Originally posted by Kv1984
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 Kysymyksiä ja vastauksia VII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
-
-
Originally posted by peto2 View PostPaineanturi?
Uusi kysymys: Mikä on tuo punaisella ympyröity boksi tuossa Ecun vieressä? Entä nuo releet? Ja M50 on kone.Last edited by Kv1984; 19-05-2016, 09:53.
E34 518i Jet Black (ex)
E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
E38 M52B28 Oxfordgrün
Comment
-
-
Originally posted by Kv1984 View PostSulakkeet ok ja releetkin pitäisi olla kunnossa.
Mieleen tuli että vaikka olet sulakkeet tarkistanut niin toimiiko töötti?? sulake 9 on töötille ja ilmastoinnille. Se palaa mikäli aineita ei ole tarpeeksi ja kompura käynnistyy.
Miten käyttöpaneelissa valo palaa? Saatko sen päälle ja pois nomaalisti? Vilkkuuko se valo siinä? Myös ohjainboksissa voi siis olla vikaa, mikä sijaitsee raitisilmasuodattimen vieressä keskikonsolin takana. :think
Comment
-
-
Originally posted by Kal.ju View PostMieleen tuli että vaikka olet sulakkeet tarkistanut niin toimiiko töötti?? sulake 9 on töötille ja ilmastoinnille. Se palaa mikäli aineita ei ole tarpeeksi ja kompura käynnistyy.
Miten käyttöpaneelissa valo palaa? Saatko sen päälle ja pois nomaalisti? Vilkkuuko se valo siinä? Myös ohjainboksissa voi siis olla vikaa, mikä sijaitsee raitisilmasuodattimen vieressä keskikonsolin takana. :think
Paneeliin syttyy valo, kun ilmastoinnin laittaa päälle. Tai siis on laittavinaan päälle. Mutta kompura ei käynnisty. Eilen käytiin koko systeemi läpi, ja suoravirralla saatiin kompura pyörimään ja ilmastointi toimimaan, mutta napista painamalla ei tapahdu mitään. Ohjainboksia ajattelin itsekin, koska vika on tavallaan napin ja releen/sulakkeen välissä.
E34 518i Jet Black (ex)
E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
E38 M52B28 Oxfordgrün
Comment
-
-
Mistähän mahtaa johtua kun m30 moottorinen imee polkastessa termarinkopalta vesipumpulle menevää vesiletkua ruttuun? Eli pumppuko kavitoi? Lämmintä kuitenkin hönkii tyhjäkäynnilläkin, lämmöt pysyy normaalissa ja ilmaa ei tule mistään kautta joten en usko että ilmaakaan on.
Kertauksena joku voisi vielä varmentaa missä järjestyksessä nesteletkut tulee kennolle?
Niin ja tosiaan en heti usko että vesipumpussa voi kummosta vikaa itsessään olla, edellinen omistaja sanoi sen vaihtaneen ja se on kyllä todella tuoreen näköinen.
Ei aikasemmin ole tollasta nesteletkun imemistä tullut vastaan itselle
Comment
-
-
Originally posted by Bansku View PostMistähän mahtaa johtua kun m30 moottorinen imee polkastessa termarinkopalta vesipumpulle menevää vesiletkua ruttuun? Eli pumppuko kavitoi? Lämmintä kuitenkin hönkii tyhjäkäynnilläkin, lämmöt pysyy normaalissa ja ilmaa ei tule mistään kautta joten en usko että ilmaakaan on.
Kertauksena joku voisi vielä varmentaa missä järjestyksessä nesteletkut tulee kennolle?
Niin ja tosiaan en heti usko että vesipumpussa voi kummosta vikaa itsessään olla, edellinen omistaja sanoi sen vaihtaneen ja se on kyllä todella tuoreen näköinen.
Ei aikasemmin ole tollasta nesteletkun imemistä tullut vastaan itselle
Tarkistappa että on oikea paisarin korkki. Jos järjestelmässä on liian vähän painetta. Kavitointi ei tuota tee, silloin vesi ei liiku kunnolla. Tietysti jos on tarvikepumppu voi aiheuttaa ihan mitä vaan.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Hyvinn nukutun yön jälkeen tulin kanssa samaan aatokseen että paine uupuu järjestelmästä lähes täysin, tuntukin aika veltolta noi letkut vaikka muutaman tunnin pyörikin korkki kiinni joten luulis että peruspaine olis pitäny olla. Täytyy ensi alkuun nakata b-osa korkki paikoilleen uutta odotellessa. Pitääkös muuten tossa olla 1.4 vai 2.0 korkki?
Comment
-
-
Kahden barin korkki näkyy olevan omassa, ja sellainen tuohon myös Realoem:n mukaan kuuluu.
Saavuttaako moottori käyntilämpönsä kuitenkin, eli lämpömittarin viisari osoittaa suoraan ylöspäin?
Jäähdytinnestettä ei katoa?
Kun nyt siinä korkin äärellä pyörit, niin tarkasta samalla kierto paisuntasäiliölle.
Eli kuskin puolelta syylärin päädystä, ylhäältä lähtee ohut letku, joka muuttuu kovaksi putkeksi, ja kulkee kuskin puolen lokasuojan päällä päätyen paisuntasäiliön vasemmalle puolelle, korkin viereen.
Tämän putken kautta kuuluu kiertää nestettä syyläristä paisuntasäiliöön. Tämä ilmaa - ja pitää järjestelmän ilmattuna, ja on oleellinen osa järjestelmän oikeaa toimintaa.
Jos jäähdytysjärjestelmä ollut huolettomalla huollolla, on sinne voinut kertyä sakkaa, joka tukkii tämän ohuen putken.
Testi helppo : kylmä moottori, korkki paisarista pois, ja moottori käyntiin. Paisuntasäiliöön letkusta tuleva neste näkyy selvästi avoimesta korkista katsoen.
Comment
-
-
Originally posted by bmw89 View PostIlmastointi mykkänä, valo syttyy katkaisijaan.
Kuivamen päältä kun yhdisti paineanturin napoja, niin flekti lähti päälle mutta muuta ei tapahdu:think- E30 325i M52B28TU Cabriolet
- E39 528ia
- KUOPION PUTKIMIEHET -team
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -
Puretaan 520ia -97
https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572
Comment
-
-
Originally posted by p5rules View PostBMW E70 X5 käyttismöhkö
MB W639 Kummisetä
Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl
Comment
-
Comment