Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BiltemaMotorWork
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2013
    • 460
    • Joensuu

    Originally posted by Pekkude View Post
    Onko ihan normaalia että käynnistäessä auto heittää kierrokset heti yli kahden tonnin ja tippuu sen jälkeen normaaliksi. Vähän kuin käynnistäisi auton kaasu pohjassa ja helppaisi samatien. M50b20
    En usko että on normaalia, itsellä täysin sama vika. Lämmityksessä kun pitää niin ei silloin tee. Tuntu hirveeltä ku käynnistin -30 pakkasessa kylmiltään ja heti kierrokset 2000rpm. Pakopuolelta kuulostaa hyvältä ku murahtaa käyntiin ku joku tehokkaampiki peli ja ekalla kerralla luulin että hirtti kaasu ja olin jo että sammutan mut sit laski heti normaaliin.

    Comment

    • jj5
      BTCF Member
      • Aug 2012
      • 1319
      • pks

      Originally posted by Roito View Post
      No aika lähelle muistelin oikein

      Tosin tässä Merkki:n tapauksessa auto kuitenkin käy niin ton kampuran tunnistimen voi poissulkea.
      Kylläpä tuo minulla jossainmäärin rikkinäisen (..johtto tms) kampuran asentoanturin kanssa toimi varsin vaihtelevasti. Toisinaan tarvittiin kymmenen pitkää käynnistys yritystä ja toisinaan lähti melkein hyvin. Ajossa sitten pätki kiihdytyksissä ja välillä sammui kesken kaiken. Tätä jatkui muutaman päivän, kunnes kaikki palautui yhtäkkiä normaaliksi.

      Luin kuitenkin vikakoodit ja muistissa oli vika nimenomaan kampuran asentoanturilta, joten laitoin kiinni jo tilaamani tarvikeanturin joka on nyt toiminut ongelmitta pari vuotta.
      sigpic

      Comment

      • Worldfuture
        Bimmer Fanatic
        • May 2014
        • 324
        • Forssa

        Originally posted by BiltemaMotorWork View Post
        En usko että on normaalia, itsellä täysin sama vika. Lämmityksessä kun pitää niin ei silloin tee. Tuntu hirveeltä ku käynnistin -30 pakkasessa kylmiltään ja heti kierrokset 2000rpm. Pakopuolelta kuulostaa hyvältä ku murahtaa käyntiin ku joku tehokkaampiki peli ja ekalla kerralla luulin että hirtti kaasu ja olin jo että sammutan mut sit laski heti normaaliin.
        Siis kyllähän se ne johki sinnepäin heittää. Olishan se ny tyhmän kuulosta jos ne jäis heti siihen normiin

        Comment

        • BiltemaMotorWork
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2013
          • 460
          • Joensuu

          Originally posted by Worldfuture View Post
          Siis kyllähän se ne johki sinnepäin heittää. Olishan se ny tyhmän kuulosta jos ne jäis heti siihen normiin
          Ei ne miun mielestä pitäs 2000rpm asti nousta tai ei muut autot ainakaan tee noin. Reilu 1000rpm mut alle 1500rpm on minusta normaalia.

          Comment

          • Merkki
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2012
            • 451
            • Uusikaupunki

            Vika löydetty! Separattorille menevän alumiini putken o-renkaat päästi ilmaa, eli imuvuoto se loppujenlopuksi oli niinkuin jotkut jo veikkailikin.. Tulipahan huollettua oikein urakalla ja nyt auto käy kun kello
            e32 730i
            e34 m5
            e34 525i

            Comment

            • E34M60
              BTCF Member
              • Mar 2012
              • 110
              • Tampere

              Originally posted by Merkki View Post
              Vika löydetty! Separattorille menevän alumiini putken o-renkaat päästi ilmaa, eli imuvuoto se loppujenlopuksi oli niinkuin jotkut jo veikkailikin.. Tulipahan huollettua oikein urakalla ja nyt auto käy kun kello
              Hyvä!
              E34 540i A Touring 1995, E34 540i Touring 1995, E34 535i 1988, E39 M5 2000

              Comment

              • Roito
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2009
                • 3921
                • Tavastila/Kotka

                Originally posted by Merkki View Post
                Vika löydetty! Separattorille menevän alumiini putken o-renkaat päästi ilmaa, eli imuvuoto se loppujenlopuksi oli niinkuin jotkut jo veikkailikin.. Tulipahan huollettua oikein urakalla ja nyt auto käy kun kello
                Hyvä että löyty vika ja vehkeet rokkaa, sellanen jemma ettei suostunut bräkellä itseään ilmiantamaan.
                BMW E70 X5 käyttismöhkö
                MB W639 Kummisetä

                Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl

                Comment

                • E34M60
                  BTCF Member
                  • Mar 2012
                  • 110
                  • Tampere

                  Kysymys kytkinlevystä. Viikonloppuna opin, että alkupään E34 535i on kovalla vauhtipyörällä kun taas myöhemmät kaksoismassalla. Vaihteisto on sama.

                  Onko kaksoismassan kanssa käytettävä kytkinlevy kovalla keskiöllä (siis ilman jousia) ja kovan vauhtipyörän kanssa jousitettu keskiö? Ilmeisesti muuten sopii paikalleen ja voi laittaa kumman vaan? Nyt siis on kyse mekaanisesta asennuksesta, niiden jousien / kaksoismassan tarkoituksen ymmärrän kyllä.
                  E34 540i A Touring 1995, E34 540i Touring 1995, E34 535i 1988, E39 M5 2000

                  Comment

                  • Pekkude
                    BTCF Member
                    • Jul 2013
                    • 404
                    • Muurla

                    Tuli ostettua nahkapenkit. Ongelmia kuitenkin ilmeni etupenkeissä. turvavyön rulla/kiristin on täysin jumissa. Liittyykö tuo vaijerihässäkkä mikä löytyy auton lattiasta jotenkin tuohon rullan/kiristimen toimintaan?
                    E38 740i -95

                    Comment

                    • Zoui
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 6345
                      • Tampere

                      Originally posted by Pekkude View Post
                      Tuli ostettua nahkapenkit. Ongelmia kuitenkin ilmeni etupenkeissä. turvavyön rulla/kiristin on täysin jumissa. Liittyykö tuo vaijerihässäkkä mikä löytyy auton lattiasta jotenkin tuohon rullan/kiristimen toimintaan?
                      Lattiasta tuleva vaijeri kiinnitetään penkin runkoon, silloin penkin liikuttaminen eteen ja taakse kiskoo vaijerista turvavyön korkeutta b-pilarin sisältä.

                      Meneekö rulla jumiin jos vaijeri ei ole kiinni, ei kai sen pitäisi mutta kai sekin on mahdollista.
                      Elämä on pihakivestä.

                      Comment

                      • Pekkude
                        BTCF Member
                        • Jul 2013
                        • 404
                        • Muurla

                        Originally posted by Zoui View Post
                        Lattiasta tuleva vaijeri kiinnitetään penkin runkoon, silloin penkin liikuttaminen eteen ja taakse kiskoo vaijerista turvavyön korkeutta b-pilarin sisältä.

                        Meneekö rulla jumiin jos vaijeri ei ole kiinni, ei kai sen pitäisi mutta kai sekin on mahdollista.
                        Noniin, hetken tuon kanssa kun painin lisää niin käänsin turvavyön kiristimen/rullan oikeaan asentoonsa (pystyyn) niin johan alko toimimaan. Sisällä varmaan jokin kuula/epäkeskosysteemi.
                        E38 740i -95

                        Comment

                        • Pekkude
                          BTCF Member
                          • Jul 2013
                          • 404
                          • Muurla

                          Kysytään samaan syssyyn kun, näistä uusista nahkapenkeistä löytyy nyt penkinlämmittimet niin pitäisikö auton puolesta löytyä johto penkin alta/lattimaton alta vaikka entisissä penkeissä ei grillejä ollutkaan? En ainakaan kiireessä huomannut auton puolesta mitään johtoa(lattimaton alle en kurkannut). Jos ei löydy niin miten vetää penkeille virta? Akulta suoraan vai virtalukon kautta?
                          E38 740i -95

                          Comment

                          • Muurahainen
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 9194
                            • Nurmijärvi

                            Originally posted by Pekkude View Post
                            Kysytään samaan syssyyn kun, näistä uusista nahkapenkeistä löytyy nyt penkinlämmittimet niin pitäisikö auton puolesta löytyä johto penkin alta/lattimaton alta vaikka entisissä penkeissä ei grillejä ollutkaan? En ainakaan kiireessä huomannut auton puolesta mitään johtoa(lattimaton alle en kurkannut). Jos ei löydy niin miten vetää penkeille virta? Akulta suoraan vai virtalukon kautta?
                            Ei ainakaan suoraan akulta. Kun kerran unohdat lämppärin päälle yöksi niin aamulla ei paljon startata.

                            Comment

                            • MPV
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2002
                              • 1192
                              • Muhos

                              Originally posted by Pekkude View Post
                              Kysytään samaan syssyyn kun, näistä uusista nahkapenkeistä löytyy nyt penkinlämmittimet niin pitäisikö auton puolesta löytyä johto penkin alta/lattimaton alta vaikka entisissä penkeissä ei grillejä ollutkaan? En ainakaan kiireessä huomannut auton puolesta mitään johtoa(lattimaton alle en kurkannut). Jos ei löydy niin miten vetää penkeille virta? Akulta suoraan vai virtalukon kautta?
                              Luulisin että siellä lattiamaton alla on johto valmiina. Ainakin ite kun asensin lämmitettvät sähkösäätöiset penkin ilman lämmitystä olevien manuaalisten tilalle, niin sieltä lattiamaton sauman alta tarvi vain kaivaa johtosarja esille... Tai taisin joutua jotain liitoksia tekemään, mutta joka tapauksessa johtojen pitäisi tulla valmiiksi jo aika lähelle.

                              Comment

                              • Roito
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2009
                                • 3921
                                • Tavastila/Kotka

                                Originally posted by Pekkude View Post
                                Kysytään samaan syssyyn kun, näistä uusista nahkapenkeistä löytyy nyt penkinlämmittimet niin pitäisikö auton puolesta löytyä johto penkin alta/lattimaton alta vaikka entisissä penkeissä ei grillejä ollutkaan? En ainakaan kiireessä huomannut auton puolesta mitään johtoa(lattimaton alle en kurkannut). Jos ei löydy niin miten vetää penkeille virta? Akulta suoraan vai virtalukon kautta?
                                Kyllä iteltäni on jokaisesta e34 löytynyt johdot himmeleihin, esim 535 sillon manuaali säätöset kangasrievut korvasin sillon sähkösäätösillä nahoilla ja ei muutaku liittimet kiinni ja rokkas suoraan. :think

                                Poikkeuksena ainakin muistilliset sähköpenkit jos laittaa autoon missä sitä muistia ei alunperin ole niin boksi pitää penkin alle hommata.
                                BMW E70 X5 käyttismöhkö
                                MB W639 Kummisetä

                                Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎