Originally posted by Carbonfiber
View Post
E34 alustaremontti
Collapse
X
-
Ei siihen mitään asiantuntijaa tarvita, senkun kirii itse menemään. Molemmat renkaat ilmaan ja pienillä muutoksilla kokeilemaan, ohjeita varmaan löytyy ihan tältä foorumiltakin. Ei sitä klappia ihan kokonaan vanhasta simpukasta pois saa, mutta melko hyväksi, en kyllä enää alkaisi vaihtamaan ainakaan uutta simpukkaa jonka arvo on noin neljännes koko kiesin arvosta
BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527
-
Muistelet varmaan ohjausvaihdetta. Ainakin tuo 32mm mutteri ja ohjausvaihteen säätäminen näyttäisi olevan ihan itse tehtävissä oleva homma. Itselläkin tuota klappia pikkusen tuntuu olevan, joten jos lauantaina olisi töissä tylsää, niin voisi ainakin sen mutterin tsekata.Originally posted by Carbonfiber View PostMyös toi ohjauksen keskialueen välys olisi poistettava päiväjärjestyksestä. Onkos pk-seudulla ketään ammattitaitoista kaveria, joka osaa kiristää sen? Ja jos ei kiristämisellä mene niin sitten osia vaihtamalla. Eli mikä tämä yli 1500€ osa on mikä pitää mahdollisesti vaihtaa? ($$$)
Mikä muuten ohjauksessa aiheuttaa väljää sillä tavalla, että paikallaan rattia vasemmalle-oikealle vemputtaessa kuuluu sellaista nap-nap-ääntä. Sitten nimismiehenkiharoissa yms kuopiossa voi kuulua sellaista jopa kilinää. Jos jollain olisi täsmävastaus mistä tuo johtuu, niin olisi mukavata. Muuten kiristän sen mutterin ja ohjausvaihteen ruuvia ja mietin sitten uudelleen.E39 ja E91
Comment
-
Kiitoksia vastauksista!
Niin no toi tietenkin just mietityttää, kun on noin kallis. Mut muuten kun auto on hyvä ajaa ja sitä on tarkoitus pitää niin en nyt näe tota järjettömän kalliiksi "sijoitukseksi", jos tilanne ei parane säätämällä.Originally posted by nut View PostEi siihen mitään asiantuntijaa tarvita, senkun kirii itse menemään. Molemmat renkaat ilmaan ja pienillä muutoksilla kokeilemaan, ohjeita varmaan löytyy ihan tältä foorumiltakin. Ei sitä klappia ihan kokonaan vanhasta simpukasta pois saa, mutta melko hyväksi, en kyllä enää alkaisi vaihtamaan ainakaan uutta simpukkaa jonka arvo on noin neljännes koko kiesin arvosta
Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
Se 32mm mutteri muuten vaikuttaa aika kivasti siihen tuntuvaan "välykseen". Itse kiristin sen tuosta E34:sta, mutta se löysäs aika nopeasti uudelleen...
Comment
-
Mitähän jousenalus kumia pitäis käyttää kun paketissa oli m-techin alustalle sopivat bilsteinin sprintit ja yläpäätkin taitaa olla tällöin samasta alustasta? Tilasin laakkoselta niin oli eri korkusia yläpäänkumeja jousille. Olikohan 3mm ja joku 7mm? Ideana varmaan bemarilla m-techin alustalla että jäykistetään jousia muttei tiputeta kauheesti, olisko se paksumpi kuitenki parempi, varsinkin näin talvella?- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
Noniin, saimpaha iteki pitkän paskan jauhamisen jälkee bilsteinit+vogtlandin eteen alle. Piti samalla vaihtaa tukivarretki mut meni pallonivelen irrotustyökalu paskaks joten jätin myöhemmälle, kunhan alusta on eka hakenut paikkansa. Tulipaha samalla tehtyä jarruremppaaki samaa tyylii ku taakse. Eli satulat hiekkapuhalluksee ja maalauksee, sylinterit ja männät puhtaaks sekä kaikki uudet kumit paikalleen.
Ja mitä tuntumaan tulee niin on se nyt helvetti paljon parempi ku vanhoilla vuotavilla monroen oem korvausiskareilla+pintakovilla markan madallusjousilla.
Ei nuoku enää mutkissa ja tien detailit tulee paremmin esille, tosin eipä tosta vielä osaa tarkkaan sanoa kun on kuitenkin 15" talvirenkaat alla
- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
Originally posted by Carbonfiber View PostNoni! Auto näyttäs menevän näillä näkymin seisomaan tän viikon torstaina ja nyt ois sitten talvi aikaa keräillä osia ja laittaa alle. Jouset ja iskarit on uusittu ja nyt laitetaan uusiksi sitten kaikki loput, kun ei jaksa tärinöitä ja vapinoita. Kysymyksiä on hitosti ja toivottavasti joku viitsii vastata, kun alustan rakenne ei oo mulle mikään selviö.
Eli uusiksi ainakin:
-puslat (750i)
-reaktiotangot
-koiranluut
Mitä muuta pitäs vaihtaa? Mistä noita nyt kannattaa lähteä tilailemaan? Ja jos joku on tehnyt samanlaisen projektin niin vois vaikka laittaa ihan rautalangasta väännettyä osalistaa. Myydäänks noita puslia jonain settinä vai pitääkö realoemista poimia pusla kerralla numeroita?
Myös toi ohjauksen keskialueen välys olisi poistettava päiväjärjestyksestä. Onkos pk-seudulla ketään ammattitaitoista kaveria, joka osaa kiristää sen? Ja jos ei kiristämisellä mene niin sitten osia vaihtamalla. Eli mikä tämä yli 1500€ osa on mikä pitää mahdollisesti vaihtaa? ($$$)
Vituttais olla köyhä.
T: AlustanoviisiMitäs tonne taakse sit pitäs uusia vai pitääkö mitään? 200 tkm. pitäis olla mittarissa. Pystyiskö joku noita, vaikka vähän saksantamaan, kun ei varmaan kannatta laakkoselta/kl-varaosista hakea?Originally posted by zener View PostLisäisin listaan ainakin (jos ei ihan äsken ole vaihdettu):
- Alatukivarret
- Raidetangot
- Ohjauksen keskitanko
- Apusimpukan hela
Siis etupäähän.
Jos tuonkin jälkeen ohjauksessa välystä, niin sitten simpukkaa tutkailemaan.
E: Ja onko alumiinisilla ja teräksisillä tukivarsilla muuta eroa, kun se että alumiiniset kestävät varmaan paremmin korroosiota ja ovat kevyemmät?Last edited by Carbonfiber; 13-12-2007, 21:35.Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
päivityksiä
no niin
sen verran päästiin täälläkin eteenpäin. että alle vaihdettiin 50/30 uus intraxin jousisarja. taakse tuli käytetyt konit ja eteen jouduin pakon eessä ottaa bilsun sportit. ei ollu maahantuojalla hyllyssä kun 1kpl sprinttejä ja varattuun huoltoon oli aikaa enää 2 päivää joten ei voinu jäädä sprinttejä ootteleen.
sillä seurauksella (mikä oli ennalta tiedossa) ,että nyt auto "keulii" hieman.
vaikea sanoa kun ei ole sprinttejä koittanut mutta kyllä toi on mukava ajaa. sprintit varmaan jämäkämmät ja nyt saa jännittää kestääkö noi ton madalluksen. mut ostetaan uudet jos ei
ulkonäköhän siitä hieman kärsii mutta nyt maavara nousi niin paljon ,että saa ajettua autohallin rampista alas (otti aikasemmin keskipönttö kiinni). eikä tarvii enää pitää kadulla autoa.
ilmeni sama ongelma kuin racing02:sella eli kolahtaa pahan kuuloisesti apparin puolelta kanteissa eli varmaan paras kun tilaan kans ton 220e setin ja paan kaikki kerralla vaihtoon niin eiköhän sitten taas hetken kestä.
onko muilla kokemuksia noista sporttien kestävyydestä tällä madalluksella ??ex: 323i -99
ex: 535i -91
ex: 525i -89
ex: 316i -88
Comment
-
Se on sitten E34 535i -90:ssä alusta kakkana!! Rupesi yhtäkkiä poksumaan ja pitämään kolinaa ja hankausääntä+ muita ääniä. Tänään töistä tullessani alkoi sitten aivan käsittämätön vapina, rattiakin oli pakko pitää kahdella kädellä k§iinni! Pahimmat vapinat alkoivat 60km/h---->. Perkele että ottaa päähän! Pelkäsin, että auto rojahtaa maahan! Pakko saada auto kuntoon mahd. nopeesti, joten ei tässä muu auta kuin viedä se Laakkoselle/muulle korjaamolle ja laittaa kokonaan uusi alusta(paitsi iskarit+jouset, Weitec).! Maksaa sitten mitä maksaa.
Kakka alusta.....
Comment
-
Oi voi...niin kai sitte, oks sytty kumminki kohallaa?Originally posted by tuco View PostSe on sitten E34 535i -90:ssä alusta kakkana!! Rupesi yhtäkkiä poksumaan ja pitämään kolinaa ja hankausääntä+ muita ääniä. Tänään töistä tullessani alkoi sitten aivan käsittämätön vapina, rattiakin oli pakko pitää kahdella kädellä k§iinni! Pahimmat vapinat alkoivat 60km/h---->. Perkele että ottaa päähän! Pelkäsin, että auto rojahtaa maahan! Pakko saada auto kuntoon mahd. nopeesti, joten ei tässä muu auta kuin viedä se Laakkoselle/muulle korjaamolle ja laittaa kokonaan uusi alusta(paitsi iskarit+jouset, Weitec).! Maksaa sitten mitä maksaa.
Kakka alusta.....Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
-
Mikähän on vikana kun tavallaan vähän kovemmissa jarrutuksissa rattiin tulee klappia ja rupee kuulumaan pientä kolinaa?
Raidetangon päät ja koiranluut vasta vaihdettu.Käyttis:Kia Optima TF
Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C
Comment
-
Veikkasin ylätukivarsien puslien olevan loppu? Muut korjatkoon jos olen väärässä.Originally posted by Haggis View PostMikähän on vikana kun tavallaan vähän kovemmissa jarrutuksissa rattiin tulee klappia ja rupee kuulumaan pientä kolinaa?
Raidetangon päät ja koiranluut vasta vaihdettu.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
olisin laittamassa itselle uutta jousitusta,miten muuten sopii 92 vuoden etuiskarit 88 E34 koppaan?
takaiskarithan on ihan samat,eikö näin?
pitääkö vaihtaa etupäähän muuta kuin ylälaakerit uudet jos laitan 92vm iskarit eteen?
onko kellään varmaa tietoa?
Comment
Comment