Juu tarkotin niitä vikaviestejä kyllä. Aijemmin pimputti kun laitto virrat päälle ja pois ja tuli monet tekstit saksaksi,joita en kyllä nyt enää muista mitä siinä luki.mut sit herjas rekisterikilven valoa ja vaihoin polttimon niin sen jälkeen ei ole tuullu pimputusta ei niitä tekstejä siihen mittariston kenttään. Sit valittaa kyllä jos ovi auki tai valot päällä..kuuluuko sen näyttääkkään tai pimputtaa virtoja päälle laittaessa/sammuttaessa? Voi olla tyhmiä kysymyksiä mutta vasta perehdyn bemarin saloihin
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 Kysymyksiä ja vastauksia VII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Koitin vaihtaakkin mutta ei nuista napeista ja tapeista mitään tapahdu.tässä siis ei ole vilkkuviiksessä mitään nappeja on vain nuo mittaristossa olevat tapit ja radion vieressä oleva näyttö ja muutama nappi. Ja missä voi olla vika kun se ei pimputa?aijemmin siis pimputti ja tuli monenlaisia tekstejä mutta enää ei mitään
Comment
-
-
Sehän pimputtaa valoista, nesteiden vähyydestä ja jos ulkolämpötila on 3 astetta tai alle. Jos nesteet vähissä niin ilmoittaa mikä neste ja kehoittaa vielä tutustumaan ohjekirjaan.
Jos olet vaikka lasinpesunestettä lisännyt niin siinä taitaa lähteä jo kaks tekstiä pois. Ja polttimon vaihdoit niin siinä lähti viimeinen.
Ole tyytyväinen ettei oo mitään vikoja2001 E39 525iA
1992 E34 "540i/5"
Comment
-
-
Originally posted by Evek View PostNo se on hyvä kyllä jos ei mitään sitten huutelekkaan
Ja sitten kysymys: Voiko orkkisaluvanteet tarvita keskitysrenkaat? Tässä edelleen ihmettelen täristämisongelmaa. Täristää kaupunkiajossa 40-60 km/h vauhdissa, silleen että persiissä tuntuu (rattiin ei tunnu mitään). Kaikki renkaat katsottu koneella ja ovat tasapainossa, mutta silti hyppyyttää niin kuin kaikista olisi tippunut painot matkan varrelle. Auto on E34 mutta vanteissa lukee E20. Talvirenkailla (peltivanteet) ei ole mitään ongelmaa.
E34 518i Jet Black (ex)
E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
E38 M52B28 Oxfordgrün
Comment
-
-
Originally posted by Kv1984 View PostJos se ei huutele mittään, se on luultavasti rikki.
Ja sitten kysymys: Voiko orkkisaluvanteet tarvita keskitysrenkaat? Tässä edelleen ihmettelen täristämisongelmaa. Täristää kaupunkiajossa 40-60 km/h vauhdissa, silleen että persiissä tuntuu (rattiin ei tunnu mitään). Kaikki renkaat katsottu koneella ja ovat tasapainossa, mutta silti hyppyyttää niin kuin kaikista olisi tippunut painot matkan varrelle. Auto on E34 mutta vanteissa lukee E20. Talvirenkailla (peltivanteet) ei ole mitään ongelmaa.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Originally posted by Kv1984 View PostJos se ei huutele mittään, se on luultavasti rikki.
Ja sitten kysymys: Voiko orkkisaluvanteet tarvita keskitysrenkaat? Tässä edelleen ihmettelen täristämisongelmaa. Täristää kaupunkiajossa 40-60 km/h vauhdissa, silleen että persiissä tuntuu (rattiin ei tunnu mitään). Kaikki renkaat katsottu koneella ja ovat tasapainossa, mutta silti hyppyyttää niin kuin kaikista olisi tippunut painot matkan varrelle. Auto on E34 mutta vanteissa lukee E20. Talvirenkailla (peltivanteet) ei ole mitään ongelmaa.Last edited by -Markus-; 29-09-2016, 14:32.
Ford Mondeo Mk3 STW
VW E-Golf 2015
BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus
Comment
-
-
Originally posted by Klasu- View PostEi tarvitse, eikä huudakaan, eli autosi on nyt tyytyväinen :
Vaikuttaako tärinään kiihdytätkö, moottorijarrutatko vai ajat tasanopeutta? Vaikuttaako kytkimen painaminen pohjaan?
Originally posted by -Markus- View PostNo tämä nyt viittaa vahvasti, että niissä kesärenkaissa on jotain ongelmaa. E20 tarkoittaa varmaankin että ET luku on 20.Last edited by Kv1984; 29-09-2016, 14:33.
E34 518i Jet Black (ex)
E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
E38 M52B28 Oxfordgrün
Comment
-
-
Originally posted by bimmer90 View PostOsaisko joku antaa neuvoja mitä seuraavaks. Eli e34 purki mystisesti virtaa. Sulake kerrallaan irti ja yhen sulakkeen kohalla huomasin että nyt loppu virrankulutus, sulakkeen takaa löyty ainakin kattoluukku,lasinpyyhkimet, sähkölasit ja keskuslukitus. Että mitähän seuraavaksi..
Comment
-
-
Sekoileva mittaristo ja viheltävä perä
Olisi pari kysymystä alkavan korjausmaratonin alla.
Mittaristossa ja nyt CC:ssäkin on pari vaivaa. Mittarin analogipuoli toimii moitteetta varoitusvaloineen. Sen sijaan kaikki ledinäytöt eli matkamittarit, CC (keskikonsolin CC-näyttö toimii), huoltovalot ym. sekoilevat, kun autolla on ajettu jonkin aikaa tai kun on tarpeeksi lämmintä. Ensin ne alkavat räpsähdellä ja pyöriä kuin hedelmäpeli, lopuksi kaikki tekstit häviää ja näkyy vain himmeää värinää ledimatriisissa. Tätä on jatkunut muuttumattomana pari vuotta. En ole vielä lähtenyt konkkia koemielessä vaihtamaan, kun perusmittaristo toimii ja jo kerran kokeilin, ettei mahdu pois ilman ratin (ja bägin) irroitusta. Sitten vielä yksi kosmeettisen oloinen vika, joka on ollut alusta asti (2010 ->), eli vaihenäytössä on aina käynnistäessä S eikä A, vaikka ajo-ohjelma on oikeasti A. Lämpimänä lähtiessä saattaa joskus näyttää sitä A:ta.
Mutta: onko tämä selvä konkkavika vai ledinäytön tapauksessa jotain muuta?
Uutena vaivana on CC:n sekoilu ja tämä ei ainakaan näytä liittyvän tuohon edelliseen. Auton erityisesti kun sammuttaa, mutta joskus lähdettäessä syttyy teksti "check control", mutta mitään vikaa se ei raportoi. Saattaa sanoa vain saksaksi, että käyttöohjekirja tms. Saattaa hävitä saman tien tai jäädä päälle. Onko tähän kaiken nähneillä E34-miehillä (ja naisilla) joku vakiovaiva tiedossa vai pitäisikö hoitaa vikakoodit luettavaksi?
Kokonaan toinen murheenkryyni on tuo kardaanitutina ja alkanut perän vihellys, josta saisi oman postauksensa. Tutinaa kiihdytyksessä ja 70-90 Km/h -tasanopeudessa on koitettu hoitaa vailla menestystä. Varsinainen kysymys on kuitenkin, voiko tuollainen pitkään jatkuva tutina särkeä perän? Takapäästä nimittäin on alkanut kuulua korkea vinkuna ensin 110 Km/h-vauhdissa ja nyt jo vähän alle satasessa. Kiihdyttäessa se voimistuu vedon mukaan ja alkaa kai vähän aikaisemminkin. Perässä on lukkoyksikkö.E92 335iA -08
---
ex E34 540iA -93
ex E90 325iA -05
ex E39 530iA -00
ex Toyota Avensis
ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)
Comment
-
-
Onko kardaanin tukilaakeri ja kumilimppu tarkastettu?
Onko kumilimppu oikein asennettu, ts. Reunoilla olevat pienet nuolet osoittavat vaihteiston/kardaanin laippojen käpäliä?
Vetoakselien suojakumit ehjät?
Perähän tuossa on kaiketi typ 210, eli iso malli? On tosi luja kapine, omassa ei yli 360 tkm mittarilukeman(kuka tietää miten paljon enemmän ajettu?)kohdalla ollut mitään kulumaa näkyvissä kun käytin kannen irti.
Ootko vaihtanut peräölkyt, lähinnä kiinnostaa, tuliko paljonkin metallia vanhojen mukana?
Onko takarenkaat kuluneet tasaisesti? Laitoin takakelkan remontin yhteydessä säädettävät epäkeskopuslat, ja kun säädettiin takaa kulmat, voimistui rengasääni takana juurikin noissa nopeuksissa viallisen perän kaltaiseksi jollotukseksi.
Kulmat muuttuu orkkisjärjestelyllä kun takatukivarsien puslat kulahtaa.
Comment
-
Comment