Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • JaniR
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    E34:ssä ei vesiventtiili kauheasti vaikuta kun on auki virrattomana.
    Neste siis pääsee kiertämään vapaasti.
    Hyvä, Se tässä juuri mietitytti. Mutta mites se lisäpumppu, virtaako siitä läpi?

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by JaniR View Post
    Juurikin kiertovesipunppua suunnittelin. Säteilijöitä joutuisi ostamaan kaksi V-moottoriin. Ja olisi se pumppu myös helppo siirtää seiraavaan kulkuneuvoon kun aika nykyisestä jättä.
    Mutta epäselvänä on vielä mikä vesiletku ja miten se vesiventtiili vaikuttaa tässä kaikessa?

    E34:ssä ei vesiventtiili kauheasti vaikuta kun on auki virrattomana.
    Neste siis pääsee kiertämään vapaasti.

    Leave a comment:


  • JaniR
    replied
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Alavesiletkussa ainakin huono. Ei lähde pakkasella käyntiin jos ei ole neljää tuntia lämppärissä

    Laittaisin kiertovesipumpullisen lämppärin letkuun.
    Originally posted by Haju69 View Post
    Säteilijät ei ole vaihtoehto? Ne on ainakin helppo laittaa ja hyvin toimivat omalla kohdalla.
    Juurikin kiertovesipunppua suunnittelin. Säteilijöitä joutuisi ostamaan kaksi V-moottoriin. Ja olisi se pumppu myös helppo siirtää seiraavaan kulkuneuvoon kun aika nykyisestä jättä.
    Mutta epäselvänä on vielä mikä vesiletku ja miten se vesiventtiili vaikuttaa tässä kaikessa?

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by JaniR View Post
    Ootteko mihinkä vesiletkuun laittaneet M60:ssä moottorilämmittimen? Kokemuksia?
    Säteilijät ei ole vaihtoehto? Ne on ainakin helppo laittaa ja hyvin toimivat omalla kohdalla.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by JaniR View Post
    Ootteko mihinkä vesiletkuun laittaneet M60:ssä moottorilämmittimen? Kokemuksia?

    Alavesiletkussa ainakin huono. Ei lähde pakkasella käyntiin jos ei ole neljää tuntia lämppärissä

    Laittaisin kiertovesipumpullisen lämppärin letkuun.

    Leave a comment:


  • JaniR
    replied
    Ootteko mihinkä vesiletkuun laittaneet M60:ssä moottorilämmittimen? Kokemuksia?

    Leave a comment:


  • BiltemaMotorWork
    replied
    Originally posted by jj5 View Post
    Onko nämä tosiaan niin moderneja että auton ohjainlaitteet ym menee "nukkumaan" vielä x ajan kuluttua ovien sulkemisen jälkeen? Olettaisin että se ois vasta uudempien ominaisuus..?
    Kyllä, 15 minuutin kuluttua sammuvat sisävalot, jos ovi jäänyt auki ja sähköikkunat/kattoluukku lakkaavat toimimasta kunnes virrat laitetaan uudestaan päälle.

    Leave a comment:


  • jj5
    replied
    Onko nämä tosiaan niin moderneja että auton ohjainlaitteet ym menee "nukkumaan" vielä x ajan kuluttua ovien sulkemisen jälkeen? Olettaisin että se ois vasta uudempien ominaisuus..?

    Mittailin nyt lisää, niin mulla tippuu kyllä heti tuonne 0,02A kun ovet laittaa kiinni. ei tarvi edes olla lukossa. Oli vissiin viime mittauksissa käynyt joku moka tulosten tarkastelun/tallennuksen yhteydessä.

    Näköjään oli alle 2v ikäisenä sitten tuo akku kuollut, älyllinen laturikaan ei mielestään saanut sitä täyteen ollenkaan.
    Noh, parempi näin kun alkaa purkamaan sieltä sun täältä ja tutkimaan.


    Originally posted by Daa Daa View Post
    Kun auto menee lepotilaan, niin kuuluukos takaluukun valojen sammua jos jättää luukun auki?
    Mulla ne polttaa ainakin ihan tyytyväisenä akun tyhjäksi. -92 4d.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by Daa Daa View Post
    Kun auto menee lepotilaan, niin kuuluukos takaluukun valojen sammua jos jättää luukun auki?
    Originally posted by BiltemaMotorWork View Post
    Minulla ei ainakaan sammunut vm 91, nimimerkillä sen takia akku tyhjäksi.

    Omassa touringissa sammuu jossain kohtaa. En ole kellosta katsonut miten pitkään tuossa menee.

    Leave a comment:


  • BiltemaMotorWork
    replied
    Originally posted by Daa Daa View Post
    Kun auto menee lepotilaan, niin kuuluukos takaluukun valojen sammua jos jättää luukun auki?
    Minulla ei ainakaan sammunut vm 91, nimimerkillä sen takia akku tyhjäksi.

    Leave a comment:


  • Daa Daa
    replied
    Kun auto menee lepotilaan, niin kuuluukos takaluukun valojen sammua jos jättää luukun auki?

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by Dokumon View Post
    Täällä kans vikaa akun tyhjenemisen kanssa. 3 päivää kun seisoo pihalla niin alkaa olemaan aika finaalissa akku. Mulla ei ainakaan sammu nuo nappuloiden valot ollenkaan. Ovet aukaistaessa ne kyllä kirkastuu hieman mutta muuten palaa himmeänä kokoajan. Onko tämä jokin yleinen helposti korjattavissa oleva ongelma?

    Varustelistasta löytyy hälytin mutta siitä en oo koskaan nähnyt mitään merkkejä eikä ole kaukosäätimiäkään olemassa kyseiseen autoon. Onkohan tällä jotain tekemistä noiden ikkunan nappuloiden kanssa?
    Originally posted by jj5 View Post
    Itseasiassa huomasin tämän saman eilen, että valot paloi himmeänä ja kun kääntelin avainta oven lukossa kirkastuivat ne avaimen käännön ajaksi.

    Oletin että systeemi sekoilisi, kun jännite oli muutenkin todella alhainen (ei jaksanut konetta pyöritellä), enkä kyllä seurannut pidempään sammuuko valot tietyn ajan päästä. Pitää seurata.

    Ladatun akun kanssa (~12.5v) ovet suljettuna heti sulkemisen jälkeen mitattuna sain virraksi 0.146A, matkustamon oven avatessa (ilman sisävaloja) nousi virta 0.25A nurkille. Miten muilla?
    Originally posted by Muurahainen View Post
    Pitäisi odottaa että auto menee unille ennen tuota mittausta.
    16min jälkeen virran kulutus pitäisi olla 0,02A luokkaa. Ei nyt ihan absoluuttinen tuo virrankulutus mutta 0,0XA kuitenkin.

    Jos auto ei nukahda niin siinähän se syy tyhjään akkuun löytyy.
    Juurikin näin. Eli valot tulee sammua kokonaan kun auto "nukkuu". Jos ei niin vikaa kannattaa lähteä paikantamaan takapenkin alta, kuskin puolella moduulien alla paksuja johto nippuja nidottu yhteen. Nuo tuppelot auki ja aika varmasti vastaan tulee hapettuneita liitoksia. Johdot tinaa yhteen niin melko varmasti ongelmat vähenee ellei jopa poistu.

    Leave a comment:


  • -Markus-
    replied
    Jotain autoo joskus mittailin, ni oli lepovirrassa hieman eroa oliko ovet lukossa vai ei. Kuten Muurahainen sanoi, niin suuruusluokka pitäs olla 0,02 A kun kaikki kunnossa. Voisin kuvitella, että hieman eroa aivan karvalakissa vrt varusteilla täyteen ladattu M5.

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by jj5 View Post
    Itseasiassa huomasin tämän saman eilen, että valot paloi himmeänä ja kun kääntelin avainta oven lukossa kirkastuivat ne avaimen käännön ajaksi.

    Oletin että systeemi sekoilisi, kun jännite oli muutenkin todella alhainen (ei jaksanut konetta pyöritellä), enkä kyllä seurannut pidempään sammuuko valot tietyn ajan päästä. Pitää seurata.

    Ladatun akun kanssa (~12.5v) ovet suljettuna heti sulkemisen jälkeen mitattuna sain virraksi 0.146A, matkustamon oven avatessa (ilman sisävaloja) nousi virta 0.25A nurkille. Miten muilla?

    Pitäisi odottaa että auto menee unille ennen tuota mittausta.
    16min jälkeen virran kulutus pitäisi olla 0,02A luokkaa. Ei nyt ihan absoluuttinen tuo virrankulutus mutta 0,0XA kuitenkin.

    Jos auto ei nukahda niin siinähän se syy tyhjään akkuun löytyy.

    Leave a comment:


  • jj5
    replied
    Originally posted by Dokumon View Post
    Ovet aukaistaessa ne kyllä kirkastuu hieman mutta muuten palaa himmeänä kokoajan. Onko tämä jokin yleinen helposti korjattavissa oleva ongelma?
    Itseasiassa huomasin tämän saman eilen, että valot paloi himmeänä ja kun kääntelin avainta oven lukossa kirkastuivat ne avaimen käännön ajaksi.

    Oletin että systeemi sekoilisi, kun jännite oli muutenkin todella alhainen (ei jaksanut konetta pyöritellä), enkä kyllä seurannut pidempään sammuuko valot tietyn ajan päästä. Pitää seurata.

    Ladatun akun kanssa (~12.5v) ovet suljettuna heti sulkemisen jälkeen mitattuna sain virraksi 0.146A, matkustamon oven avatessa (ilman sisävaloja) nousi virta 0.25A nurkille. Miten muilla?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎