Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Klasu-
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2010
    • 546
    • Helsinki

    Pistepuikolla täppäät vanhan paikan mutteri/akseli, ja kiristät samaan.

    Jos vuoto hyvin pientä, älä koske.

    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      Originally posted by Klasu- View Post
      Pistepuikolla täppäät vanhan paikan mutteri/akseli, ja kiristät samaan.

      Jos vuoto hyvin pientä, älä koske.
      Tämä ja jos huohotin on tukossa niin sen rassaamalla voi pieni vuoto jopa loppua.

      Comment

      • Jondis
        BTCF Member
        • Feb 2014
        • 698
        • Tuusula

        Huohotin on auki ja vuotaa sitä tahtia että aina on läikkä maassa kun pysähtyy sekä murikka ihan öljyssä alhaalta.. Täytyy nyt vaihdella kun kerran on irti.
        MB E55 AMG -05
        E36 318TiA -96
        E34 535i -89 imolarot
        Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

        Comment

        • Incarnated
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2008
          • 450
          • Seinäjoki

          Onko tässä nyt hilut oikeassa järjestyksessä takatolppaan? Ja paperi kuvastaa siis koria

          http://incarnated.pp.fi linkit kuntoon BMW->bmw

          Comment

          • ooopeee
            BTCF Member
            • Dec 2011
            • 2110
            • Kouvola

            Originally posted by Incarnated View Post
            Onko tässä nyt hilut oikeassa järjestyksessä takatolppaan? Ja paperi kuvastaa siis koria
            VW passat 1.9tdi 4motion
            E36 "328" cabrio

            Comment

            • Kv1984
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2013
              • 584
              • Jyväskylä

              Miten paljon ilmamassamittarilta imusarjaan kulkevan haitariputken pitäisi antaa painaessa/puristaessa periksi, jos se on ehjä? Omassa autossa kyseinen osa sanoo kovempaa painaessa pfff, ihan kuin ruikkaisi/imaisisi jostain ilmaa. Tyhmä kysymys: onko se normaalia vai onko siinä vuoto? M50 kyseessä.

              E34 518i Jet Black (ex)
              E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
              E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
              E38 M52B28 Oxfordgrün

              Comment

              • Worldfuture
                Bimmer Fanatic
                • May 2014
                • 324
                • Forssa

                Originally posted by Kv1984 View Post
                Miten paljon ilmamassamittarilta imusarjaan kulkevan haitariputken pitäisi antaa painaessa/puristaessa periksi, jos se on ehjä? Omassa autossa kyseinen osa sanoo kovempaa painaessa pfff, ihan kuin ruikkaisi/imaisisi jostain ilmaa. Tyhmä kysymys: onko se normaalia vai onko siinä vuoto? M50 kyseessä.
                No sehän nyt on sanomattakin selvää ettei sen kuulu vuotaa. Ja sen pystyy helposti tutkimaan onko vuoto.

                Comment

                • Muurahainen
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  Originally posted by Kv1984 View Post
                  Miten paljon ilmamassamittarilta imusarjaan kulkevan haitariputken pitäisi antaa painaessa/puristaessa periksi, jos se on ehjä? Omassa autossa kyseinen osa sanoo kovempaa painaessa pfff, ihan kuin ruikkaisi/imaisisi jostain ilmaa. Tyhmä kysymys: onko se normaalia vai onko siinä vuoto? M50 kyseessä.
                  Se nyt on sellainen kuminen letku eli antaa periksi ihan littuun asti kun tarpeeksi puristaa. Puristelu ei siis kerro mitään sen varsinaisesta kunnosta.

                  Ota irti ja katso ettei ole mistään halki.

                  Comment

                  • Jondis
                    BTCF Member
                    • Feb 2014
                    • 698
                    • Tuusula

                    Minkähänlaista rasvaa tuonne kardaanin takapään cv niveleen pitäis laittaa?
                    MB E55 AMG -05
                    E36 318TiA -96
                    E34 535i -89 imolarot
                    Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

                    Comment

                    • Muurahainen
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      Originally posted by Jondis View Post
                      Minkähänlaista rasvaa tuonne kardaanin takapään cv niveleen pitäis laittaa?
                      Vetonivel

                      Comment

                      • Kv1984
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2013
                        • 584
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by Muurahainen View Post
                        Se nyt on sellainen kuminen letku eli antaa periksi ihan littuun asti kun tarpeeksi puristaa. Puristelu ei siis kerro mitään sen varsinaisesta kunnosta.

                        Ota irti ja katso ettei ole mistään halki.
                        Ei ollut halki, mutta oli kaasuläppäkotelon puolelta vinossa ja klemmari oli huonosti kiinni. Sieltähän se on imenyt raakaa ilmaa väliin. Kun laitoin putken oikein paikalleen ja klemmarin kunnolla kiinni, se ei enää pihise puristaessa ja tuntuu muutenkin jämäkämmältä.

                        E34 518i Jet Black (ex)
                        E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
                        E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
                        E38 M52B28 Oxfordgrün

                        Comment

                        • Kv1984
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2013
                          • 584
                          • Jyväskylä

                          Voiko M50B25-vanoskoneen moottorinohjausboksin softan päivittää tai uudelleenohjelmoida? Onko siitä hyötyä? Mitä maksaa?

                          E34 518i Jet Black (ex)
                          E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
                          E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
                          E38 M52B28 Oxfordgrün

                          Comment

                          • Klasu-
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2010
                            • 546
                            • Helsinki

                            Moottoriohjaimen "ohjelmalastun" voi vaihtaa kyllä, ja käsittääkseni siihen on saatavana myös lennosta ohjelmoitavaa ohjelmalastua.

                            Jos moottori on vakio, tai mahdolliset muutokset linjalla ilmanputsari ja pakoputki, aivan turhaa toimintaa, menee vaan rahat ja aika hukkaan.

                            Jos on suurempia muutoksia kuten kansitöitä/nokkaa/imusarjaa (b28) ym ym...voi jotakin etua saavuttaa.

                            Nämä on senverran asiallisia vapaastihengittäviä, ettei niistä pienellä työllä enää mitään merkittävää lisää irtoa.
                            Tehdas on ottanut helpot hevoset jo aikanaan irti, ja ei ole jättänyt mitään yksittäisiä suuria pullonkauloja tai muutakaan.

                            Ahtimella saa sitten todella konkreettista eroa aikaan, ja M50 kattilat vastaavat tunnetusti ahtamiseen hienosti.

                            Comment

                            • Kv1984
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2013
                              • 584
                              • Jyväskylä

                              ^ Tänks. Entä voiko DME jotenkin korruptoitua, jolloin se tarvitsee uudelleenohjelmointia/buuttausta?

                              E34 518i Jet Black (ex)
                              E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
                              E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
                              E38 M52B28 Oxfordgrün

                              Comment

                              • Klasu-
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2010
                                • 546
                                • Helsinki

                                Enpä ole moisesta kuullut, nää tän aikaset ecut vastaa laskentateholtaan varmaan vanhanliiton gameboy coloria, eikä niissä ole mitään ylimääräistä ohjelmistorompettakaan.

                                Jos se toimii se toimii, jos se menee rikki, niin sitten se on rikki.

                                Onko autossa jokin vika, vai onko kuski vaan tottunut moottorin ulosantiin, ja haluaa lisää?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎