Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Evek
    Newbiemmer
    • Sep 2016
    • 9
    • Pohjois-karjala

    Juu tarkotin niitä vikaviestejä kyllä. Aijemmin pimputti kun laitto virrat päälle ja pois ja tuli monet tekstit saksaksi,joita en kyllä nyt enää muista mitä siinä luki.mut sit herjas rekisterikilven valoa ja vaihoin polttimon niin sen jälkeen ei ole tuullu pimputusta ei niitä tekstejä siihen mittariston kenttään. Sit valittaa kyllä jos ovi auki tai valot päällä..kuuluuko sen näyttääkkään tai pimputtaa virtoja päälle laittaessa/sammuttaessa? Voi olla tyhmiä kysymyksiä mutta vasta perehdyn bemarin saloihin
    Last edited by Evek; 29-09-2016, 07:54.

    Comment

    • -Markus-
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2005
      • 1463
      • Ihan Savossa

      Kyllä sen kuuluu pimputella erinäisistä syistä ja tauluun tulee tekstinä pimputuksen syy. Kielen voi vaihtaa englanniksi, ohjeet löytyy forumilta.

      Ford Mondeo Mk3 STW
      VW E-Golf 2015
      BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

      Comment

      • Kal.ju
        BTCF Member
        • Mar 2003
        • 2877
        • Akaa / Toijala

        Noin se juurikin toimii. Jos joku valo yms paikka on vikainen, niin silloin ilmoittaa.

        Comment

        • Evek
          Newbiemmer
          • Sep 2016
          • 9
          • Pohjois-karjala

          Koitin vaihtaakkin mutta ei nuista napeista ja tapeista mitään tapahdu.tässä siis ei ole vilkkuviiksessä mitään nappeja on vain nuo mittaristossa olevat tapit ja radion vieressä oleva näyttö ja muutama nappi. Ja missä voi olla vika kun se ei pimputa?aijemmin siis pimputti ja tuli monenlaisia tekstejä mutta enää ei mitään

          Comment

          • Roisto
            BTCF Member
            • Nov 2010
            • 2537
            • Kajaani

            Sehän pimputtaa valoista, nesteiden vähyydestä ja jos ulkolämpötila on 3 astetta tai alle. Jos nesteet vähissä niin ilmoittaa mikä neste ja kehoittaa vielä tutustumaan ohjekirjaan.

            Jos olet vaikka lasinpesunestettä lisännyt niin siinä taitaa lähteä jo kaks tekstiä pois. Ja polttimon vaihdoit niin siinä lähti viimeinen.

            Ole tyytyväinen ettei oo mitään vikoja
            2001 E39 525iA
            1992 E34 "540i/5"

            Comment

            • Evek
              Newbiemmer
              • Sep 2016
              • 9
              • Pohjois-karjala

              No se on hyvä kyllä jos ei mitään sitten huutelekkaan

              Comment

              • Kv1984
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2013
                • 584
                • Jyväskylä

                Originally posted by Evek View Post
                No se on hyvä kyllä jos ei mitään sitten huutelekkaan
                Jos se ei huutele mittään, se on luultavasti rikki.

                Ja sitten kysymys: Voiko orkkisaluvanteet tarvita keskitysrenkaat? Tässä edelleen ihmettelen täristämisongelmaa. Täristää kaupunkiajossa 40-60 km/h vauhdissa, silleen että persiissä tuntuu (rattiin ei tunnu mitään). Kaikki renkaat katsottu koneella ja ovat tasapainossa, mutta silti hyppyyttää niin kuin kaikista olisi tippunut painot matkan varrelle. Auto on E34 mutta vanteissa lukee E20. Talvirenkailla (peltivanteet) ei ole mitään ongelmaa.

                E34 518i Jet Black (ex)
                E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
                E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
                E38 M52B28 Oxfordgrün

                Comment

                • Haju69
                  Administrator
                  • Nov 2005
                  • 16330
                  • Leppävirta

                  Originally posted by Kv1984 View Post
                  Jos se ei huutele mittään, se on luultavasti rikki.

                  Ja sitten kysymys: Voiko orkkisaluvanteet tarvita keskitysrenkaat? Tässä edelleen ihmettelen täristämisongelmaa. Täristää kaupunkiajossa 40-60 km/h vauhdissa, silleen että persiissä tuntuu (rattiin ei tunnu mitään). Kaikki renkaat katsottu koneella ja ovat tasapainossa, mutta silti hyppyyttää niin kuin kaikista olisi tippunut painot matkan varrelle. Auto on E34 mutta vanteissa lukee E20. Talvirenkailla (peltivanteet) ei ole mitään ongelmaa.
                  Helpottaisi jos tiedettäis millaiset vanteet sinulla siellä on. Ja oletko mitannut keskireikää vanteista? Jos ovatkin E39 vanteet tai joku sorvauttanut keskireiät E39 kokoon eli 74,1mm, oikea koko autoosi siis 72,6mm.
                  LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                  E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                  B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                  Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                  Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                  Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                  Comment

                  • Evek
                    Newbiemmer
                    • Sep 2016
                    • 9
                    • Pohjois-karjala

                    Nii no tarviikos sen nyt sit huudella tai pimputella jos ei siellä vikoja ole ja nesteitä on?

                    Comment

                    • Klasu-
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2010
                      • 546
                      • Helsinki

                      Ei tarvitse, eikä huudakaan, eli autosi on nyt tyytyväinen :

                      Vaikuttaako tärinään kiihdytätkö, moottorijarrutatko vai ajat tasanopeutta? Vaikuttaako kytkimen painaminen pohjaan?

                      Comment

                      • -Markus-
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2005
                        • 1463
                        • Ihan Savossa

                        Originally posted by Kv1984 View Post
                        Jos se ei huutele mittään, se on luultavasti rikki.

                        Ja sitten kysymys: Voiko orkkisaluvanteet tarvita keskitysrenkaat? Tässä edelleen ihmettelen täristämisongelmaa. Täristää kaupunkiajossa 40-60 km/h vauhdissa, silleen että persiissä tuntuu (rattiin ei tunnu mitään). Kaikki renkaat katsottu koneella ja ovat tasapainossa, mutta silti hyppyyttää niin kuin kaikista olisi tippunut painot matkan varrelle. Auto on E34 mutta vanteissa lukee E20. Talvirenkailla (peltivanteet) ei ole mitään ongelmaa.
                        No tämä nyt viittaa vahvasti, että niissä kesärenkaissa/vanteissa on jotain ongelmaa. E20 tarkoittaa varmaankin että ET luku on 20.
                        Last edited by -Markus-; 29-09-2016, 13:32.

                        Ford Mondeo Mk3 STW
                        VW E-Golf 2015
                        BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                        Comment

                        • Kv1984
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2013
                          • 584
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by Klasu- View Post
                          Ei tarvitse, eikä huudakaan, eli autosi on nyt tyytyväinen :

                          Vaikuttaako tärinään kiihdytätkö, moottorijarrutatko vai ajat tasanopeutta? Vaikuttaako kytkimen painaminen pohjaan?
                          Pahiten tärisee moottorijarrutuksissa ja tasakaasulla kaupunkiajossa. Maantienopeuksissa ei tärise lainkaan. En ole kytkimen vaikutusta huomannut, kun ei sitä ko. tilanteissa yleensä painella.

                          Originally posted by -Markus- View Post
                          No tämä nyt viittaa vahvasti, että niissä kesärenkaissa on jotain ongelmaa. E20 tarkoittaa varmaankin että ET luku on 20.
                          Kiitti tiedosta. Bemmin orkkisvanteet kuitenkin ovat. Niin tosiaan ja aika uudet ovat nuo renkaat, keväällä 2015 liikkeestä ostettu.
                          Last edited by Kv1984; 29-09-2016, 13:33.

                          E34 518i Jet Black (ex)
                          E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
                          E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
                          E38 M52B28 Oxfordgrün

                          Comment

                          • jani73
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 4319
                            • Turku

                            Originally posted by bimmer90 View Post
                            Osaisko joku antaa neuvoja mitä seuraavaks. Eli e34 purki mystisesti virtaa. Sulake kerrallaan irti ja yhen sulakkeen kohalla huomasin että nyt loppu virrankulutus, sulakkeen takaa löyty ainakin kattoluukku,lasinpyyhkimet, sähkölasit ja keskuslukitus. Että mitähän seuraavaksi..
                            En nyt osaa tähän mitään viisasta vinkkiä antaa, mutta takapenkin alla olevan mustan boksin sisällä on kaksi VHS-kasetin kokoista boksia. Toisessa on ohjaus ja toisessa lähinnä releitä. Ne ohjaavat juuri noita kuvailemiasi toimintoja.

                            Comment

                            • E39-530A
                              BTCF Member
                              • Feb 2007
                              • 927
                              • Espoo

                              Sekoileva mittaristo ja viheltävä perä

                              Olisi pari kysymystä alkavan korjausmaratonin alla.

                              Mittaristossa ja nyt CC:ssäkin on pari vaivaa. Mittarin analogipuoli toimii moitteetta varoitusvaloineen. Sen sijaan kaikki ledinäytöt eli matkamittarit, CC (keskikonsolin CC-näyttö toimii), huoltovalot ym. sekoilevat, kun autolla on ajettu jonkin aikaa tai kun on tarpeeksi lämmintä. Ensin ne alkavat räpsähdellä ja pyöriä kuin hedelmäpeli, lopuksi kaikki tekstit häviää ja näkyy vain himmeää värinää ledimatriisissa. Tätä on jatkunut muuttumattomana pari vuotta. En ole vielä lähtenyt konkkia koemielessä vaihtamaan, kun perusmittaristo toimii ja jo kerran kokeilin, ettei mahdu pois ilman ratin (ja bägin) irroitusta. Sitten vielä yksi kosmeettisen oloinen vika, joka on ollut alusta asti (2010 ->), eli vaihenäytössä on aina käynnistäessä S eikä A, vaikka ajo-ohjelma on oikeasti A. Lämpimänä lähtiessä saattaa joskus näyttää sitä A:ta.

                              Mutta: onko tämä selvä konkkavika vai ledinäytön tapauksessa jotain muuta?

                              Uutena vaivana on CC:n sekoilu ja tämä ei ainakaan näytä liittyvän tuohon edelliseen. Auton erityisesti kun sammuttaa, mutta joskus lähdettäessä syttyy teksti "check control", mutta mitään vikaa se ei raportoi. Saattaa sanoa vain saksaksi, että käyttöohjekirja tms. Saattaa hävitä saman tien tai jäädä päälle. Onko tähän kaiken nähneillä E34-miehillä (ja naisilla) joku vakiovaiva tiedossa vai pitäisikö hoitaa vikakoodit luettavaksi?

                              Kokonaan toinen murheenkryyni on tuo kardaanitutina ja alkanut perän vihellys, josta saisi oman postauksensa. Tutinaa kiihdytyksessä ja 70-90 Km/h -tasanopeudessa on koitettu hoitaa vailla menestystä. Varsinainen kysymys on kuitenkin, voiko tuollainen pitkään jatkuva tutina särkeä perän? Takapäästä nimittäin on alkanut kuulua korkea vinkuna ensin 110 Km/h-vauhdissa ja nyt jo vähän alle satasessa. Kiihdyttäessa se voimistuu vedon mukaan ja alkaa kai vähän aikaisemminkin. Perässä on lukkoyksikkö.
                              E92 335iA -08

                              ---
                              ex E34 540iA -93
                              ex E90 325iA -05
                              ex E39 530iA -00
                              ex Toyota Avensis
                              ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

                              Comment

                              • Klasu-
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2010
                                • 546
                                • Helsinki

                                Onko kardaanin tukilaakeri ja kumilimppu tarkastettu?

                                Onko kumilimppu oikein asennettu, ts. Reunoilla olevat pienet nuolet osoittavat vaihteiston/kardaanin laippojen käpäliä?

                                Vetoakselien suojakumit ehjät?

                                Perähän tuossa on kaiketi typ 210, eli iso malli? On tosi luja kapine, omassa ei yli 360 tkm mittarilukeman(kuka tietää miten paljon enemmän ajettu?)kohdalla ollut mitään kulumaa näkyvissä kun käytin kannen irti.

                                Ootko vaihtanut peräölkyt, lähinnä kiinnostaa, tuliko paljonkin metallia vanhojen mukana?

                                Onko takarenkaat kuluneet tasaisesti? Laitoin takakelkan remontin yhteydessä säädettävät epäkeskopuslat, ja kun säädettiin takaa kulmat, voimistui rengasääni takana juurikin noissa nopeuksissa viallisen perän kaltaiseksi jollotukseksi.

                                Kulmat muuttuu orkkisjärjestelyllä kun takatukivarsien puslat kulahtaa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎