Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bansku
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2011
    • 1493
    • Savo

    Ei mullakaan ole ainuttakaan pinnapulttia mennyt ikibä poikki m5x kannesta. Harvemmin lähtee pelkkä mutteri, yleensä pinnapultin kanssa. Eikä ole tarvinnut lämmitelläkkään

    Comment

    • Kv1984
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2013
      • 584
      • Jyväskylä

      Voiko huono kampiakselin anturi aiheuttaa vain sellaista oiretta, että auto ei kiihdy kuin ehkä joskus huomenna? Vikakoodia pukkaa ko. anturista, ja muuten moottori toimii ihan ok, mutta liikkeelle lähtö/kiihdytys on yhtä tuskaa. Joku Micrakin menee ohi niin että heilahtaa

      E34 518i Jet Black (ex)
      E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
      E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
      E38 M52B28 Oxfordgrün

      Comment

      • Muurahainen
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        Originally posted by Kv1984 View Post
        Voiko huono kampiakselin anturi aiheuttaa vain sellaista oiretta, että auto ei kiihdy kuin ehkä joskus huomenna? Vikakoodia pukkaa ko. anturista, ja muuten moottori toimii ihan ok, mutta liikkeelle lähtö/kiihdytys on yhtä tuskaa. Joku Micrakin menee ohi niin että heilahtaa
        Ainakin E39 osasi tuon vähän tuohon tyyliin. Nykäisi kerran ja sen jälkeen kiihdytys olikin melkoisen rauhallisen tuntuista. Uudella anturilla tuli hienosti lisää voimaa.

        Comment

        • Kv1984
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2013
          • 584
          • Jyväskylä

          Originally posted by Muurahainen View Post
          Ainakin E39 osasi tuon vähän tuohon tyyliin. Nykäisi kerran ja sen jälkeen kiihdytys olikin melkoisen rauhallisen tuntuista. Uudella anturilla tuli hienosti lisää voimaa.
          Oliko mitään muita oireita?

          E34 518i Jet Black (ex)
          E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
          E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
          E38 M52B28 Oxfordgrün

          Comment

          • Muurahainen
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            Originally posted by Kv1984 View Post
            Oliko mitään muita oireita?
            Ei ennen kuin sammui tuohon pihalle. Sitten oli jo koodikin anturista.

            Comment

            • jj5
              BTCF Member
              • Aug 2012
              • 1340
              • pks

              Originally posted by Kv1984 View Post
              Voiko huono kampiakselin anturi aiheuttaa vain sellaista oiretta, että auto ei kiihdy kuin ehkä joskus huomenna? Vikakoodia pukkaa ko. anturista, ja muuten moottori toimii ihan ok, mutta liikkeelle lähtö/kiihdytys on yhtä tuskaa. Joku Micrakin menee ohi niin että heilahtaa
              Eikös tuon vikamuistin perusteella jo kannata laittaa se anturi vaihtoon jos ei muita ideoita vian korjaamiseksi oli. Minulla ainakin m50 moottorissa ohjainlaite osasi oikein havaita rikkinäisen kampuran anturin.
              sigpic

              Comment

              • Kv1984
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2013
                • 584
                • Jyväskylä

                Originally posted by jj5 View Post
                Eikös tuon vikamuistin perusteella jo kannata laittaa se anturi vaihtoon jos ei muita ideoita vian korjaamiseksi oli. Minulla ainakin m50 moottorissa ohjainlaite osasi oikein havaita rikkinäisen kampuran anturin.
                Toki, olen sinne uutta laittamassakin kohtapuoliin. Mutta tuota oirekuvaa vain jäin ihmettelemään, kun aiemmat kokemukset ko. moottorista ja sen kampuran anturin hajoilusta ovat olleet ihan erilaisia, lähinnä rajua nykimistä/pätkimistä ja sammuilua. Mutta kaipa nuo anturit voi rikkoutua monella tapaa :think

                E34 518i Jet Black (ex)
                E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
                E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
                E38 M52B28 Oxfordgrün

                Comment

                • Klasu-
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2010
                  • 546
                  • Helsinki

                  Tässä puutumisessa kyse ei todennäköisesti ole suoranaisesti anturin erilaisesta rikkoutumisesta (pl. lakkaa lukemasta kokonaan), vaan siitä, miten ECU anturan toimintaa tulkitsee.

                  Todennäköinen skenaario sekoilevasta anturasta voi aiheuttaa vaikka sen, että ecu tiputtaa sytytysennakkoa kohdatessaan erikoista anturitietoa, ja sytytysennakon vähentyessä vähenee myös moottorista ulos saatava teho.

                  Comment

                  • Kv1984
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2013
                    • 584
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by Klasu- View Post
                    Todennäköinen skenaario sekoilevasta anturasta voi aiheuttaa vaikka sen, että ecu tiputtaa sytytysennakkoa kohdatessaan erikoista anturitietoa, ja sytytysennakon vähentyessä vähenee myös moottorista ulos saatava teho.
                    Sopisi oirekuvaan, kun toisinaan oireet on päällä ja toisinaan ei. Anturin kuluneisuus voisi ehkä olla syynä tässä tapauksessa, tai huono/hapettunut liitin? Tai ehkä siellä on joku tarvikeanturi Livedatalla katsellessa rpm hyppi koko ajan ihan miten sattuu, nollasta kahteensataan, neljäänsataan, seitsemäänsataan ja taas nollaan jne. Mutta signaali ei siis katkennut pidemmäksi aikaa kertaakaan.

                    E34 518i Jet Black (ex)
                    E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
                    E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
                    E38 M52B28 Oxfordgrün

                    Comment

                    • Muurahainen
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      Originally posted by Kv1984 View Post
                      Sopisi oirekuvaan, kun toisinaan oireet on päällä ja toisinaan ei. Anturin kuluneisuus voisi ehkä olla syynä tässä tapauksessa, tai huono/hapettunut liitin? Tai ehkä siellä on joku tarvikeanturi Livedatalla katsellessa rpm hyppi koko ajan ihan miten sattuu, nollasta kahteensataan, neljäänsataan, seitsemäänsataan ja taas nollaan jne. Mutta signaali ei siis katkennut pidemmäksi aikaa kertaakaan.
                      Sen signaalin kun ei paljon tarvitse katkoa että ei pelaa kuten kuuluu. Jos se jo livedatassa paljolti näkyy niin on varmasti viallinen.
                      Vaihtoon vain.

                      Comment

                      • jj5
                        BTCF Member
                        • Aug 2012
                        • 1340
                        • pks

                        Originally posted by Kv1984 View Post
                        Toki, olen sinne uutta laittamassakin kohtapuoliin. Mutta tuota oirekuvaa vain jäin ihmettelemään, kun aiemmat kokemukset ko. moottorista ja sen kampuran anturin hajoilusta ovat olleet ihan erilaisia, lähinnä rajua nykimistä/pätkimistä ja sammuilua. Mutta kaipa nuo anturit voi rikkoutua monella tapaa :think
                        Sama homma täällä, koetut oireet on olleet minullakin lähinnä pätkimistä ja huonoa starttia, mutta joka tapauksessa dme on tulkinnut vian oikein ja näyttänyt koodin anturista. Tarvikeanturilla menty ongelmitta jo vuosia ja sellaisen kokeilu ei ainakaan hirveitä maksa.
                        sigpic

                        Comment

                        • jani73
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2004
                          • 4328
                          • Turku

                          Tarvikeanturin ongelmana vain se, et jos se ei kestä, niin joutuu ostamaan virallisen ja sehän se maksaa lisää. Toki se lienee vähän tuurista kiinni.
                          Esim nykyisen auton ostin 2004 190tkm ajettuna ja nyt on yli 300tkm ajettu eikä ole vaihdettu nokan/kampiakselin anturia, eikä myöskään lambdaa, joka lienee hyvin ruostunut.

                          Comment

                          • Jondis
                            BTCF Member
                            • Feb 2014
                            • 698
                            • Tuusula

                            Saakos ajovalojen liittimia ostettua jostain yksittäin? En löytänyt realoemista osanumeroa kuin 90 kulmalla olevalle liittimelle ja korjaussarjalle, jossa tulee sitten toistakymmentä liitintä ja hintaakin 60€ nurkilla.. Liitinrungot kyllä löytyy yksittäin, mutta saako noita "pinnejä" erikseen jostain?
                            MB E55 AMG -05
                            E36 318TiA -96
                            E34 535i -89 imolarot
                            Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

                            Comment

                            • jani73
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2004
                              • 4328
                              • Turku

                              En ole 100% varma mitä osia kaipaat. Mutta 2015 ostin sumuvaloille uudet liitinrungot, taisi olla harmaa 2kpl ja saattoi olla 90 astetta.

                              Kuitin osanro: 61131378418

                              Näihin taisin ottaa ne paksummat johdot ja näissä liitin päässä, 4kpl.

                              Kuitin osanro: 61130007446

                              Nämä maksoi 33,27 alennuksien kanssa.
                              Voit kokeilla googlata noilla numeroilla ja jos sulla on sumarit, niin verrata liittimiä ajovalojen liittimiin. Uskoisin että nuo johdot menee muihinkin liitinrunkoihin, mutta näissä tosiaan tuo 90 asteen kulma.

                              Comment

                              • Jondis
                                BTCF Member
                                • Feb 2014
                                • 698
                                • Tuusula

                                Tosiaan juurikin niitä johtoja joissa liitin päässä hakusessa, pitäisi noihin liittimiin vaan olla ilman sitä kulmaa.
                                MB E55 AMG -05
                                E36 318TiA -96
                                E34 535i -89 imolarot
                                Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎