Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kv1984
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2013
    • 584
    • Jyväskylä

    Originally posted by Muurahainen View Post
    Siis haluatko tietää toimiiko kampuran anturin liitin vai itse anturi?
    Liitin. Anturi on uusi. Osaatko sanoa tuosta anturin toisen pään ja vauhtipyörän välisestä ilmaraosta paljonko pitäis suunnilleen olla?

    E34 518i Jet Black (ex)
    E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
    E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
    E38 M52B28 Oxfordgrün

    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      Originally posted by Kv1984 View Post
      Liitin. Anturi on uusi. Osaatko sanoa tuosta anturin toisen pään ja vauhtipyörän välisestä ilmaraosta paljonko pitäis suunnilleen olla?
      Tuosta raosta en osaa sanoa kun ikinä ei noita ole tarvinnut säätää.
      Osat ovat sopineet suoraan.

      Auton puolta tuosta tunnistimesta en oikein tiedä miten pitäisi mitata.
      Johtimien ehjyyden ohjausboksin ja liittimen väliltä voisi mitata kyllä yleismittarilla.

      Comment

      • Joppexxi
        BTCF Member
        • Sep 2014
        • 11
        • Forssa

        Osaakos ketään sanoa että mikä tuossa e34 520i:n -92v. Mittaristossa on vialla, kun nopeusmittari kusee niin helvetisti, kun on mittariston taustavalo aivan pienimmällä, kun sitä ei voi laittaa isommallekkaan jolloin sirinä joka mittaristosta kuuluu lakkais, kun jos niin tekee niin sitten nopeusmittari ei toimi ollenkaan.. Kipeesti tarttis apuja et mikä on vialla. (Konkat vaihtokuntoiset?) jos näin on niin minkähän kokoisia konkkia sinne voisi laittaa?, ei siis muuten haittais mut olishan se ihan kiva rajoitusten mukaankin ajaa, niin pysyis vähän paremmin toi kortti taskussa..., ja kun ajovalot ottaa pois päältä niin mittari näyttää ihan oikeaa lukemaa.
        Last edited by Joppexxi; 16-03-2015, 16:05. Reason: lisäys

        Comment

        • Arde92
          BTCF Member
          • Aug 2010
          • 1330
          • Lohtaja/keski-pohjanmaa

          Onkos kukaan vaihdellu sporttipenkkien verhoiluja:think Pitäis yhet Sähköpenkit purkaa verhoilujen verran ja asentaa mekaanisiin
          E39 M5 Titansilber<------
          F11 530D Spacegray
          E36 323i M-sport Med Hölsteri
          Ex :E61 525D Lci Carboni
          Ex :E34 M5 3.6 Macaoblau metallic
          Ex :E61 530XD Monacoblau<------
          Ex: E39 530D individual Carbon/Cinnamon
          Ex: E34 540 6-Gang Mtech <------

          Comment

          • KarkkainenL
            Aluevastaava
            • Sep 2013
            • 767
            • Tampere

            Jaahas laturin hiilet varmaan finaalissa, kun ekaks palo laturin valo himmeenä ja nyt just vaivoin starttaa. Mistäs tiedän minkä merkkinen tuo on? Motonetin valikoima antoi auton tiedoilla vaan Boschin sisätuuletettua, joten onkos se sitten se? Latausjännitteenki mittailin ja hyvä kun 10 volttia anto
            Vikakoodinluku INPA ja VagCom Tampere

            E28 520ia M30B35 Turbo 520hp 740nm

            EX E36 320iA -98
            EX E39 520i -01
            EX E34 525 Tds -95

            Comment

            • Klasu-
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2010
              • 546
              • Helsinki

              Ruuvaat laturin perästä/kyljestä jännitteensäädin&hiilipaketin irti, ja marssit varaosatiskille mallin kera.

              Näissähän on ollut useampaa laturityyppiä riippuen moottorista, optioista, vuosimallista...

              Omaan kun tein moottorirempan, pyörittelin irtonaista laturia näpeissäni, ja opin, että siinä ei ollut mitään tarraa tahi numerosarjaa, mikä olisi sen mallin paljastanut. Bosch on valmistaja, se lukee.

              Comment

              • Make H.
                BTCF Member
                • Jul 2006
                • 1278
                • Kokkola

                Originally posted by Kv1984 View Post
                Liitin. Anturi on uusi. Osaatko sanoa tuosta anturin toisen pään ja vauhtipyörän välisestä ilmaraosta paljonko pitäis suunnilleen olla?
                Ainakin uudemmissa anturi mitatataan uloimpien napojen väliltä vastus. Hihasta heitettynä väli 1-5mm...

                Comment

                • Muurahainen
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  Originally posted by Make H. View Post
                  Ainakin uudemmissa anturi mitatataan uloimpien napojen väliltä vastus. Hihasta heitettynä väli 1-5mm...
                  Tuossahan ei haluttu mitata anturia vaan auton puolta liittimestä.

                  Voikohan edes dme:ltä mitata vastuksia? Tai varmasti voi mutta kertooko se mitään?

                  Comment

                  • Klasu-
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2010
                    • 546
                    • Helsinki

                    Olisiko anturin ja dampperin lukukehän välinen rako ollut 1+-0,3mm.

                    Rakotulkin liuska väliin ja painaa anturia kevyesti kohti dampperia, ja pultti kireälle, avot.

                    Comment

                    • Kv1984
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2013
                      • 584
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by Klasu- View Post
                      Olisiko anturin ja dampperin lukukehän välinen rako ollut 1+-0,3mm.

                      Rakotulkin liuska väliin ja painaa anturia kevyesti kohti dampperia, ja pultti kireälle, avot.
                      Tänks.

                      Toinen kysymys: Onko sytytyspuola runkomaadoitteinen vai kulkeeko sille oma maapiuha? Siis M20-moottorissa, jossa on yksi puola, josta tulee virta virranjakajalle.

                      Ja kolmas kysymys: Voiko auto toimia ilman päärelettä? Jos ei, niin miten sen releen jäljille pääsee? Normaalistihan se on tuossa ECUn vieressä, mutta kun tässä tapauksessa ei oo...
                      Last edited by Kv1984; 19-03-2015, 09:30.

                      E34 518i Jet Black (ex)
                      E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
                      E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
                      E38 M52B28 Oxfordgrün

                      Comment

                      • KarkkainenL
                        Aluevastaava
                        • Sep 2013
                        • 767
                        • Tampere

                        Originally posted by Läbä View Post
                        Jaahas laturin hiilet varmaan finaalissa, kun ekaks palo laturin valo himmeenä ja nyt just vaivoin starttaa. Mistäs tiedän minkä merkkinen tuo on? Motonetin valikoima antoi auton tiedoilla vaan Boschin sisätuuletettua, joten onkos se sitten se? Latausjännitteenki mittailin ja hyvä kun 10 volttia anto
                        Ekan kerran ikinä KL-varaosa petti, joutu sitten mätänettiä tukemaan, kohta vois laitella mötikän takasi ja kattella alkaako lataamaan Uuden laturin hinta suolaset 300 euroa ja rapiat niin oli pakko vaihtaa lafkaa..
                        Vikakoodinluku INPA ja VagCom Tampere

                        E28 520ia M30B35 Turbo 520hp 740nm

                        EX E36 320iA -98
                        EX E39 520i -01
                        EX E34 525 Tds -95

                        Comment

                        • waudeville
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2006
                          • 2089
                          • Nokia

                          Itekkin jouduin puhaltimen moottorin hakeen (bosch) motonetista 100€ kun kl tarjos hellaa 260€ tai pelkkää moottoria tilaamalla.ja sekin olisi ollut ilman siipiä 80€
                          e34 540ia -94 Batmobile
                          candy-king

                          ex: e32 735i -89
                          e34 525i -89

                          Comment

                          • Muurahainen
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 9194
                            • Nurmijärvi

                            Originally posted by Kv1984 View Post
                            Tänks.

                            Toinen kysymys: Onko sytytyspuola runkomaadoitteinen vai kulkeeko sille oma maapiuha? Siis M20-moottorissa, jossa on yksi puola, josta tulee virta virranjakajalle.

                            Ja kolmas kysymys: Voiko auto toimia ilman päärelettä? Jos ei, niin miten sen releen jäljille pääsee? Normaalistihan se on tuossa ECUn vieressä, mutta kun tässä tapauksessa ei oo...
                            Puolalle tulee jatkuva plussa ja DME katkoo maata.
                            Joten jos puola olisi maadoitettu runkoon ei auto kävisi.

                            Ei ilman päärelettä toimi mutta sen tilalla voi olla jännittäviä virityksiä.

                            Comment

                            • Kv1984
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2013
                              • 584
                              • Jyväskylä

                              Originally posted by Muurahainen View Post
                              Puolalle tulee jatkuva plussa ja DME katkoo maata.
                              Ok. Eli onko puolalle tuleva miinusjohto DME:ltä tuleva maajohto?

                              E34 518i Jet Black (ex)
                              E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
                              E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
                              E38 M52B28 Oxfordgrün

                              Comment

                              • W-Baum
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2003
                                • 1422
                                • Kaustinen

                                Potilaana signaturen ämmäläinen. onko jollain ollut jotain vastaavaa vikaa.

                                edellisen omistajan kertoman mukaan akku kyykännyt ja akun vaihdon jälkeen seuraavat viat ilmenneet.

                                - Airbag-valo vilkkuu jonkun aikaa käynnistyksen jälkeen ja jää palamaan loppuviimein. koitettu nyt parilla eri ohjelmalla ja piuhalla ja kyseiseen yksikköön ei pääse kiinni

                                - Kuskin penkin sähköt mykkänä, Kyseessä sport-nahat muistilla, sulakkeet ehjät, penkki jämähtänyt niin matalalle etten pääse pakko syöttämään virtaa liittimiin että pääsisin kunnolla mittailemaan puuttuuko joku jännite jostain. myöskään inpalla tai disillä en päässyt yksikköön kiinni. apukuskin penkki liikkuu niinkuin pitääkin.

                                - ajotietokone mykkä, check control kuitenkin kertoo palaneet polttimot, mutta obc puoli täysin pimeä, ei vilkun viiksestäkään pääse selaamaan valikkoja mittariston näytöltä, hälyttimen releelle asti virta ainakin tulee, mutta siittä eteenpäin en ole vielä kerennyt mittomaan.

                                - myöskään vikakoodin luvun yhteydessä en saa yhteyttä mihinkään yksikköön. on ads-kaapeli jos joku sitä epäilee. myös akun vieressä oleva lamellisulake tarkistettu ensimmäisenä ja vaihdettu varmuuden vuoksi uuteen.

                                Jos jollain ollut vastaavaa, niin voi lähestyä myös privalla, kaikki vinkit on tervetulleita. etm ollut jo pari päivää läppärillä auki, mutta mitään järkevää syytä ei ole toistaiseksi löytynyt.
                                E30 /// 318i M-technik 2 cabrio
                                E36 /// M3
                                E61 /// 535d M-sport touring

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎