Ei mullakaan ole ainuttakaan pinnapulttia mennyt ikibä poikki m5x kannesta. Harvemmin lähtee pelkkä mutteri, yleensä pinnapultin kanssa. Eikä ole tarvinnut lämmitelläkkään
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 Kysymyksiä ja vastauksia VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Voiko huono kampiakselin anturi aiheuttaa vain sellaista oiretta, että auto ei kiihdy kuin ehkä joskus huomenna? Vikakoodia pukkaa ko. anturista, ja muuten moottori toimii ihan ok, mutta liikkeelle lähtö/kiihdytys on yhtä tuskaa. Joku Micrakin menee ohi niin että heilahtaa
E34 518i Jet Black (ex)
E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
E38 M52B28 Oxfordgrün
Comment
-
-
Originally posted by Kv1984 View PostVoiko huono kampiakselin anturi aiheuttaa vain sellaista oiretta, että auto ei kiihdy kuin ehkä joskus huomenna? Vikakoodia pukkaa ko. anturista, ja muuten moottori toimii ihan ok, mutta liikkeelle lähtö/kiihdytys on yhtä tuskaa. Joku Micrakin menee ohi niin että heilahtaa
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostAinakin E39 osasi tuon vähän tuohon tyyliin. Nykäisi kerran ja sen jälkeen kiihdytys olikin melkoisen rauhallisen tuntuista. Uudella anturilla tuli hienosti lisää voimaa.
E34 518i Jet Black (ex)
E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
E38 M52B28 Oxfordgrün
Comment
-
-
Originally posted by Kv1984 View PostVoiko huono kampiakselin anturi aiheuttaa vain sellaista oiretta, että auto ei kiihdy kuin ehkä joskus huomenna? Vikakoodia pukkaa ko. anturista, ja muuten moottori toimii ihan ok, mutta liikkeelle lähtö/kiihdytys on yhtä tuskaa. Joku Micrakin menee ohi niin että heilahtaa
Comment
-
-
Originally posted by jj5 View PostEikös tuon vikamuistin perusteella jo kannata laittaa se anturi vaihtoon jos ei muita ideoita vian korjaamiseksi oli. Minulla ainakin m50 moottorissa ohjainlaite osasi oikein havaita rikkinäisen kampuran anturin.
E34 518i Jet Black (ex)
E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
E38 M52B28 Oxfordgrün
Comment
-
-
Tässä puutumisessa kyse ei todennäköisesti ole suoranaisesti anturin erilaisesta rikkoutumisesta (pl. lakkaa lukemasta kokonaan), vaan siitä, miten ECU anturan toimintaa tulkitsee.
Todennäköinen skenaario sekoilevasta anturasta voi aiheuttaa vaikka sen, että ecu tiputtaa sytytysennakkoa kohdatessaan erikoista anturitietoa, ja sytytysennakon vähentyessä vähenee myös moottorista ulos saatava teho.
Comment
-
-
Originally posted by Klasu- View PostTodennäköinen skenaario sekoilevasta anturasta voi aiheuttaa vaikka sen, että ecu tiputtaa sytytysennakkoa kohdatessaan erikoista anturitietoa, ja sytytysennakon vähentyessä vähenee myös moottorista ulos saatava teho.Livedatalla katsellessa rpm hyppi koko ajan ihan miten sattuu, nollasta kahteensataan, neljäänsataan, seitsemäänsataan ja taas nollaan jne. Mutta signaali ei siis katkennut pidemmäksi aikaa kertaakaan.
E34 518i Jet Black (ex)
E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
E38 M52B28 Oxfordgrün
Comment
-
-
Originally posted by Kv1984 View PostSopisi oirekuvaan, kun toisinaan oireet on päällä ja toisinaan ei. Anturin kuluneisuus voisi ehkä olla syynä tässä tapauksessa, tai huono/hapettunut liitin? Tai ehkä siellä on joku tarvikeanturiLivedatalla katsellessa rpm hyppi koko ajan ihan miten sattuu, nollasta kahteensataan, neljäänsataan, seitsemäänsataan ja taas nollaan jne. Mutta signaali ei siis katkennut pidemmäksi aikaa kertaakaan.
Vaihtoon vain.
Comment
-
-
Originally posted by Kv1984 View PostToki, olen sinne uutta laittamassakin kohtapuoliin. Mutta tuota oirekuvaa vain jäin ihmettelemään, kun aiemmat kokemukset ko. moottorista ja sen kampuran anturin hajoilusta ovat olleet ihan erilaisia, lähinnä rajua nykimistä/pätkimistä ja sammuilua. Mutta kaipa nuo anturit voi rikkoutua monella tapaa :think
Comment
-
-
Tarvikeanturin ongelmana vain se, et jos se ei kestä, niin joutuu ostamaan virallisen ja sehän se maksaa lisää. Toki se lienee vähän tuurista kiinni.
Esim nykyisen auton ostin 2004 190tkm ajettuna ja nyt on yli 300tkm ajettu eikä ole vaihdettu nokan/kampiakselin anturia, eikä myöskään lambdaa, joka lienee hyvin ruostunut.
Comment
-
-
Saakos ajovalojen liittimia ostettua jostain yksittäin? En löytänyt realoemista osanumeroa kuin 90 kulmalla olevalle liittimelle ja korjaussarjalle, jossa tulee sitten toistakymmentä liitintä ja hintaakin 60€ nurkilla.. Liitinrungot kyllä löytyy yksittäin, mutta saako noita "pinnejä" erikseen jostain?MB E55 AMG -05
E36 318TiA -96
E34 535i -89 imolarot
Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos
Comment
-
-
En ole 100% varma mitä osia kaipaat. Mutta 2015 ostin sumuvaloille uudet liitinrungot, taisi olla harmaa 2kpl ja saattoi olla 90 astetta.
Kuitin osanro: 61131378418
Näihin taisin ottaa ne paksummat johdot ja näissä liitin päässä, 4kpl.
Kuitin osanro: 61130007446
Nämä maksoi 33,27 alennuksien kanssa.
Voit kokeilla googlata noilla numeroilla ja jos sulla on sumarit, niin verrata liittimiä ajovalojen liittimiin. Uskoisin että nuo johdot menee muihinkin liitinrunkoihin, mutta näissä tosiaan tuo 90 asteen kulma.
Comment
-
-
Tosiaan juurikin niitä johtoja joissa liitin päässä hakusessa, pitäisi noihin liittimiin vaan olla ilman sitä kulmaa.MB E55 AMG -05
E36 318TiA -96
E34 535i -89 imolarot
Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos
Comment
-
Comment