Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dokumon
    Bimmer Rookie
    • Sep 2008
    • 62
    • Rovaniemi

    Tämä pitäisi olla se kyseinen johto: 61130007442 (Snap-in receptacle 2.5 watertight 1,0-2,5 MM²) http://www.realoem.com/bmw/enUS/part?q=61130007442

    Itsekin näitä etsiskelin kun on hapertunut melkein jokainen ajovalon johto. Näitähän saa uutena mutta reilun vitosen kappalehinta pisti projektin vielä jäihin.



    Jos joku löytää näitä reilusti halvemmalla jostain niin voisin ottaa repullisen kans.

    Comment

    • Rhodry
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 3276
      • Siuntio

      M50B20 -93, päästöt tyhjäkäynnillä pielessä, HC 511, kaikki muu ok. Oisko arvauksia mikä vois olla vikana? Käy vähän huonosti tyhjäkäynnillä ja vanos nakuttaa lämpimänä.
      BMW E34 525i Touring -91, BMW E91 335d -06
      Exät: E46 325i -00, E34 525i -91 Luuska 2.0, E39 523i -99, E34 520i -93, E38 725tds -96, E34 535i -89 "Luuska", E36 325i -92,
      E46 320d -04, E46 320d -02, E38 740iA -94, E30 316i -89, E34 520i -92, E36 325i -92, E36 320i -93, E30 316 1.8 -88, E30 316i -90

      Comment

      • Juhi$
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2009
        • 1268
        • Laukaa

        Orkkis muovihelmojen tunkkauskohdan "tiivisteet", saako ETUMMAISIA jostain halvemmalla kuin orkkiksena reilu 25€ kpl? Tai onko tuohon jotain järkevää DIY ratkaisua? Voisi kuvitella että nämä on hyvä kuitenkin olla.

        Eli tämä kyseessä
        https://www.ecstuning.com/b-genuine-...t/51712231619/

        Taakse maksaa reilun kympin kpl niin ne on vielä kohtuuden rajoissa.

        Comment

        • jani73
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 4338
          • Turku

          Originally posted by Dokumon View Post
          Tämä pitäisi olla se kyseinen johto: 61130007442 (Snap-in receptacle 2.5 watertight 1,0-2,5 MM²) http://www.realoem.com/bmw/enUS/part?q=61130007442

          Itsekin näitä etsiskelin kun on hapertunut melkein jokainen ajovalon johto. Näitähän saa uutena mutta reilun vitosen kappalehinta pisti projektin vielä jäihin.



          Jos joku löytää näitä reilusti halvemmalla jostain niin voisin ottaa repullisen kans.
          Tässä kannattaa sitten miettiä millä liitoksen tekee. Ne mun katkaisemat sumarijohdot oli sisältä jo aika hapettuneet, eikä tina olisi niihin tarttunut. Taisin sitten ottaa jotain hienoa hiomapaperia ja sillä sain poistettua hapettumia riittävästi, jotta sain johdot juotettua kunnolla. Mahtaisiko joku happo tmv poistaa hapettumat. Jollain puristusliitoksellakin tehdessä ongelmana saattaa olla pinnan hapettuma estäen luotettavan kontaktin.

          Tuolta saattaa löytyä jotain vinkkiä ja googlella lisää.

          Comment

          • Kal.ju
            BTCF Member
            • Mar 2003
            • 2883
            • Akaa / Toijala

            Originally posted by Juhi$ View Post
            Orkkis muovihelmojen tunkkauskohdan "tiivisteet", saako ETUMMAISIA jostain halvemmalla kuin orkkiksena reilu 25€ kpl? Tai onko tuohon jotain järkevää DIY ratkaisua? Voisi kuvitella että nämä on hyvä kuitenkin olla.

            Eli tämä kyseessä
            https://www.ecstuning.com/b-genuine-...t/51712231619/

            Taakse maksaa reilun kympin kpl niin ne on vielä kohtuuden rajoissa.
            Olen törkeä ja lainaan sun kyssäriä.
            Onko uusissa helmoissa nuo tiivisteet jo paikoillaan??

            Comment

            • Dokumon
              Bimmer Rookie
              • Sep 2008
              • 62
              • Rovaniemi

              Originally posted by jani73 View Post
              Tässä kannattaa sitten miettiä millä liitoksen tekee. Ne mun katkaisemat sumarijohdot oli sisältä jo aika hapettuneet, eikä tina olisi niihin tarttunut. Taisin sitten ottaa jotain hienoa hiomapaperia ja sillä sain poistettua hapettumia riittävästi, jotta sain johdot juotettua kunnolla. Mahtaisiko joku happo tmv poistaa hapettumat. Jollain puristusliitoksellakin tehdessä ongelmana saattaa olla pinnan hapettuma estäen luotettavan kontaktin.

              Tuolta saattaa löytyä jotain vinkkiä ja googlella lisää.

              http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=48968
              Mulla ainakin ajovalojen johdot olivat rispaantuneet poikki heti johdon pään muovisen kuoren jälkeen eli aika vaikea oli siihen taikoa liitosta. Tein korjauspatentin niin, että kuorin sitä mustaa muovia (joka menee liittimen sisään) pois sen verran, että siihen sai karvoihin juotettua johdon pään. Sen muovin alta löyty sen verran hapettumatonta kuparia, että sai tehtyä juotoksen. Puristusliitoksella en saanut eka toimimaan kun oli sen verran hapettumaa.

              Jos ostaa noita mun aikaisemmin linkkaamia johdon pätkiä niin ongelmaahan ei ole. Katkaisee vaan vanhaa johtoa tarpeeksi, että saa hapettumat pois ja tekee liitoksen parhaaksi havaitsemallaan tavalla.

              Comment

              • jani73
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 4338
                • Turku

                Muistaakseni katkaisin aika pitkän pätkän, 10-15cm ja silti oli hapettumaa.

                Comment

                • Jondis
                  BTCF Member
                  • Feb 2014
                  • 698
                  • Tuusula

                  Mulla ei noiden kanssa ongelmana ole katkeavat johdot tai hapettumat, vaan liittimien kaikki muoviosat on hävinneet matkanvarrelle edellisten omistajien aikana Eli tällä hetkellä liittimistä on vain metallipinnit jäljellä, niin on vähän tökerön näköset. Olis taas liian helppoa, jos noissa olis pinnit jotain perus bosch kamaa niin niitä löytys joka varaosaputkasta. Joutunee rahottamaan marmoria tämänkin homman kanssa..
                  MB E55 AMG -05
                  E36 318TiA -96
                  E34 535i -89 imolarot
                  Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

                  Comment

                  • jensnenonen
                    Newbiemmer
                    • Mar 2019
                    • 2
                    • Finland

                    Mistäs sais kasikoneille korjausoppaan, suomen tai englannin kielisen? Motonetin kirjoissa ei näistä ole tietoa.

                    Comment

                    • jani73
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 4338
                      • Turku

                      Jos tarkoitat normaalia E34 korjausopasta, niin Bentleyn opas sisältää myös 540 mallin.

                      Mainitsin ensin Chiltonin, mutta Bentleyn opashan mulla on.
                      Last edited by jani73; 21-03-2019, 04:06.

                      Comment

                      • MPV
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2002
                        • 1193
                        • Muhos

                        Originally posted by jensnenonen View Post
                        Mistäs sais kasikoneille korjausoppaan, suomen tai englannin kielisen? Motonetin kirjoissa ei näistä ole tietoa.
                        Ootko kattonu mitä tämän foorumin E34 FAQ:sta löytyy?

                        Benleyn opas:


                        tehtaan opas:

                        Comment

                        • elemo
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2013
                          • 44
                          • Kaakko

                          Originally posted by jensnenonen View Post
                          Mistäs sais kasikoneille korjausoppaan, suomen tai englannin kielisen? Motonetin kirjoissa ei näistä ole tietoa.
                          Alla olevassa linkissä reilusti ohjetta M60/M62 mottiin.



                          Lisäksi tuossa linkki E34 korjausmanuaaliin sisältäen V8 mallit, E32 osiossa myös käypää infoa.

                          E34 540iA -94

                          Comment

                          • jensnenonen
                            Newbiemmer
                            • Mar 2019
                            • 2
                            • Finland

                            Originally posted by elemo View Post
                            Alla olevassa linkissä reilusti ohjetta M60/M62 mottiin.



                            Lisäksi tuossa linkki E34 korjausmanuaaliin sisältäen V8 mallit, E32 osiossa myös käypää infoa.

                            https://www.bmwtechinfo.com/repair/main/741en/index.htm
                            Kiitos näistä!

                            Comment

                            • jj5
                              BTCF Member
                              • Aug 2012
                              • 1354
                              • pks

                              kytkimen työsylinterin hydraulinestelinja

                              Heipähei

                              Minun e34 525i:ssä tuli vastaan tällainen juttu. Kytkimen työsylinterille tulee normaalisti letku, mutta ennen sylinteriä on pieni pätkä kuitenkin kovaa putkea joka tekee omituisen lenkin. Tästä seuraa se että en ainakaan itse keksinyt miten työsylinteri mahtuisi pois paikaltaan vaihdelaatikko autossa kiinni.

                              Onko jollakulla tiedossa valmista osaa = sopivaa letkua jolla voisi korvata lyhyemmän letkun+putken yhdistelmän.

                              Kiinnostaisi myös jos jollain on joku idea minkä ihmeen takia tämä on tehty näin kolmenelosessa.
                              sigpic

                              Comment

                              • MPV
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2002
                                • 1193
                                • Muhos

                                Originally posted by jj5 View Post
                                Heipähei

                                Minun e34 525i:ssä tuli vastaan tällainen juttu. Kytkimen työsylinterille tulee normaalisti letku, mutta ennen sylinteriä on pieni pätkä kuitenkin kovaa putkea joka tekee omituisen lenkin. Tästä seuraa se että en ainakaan itse keksinyt miten työsylinteri mahtuisi pois paikaltaan vaihdelaatikko autossa kiinni.

                                Onko jollakulla tiedossa valmista osaa = sopivaa letkua jolla voisi korvata lyhyemmän letkun+putken yhdistelmän.

                                Kiinnostaisi myös jos jollain on joku idea minkä ihmeen takia tämä on tehty näin kolmenelosessa.
                                Jaa, mulla oli käsitys, että yleensä työsylinteriin tulee putki ja letku on siellä jossain välissä... mutta johtunee vain omasta suppeasta otannasta tämä käsitys.

                                Joka tapauksessa, se putkikin antaa kyllä tarpeeksi paljon myöten, kun sen irrottaa ensin sylinteristä ja sen jälkeen vasta ne sylinterin kiinnityspultit laatikon kupeelta. Tietenkin jos se putki on kovin pahasti ruostunut, niin sitten voi olla syytä hankkia uusi varalta. Ainakin E34 tds:ssä se onnistui noin, ja eiköhän siinä ole ihan samat kytkinhydrauliikan osat kuin bensamallissakin.

                                En oikeaa syytä siihen lenkillä oloon tiedä, mutta ainakin se jatkaa putkea, jollon sen taivuttaminen tässä vaihtotyössä tapahtuu pidemmältä matkalta -> mahdollistaa suuremman liikkeen. Toinen mahdollinen syy voi liittyä ilmaamiseen.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎