Originally posted by Muurahainen
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 Kysymyksiä ja vastauksia VI
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Kv1984 View PostLiitin. Anturi on uusi. Osaatko sanoa tuosta anturin toisen pään ja vauhtipyörän välisestä ilmaraosta paljonko pitäis suunnilleen olla?
Osat ovat sopineet suoraan.
Auton puolta tuosta tunnistimesta en oikein tiedä miten pitäisi mitata.
Johtimien ehjyyden ohjausboksin ja liittimen väliltä voisi mitata kyllä yleismittarilla.
Comment
-
-
Osaakos ketään sanoa että mikä tuossa e34 520i:n -92v. Mittaristossa on vialla, kun nopeusmittari kusee niin helvetisti, kun on mittariston taustavalo aivan pienimmällä, kun sitä ei voi laittaa isommallekkaan jolloin sirinä joka mittaristosta kuuluu lakkais, kun jos niin tekee niin sitten nopeusmittari ei toimi ollenkaan.. Kipeesti tarttis apuja et mikä on vialla. (Konkat vaihtokuntoiset?) jos näin on niin minkähän kokoisia konkkia sinne voisi laittaa?, ei siis muuten haittais mut olishan se ihan kiva rajoitusten mukaankin ajaa, niin pysyis vähän paremmin toi kortti taskussa..., ja kun ajovalot ottaa pois päältä niin mittari näyttää ihan oikeaa lukemaa.
Comment
-
-
Jaahas laturin hiilet varmaan finaalissa, kun ekaks palo laturin valo himmeenä ja nyt just vaivoin starttaa. Mistäs tiedän minkä merkkinen tuo on? Motonetin valikoima antoi auton tiedoilla vaan Boschin sisätuuletettua, joten onkos se sitten se? Latausjännitteenki mittailin ja hyvä kun 10 volttia antoVikakoodinluku INPA ja VagCom Tampere
E28 520ia M30B35 Turbo 520hp 740nm
EX E36 320iA -98
EX E39 520i -01
EX E34 525 Tds -95
Comment
-
-
Ruuvaat laturin perästä/kyljestä jännitteensäädin&hiilipaketin irti, ja marssit varaosatiskille mallin kera.
Näissähän on ollut useampaa laturityyppiä riippuen moottorista, optioista, vuosimallista...
Omaan kun tein moottorirempan, pyörittelin irtonaista laturia näpeissäni, ja opin, että siinä ei ollut mitään tarraa tahi numerosarjaa, mikä olisi sen mallin paljastanut. Bosch on valmistaja, se lukee.
Comment
-
-
Originally posted by Make H. View PostAinakin uudemmissa anturi mitatataan uloimpien napojen väliltä vastus. Hihasta heitettynä väli 1-5mm...
Voikohan edes dme:ltä mitata vastuksia? Tai varmasti voi mutta kertooko se mitään?
Comment
-
-
Originally posted by Klasu- View PostOlisiko anturin ja dampperin lukukehän välinen rako ollut 1+-0,3mm.
Rakotulkin liuska väliin ja painaa anturia kevyesti kohti dampperia, ja pultti kireälle, avot.
Toinen kysymys: Onko sytytyspuola runkomaadoitteinen vai kulkeeko sille oma maapiuha? Siis M20-moottorissa, jossa on yksi puola, josta tulee virta virranjakajalle.
Ja kolmas kysymys: Voiko auto toimia ilman päärelettä? Jos ei, niin miten sen releen jäljille pääsee? Normaalistihan se on tuossa ECUn vieressä, mutta kun tässä tapauksessa ei oo...Last edited by Kv1984; 19-03-2015, 09:30.
E34 518i Jet Black (ex)
E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
E38 M52B28 Oxfordgrün
Comment
-
-
Originally posted by Läbä View PostJaahas laturin hiilet varmaan finaalissa, kun ekaks palo laturin valo himmeenä ja nyt just vaivoin starttaa. Mistäs tiedän minkä merkkinen tuo on? Motonetin valikoima antoi auton tiedoilla vaan Boschin sisätuuletettua, joten onkos se sitten se? Latausjännitteenki mittailin ja hyvä kun 10 volttia antoVikakoodinluku INPA ja VagCom Tampere
E28 520ia M30B35 Turbo 520hp 740nm
EX E36 320iA -98
EX E39 520i -01
EX E34 525 Tds -95
Comment
-
-
Originally posted by Kv1984 View PostTänks.
Toinen kysymys: Onko sytytyspuola runkomaadoitteinen vai kulkeeko sille oma maapiuha? Siis M20-moottorissa, jossa on yksi puola, josta tulee virta virranjakajalle.
Ja kolmas kysymys: Voiko auto toimia ilman päärelettä? Jos ei, niin miten sen releen jäljille pääsee? Normaalistihan se on tuossa ECUn vieressä, mutta kun tässä tapauksessa ei oo...
Joten jos puola olisi maadoitettu runkoon ei auto kävisi.
Ei ilman päärelettä toimi mutta sen tilalla voi olla jännittäviä virityksiä.
Comment
-
-
Potilaana signaturen ämmäläinen. onko jollain ollut jotain vastaavaa vikaa.
edellisen omistajan kertoman mukaan akku kyykännyt ja akun vaihdon jälkeen seuraavat viat ilmenneet.
- Airbag-valo vilkkuu jonkun aikaa käynnistyksen jälkeen ja jää palamaan loppuviimein. koitettu nyt parilla eri ohjelmalla ja piuhalla ja kyseiseen yksikköön ei pääse kiinni
- Kuskin penkin sähköt mykkänä, Kyseessä sport-nahat muistilla, sulakkeet ehjät, penkki jämähtänyt niin matalalle etten pääse pakko syöttämään virtaa liittimiin että pääsisin kunnolla mittailemaan puuttuuko joku jännite jostain. myöskään inpalla tai disillä en päässyt yksikköön kiinni. apukuskin penkki liikkuu niinkuin pitääkin.
- ajotietokone mykkä, check control kuitenkin kertoo palaneet polttimot, mutta obc puoli täysin pimeä, ei vilkun viiksestäkään pääse selaamaan valikkoja mittariston näytöltä, hälyttimen releelle asti virta ainakin tulee, mutta siittä eteenpäin en ole vielä kerennyt mittomaan.
- myöskään vikakoodin luvun yhteydessä en saa yhteyttä mihinkään yksikköön. on ads-kaapeli jos joku sitä epäilee. myös akun vieressä oleva lamellisulake tarkistettu ensimmäisenä ja vaihdettu varmuuden vuoksi uuteen.
Jos jollain ollut vastaavaa, niin voi lähestyä myös privalla, kaikki vinkit on tervetulleita. etm ollut jo pari päivää läppärillä auki, mutta mitään järkevää syytä ei ole toistaiseksi löytynyt.E30 /// 318i M-technik 2 cabrio
E36 /// M3
E61 /// 535d M-sport touring
Comment
-
Comment