Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -weke-
    BTCF Member
    • Oct 2008
    • 95
    • Pohjois-Pohjanmaa

    Käykö e30 325:n perä suoraan -89 525:een? Oire on jurina takaa moottorijarrutuksella, eli siis tasauspyörästö paskana.

    Comment

    • Harri G
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 9042
      • Iisalmi

      Originally posted by -weke- View Post
      Käykö e30 325:n perä suoraan -89 525:een? Oire on jurina takaa moottorijarrutuksella, eli siis tasauspyörästö paskana.
      Ei kait tuossa kummempia ongelmia pitäisi olla. Molemmissa typ188 mallinen perä ja taitaa välityksetkin olla about samoja.
      E39 ja E91

      Comment

      • M-Lead
        Bimmer Enthusiast
        • May 2007
        • 1500
        • Oulu

        Tuossa tullut jonku verran selailtua interwebbiä ja koittanut etsiä E34 facelift konepeltiä suomesta, mutta tuloksetta. Onko suomessa ollenkaan puljuja jotka myy tarvikkeena facelift konepeltejä? Vai pitääkö vaan yrittää facelift purkuautoja kalastaa.

        Saksan markkinoilta noita peltejä kuitenkin löytyisi: *klik*

        Sitten semmoinen ropleema kun otin tuossa vetokoukun autosta irti. Samaan syssyyn tietenkin irroitin perävaunun moduulin ja johtosarjan, kun niille ei luonnollisesti ollut tarvetta. Operaation jälkeen ajotietokone antaa ilmoitusta perävaunun valosta (anhänger licht). Täytyy siis kytkeä jotkut johdot yhteen ettei ajotietokone herjaa.
        Mitkä johdot täytyy yhdistää tuolta liittimeltä josta otin johtosarjan irti? Onko tuohon liittimeen olemassa siihen tarkoitettua "jumpperia" BMW:ltä?
        Last edited by M-Lead; 22-02-2009, 17:46.

        Ex: E30 318iS M-Tech II, E34 525i, E28 518i Bavaria, E28 518i, E34 535i, E28 518, E30 318i, E34 535i + muut

        Comment

        • Paaki
          Bimmer Rookie
          • Jul 2006
          • 53
          • Helsinki

          Originally posted by M-Lead View Post
          Tuossa tullut jonku verran selailtua interwebbiä ja koittanut etsiä E34 facelift konepeltiä suomesta, mutta tuloksetta. Onko suomessa ollenkaan puljuja jotka myy tarvikkeena facelift konepeltejä? Vai pitääkö vaan yrittää facelift purkuautoja kalastaa.
          Tuolta ainakin löytyy: http://www.merteil.fi/

          Comment

          • Leka
            BTCF Member
            • Sep 2003
            • 7701
            • Vilppula

            Originally posted by -weke- View Post
            Käykö e30 325:n perä suoraan -89 525:een? Oire on jurina takaa moottorijarrutuksella, eli siis tasauspyörästö paskana.
            Originally posted by Harri G View Post
            Ei kait tuossa kummempia ongelmia pitäisi olla. Molemmissa typ188 mallinen perä ja taitaa välityksetkin olla about samoja.
            Kardaanin laippa voi olla erilainen ja takakannen joutuu vaihtamaan. E34:n etukiinnikeraudasta en ole varma löytyykö sille kierteet 325:n murikasta.
            sigpic

            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


            Comment

            • x-men
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2007
              • 162
              • .....

              Auto -91 E34 535 isolla ajotietokoneella.
              Mistä johtuu, että välillä, todella harvoin, erittäin hiljaisissa nopeuksissa saattaa nopeusmittari yhtäkkiä hypätä johonkin 60-80kmh asti ja samantien takaisin alas. tänään kyseisen hyppäyksen tapahduttua ajotietokone piippasi Speed Limitistä, koskaan ennen ei ole kyllä samalla siitä piippaillut:think


              Jatkokysymys keskuslukituksesta, mistä voisi johtua että lukkoon kääntäessä ensin menee lukkoon, mutta puolen sekunnin päästä kaikki ovet taas napsahtaa auki, toisen kerran kun kääntää lukkoon niin sitten kyllä pysyykin lukossa? Auki kääntäessä ei mitään ongelmaa, eli ei vetäise ovia takaisin lukkoon.
              E34 535 -91

              ex.
              E28 520 -84

              Comment

              • aakoo
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2008
                • 777
                • Espoo

                Originally posted by x-men View Post
                Auto -91 E34 535 isolla ajotietokoneella.
                Mistä johtuu, että välillä, todella harvoin, erittäin hiljaisissa nopeuksissa saattaa nopeusmittari yhtäkkiä hypätä johonkin 60-80kmh asti ja samantien takaisin alas. tänään kyseisen hyppäyksen tapahduttua ajotietokone piippasi Speed Limitistä, koskaan ennen ei ole kyllä samalla siitä piippaillut:think


                Jatkokysymys keskuslukituksesta, mistä voisi johtua että lukkoon kääntäessä ensin menee lukkoon, mutta puolen sekunnin päästä kaikki ovet taas napsahtaa auki, toisen kerran kun kääntää lukkoon niin sitten kyllä pysyykin lukossa? Auki kääntäessä ei mitään ongelmaa, eli ei vetäise ovia takaisin lukkoon.
                Itsellä samat ongelmat. Nopeusmittarin ongelmasta ei mitään hajua, eikä ole pistänyt silmään foorumia lueskellessa myöskään samanlainen vika. Ehkä olen vain sokea.

                Keskuslukituksessa samanlaista, mutta toisinpäin. Auki kääntäessä pompauttaa kerran ja toisella kerralla kääntäessä pysyy kyllä lukossa. Lukkoon kun kääntää niin toimii ekalla. Omassa tapauksessa diagnoosi viittaisi kontin lukkopesän/keskuslukituksen moottorin jumiutumiseen, pitää purkaa kamat sieltä kun kerkeää. Edellinen omistaja on myös kuskin ovesta nojannut kädellä vinoon sen lukkotapin, tai vinossa se on ainakin. Kuskin oven nuppi ei nouse välillä ylös asti ovia avatessa, vaan se pitää käsin nostaa takaoven kautta. Keskuslukituksen moottorissa voi kyllä kuskin ovessakin olla jotain vikaa.

                EDIT: Ajotietokone valittaa myös "1 BRAKE LIGHT" kun poljinta polkaisee, ja yksi valohan siellä vain palaa. Poltin on ehjä, koitin toistakin sinne vaihtaa tilalle ilman mitään vaikutusta. Pitää varmaan kanssa tuo kontin johtosarja tarkastaa ja mahdollisesti pääsulake. Autoon on vaihdettu taakse valot tommoseen puna-kirkas sarjaan, onko noissa yleensä ollut joitain ongelmia? Mistä muualta vikaa kannattaisi etsiä?
                Last edited by aakoo; 26-02-2009, 18:22. Reason: lissää
                E34 535i -91 ikuisuusprojekti

                Comment

                • zener
                  Moderator
                  • Oct 2004
                  • 14353
                  • Oulu

                  Originally posted by x-men View Post
                  Jatkokysymys keskuslukituksesta, mistä voisi johtua että lukkoon kääntäessä ensin menee lukkoon, mutta puolen sekunnin päästä kaikki ovet taas napsahtaa auki, toisen kerran kun kääntää lukkoon niin sitten kyllä pysyykin lukossa? Auki kääntäessä ei mitään ongelmaa, eli ei vetäise ovia takaisin lukkoon.
                  Ootko tarkistanu kontin saranan kohdalta johtojen kunnon?
                  E65 730dA '04 klick
                  F10 520dA '11 klick
                  E34 520iA '91 klick

                  Instagram


                  "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                  Comment

                  • x-men
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2007
                    • 162
                    • .....

                    Originally posted by zener View Post
                    Ootko tarkistanu kontin saranan kohdalta johtojen kunnon?
                    En usko että niissä mitään vikaa on kun kulkevat siellä alkuperäisen muovisen suojakoteloinnin sisässä:think pitää varmaan putsailla perämurikasta sitä nopeus anturia ja tarkistaa sen kunto.. jospa se siitä.
                    E34 535 -91

                    ex.
                    E28 520 -84

                    Comment

                    • Purtsi123
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2008
                      • 1011
                      • Kuopio

                      Originally posted by x-men View Post
                      En usko että niissä mitään vikaa on kun kulkevat siellä alkuperäisen muovisen suojakoteloinnin sisässä:think pitää varmaan putsailla perämurikasta sitä nopeus anturia ja tarkistaa sen kunto.. jospa se siitä.
                      Voi olla siltikin johdot huonoja. Itellä sama, mutta silti oli sieltä päästä mistä johdot tulee konttiin, niin puolet johdoista poikki.
                      E61 525xda -08

                      Comment

                      • x-men
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2007
                        • 162
                        • .....

                        Originally posted by Purtsi123 View Post
                        Voi olla siltikin johdot huonoja. Itellä sama, mutta silti oli sieltä päästä mistä johdot tulee konttiin, niin puolet johdoista poikki.
                        Katselin tänään tarkemmin niin olihan sieltä kaksi johtoa, valkoinen sinisellä raidalla ja yksi sininen johto ihan poikki ja melkein kaikista muistakin oli eriste jo murtunut... täytyy tinailla uutta johtoa tilalle jossain vaiheessa... mitähän nuo kaksi johtoa voisivat olla? kaikki perseen valot toimii kuitenkin ihan hyvin, kontti ja bensaluukkukin menee kyllä lukkoon:think
                        Toivottavasti sitten tuon johtosarjan korjaamisen jälkeen rupeaa tuo keskuslukitus toimimaan kunnolla...
                        E34 535 -91

                        ex.
                        E28 520 -84

                        Comment

                        • aakoo
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2008
                          • 777
                          • Espoo

                          Originally posted by aakoo View Post
                          EDIT: Ajotietokone valittaa myös "1 BRAKE LIGHT" kun poljinta polkaisee, ja yksi valohan siellä vain palaa. Poltin on ehjä, koitin toistakin sinne vaihtaa tilalle ilman mitään vaikutusta. Pitää varmaan kanssa tuo kontin johtosarja tarkastaa ja mahdollisesti pääsulake. Autoon on vaihdettu taakse valot tommoseen puna-kirkas sarjaan, onko noissa yleensä ollut joitain ongelmia? Mistä muualta vikaa kannattaisi etsiä?
                          Tämä ongelma korjaantui itseltä hyvin mystisellä tavalla. Eilen menin tallille vaihtamaan tulpat ja muuta pikkuhommaa, ja siinä kun odottelin että kone viilenee niin paneuduin ongelmaan taas vähän tarkemmin. Vaihdoin alkuperäisen takavalon tuonne paikalle ja koitin polkea jarrua, valitti samaa. Sitten katselin virtakynällä että kyllä pistokkeeseen virta tulee selvästi. Noh, oma takavalo takaisin kiinni eikä mitään ongelmaa sen jälkeen. Ilmeisesti en osannut laittaa tuota pistoketta takaisin paikalleen kunnolla.. En ymmärrä mikä muukaan siellä olisi voinut olla. Polttimotkin vaihdoin noiden valojen kanssa keskenään, eli käytin samoja polttimoita koko ajan. Kummallista.

                          Muita sähkövikoja ei ole tähän mennessä keskuslukituksen temppuilua lukuunottamatta löytynyt, joten en ruvennut kontin johtosarjaa edes tutkimaan tai tuota pääsulaketta. Keskuslukitus aikalailla 100% varmasti temppuilee pasaksi menneiden keskuslukituksen moottoreiden takia, onneksi nekin pääsee kohta vaihtamaan uusiin.

                          EDIT: Lainatakseni topicia vielä lisää, onko kukaan vaihtanut Powerflexin puslia apurunkoon? Komeat on ohjeet tuollaisten alkuperäisten vaihtamiseen FAQ:ssa, mutta meinasi pojalta mennä sormi suuhun kun posti kuljetti kotiin Powerflexin laatikon ja sen avattua löysin sieltä tuollaisen kaksiosaisen puslan. Onko tuo asennus peräti jopa helpompi alkuperäisiin verrattuna, painaa vaan puslat molemmin puolin sitä holkkia kiinni ja tuon tapin sinne sisälle, vai mikä tässä on ideana? Vituttaa olla amatööri. Tuokin asia toki selviäisi varmasti hyvin nopeasti kun ne alkuperäiset puslat sieltä irrottaisi, mutta olisi toki kiva tietää etukäteen jos noissa on jotain vippaskonsteja, auto kun kuitenkin on jokapäiväisessä ajossa.
                          Last edited by aakoo; 08-03-2009, 13:33.
                          E34 535i -91 ikuisuusprojekti

                          Comment

                          • Lapa735ia
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2007
                            • 303
                            • Martinniemi

                            Onkos jollain tietoa mikä on tämän kuvassa näkyvän napin tarkoitus?:think
                            Tuollainen löytyy e34 -92 touringista, mutta ei ole hajua mitä sillä tehdään.
                            Attached Files
                            E39 525 TDSA touring
                            Ex: E39 523ia touring, E34 525ia touring, E34 535i, E32 735

                            Comment

                            • Peltsii
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2007
                              • 7061
                              • Turenki

                              Originally posted by Lapa735ia View Post
                              Onkos jollain tietoa mikä on tämän kuvassa näkyvän napin tarkoitus?:think
                              Tuollainen löytyy e34 -92 touringista, mutta ei ole hajua mitä sillä tehdään.


                              Sähköinen pillumagneetti?:think
                              DUCATI 1098 RACING EVO

                              Comment

                              • Lapa735ia
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2007
                                • 303
                                • Martinniemi

                                Originally posted by Peltsii View Post
                                Sähköinen pillumagneetti?:think
                                Oiskohan.
                                Ei kyllä mitään mainittavaa tapahtunu kun kokeilin painaa, siis tuota nappulaa.
                                E39 525 TDSA touring
                                Ex: E39 523ia touring, E34 525ia touring, E34 535i, E32 735

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎