Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • waudeville
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 2089
    • Nokia

    katsoithan sitä pääsulaketta kädessä,sillä niitä murtumia ei muuten näe:think
    e34 540ia -94 Batmobile
    candy-king

    ex: e32 735i -89
    e34 525i -89

    Comment

    • ^T-T^
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2009
      • 218
      • Veteli

      Nyt tarvittaisiin alan asiantuntijoita jarruihin liittyen.

      Meni tuningstudiolle palautukseen iskunvaimentimet ja tilalle pitäisi nyt ottaa jarrulevyt, kun niiden vaihto tulee ajankohtaiseksi. Tällä hetkellä paikoillaan uritetut levyt, joissa ristiin uritetut urat.

      Nyt saisi valita sitten ottaako uritetut, rei'itetyt vai uritetut ja rei'itetyt. Eli kokemuksia kaipailisin noista, että mikä sopii parhaiten katukäyttöön ja joka ei kuluttaisi mahdottomasti jarrupaloja.

      Radalla ei tule ajettua paljoakaan, mitä nyt muutamia kierroksia kemoralla kesän aikana kun töissä on siellä.

      Eli kokemuksia porukalta, mistä olette tykänneet ja mitä ei kannata edes harkita.
      Nyt:
      E39 540i Oxfordgrun
      MB Vito 112cdi '00
      EX:
      E39 530d ´98 Biarritzblau Metallic
      Nissan Pick-Up 2,5d
      E34 M5 Calypsorot
      BMW 325i Coupe Mauritius Blau
      BMW 525i m20b25 Luxorbeige
      E34 525td Diamantschwarz

      Comment

      • Tuokki2
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2009
        • 377
        • hamina

        Originally posted by waudeville View Post
        katsoithan sitä pääsulaketta kädessä,sillä niitä murtumia ei muuten näe:think
        en katsonut kädessä mutta ihan ehjältä näytti, pitänee huomenna tutkia tarkemmin... keskuslukko alkoi kyllä äsken itsekseen toimia mutta soittimelta puuttuu edelleen jatkuva virta. alkuperäiseltä johdolta se virtapiuha vaikuttaa eli pitäisi tulla vissiin suoraan konehuoneen sulakerasiasta ja tarkemmin sulakkeelta 18?
        Skyline R33 GT-R v-spec
        Subaru legacy GT spec B -03
        e39 528ia
        ski-doo x600rs -07

        Comment

        • r.w.
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2007
          • 2510
          • Länsirannikko

          Originally posted by ^T-T^ View Post
          Eli kokemuksia porukalta, mistä olette tykänneet ja mitä ei kannata edes harkita.
          Noh, jos auto on normaalissa katukäytössä niin mun mielestäni on aivan järjetöntä rahanhukkaa maksaa jarrulevyistä yhtään enempää, kuin on pakko, eBaysta lähtee setti levyjä, paloja ja käsijarrukenkiä hintaan ~130€/kierros. Palat tosin kannattaa nakata suoraan roskikseen...

          Tuuninkistudiolta sitten vaikka paremmat palat ja goatsepuskuri.
          1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

          Comment

          • FbonE
            BTCF Member
            • Jun 2006
            • 878
            • Pori

            Mikähän piru siinä on että kylmänä ei millää taho lähteä käymää ja jos lähtee niin käy vajailla alkuun kunnes lämpeää hiukan.
            Kulkineet:E61 525döö
            ex: 320i e30 -85 upeecupee x 2, 316i e36 -97 sedan,E34 525tdsa Toukka, 520 Mosselman -89,e34 525iA,530i Touring manuääl,535i Sedan -89,525i Sedan -92,320i upeecupee rotta -86, E30 325 stroukki, jne...
            -Pori Connection-
            bemarilla ajaminen fiestan jälkeen on vähän kuin palkallinen vapaapäivä töistä...

            Comment

            • pheno
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 1985
              • Tampere

              toi hanttarin peili, missä (vuosi)malleissa sen pitäis kääntyä kun pakki menee päälle ?

              Comment

              • Harri G
                BTCF Member
                • Jul 2005
                • 9042
                • Iisalmi

                Originally posted by ^T-T^ View Post
                Nyt tarvittaisiin alan asiantuntijoita jarruihin liittyen.

                Meni tuningstudiolle palautukseen iskunvaimentimet ja tilalle pitäisi nyt ottaa jarrulevyt, kun niiden vaihto tulee ajankohtaiseksi. Tällä hetkellä paikoillaan uritetut levyt, joissa ristiin uritetut urat.

                Nyt saisi valita sitten ottaako uritetut, rei'itetyt vai uritetut ja rei'itetyt. Eli kokemuksia kaipailisin noista, että mikä sopii parhaiten katukäyttöön ja joka ei kuluttaisi mahdottomasti jarrupaloja.

                Radalla ei tule ajettua paljoakaan, mitä nyt muutamia kierroksia kemoralla kesän aikana kun töissä on siellä.

                Eli kokemuksia porukalta, mistä olette tykänneet ja mitä ei kannata edes harkita.
                r.w. tuossa jo vähän minunkin pointtia kertoili. Katukäyttöön vaikkapa ATE:n tai Brembon levy sekä ATE:n palat on varmasti ok setti. Jos nyt haluaa hifistellä uralevyillä, niin ATE powerdisc on monessa kohtaa hyväksi todettu (ja kohtuuhintainen) uralevy. Jossain muistaakseni kehuttiin että EBC greenstuffit tuottavat vähemmän jarrupölyä. Toinen on sitten paljon ratapäiväpeleissä nähty pala Ferodo DS2500.

                Mutta ATE:n normipalat ja normilevyt niin käyttö/katuautoon ihan ok.
                E39 ja E91

                Comment

                • bnnt
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2009
                  • 109
                  • Nokia

                  Originally posted by bnnt View Post
                  Jahans, pyyhkijät lopettivat toimintansa. Tai no kyllä ne toimivat mutta erittäin, erittäin hitaasti...

                  Ennen kun alan purkaa vanhaa pyyhkijän moottoria, haluaisin tiedustella että onko muuta vaihtoehtoa joka kannattaa tarkastaa ennen (pyyhkijän)moottorin vaihtoa?

                  Tämä kokeiltu, mutta osa numero 7 on kiinni nätisti vivustossa.

                  Autona tosiaan e34 525 toukka -95.
                  Originally posted by _chris_ View Post
                  Ootko jo käyny sulakkeet läpi?
                  Sulakkeet käyty läpi ja olivat kunnossa. Taitaapi olla edessä vivuston ja/tai moottorin vaihto.

                  Vai onko jollain vielä jotain päk-ap-tsek-thät-thing-juttua mielessä?
                  "The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it." -Dudley Moore

                  Entiset:

                  e46 318
                  e46 328
                  e30 320
                  e34 525


                  Comment

                  • Laksu89
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2008
                    • 86
                    • yka/tampere

                    Mistä tunnistaa m5 perän??

                    Comment

                    • r.w.
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2007
                      • 2510
                      • Länsirannikko

                      Originally posted by Laksu89 View Post
                      Mistä tunnistaa m5 perän??
                      Niissä on tyyppikilpi. M5:n perän tyyppi on aina 210, eli iso perkele. Lisäksi niissä on aina lukko, eli merkintä S ja välitys 3.91 tai 3.23. Noita välityksiä ei 210-perien sisästä löydy kuin M5:n taka-akselilta, muuta spesiaalia noissa ei ole - eli jos käyttöön kelpaisi yhtä hyvin vaikka lukollinen 3.15 tai 3.64 -isoperä, niin M5 lisää on turha maksaa.
                      Last edited by r.w.; 11-02-2011, 00:19.
                      1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                      Comment

                      • Mikko_Lilli
                        BTCF Member
                        • Mar 2009
                        • 958
                        • seinäjoki

                        e34 syyläri

                        onkohan kuinka eroa m20b25autom. ja m50b25autom. syyläreissä:think omasta syyläri hajalla joka siis on m50 pannulla ja tarjottiin m20 padallisesta syyläriä.

                        E34 M50 Turbo Drifteri
                        MB Sprinter 313CDI vetojuhta
                        ex:e39 525TDS, e91 320D, e39 535iA, e36 320i, e36 318i, e36 316i, e46 328i, e36 316i, e39 523i, e36 320i, e36 316i, e34 518i, e39 530D, e34 525TDS, e34 530iA, e30 316i, e39 520i, e34 525iA e34 520i, e34 518i, e34 525tds, e34 525TdA, e30 320i, e34 520i ,e34 520i, e30 318i, e28 518, e34 525iA, e30 320i, e30 316i, e36 316i, e34 520i

                        Comment

                        • atpanula
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2010
                          • 139
                          • Kuopio

                          Originally posted by bnnt View Post
                          Jahans, pyyhkijät lopettivat toimintansa. Tai no kyllä ne toimivat mutta erittäin, erittäin hitaasti...

                          Ennen kun alan purkaa vanhaa pyyhkijän moottoria, haluaisin tiedustella että onko muuta vaihtoehtoa joka kannattaa tarkastaa ennen (pyyhkijän)moottorin vaihtoa?

                          Tämä kokeiltu, mutta osa numero 7 on kiinni nätisti vivustossa.

                          Autona tosiaan e34 525 toukka -95.


                          Edittiä: Lisätään nyt vielä että pyyhkijöiden moottori kuitenkin kuulostaisi toimivalta...
                          Pakkanen tekee itsellä tahmeaksi. Irtosi se nivel ja oli ihan kuiva ja ruosteessa, mutta takasin kun laitto niin on pysynyt siitä asti. Sinne rasvaa. Kesällä puran koko systeemin ja tutkii kotona pöydällä ne mekanismit ja laittelee viimesen päälle.

                          Huonolla kelillä nimittäin auto jää tien päälle jos pyyhkijät ei toimikaan.

                          Huomaa selvästi, että kun lasi on kylmä niin liike on tahmea, mutta kun päästään nollan yläpuolelle (joko sää tai lasi) niin alkaa olla sujuvaa se pyyhkiminen. Kuiva lasi tietty tekee kitkaa ja tahmaa pirusti.

                          Vaikka se nivel tuntuu OK, niin totuus voi olla ihan toista (kuva).

                          Last edited by atpanula; 11-02-2011, 20:43.
                          ex E34 520iA M50B20 sedan 1991
                          ex E12 520iA M20B20 sedan 1981

                          Comment

                          • pheno
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2006
                            • 1985
                            • Tampere

                            vähän offtopiccina mutta vastaus edelliseen. kunnostettiin syksyllä tuo pyyhkijän vivusto. Sinne piti tehdä uudet holkit ja vastaavasti sorvata vanhan varresta hieman pois. Ne vanhat holkit oli todella väljistyneet. Hanttarin puoli oli aika ok, ilmeisesti sinne ei voimaa välity samoin kuin kuskin puolelle. Uusi vivusto maksaa vaan aika järkyttävän paljon,niin oli pakko soveltaa

                            Comment

                            • bnnt
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2009
                              • 109
                              • Nokia

                              Originally posted by atpanula View Post
                              Pakkanen tekee itsellä tahmeaksi. Irtosi se nivel ja oli ihan kuiva ja ruosteessa, mutta takasin kun laitto niin on pysynyt siitä asti. Sinne rasvaa. Kesällä puran koko systeemin ja tutkii kotona pöydällä ne mekanismit ja laittelee viimesen päälle.

                              Huonolla kelillä nimittäin auto jää tien päälle jos pyyhkijät ei toimikaan.

                              Huomaa selvästi, että kun lasi on kylmä niin liike on tahmea, mutta kun päästään nollan yläpuolelle (joko sää tai lasi) niin alkaa olla sujuvaa se pyyhkiminen. Kuiva lasi tietty tekee kitkaa ja tahmaa pirusti.

                              Vaikka se nivel tuntuu OK, niin totuus voi olla ihan toista (kuva).
                              Katohan vaan, niinpä näkyy. Tuossa kun tuo yläkerrän Hermanni päätti jotta siirretään lämpötilaa himpun verran plussan puolelle, niin huomasin myös että pyyhkijät toimivat normaalisti, sulavalinjaisesti ja tarkoituksenmukaisesti.

                              Jos ensi viikolla saisi aikaiseksi, niin voisi purkaa tuon systeemin ja koittaa vähän hienosäätää, jospa siitä vaikka toimivan saisi. Ei tämäkään tosiaan muuten niin justiinsa olisi, mutta kun tuolla liikenteessä jos jonkinlaista mupeltajaa ja teputtajaa menee jotka roiskii kuraa tuulilasille, niin on pian itsekkin penkan puolella kun ei tietä näje.

                              Kiitos vinkistä ja havainnollistavasta kuvasta!

                              Originally posted by pheno View Post
                              vähän offtopiccina mutta vastaus edelliseen. kunnostettiin syksyllä tuo pyyhkijän vivusto. Sinne piti tehdä uudet holkit ja vastaavasti sorvata vanhan varresta hieman pois. Ne vanhat holkit oli todella väljistyneet. Hanttarin puoli oli aika ok, ilmeisesti sinne ei voimaa välity samoin kuin kuskin puolelle. Uusi vivusto maksaa vaan aika järkyttävän paljon,niin oli pakko soveltaa
                              Eli tuohonkin saa varata jonninnannunnan verran aikaa..
                              Last edited by bnnt; 11-02-2011, 23:11.
                              "The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it." -Dudley Moore

                              Entiset:

                              e46 318
                              e46 328
                              e30 320
                              e34 525


                              Comment

                              • pheno
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2006
                                • 1985
                                • Tampere

                                Originally posted by bnnt View Post
                                Eli tuohonkin saa varata jonninnannunnan verran aikaa..
                                No hieman, mutta itellä ongelma oli se, että hanttarin puolen pyyhkijän varsi alko hakkaamaan konepeltiin. Se pisti vähän ärsyttämään, joten jotain oli tehtävä Puhumattakaan kimppakyytiläisten "ystävällisistä" huomautuksista, jotka voi tulkita puoleen ja toiseen....

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎