E34 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Worldfuture
    Bimmer Fanatic
    • May 2014
    • 324
    • Forssa

    Originally posted by jepe- View Post
    No juu vien tuon pajalle puslien vaihtoon, meinasin vaan kun hankin puslat erikseen että vaihdetaan sitten oikeat.
    Ajattelin Meylen HD puslia, kokemuksia niistä? Vai saanko jostain uretaaniset parin päivän varoajalla noutamalla?
    Kai ne uretaaniset on ainaki jämäkämmät? Ite laitoin ihan motonetin laatua. Mut nuo ne juur on mitkä linkkasit.
    Oma vaihto kävi sillai et tunkilla vaan ylös ja tiputti perää alemmas. Pistosahalla vanhat halki ja ulosvetimellä uudet sisään ja kasaus. Ei mikään kauheen vaivalloinen homma mut vähän aikaa vievä. Eli jos viittii ruveta vaihtamaan nii ihan helpohko.

    Comment

    • MPV
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2002
      • 1193
      • Muhos

      Originally posted by Klasu- View Post
      ...
      Kiinnitä satula ylösalaisin tukevasti ruuvipenkkiin, ja laita männän ja satulan reunaan puukalikka tmv. joka estää mäntää tulemasta kokonaan ulos ja lentämästä seinään/päällesi.
      Laita satulan päälle rätti, joka estää jarrunesteen lentämisen silmille.
      Suojalasit päähän, ja paineilmapistoolilla painetta jarruletkun reijästä, mäntä pullahtaa ulos. Viimeiset millit saat mäntää vedettyä ihan sorminkin.
      Ennen kuin saat ensimmäisen männän ulos, ts. tiedät männän pituuden, siirry pikkuhiljaa ohuempaan stoppariin männän ja satulan välissä.
      Jos mäntä on jumissa, ja käytät 7bar painetta, niin se ampuu irrotessaan kolostaan kuin nato-ohjus.

      Sormia ei missään tapauksessa saa laittaa männän väliin, paineilmalinjaston paineella mäntä vie sormet mukanaan.
      Männän irrotus satulasta onnistuu ilman paineilmaa ja lentäviä mäntiä, kun jarrupalojen irrotuksen jälkeen, ennenkuin ruuvaa jarruletkun irti, painelee muutaman kerran jarrua. Mäntä pullahtaa siististi ulos, mutta samalla toki päästää jarrunesteet pihalle. No, joka tapauksessa joudut jarrujen ilmaushommiin.

      Comment

      • Haatainen
        BTCF Member
        • Jul 2009
        • 1452
        • Tampere

        Originally posted by MPV View Post
        Männän irrotus satulasta onnistuu ilman paineilmaa ja lentäviä mäntiä, kun jarrupalojen irrotuksen jälkeen, ennenkuin ruuvaa jarruletkun irti, painelee muutaman kerran jarrua. Mäntä pullahtaa siististi ulos, mutta samalla toki päästää jarrunesteet pihalle. No, joka tapauksessa joudut jarrujen ilmaushommiin.
        Ja irtosatulasta lähtee kivasti rasvaprässillä, kun hommaa letkun tilalle käypäisen nipan. Puhdistushommiin toki joutuu, mutta sotku on hallittavampi, kuin autossa jarrulla puristelemalla.
        Alla:
        E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
        E24 635Csi -84 Polaris metallic

        Ennenkin on ollut autoja

        Comment

        • rgaweer
          BTCF Member
          • May 2012
          • 1671
          • Vantaa

          Mielestäni paineilma huomattavasti helpompi ja mukavampi tapa kuin rasvaprässi:think

          Klasulla hyvät ohjeet! Teräsharja männän pintojen putsaamiseen kuulostaa aika rajulta. Tietenkin jos putsaa suojakumin uraa niin se on ok kun voi olla aika ruosteessa eikä haittaa vaikka jää skraaduja. Jos männän pinnassa on ollut pinttynyttä likaa/ruostetta, niin tosi hienolla vesihiomapaperilla vähän hionut pinnan puhtaaksi ja kiiltäväksi.

          Isoista apurungonpuslista: Kannattaa huomioida että uretaanisilla saattaa ajomelu nousta hitusen. Ulosvetäjä on ihan ykkönen tässä hommassa, onnistuu tunkin varassakin suht helposti jos sellainen on käytössä.
          E34 x2, E12 x2, E30
          E28 520i -82 & 520iA -86
          Ex: 2xE30, 1x39, E36 318i -91, E34 530iA Touring -94

          Comment

          • Jondis
            BTCF Member
            • Feb 2014
            • 698
            • Tuusula

            Mistähän saisi tietää auton värikoodin? Ilmeisesti joku individual väri, vindecoder sanoo 490 sonderlackierung. Jostain syystä bemarin oma etk ei tunnista auton VIN:ä:think sieltä ilmeisesti muuten saisi jonkun tarkemman listan, missä tuo värikoodikin olisi tarkemmin tai ainakin värin nimi.
            MB E55 AMG -05
            E36 318TiA -96
            E34 535i -89 imolarot
            Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

            Comment

            • Roito
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2009
              • 3921
              • Tavastila/Kotka

              Originally posted by Jondis View Post
              Mistähän saisi tietää auton värikoodin? Ilmeisesti joku individual väri, vindecoder sanoo 490 sonderlackierung. Jostain syystä bemarin oma etk ei tunnista auton VIN:ä:think sieltä ilmeisesti muuten saisi jonkun tarkemman listan, missä tuo värikoodikin olisi tarkemmin tai ainakin värin nimi.
              En epäile etteikö tämä olisi jo tiedossa, mutta varmistetaan.. Konehuoneesta iskaritornissa olevasta tarrasta katsomalla? tosin siellä saattaa olla vaan tuollanen lätkä missä lukee "490 sonderlack"

              Tuo numero 490 tuossa tarkoittaa individual väriä yleisesti, sillä ei siis ole värikoodin kanssa tekemistä, tarkoittaa vaan että on valittu erikoisväri tai vaihtoehtoisesti normaali väri, mutta sellaiseen malliin mihin sitä ei normaalisti ole ollut tarjolla.
              BMW E70 X5 käyttismöhkö
              MB W639 Kummisetä

              Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl

              Comment

              • Haatainen
                BTCF Member
                • Jul 2009
                • 1452
                • Tampere

                Originally posted by Roito View Post
                En epäile etteikö tämä olisi jo tiedossa, mutta varmistetaan.. Konehuoneesta iskaritornissa olevasta tarrasta katsomalla? tosin siellä saattaa olla vaan tuollanen lätkä missä lukee "490 sonderlack"

                Tuo numero 490 tuossa tarkoittaa individual väriä yleisesti, sillä ei siis ole värikoodin kanssa tekemistä, tarkoittaa vaan että on valittu erikoisväri tai vaihtoehtoisesti normaali väri, mutta sellaiseen malliin mihin sitä ei normaalisti ole ollut tarjolla.
                Mulla oli taannoin 490 sonderlackierung e34, ja sen varsinainen värikoodi löytyi käyttöohjekirjasta. Kannattaa vilkaista, jos semmoinen on tallessa.
                Alla:
                E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
                E24 635Csi -84 Polaris metallic

                Ennenkin on ollut autoja

                Comment

                • Roito
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2009
                  • 3921
                  • Tavastila/Kotka

                  Juu ohjekirjasta löytyy jos alkuperänen säilyny auton matkassa, tai sitten ihan marmoritiskiltä kyseleen VINillä
                  BMW E70 X5 käyttismöhkö
                  MB W639 Kummisetä

                  Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl

                  Comment

                  • Jondis
                    BTCF Member
                    • Feb 2014
                    • 698
                    • Tuusula

                    Joo tuosta 490 koodista löysinkin juttua foorumilta, joten se oli tiedossa. Olen siis menossa tuollasta autoa hakemaan parin viikon sisään, joka vaatii vähän maalaushommia. Eli jos auton kirjoista/konehuoneesta ei löydy muuta, kuin tuo 490 niin merkkarin koneelta löytyy varmasti?
                    MB E55 AMG -05
                    E36 318TiA -96
                    E34 535i -89 imolarot
                    Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

                    Comment

                    • Roito
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2009
                      • 3921
                      • Tavastila/Kotka

                      Juu merkkarilta saat kyllä tietoosi alkuperäisen värikoodin jossei muuta kautta selviä.
                      BMW E70 X5 käyttismöhkö
                      MB W639 Kummisetä

                      Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl

                      Comment

                      • Roisto
                        BTCF Member
                        • Nov 2010
                        • 2546
                        • Kajaani

                        Ihan mielenkiinnosta: oliko VINiä tiedossa jo? Eiköhän sen värin joku sulle kaiva jos tänne laitat..
                        2001 E39 525iA
                        1992 E34 "540i/5"

                        Comment

                        • Roito
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2009
                          • 3921
                          • Tavastila/Kotka

                          Originally posted by Roisto View Post
                          Ihan mielenkiinnosta: oliko VINiä tiedossa jo? Eiköhän sen värin joku sulle kaiva jos tänne laitat..
                          "vindecoder sanoo 490 sonderlackierung. Jostain syystä bemarin oma etk ei tunnista auton VIN:ä"

                          .. Joten olettaisin että vin on tiedossa
                          BMW E70 X5 käyttismöhkö
                          MB W639 Kummisetä

                          Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl

                          Comment

                          • Roisto
                            BTCF Member
                            • Nov 2010
                            • 2546
                            • Kajaani

                            Originally posted by Roito View Post
                            "vindecoder sanoo 490 sonderlackierung. Jostain syystä bemarin oma etk ei tunnista auton VIN:ä"

                            .. Joten olettaisin että vin on tiedossa
                            Joo tosiaan
                            2001 E39 525iA
                            1992 E34 "540i/5"

                            Comment

                            • Bmw insinööri
                              Newbiemmer
                              • Oct 2015
                              • 8
                              • pori

                              Tämmönen tyhmä kysymys, että meneköö 540 kaikki jarru palikat suoraan kiinni 535 akseleihin. Mitä muita muutoksia tarvii tarvii, että saa luvallisen turbo hässäkän rakennettua? Auto on 88vm ja taitaa olla ei vähäpäästöinen?

                              Comment

                              • ooopeee
                                BTCF Member
                                • Dec 2011
                                • 2115
                                • Kouvola

                                Originally posted by Bmw insinööri View Post
                                Tämmönen tyhmä kysymys, että meneköö 540 kaikki jarru palikat suoraan kiinni 535 akseleihin. Mitä muita muutoksia tarvii tarvii, että saa luvallisen turbo hässäkän rakennettua? Auto on 88vm ja taitaa olla ei vähäpäästöinen?
                                Bolt on.

                                Vakaajat taitaa olla jo samat
                                VW passat 1.9tdi 4motion
                                E36 "328" cabrio

                                Comment

                                Working...
                                X