Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jondis
    BTCF Member
    • Feb 2014
    • 698
    • Tuusula

    Eli kyseessä sähköjen osalta melko samanmoinen homma, kuin e30 m50swap? Siihen hommaan tullut tutustuttua enempi, kun oli tarkotus ensin alkaa tuosta e30:stä rakentamaan. Totesin kuitenkin, että 5 sarjalainen on enemmän omaan mieleen kun ei ole sisällä niin ahdasta.. Tarkoituksena siis hommata E34 ahdettavaksi, kun pääsee tuosta kolmekympistä eroon. Toki helpompi ostaa suoraan m50 tekniikkainen, mutta jos sellasta ei satu löytymään niin pitää olla plan b
    MB E55 AMG -05
    E36 318TiA -96
    E34 535i -89 imolarot
    Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

    Comment

    • ooopeee
      BTCF Member
      • Dec 2011
      • 2107
      • Kouvola

      Originally posted by Jondis View Post
      Eli kyseessä sähköjen osalta melko samanmoinen homma, kuin e30 m50swap? Siihen hommaan tullut tutustuttua enempi, kun oli tarkotus ensin alkaa tuosta e30:stä rakentamaan. Totesin kuitenkin, että 5 sarjalainen on enemmän omaan mieleen kun ei ole sisällä niin ahdasta.. Tarkoituksena siis hommata E34 ahdettavaksi, kun pääsee tuosta kolmekympistä eroon. Toki helpompi ostaa suoraan m50 tekniikkainen, mutta jos sellasta ei satu löytymään niin pitää olla plan b
      Eiköhän se sähköhomma mee samalla periaatteella.

      On mulla tossa e34 m50b25 koneinen myynnissä. Yv jos kiinnostaa
      VW passat 1.9tdi 4motion
      E36 "328" cabrio

      Comment

      • Aimaki
        Newbiemmer
        • Jan 2015
        • 6
        • Vantaa

        Bmw 520 m50b20 1992vm

        Terve ! En tiedä menikö nyt oikein tuo postaus mutta toivotaan niin , elikkä ongelmana olisi sitte sellanen että auto antaa vikakoodin imuilman lämpöanturista , vaihdoin anturin mutta ei anna poistaa vikakoodia , moottorissa tapahtuu myös pauketta imusarjassa , bensamittari elää välillä omia , esim. Bensavalo palaa ja ei pala mutta mittari melkeenpä nollassa , sitten kun käy tankkaamassa vaikka 14 litraa niin mittari jumittuu hetkeksi nollaa ja sitten nousee yhtäkkkä yli 20 litran vaikka tankissa pitäisi olla reilusti vähemmän , mittari myös laskee yhtäkkiä eikä tasaisesti. Ps. Pari tuttua ehdottanut että olisi joko bensapumppu hiluineen tai sitten joku maa vika .
        Apu olisi erittäin tervetullut kun en ite niin paljon näistä tiedä .

        Comment

        • Zetz
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 3229
          • Joensuu

          Originally posted by Aimaki View Post
          Terve ! En tiedä menikö nyt oikein tuo postaus mutta toivotaan niin , elikkä ongelmana olisi sitte sellanen että auto antaa vikakoodin imuilman lämpöanturista , vaihdoin anturin mutta ei anna poistaa vikakoodia , moottorissa tapahtuu myös pauketta imusarjassa , bensamittari elää välillä omia , esim. Bensavalo palaa ja ei pala mutta mittari melkeenpä nollassa , sitten kun käy tankkaamassa vaikka 14 litraa niin mittari jumittuu hetkeksi nollaa ja sitten nousee yhtäkkkä yli 20 litran vaikka tankissa pitäisi olla reilusti vähemmän , mittari myös laskee yhtäkkiä eikä tasaisesti. Ps. Pari tuttua ehdottanut että olisi joko bensapumppu hiluineen tai sitten joku maa vika .
          Apu olisi erittäin tervetullut kun en ite niin paljon näistä tiedä .
          bensamittarin sekoilu johtuu luultavammin jumittavasta tankin kohosta, ja imusarjassa paukkumiseen lähtisin kokeilemaan toisella ilmamäärämittarilla korjaantuuko
          puh/txt/whatsapp: 0452673541
          näillä mennään talvella:
          e39 523ia arctic silver
          e87 116i Japanrot
          ja näillä kesällä:
          e30 328i *Rot m50b28

          Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
          ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

          Comment

          • Aimaki
            Newbiemmer
            • Jan 2015
            • 6
            • Vantaa

            Originally posted by Zetz View Post
            bensamittarin sekoilu johtuu luultavammin jumittavasta tankin kohosta, ja imusarjassa paukkumiseen lähtisin kokeilemaan toisella ilmamäärämittarilla korjaantuuko
            Koitettu on ei vaikuttanut mitenkään , paukku samalla tavalla !

            Comment

            • Klasu-
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2010
              • 546
              • Helsinki

              Miten tuo bensamittari toimii, kun tankissa on ainetta yli neljännes?

              Paljon alle neljänneksen E34 bensamittari tuntuu olevan vähän niin ja näin. Bensavalo syttyy, vain sammuakseen uudelleen hetken ajon jälkeen, ja viisarikin tuntuu hiukan elävän.
              Vähän kummallinen ominaisuus tämän hintaluokan autossa, mutta eipä tuo tuosta taida osia vaihtamalla parantua, kun sama on ollut jo useammassa ajamassani kolmenelkussa.

              Ratkaisun olen kyllä löytänyt. Tankkaan aina täyteen viimeistään neljänneksen kohdalla. Tällöin mittari on aina tarkka.


              Se imuilman lämpötila-anturi. Se perustuu resistanssiin, eli vastus, joka lämpötilan mukaan muuttaa vastusta.

              Juota ompeluneula johdonpätkään kiinni, ja työnnä se vuoroin lämpötila-anturin liittimen pinneille, liittimen ollessa kiinni ja virta päällä. Millaiset lukemat saat?
              Toista sama virta päällä liitin irti, millaiset lukemat saat?

              Mittaus pinnistä koriin (esim. laturin runko) jännite-asennolla.
              Last edited by Klasu-; 06-01-2016, 14:08.

              Comment

              • rgaweer
                BTCF Member
                • May 2012
                • 1670
                • Vantaa

                Taidan olla aika onnekas kun kummassakin kolmenelosessani toimii bensamittari niin kuin sen luulisi toimivan eikä näytä omituisia lukemia Toisessa tykkää vain bensavalo syttyä ja sammua vaikka bensaa olisi todella vähän. Oiskohan teillä jotenkin jumittava koho?

                Kokeilitko varmasti ehjällä ilma-anturilla mikä ei anna vikakoodia? Jos joku uusi tarvikeanturi niin voi olla että se ei uutenakaan toimi kunnolla.
                E34 x2, E12 x2, E30
                E28 520i -82 & 520iA -86
                Ex: 2xE30, 1x39, E36 318i -91, E34 530iA Touring -94

                Comment

                • Worldfuture
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2014
                  • 324
                  • Forssa

                  Tuulilasi ilmeisesti vuotaa ylhäältä, onko korjattavissa kotikonstein?

                  Comment

                  • jepe-
                    BTCF Member
                    • Feb 2008
                    • 711
                    • Kotka

                    Kytkin oli aamulla aivan löysä, jonkun aikaa kun oli käynyt alkoi vaihteet mennä päälle ja kytkin pitää. Otti silti heti kun kytkintä nosti ja yleensä vasta lopussa ottaa. Johtuuko kovista pakkasista vai onko jotain menossa?
                    Alpina B10 3.3 Touring
                    Ex. 5xE30, 4xE34 1xE39

                    Comment

                    • Muurahainen
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      Originally posted by jepe- View Post
                      Kytkin oli aamulla aivan löysä, jonkun aikaa kun oli käynyt alkoi vaihteet mennä päälle ja kytkin pitää. Otti silti heti kun kytkintä nosti ja yleensä vasta lopussa ottaa. Johtuuko kovista pakkasista vai onko jotain menossa?
                      Luultavasti pakkanen aiheuttaa kiukuttelua työsylinterissä.

                      Kulahtaneet tiivisteet eivät oikein pidä pakkasesta ja nyt järjestelmään pääsee ilmaa.

                      Comment

                      • mla
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2006
                        • 81
                        • Tampere

                        Originally posted by Worldfuture View Post
                        Tuulilasi ilmeisesti vuotaa ylhäältä, onko korjattavissa kotikonstein?
                        Jos valuttaa vettä kuskin vasemman jalan varpaille, niin kannattaa ensin tarkastaa johtosarjan läpiviennit sulakerasian takana. Mulla vuoti hajonneesta haitarikumista, joka näkyy kun avaat konepellin ja katsot kuskin pyyhkijän akselin kohdilta alas "kaukaloon" sulakerasian ja rintapellin välissä.

                        Korjaus: kuskin pyyhkijän varsi ja vasen ilmanottoritilä irti, putsaus ja mustaa silikonia sinne missä reikää on. Voi se lasistakin vuotaa, ei sillä...

                        Comment

                        • Klasu-
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2010
                          • 546
                          • Helsinki

                          [QUOTE=rgaweer;3673779]Taidan olla aika onnekas kun kummassakin kolmenelosessani toimii bensamittari niin kuin sen luulisi toimivan eikä näytä omituisia lukemia Toisessa tykkää vain bensavalo syttyä ja sammua vaikka bensaa olisi todella vähän. Oiskohan teillä jotenkin jumittava koho?




                          Niin. Eiköhän sinulla siis toimi kuvauksen mukaan ihan samaan tapaan kuin minun autossa, eli epätarkka höyryillä ajettaessa.
                          Sille bensavalolle ei ole mitään viisarista erillistä sensoria, vaan sen vilkkuminen edestakaisin johtuu tankkivarusteesta, sama ilmiö saa myös mittarin hiukan seilaamaan.

                          Tätä pidän itse ominaisuutena, mutta mikäli saat tuon poistettua tankkivarusteen uusimisella, niin kerro ihmeessä, niin vaihdan minäkin sitten.


                          Jos haluaa tarkan bensamittarin, kannattaa ostaa 850 volvo. Kun rangen 10km vaihtuu viivoiksi, auto sammuu samantien. Ja sitten omistaja kiroaa, että onpa paska auto, kun ei yhtään reserviä ole :think

                          Comment

                          • Worldfuture
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2014
                            • 324
                            • Forssa

                            Originally posted by mla View Post
                            Jos valuttaa vettä kuskin vasemman jalan varpaille, niin kannattaa ensin tarkastaa johtosarjan läpiviennit sulakerasian takana. Mulla vuoti hajonneesta haitarikumista, joka näkyy kun avaat konepellin ja katsot kuskin pyyhkijän akselin kohdilta alas "kaukaloon" sulakerasian ja rintapellin välissä.

                            Korjaus: kuskin pyyhkijän varsi ja vasen ilmanottoritilä irti, putsaus ja mustaa silikonia sinne missä reikää on. Voi se lasistakin vuotaa, ei sillä...
                            Tuulilasi on näil keleil jäässä ihan sieltä yläreunasta ja taitaa vetääkkin sieltä vähän? Sitku saa autoon lämpöö nii alkaa vettä valumaan ikkunaa pitkin. Kovempaa ajaes menee ikkuna jäähän vaikka puhallin täysillä(luultavasti johtunee liiallisesta kosteudesta? Se kosteus on vaan vaikee saada pois jos ikkuna vuotaa)
                            E: Eli saako sinne laitettua jotain silikoonia vai tarviiko uusia koko ikkuna?
                            Last edited by Worldfuture; 07-01-2016, 23:28.

                            Comment

                            • Klasu-
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2010
                              • 546
                              • Helsinki

                              Jos tuulilasi vuotaa, se pitää irroittaa ja liimata uudelleen. Kaikenlaiset patentit tai lisäsaumat päälle levitettynä vain pahentavat tilannetta.

                              Tuolla tavalla kun se vuotaa, niin ennenpitkää siellä ei ole enää mitään kehystä jäljellä, mihin liimata, kun se happanee pois.

                              Kosteus oikein kerääntyy sinne lasin ja kehyksen väliin, ja se mätii siellä vielä kesähelteellä.

                              Comment

                              • jepe-
                                BTCF Member
                                • Feb 2008
                                • 711
                                • Kotka

                                Originally posted by Muurahainen View Post
                                Luultavasti pakkanen aiheuttaa kiukuttelua työsylinterissä.

                                Kulahtaneet tiivisteet eivät oikein pidä pakkasesta ja nyt järjestelmään pääsee ilmaa.

                                Alkaakohan tuo toimimaan vielä kun ilmat lauhtuu? Tähän asti toiminut pakkasessakin mutta nyt kun heitti ~-25c niin rupes kiukuttelemaan.
                                Vai onko helpompi vaihtaa tuo työsylinteri suoraan?
                                Alpina B10 3.3 Touring
                                Ex. 5xE30, 4xE34 1xE39

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎