Myös toi ohjauksen keskialueen välys olisi poistettava päiväjärjestyksestä. Onkos pk-seudulla ketään ammattitaitoista kaveria, joka osaa kiristää sen? Ja jos ei kiristämisellä mene niin sitten osia vaihtamalla. Eli mikä tämä yli 1500€ osa on mikä pitää mahdollisesti vaihtaa? ($$$)
Ei siihen mitään asiantuntijaa tarvita, senkun kirii itse menemään. Molemmat renkaat ilmaan ja pienillä muutoksilla kokeilemaan, ohjeita varmaan löytyy ihan tältä foorumiltakin. Ei sitä klappia ihan kokonaan vanhasta simpukasta pois saa, mutta melko hyväksi, en kyllä enää alkaisi vaihtamaan ainakaan uutta simpukkaa jonka arvo on noin neljännes koko kiesin arvosta
Myös toi ohjauksen keskialueen välys olisi poistettava päiväjärjestyksestä. Onkos pk-seudulla ketään ammattitaitoista kaveria, joka osaa kiristää sen? Ja jos ei kiristämisellä mene niin sitten osia vaihtamalla. Eli mikä tämä yli 1500€ osa on mikä pitää mahdollisesti vaihtaa? ($$$)
Muistelet varmaan ohjausvaihdetta. Ainakin tuo 32mm mutteri ja ohjausvaihteen säätäminen näyttäisi olevan ihan itse tehtävissä oleva homma. Itselläkin tuota klappia pikkusen tuntuu olevan, joten jos lauantaina olisi töissä tylsää, niin voisi ainakin sen mutterin tsekata.
Mikä muuten ohjauksessa aiheuttaa väljää sillä tavalla, että paikallaan rattia vasemmalle-oikealle vemputtaessa kuuluu sellaista nap-nap-ääntä. Sitten nimismiehenkiharoissa yms kuopiossa voi kuulua sellaista jopa kilinää. Jos jollain olisi täsmävastaus mistä tuo johtuu, niin olisi mukavata. Muuten kiristän sen mutterin ja ohjausvaihteen ruuvia ja mietin sitten uudelleen.
Ei siihen mitään asiantuntijaa tarvita, senkun kirii itse menemään. Molemmat renkaat ilmaan ja pienillä muutoksilla kokeilemaan, ohjeita varmaan löytyy ihan tältä foorumiltakin. Ei sitä klappia ihan kokonaan vanhasta simpukasta pois saa, mutta melko hyväksi, en kyllä enää alkaisi vaihtamaan ainakaan uutta simpukkaa jonka arvo on noin neljännes koko kiesin arvosta
Niin no toi tietenkin just mietityttää, kun on noin kallis. Mut muuten kun auto on hyvä ajaa ja sitä on tarkoitus pitää niin en nyt näe tota järjettömän kalliiksi "sijoitukseksi", jos tilanne ei parane säätämällä.
Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre Z3 Roadster 2.8 '98isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Se 32mm mutteri muuten vaikuttaa aika kivasti siihen tuntuvaan "välykseen". Itse kiristin sen tuosta E34:sta, mutta se löysäs aika nopeasti uudelleen...
Mitähän jousenalus kumia pitäis käyttää kun paketissa oli m-techin alustalle sopivat bilsteinin sprintit ja yläpäätkin taitaa olla tällöin samasta alustasta? Tilasin laakkoselta niin oli eri korkusia yläpäänkumeja jousille. Olikohan 3mm ja joku 7mm? Ideana varmaan bemarilla m-techin alustalla että jäykistetään jousia muttei tiputeta kauheesti, olisko se paksumpi kuitenki parempi, varsinkin näin talvella?
Noniin, saimpaha iteki pitkän paskan jauhamisen jälkee bilsteinit+vogtlandin eteen alle. Piti samalla vaihtaa tukivarretki mut meni pallonivelen irrotustyökalu paskaks joten jätin myöhemmälle, kunhan alusta on eka hakenut paikkansa. Tulipaha samalla tehtyä jarruremppaaki samaa tyylii ku taakse. Eli satulat hiekkapuhalluksee ja maalauksee, sylinterit ja männät puhtaaks sekä kaikki uudet kumit paikalleen.
Ja mitä tuntumaan tulee niin on se nyt helvetti paljon parempi ku vanhoilla vuotavilla monroen oem korvausiskareilla+pintakovilla markan madallusjousilla.
Ei nuoku enää mutkissa ja tien detailit tulee paremmin esille, tosin eipä tosta vielä osaa tarkkaan sanoa kun on kuitenkin 15" talvirenkaat alla
Noni! Auto näyttäs menevän näillä näkymin seisomaan tän viikon torstaina ja nyt ois sitten talvi aikaa keräillä osia ja laittaa alle. Jouset ja iskarit on uusittu ja nyt laitetaan uusiksi sitten kaikki loput, kun ei jaksa tärinöitä ja vapinoita. Kysymyksiä on hitosti ja toivottavasti joku viitsii vastata, kun alustan rakenne ei oo mulle mikään selviö.
Eli uusiksi ainakin:
-puslat (750i)
-reaktiotangot
-koiranluut
Mitä muuta pitäs vaihtaa? Mistä noita nyt kannattaa lähteä tilailemaan? Ja jos joku on tehnyt samanlaisen projektin niin vois vaikka laittaa ihan rautalangasta väännettyä osalistaa. Myydäänks noita puslia jonain settinä vai pitääkö realoemista poimia pusla kerralla numeroita?
Myös toi ohjauksen keskialueen välys olisi poistettava päiväjärjestyksestä. Onkos pk-seudulla ketään ammattitaitoista kaveria, joka osaa kiristää sen? Ja jos ei kiristämisellä mene niin sitten osia vaihtamalla. Eli mikä tämä yli 1500€ osa on mikä pitää mahdollisesti vaihtaa? ($$$)
Vituttais olla köyhä.
Lisäisin listaan ainakin (jos ei ihan äsken ole vaihdettu):
- Alatukivarret
- Raidetangot
- Ohjauksen keskitanko
- Apusimpukan hela
Siis etupäähän.
Jos tuonkin jälkeen ohjauksessa välystä, niin sitten simpukkaa tutkailemaan.
Mitäs tonne taakse sit pitäs uusia vai pitääkö mitään? 200 tkm. pitäis olla mittarissa. Pystyiskö joku noita, vaikka vähän saksantamaan, kun ei varmaan kannatta laakkoselta/kl-varaosista hakea?
E: Ja onko alumiinisilla ja teräksisillä tukivarsilla muuta eroa, kun se että alumiiniset kestävät varmaan paremmin korroosiota ja ovat kevyemmät?
sen verran päästiin täälläkin eteenpäin. että alle vaihdettiin 50/30 uus intraxin jousisarja. taakse tuli käytetyt konit ja eteen jouduin pakon eessä ottaa bilsun sportit. ei ollu maahantuojalla hyllyssä kun 1kpl sprinttejä ja varattuun huoltoon oli aikaa enää 2 päivää joten ei voinu jäädä sprinttejä ootteleen.
sillä seurauksella (mikä oli ennalta tiedossa) ,että nyt auto "keulii" hieman.
vaikea sanoa kun ei ole sprinttejä koittanut mutta kyllä toi on mukava ajaa. sprintit varmaan jämäkämmät ja nyt saa jännittää kestääkö noi ton madalluksen. mut ostetaan uudet jos ei
ulkonäköhän siitä hieman kärsii mutta nyt maavara nousi niin paljon ,että saa ajettua autohallin rampista alas (otti aikasemmin keskipönttö kiinni). eikä tarvii enää pitää kadulla autoa.
ilmeni sama ongelma kuin racing02:sella eli kolahtaa pahan kuuloisesti apparin puolelta kanteissa eli varmaan paras kun tilaan kans ton 220e setin ja paan kaikki kerralla vaihtoon niin eiköhän sitten taas hetken kestä.
onko muilla kokemuksia noista sporttien kestävyydestä tällä madalluksella ??
Se on sitten E34 535i -90:ssä alusta kakkana!! Rupesi yhtäkkiä poksumaan ja pitämään kolinaa ja hankausääntä+ muita ääniä. Tänään töistä tullessani alkoi sitten aivan käsittämätön vapina, rattiakin oli pakko pitää kahdella kädellä k§iinni! Pahimmat vapinat alkoivat 60km/h---->. Perkele että ottaa päähän! Pelkäsin, että auto rojahtaa maahan! Pakko saada auto kuntoon mahd. nopeesti, joten ei tässä muu auta kuin viedä se Laakkoselle/muulle korjaamolle ja laittaa kokonaan uusi alusta(paitsi iskarit+jouset, Weitec).! Maksaa sitten mitä maksaa.
Se on sitten E34 535i -90:ssä alusta kakkana!! Rupesi yhtäkkiä poksumaan ja pitämään kolinaa ja hankausääntä+ muita ääniä. Tänään töistä tullessani alkoi sitten aivan käsittämätön vapina, rattiakin oli pakko pitää kahdella kädellä k§iinni! Pahimmat vapinat alkoivat 60km/h---->. Perkele että ottaa päähän! Pelkäsin, että auto rojahtaa maahan! Pakko saada auto kuntoon mahd. nopeesti, joten ei tässä muu auta kuin viedä se Laakkoselle/muulle korjaamolle ja laittaa kokonaan uusi alusta(paitsi iskarit+jouset, Weitec).! Maksaa sitten mitä maksaa.
Kakka alusta.....
Oi voi...niin kai sitte, oks sytty kumminki kohallaa?
olisin laittamassa itselle uutta jousitusta,miten muuten sopii 92 vuoden etuiskarit 88 E34 koppaan?
takaiskarithan on ihan samat,eikö näin?
pitääkö vaihtaa etupäähän muuta kuin ylälaakerit uudet jos laitan 92vm iskarit eteen?
Comment