli kesäautossa on vähän tuo keskuslukko renannut, mikä näissä kolmenelkuissa on ilmeisen yleinen juttu.
Omassa autossa ongelmat olivat seuraavat : satunnaisesti takaluukun, tai apparin ovesta avaten saattoi käydä niin, että lukot aukesivat kyllä, mutta menivät samantien takaisin kiinni.
Toisinaan kävi niin, että takaluukku, ja muut ovet aukesivat ihan oikein, mutta kuskin ovi jäi kiinni.
Kuljettajan ovesta avaten kaikki toimi normaalisti.
Ongelma tuntui pahenevan (yleistyvän) joten päätin paneutua.
Syynähän siis oli kuljettajan oven keskuslukituksen moottori. Ilmeisesti moottori on heikennyt niin, että voima nippanappa riittää/ei riitä oven avaamiseen, jolloin mekanismin jousikuormat (kahvaosassa, salpaosassa...) voittavat moottorin, ja moottorin lopetettua yrittämisen jälkeen tulkitsee, että ovet halutaan taas lukkoon.
Ostin uuden moottorin, n.80e, ja taas toimii hienosti.
Sattumalta kaverilla on juuri vastaavaa remonttia omassa, eri merkkisessä autossaan. Hänen autoonsa moottorit ovat paljon kalliimpia, joten kertoi, että aikoo purkaa, ja vaihtaa pelkän kulahtaneen sähkömoottorin yksikön sisään.
Jaa. No, mullahan on yksi viallinen nurkissa, ei kun avaamaan.
Lukkomoottori on liimattu kiinni. Otin mattopuukon esille, ja liimasaumaa myöden, sormia varoen.
Kappas. Kaksi pientä sähkömoottoria, ja yksi kytkin. Muutama muovinen ratas, jotka ovat ihan ehjiä.
Boksi kansi avattuna. http://aijaa.com/vbxjso
Piirilevyn puoleinen, pienempi moottori lukitsee tuon valkoisen tapin jompaan kumpaan äärilaitaansa. Eli joko mahdollisimman ulos, tai mahdollisimman sisään.
Piirilevystä kauempi, isompi moottori liikuttaa tuota valkoista tappia edestakaisin. Jos ei jaksa liikuttaa sitä ääriasentoonsa, tapahtuu, kuten aikaisemmin mainitsin. Pienempi moottori lienee ihan kunnossa.
Kuvassa moottorit. http://aijaa.com/pP8JtF
Partcosta katselin, niin isompaa vastaavan hinta 10e/kpl.
Taidanpa ihan huvikseni käydä hakemassa uuden moottorin...olen melkolailla varma, että vekotin sillä rupeaa taas toimimaan, ja toimii kukaties seuraavat 25v.
Comment
-
-
Originally posted by Make H. View PostIlman tunkkailuja:
Aja niin että toinen (jos oot yksin niin helpottaa jos kuskinpuolen) takarengas on sulalla asfaltilla ja toinen rengas jäällä/nurtsilla/kuralla tms. luistavalla. Siinä pistät paikoillaan jarrua vasten takarenkaat pyöriin. Jos pitävämmällä eli sulan asfaltin puolella rengas pyörii niin suurella todennäkösyydellä on lukko...tai sitten lukoton perä on niin raiskattu että on hitsannu itsensä kiinni ja käyttäytyy kuin lukollinen. Täydellisen varmuuden saat irrottamalla perän kannen tai vetarin tumpin perästä ja toteamalla omin silmin.///M5 -91 Sebringgrau Metallic
540i -00 Cosmosschwarz Metallic
330i -00 Cosmosschwarz Metallic
320i -97 Cosmosschwarz Metallic
320i -95 Cosmosschwarz Metallic
Ex: 3kpl e30, 7kpl e36, 3kpl e34, 3kpl e39, 1kpl e46
Comment
-
-
Originally posted by Klasu- View PostPäätinpä laittaa tänne muutaman oman havainnon taas talviajan puuhasteluista...
Ei näy kukaan just kyselleen, mutta ehkä yleinen tietous ei haitanne.
Eli kesäautossa on vähän tuo keskuslukko renannut, mikä näissä kolmenelkuissa on ilmeisen yleinen juttu.
Omassa autossa ongelmat olivat seuraavat : satunnaisesti takaluukun, tai apparin ovesta avaten saattoi käydä niin, että lukot aukesivat kyllä, mutta menivät samantien takaisin kiinni.
Toisinaan kävi niin, että takaluukku, ja muut ovet aukesivat ihan oikein, mutta kuskin ovi jäi kiinni.
Kuljettajan ovesta avaten kaikki toimi normaalisti.
Ongelma tuntui pahenevan (yleistyvän) joten päätin paneutua.
Syynähän siis oli kuljettajan oven keskuslukituksen moottori. Ilmeisesti moottori on heikennyt niin, että voima nippanappa riittää/ei riitä oven avaamiseen, jolloin mekanismin jousikuormat (kahvaosassa, salpaosassa...) voittavat moottorin, ja moottorin lopetettua yrittämisen jälkeen tulkitsee, että ovet halutaan taas lukkoon.
Ostin uuden moottorin, n.80e, ja taas toimii hienosti.
Sattumalta kaverilla on juuri vastaavaa remonttia omassa, eri merkkisessä autossaan. Hänen autoonsa moottorit ovat paljon kalliimpia, joten kertoi, että aikoo purkaa, ja vaihtaa pelkän kulahtaneen sähkömoottorin yksikön sisään.
Jaa. No, mullahan on yksi viallinen nurkissa, ei kun avaamaan.
Lukkomoottori on liimattu kiinni. Otin mattopuukon esille, ja liimasaumaa myöden, sormia varoen.
Kappas. Kaksi pientä sähkömoottoria, ja yksi kytkin. Muutama muovinen ratas, jotka ovat ihan ehjiä.
Boksi kansi avattuna. http://aijaa.com/vbxjso
Piirilevyn puoleinen, pienempi moottori lukitsee tuon valkoisen tapin jompaan kumpaan äärilaitaansa. Eli joko mahdollisimman ulos, tai mahdollisimman sisään.
Piirilevystä kauempi, isompi moottori liikuttaa tuota valkoista tappia edestakaisin. Jos ei jaksa liikuttaa sitä ääriasentoonsa, tapahtuu, kuten aikaisemmin mainitsin. Pienempi moottori lienee ihan kunnossa.
Kuvassa moottorit. http://aijaa.com/pP8JtF
Partcosta katselin, niin isompaa vastaavan hinta 10e/kpl.
Taidanpa ihan huvikseni käydä hakemassa uuden moottorin...olen melkolailla varma, että vekotin sillä rupeaa taas toimimaan, ja toimii kukaties seuraavat 25v.
Comment
-
-
Joo, päivitän, jahka kerkiän tuollaisen moottorin hakemaan.
Ratas pitää siirtää tosiaan vanhasta uuteen moottoriin.
Täytyy varmaan alkuun koittaa vaikkapa varovaisesti ratasta lämmittäen.
Muutnehan nuo moottorit ovat ihan "alimmaisena" tuossa laitteessa, eli moottorien irti saamiseksi on nuo muutama ratas, piirilevy, ja lukkomoottorin kynsi purettava tieltä pois. Piirilevyn ainoa funktio on liittimen luominen, ja tuon yhden ainoan kytkimen pohjana toimiminen. Ei siis ainoatakaan komponenttia.
Ainoa "huomion arvoinen" tai vähän tarkkaavaisuutta vaativa osuus lienee tuo lukkomoottorin kynsi, koska siihen sisältyy pieni jousi. Jousivoima ei kuitenkaan ole suuri, eli ihan pienellä ruuvarilla plopsahtaa kivasti paikalleen.Last edited by Klasu-; 26-02-2015, 14:54.
Comment
-
-
Originally posted by Mikke.e View PostJa jos autonhakureissulla päädytte ensimmäiseen vaihtoehtoon, muistakaa oottaa kuva myyjän ilmeestä kun suoritatteLast edited by Make H.; 27-02-2015, 13:33.
Comment
-
Comment