Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juxeyy
    Bimmer Rookie
    • Apr 2014
    • 66
    • Kalajoki

    Kävin käyttämässä 34 kun on koko talven seissyt tallissa.
    Huomasin että kun on kytkin pohjassa niin jokin vikisee? Kun kytkintä pumppasi jonkin aikaa niin vikinä loppui hetkeksi (n.5 s)
    Ennen talviteloille laittoa en huomannut että tollaista oiretta olisi ollut?
    Kaipaakohan tuo vaan ajoa vai mikä voisi olla? Painelaakeri?
    M50B20 moottorilla oleva siis kyseessä.
    Last edited by Juxeyy; 11-01-2016, 13:44.

    Comment

    • rgaweer
      BTCF Member
      • May 2012
      • 1670
      • Vantaa

      Originally posted by Muurahainen View Post
      Mietitäämpäs uudestaan

      Meinaatko että se ulos tullut vesi korvautuu esim. tyhjiöllä jos ei järjestelmään mene jostain ilmaa tilalle?
      Kyllähän vesi voi vuotaa pois ilman että se korvautuu vuotokohdasta ilmalla. Paineistettuna joku kohta voi vuotaa, mutta kun paine laskee niin vuotokohta menee umpeen jolloin ei tulekkaan ilmaa siitä kohdasta.
      Esim. ilmastoinnin alipainetesti--> ei vuoda. Sitten paineistetaankin niin litkut on hävinnu viikon kuluttua.
      E34 x2, E12 x2, E30
      E28 520i -82 & 520iA -86
      Ex: 2xE30, 1x39, E36 318i -91, E34 530iA Touring -94

      Comment

      • Muurahainen
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        Originally posted by rgaweer View Post
        Kyllähän vesi voi vuotaa pois ilman että se korvautuu vuotokohdasta ilmalla. Paineistettuna joku kohta voi vuotaa, mutta kun paine laskee niin vuotokohta menee umpeen jolloin ei tulekkaan ilmaa siitä kohdasta.
        Esim. ilmastoinnin alipainetesti--> ei vuoda. Sitten paineistetaankin niin litkut on hävinnu viikon kuluttua.
        Ehkä jo hieman offtopiccia mutta menköön

        Joo ei sen vuotokohdasta ole pakko mennä sinne mutta jostain täyty saada jotain lisää tai järjestelmä jää alipaineelle.

        Vähän ajan kuluttua olisi letkut ihan litussa jos noin kävisi jäähdytyksen kanssa. Tarpeeksi suurella paineen laskulla saa jopa kiehumispistettä laskettua.

        Comment

        • jj5
          BTCF Member
          • Aug 2012
          • 1319
          • pks

          Oikeassa olette toverit, sunnuntaisessa logiikassani oli osittain aukkoja.

          Omassani jäähdytin tms. vuotaa kuitenkin toisinaan kylmässä, usein muutaman päivän seisonnan aikana pienenpienen lätäkön. Paineessa ja kuumana järjestelmä ei vuoda.
          "Ilmavaivoja" ei ole ollut. Epäilen siis korvausilman tulevan jostain muualta vuodon ollessa äärimmäisen pieni.
          Klasun kuvaamalla tavalla vuotokohdasta pääsee toki ilmaa sisään..


          sigpic

          Comment

          • 426Hemi
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2008
            • 621
            • Pälkäne

            Käykö e34 kuskin sportti sähköpenkin tilalle bolt on mikä tahansa muu e34 kuskinpenkki?
            ex: viitisenkymmentä bmw+muut

            Comment

            • Roito
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2009
              • 3921
              • Tavastila/Kotka

              Originally posted by 426Hemi View Post
              Käykö e34 kuskin sportti sähköpenkin tilalle bolt on mikä tahansa muu e34 kuskinpenkki?
              Käy kyllä.
              BMW E70 X5 käyttismöhkö
              MB W639 Kummisetä

              Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl

              Comment

              • Pekkude
                BTCF Member
                • Jul 2013
                • 404
                • Muurla

                Olen tässä E34:sta katsellut ja laittanut ostoilmoitusta nettiin. Tänään tuli soitto vanhemmalta rouvalta joka kauppasi minulle omaa -91 vuoden 520i.

                Autossa on kuitenkin vikaa: nostaa lämmöt todella ylös(ei kuulema keittänyt?). Kyseinen nainen oli vienyt auton korjaamolle jossa sanottiin että jäähdytin ja paisari pitäisi vaihtaa uuteen näin aluksi. Hinta vain nousee liian ylös hänen kukkarolleen joten päätti tarjota autoa minulle(löysi ekana minun ilmoitukseni, eikä hän jaksa kamalaa kaupparumbaa). Auto on tuota saksasta parisen vuotta sitten, leimaa elokuulle, ihan hyvillä varusteilla sekä ajettu 220tkm pintaan mittarin mukaan sekä tankkikin täynnä bensaa. Ruostetta hänen mukaansa ei löydy... Hän ei kuulema tiedä autoista mitään. Rouva suostui 550e tarjoukseeni.

                Kysymys kuuluukin: Mitä itse luulisitte viaksi tai mistä oikeasti kannattaisi lähteä vikaa etsimään? Tiedän että näillä tiedoilla vaikea sanoa juuta tai jaata mutta kuitenkin. Voiko olla että kansi tai kansipahvi on mennyt jo? Olen autoa menossa näillä näkymin hakemaan trailerilla ja kysynkin vähän enemmän tietäviltä onko koko hommassa järkeä.
                E38 740i -95

                Comment

                • Skunkki^
                  BTCF Member
                  • Jul 2007
                  • 688
                  • Espoo

                  Originally posted by Pekkude View Post
                  Olen tässä E34:sta katsellut ja laittanut ostoilmoitusta nettiin. Tänään tuli soitto vanhemmalta rouvalta joka kauppasi minulle omaa -91 vuoden 520i.

                  Autossa on kuitenkin vikaa: nostaa lämmöt todella ylös(ei kuulema keittänyt?). Kyseinen nainen oli vienyt auton korjaamolle jossa sanottiin että jäähdytin ja paisari pitäisi vaihtaa uuteen näin aluksi. Hinta vain nousee liian ylös hänen kukkarolleen joten päätti tarjota autoa minulle(löysi ekana minun ilmoitukseni, eikä hän jaksa kamalaa kaupparumbaa). Auto on tuota saksasta parisen vuotta sitten, leimaa elokuulle, ihan hyvillä varusteilla sekä ajettu 220tkm pintaan mittarin mukaan sekä tankkikin täynnä bensaa. Ruostetta hänen mukaansa ei löydy... Hän ei kuulema tiedä autoista mitään. Rouva suostui 550e tarjoukseeni.

                  Kysymys kuuluukin: Mitä itse luulisitte viaksi tai mistä oikeasti kannattaisi lähteä vikaa etsimään? Tiedän että näillä tiedoilla vaikea sanoa juuta tai jaata mutta kuitenkin. Voiko olla että kansi tai kansipahvi on mennyt jo? Olen autoa menossa näillä näkymin hakemaan trailerilla ja kysynkin vähän enemmän tietäviltä onko koko hommassa järkeä.
                  Jos oikeasti on koppa hyvässä kunnossa niin miksei. Jäähyttimen, paisarin ja termarin vaihdat satasen pintaan, ja kansirempan teet tuplalla tuosta.
                  Koneen vaihdat jo auton hinnalla, ja vielä ollaan tonnissa, joka tuntuu olevan minimi talvipommeille.
                  KIA Optima PHEV

                  Exät:
                  520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28

                  Comment

                  • MPV
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2002
                    • 1192
                    • Muhos

                    Originally posted by Pekkude View Post
                    Olen tässä E34:sta katsellut ja laittanut ostoilmoitusta nettiin. Tänään tuli soitto vanhemmalta rouvalta joka kauppasi minulle omaa -91 vuoden 520i.

                    Autossa on kuitenkin vikaa: nostaa lämmöt todella ylös(ei kuulema keittänyt?). Kyseinen nainen oli vienyt auton korjaamolle jossa sanottiin että jäähdytin ja paisari pitäisi vaihtaa uuteen näin aluksi. Hinta vain nousee liian ylös hänen kukkarolleen joten päätti tarjota autoa minulle(löysi ekana minun ilmoitukseni, eikä hän jaksa kamalaa kaupparumbaa). Auto on tuota saksasta parisen vuotta sitten, leimaa elokuulle, ihan hyvillä varusteilla sekä ajettu 220tkm pintaan mittarin mukaan sekä tankkikin täynnä bensaa. Ruostetta hänen mukaansa ei löydy... Hän ei kuulema tiedä autoista mitään. Rouva suostui 550e tarjoukseeni.

                    Kysymys kuuluukin: Mitä itse luulisitte viaksi tai mistä oikeasti kannattaisi lähteä vikaa etsimään? Tiedän että näillä tiedoilla vaikea sanoa juuta tai jaata mutta kuitenkin. Voiko olla että kansi tai kansipahvi on mennyt jo? Olen autoa menossa näillä näkymin hakemaan trailerilla ja kysynkin vähän enemmän tietäviltä onko koko hommassa järkeä.
                    Parhaassa tapauksessa siellä on vain viallinen termostaatti, joka ei aukea tarpeeksi...

                    Comment

                    • jj5
                      BTCF Member
                      • Aug 2012
                      • 1319
                      • pks

                      Tai vaikkapa visko on tullut tiensä päähän.


                      Tosin näillä pakkasilla varmaan pysyy normilämmöissä ilmankin puhallinta, mutta tosi herkästi tuntuu lämpenevän m50 hitaassa ajossa muuten liikaa jos visko ei pyöritä tuuletinta kunnolla. :think

                      Pelkästä siistikuntoisesta e34 korista voi mielestäni maksaa aika paljon, varsinkin suomessa.
                      sigpic

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        M50 voi ajaa ihan hyvin kesät talvet ilman viskoa eikä ikinä lämpene liikaa jos ilmastoinnin flekti toimii.

                        Comment

                        • jj5
                          BTCF Member
                          • Aug 2012
                          • 1319
                          • pks

                          Originally posted by Bmw Master View Post
                          M50 voi ajaa ihan hyvin kesät talvet ilman viskoa eikä ikinä lämpene liikaa jos ilmastoinnin flekti toimii.
                          Varmaan jos sellainen autosta löytyy
                          sigpic

                          Comment

                          • E34M60
                            BTCF Member
                            • Mar 2012
                            • 110
                            • Tampere

                            535i perä

                            Terve, vaihteeksi peräkysymys. Auto on 535i manuaali -88 tyypin 210 perällä. Peltilipare on kiinni perässä mutta mitään merkintojä siinä ei näy. Mikä perävälitys näissä on vakiona? Lukkoa ilmeisesti ei ole jos sitä ei varustelistassa näy?
                            E34 540i A Touring 1995, E34 540i Touring 1995, E34 535i 1988, E39 M5 2000

                            Comment

                            • Roito
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2009
                              • 3921
                              • Tavastila/Kotka

                              Originally posted by E34M60 View Post
                              Lukkoa ilmeisesti ei ole jos sitä ei varustelistassa näy?
                              Tunkkaa toinen takarengas ilmaan ja kokeila saatko käsineen pyöritettyä kun toinen rengas maassa.
                              BMW E70 X5 käyttismöhkö
                              MB W639 Kummisetä

                              Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl

                              Comment

                              • Pekkude
                                BTCF Member
                                • Jul 2013
                                • 404
                                • Muurla

                                Originally posted by jj5 View Post
                                Tai vaikkapa visko on tullut tiensä päähän.


                                Tosin näillä pakkasilla varmaan pysyy normilämmöissä ilmankin puhallinta, mutta tosi herkästi tuntuu lämpenevän m50 hitaassa ajossa muuten liikaa jos visko ei pyöritä tuuletinta kunnolla. :think

                                Pelkästä siistikuntoisesta e34 korista voi mielestäni maksaa aika paljon, varsinkin suomessa.
                                Auto nyt kotiutettua ja otettu paremmin syyniin. Flekti tosiaan ei pyöri juuri lainkaan (ainakaan kylmällä koneella). Vähän koskettaa niin pysähtyy. Nyt on termari ja vesipumppu irroitettu. Termari toimii ja aukeaa kunnolla mutta vesipumpun siivistä puuttui palasia. Moniurahihna oli myös aikansa elänyt ja ei ole mitä luultavimmin enää pystynyt pyörittämään vesipumppua kunnolla.
                                E38 740i -95

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎