Originally posted by Muurahainen
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 Kysymyksiä ja vastauksia VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by JaniR View PostJuurikin kiertovesipunppua suunnittelin. Säteilijöitä joutuisi ostamaan kaksi V-moottoriin. Ja olisi se pumppu myös helppo siirtää seiraavaan kulkuneuvoon kun aika nykyisestä jättä.
Mutta epäselvänä on vielä mikä vesiletku ja miten se vesiventtiili vaikuttaa tässä kaikessa?
E34:ssä ei vesiventtiili kauheasti vaikuta kun on auki virrattomana.
Neste siis pääsee kiertämään vapaasti.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostAlavesiletkussa ainakin huono. Ei lähde pakkasella käyntiin jos ei ole neljää tuntia lämppärissä
Laittaisin kiertovesipumpullisen lämppärin letkuun.Originally posted by Haju69 View PostSäteilijät ei ole vaihtoehto? Ne on ainakin helppo laittaa ja hyvin toimivat omalla kohdalla.
Mutta epäselvänä on vielä mikä vesiletku ja miten se vesiventtiili vaikuttaa tässä kaikessa?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by JaniR View PostOotteko mihinkä vesiletkuun laittaneet M60:ssä moottorilämmittimen? Kokemuksia?
Alavesiletkussa ainakin huono. Ei lähde pakkasella käyntiin jos ei ole neljää tuntia lämppärissä
Laittaisin kiertovesipumpullisen lämppärin letkuun.
Leave a comment:
-
-
Ootteko mihinkä vesiletkuun laittaneet M60:ssä moottorilämmittimen? Kokemuksia?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jj5 View PostOnko nämä tosiaan niin moderneja että auton ohjainlaitteet ym menee "nukkumaan" vielä x ajan kuluttua ovien sulkemisen jälkeen? Olettaisin että se ois vasta uudempien ominaisuus..?
Leave a comment:
-
-
Onko nämä tosiaan niin moderneja että auton ohjainlaitteet ym menee "nukkumaan" vielä x ajan kuluttua ovien sulkemisen jälkeen? Olettaisin että se ois vasta uudempien ominaisuus..?
Mittailin nyt lisää, niin mulla tippuu kyllä heti tuonne 0,02A kun ovet laittaa kiinni. ei tarvi edes olla lukossa. Oli vissiin viime mittauksissa käynyt joku moka tulosten tarkastelun/tallennuksen yhteydessä.
Näköjään oli alle 2v ikäisenä sitten tuo akku kuollut, älyllinen laturikaan ei mielestään saanut sitä täyteen ollenkaan.
Noh, parempi näin kun alkaa purkamaan sieltä sun täältä ja tutkimaan.
Originally posted by Daa Daa View PostKun auto menee lepotilaan, niin kuuluukos takaluukun valojen sammua jos jättää luukun auki?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Daa Daa View PostKun auto menee lepotilaan, niin kuuluukos takaluukun valojen sammua jos jättää luukun auki?Originally posted by BiltemaMotorWork View PostMinulla ei ainakaan sammunut vm 91, nimimerkillä sen takia akku tyhjäksi.
Omassa touringissa sammuu jossain kohtaa. En ole kellosta katsonut miten pitkään tuossa menee.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Daa Daa View PostKun auto menee lepotilaan, niin kuuluukos takaluukun valojen sammua jos jättää luukun auki?
Leave a comment:
-
-
Kun auto menee lepotilaan, niin kuuluukos takaluukun valojen sammua jos jättää luukun auki?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Dokumon View PostTäällä kans vikaa akun tyhjenemisen kanssa. 3 päivää kun seisoo pihalla niin alkaa olemaan aika finaalissa akku. Mulla ei ainakaan sammu nuo nappuloiden valot ollenkaan. Ovet aukaistaessa ne kyllä kirkastuu hieman mutta muuten palaa himmeänä kokoajan. Onko tämä jokin yleinen helposti korjattavissa oleva ongelma?
Varustelistasta löytyy hälytin mutta siitä en oo koskaan nähnyt mitään merkkejä eikä ole kaukosäätimiäkään olemassa kyseiseen autoon. Onkohan tällä jotain tekemistä noiden ikkunan nappuloiden kanssa?Originally posted by jj5 View PostItseasiassa huomasin tämän saman eilen, että valot paloi himmeänä ja kun kääntelin avainta oven lukossa kirkastuivat ne avaimen käännön ajaksi.
Oletin että systeemi sekoilisi, kun jännite oli muutenkin todella alhainen (ei jaksanut konetta pyöritellä), enkä kyllä seurannut pidempään sammuuko valot tietyn ajan päästä. Pitää seurata.
Ladatun akun kanssa (~12.5v) ovet suljettuna heti sulkemisen jälkeen mitattuna sain virraksi 0.146A, matkustamon oven avatessa (ilman sisävaloja) nousi virta 0.25A nurkille. Miten muilla?Originally posted by Muurahainen View PostPitäisi odottaa että auto menee unille ennen tuota mittausta.
16min jälkeen virran kulutus pitäisi olla 0,02A luokkaa. Ei nyt ihan absoluuttinen tuo virrankulutus mutta 0,0XA kuitenkin.
Jos auto ei nukahda niin siinähän se syy tyhjään akkuun löytyy.
Leave a comment:
-
-
Jotain autoo joskus mittailin, ni oli lepovirrassa hieman eroa oliko ovet lukossa vai ei. Kuten Muurahainen sanoi, niin suuruusluokka pitäs olla 0,02 A kun kaikki kunnossa. Voisin kuvitella, että hieman eroa aivan karvalakissa vrt varusteilla täyteen ladattu M5.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jj5 View PostItseasiassa huomasin tämän saman eilen, että valot paloi himmeänä ja kun kääntelin avainta oven lukossa kirkastuivat ne avaimen käännön ajaksi.
Oletin että systeemi sekoilisi, kun jännite oli muutenkin todella alhainen (ei jaksanut konetta pyöritellä), enkä kyllä seurannut pidempään sammuuko valot tietyn ajan päästä. Pitää seurata.
Ladatun akun kanssa (~12.5v) ovet suljettuna heti sulkemisen jälkeen mitattuna sain virraksi 0.146A, matkustamon oven avatessa (ilman sisävaloja) nousi virta 0.25A nurkille. Miten muilla?
Pitäisi odottaa että auto menee unille ennen tuota mittausta.
16min jälkeen virran kulutus pitäisi olla 0,02A luokkaa. Ei nyt ihan absoluuttinen tuo virrankulutus mutta 0,0XA kuitenkin.
Jos auto ei nukahda niin siinähän se syy tyhjään akkuun löytyy.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Dokumon View PostOvet aukaistaessa ne kyllä kirkastuu hieman mutta muuten palaa himmeänä kokoajan. Onko tämä jokin yleinen helposti korjattavissa oleva ongelma?
Oletin että systeemi sekoilisi, kun jännite oli muutenkin todella alhainen (ei jaksanut konetta pyöritellä), enkä kyllä seurannut pidempään sammuuko valot tietyn ajan päästä. Pitää seurata.
Ladatun akun kanssa (~12.5v) ovet suljettuna heti sulkemisen jälkeen mitattuna sain virraksi 0.146A, matkustamon oven avatessa (ilman sisävaloja) nousi virta 0.25A nurkille. Miten muilla?
Leave a comment:
-
Leave a comment: