Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Staedtler View PostKoitin haulla etsiä, mutta sopivaa ei tuntunut löytyvän. Eli kaipaisin neuvoja ja vinkkejä -89 E34:n etuiskareiden vaihtoon. Mitä erityistä pitää ottaa huomioon? Sattuisiko löytymään valmista (kuva)raporttia? Kiitoksia etukäteen.
Tolpan kun saat käteen jousi puristimilla kasaan ja yläpään mutteri auki. Yleensä iskarinvarren päässä on kuusiokolo josta voi pitää vastaan tai sitten vaan isoilla pihdeillä suoraan iskarin varresta ihan ylhäältä. Itse iskaripatruuna on tolpan sisällä kaulusmutterin takana, yleensä ovat aivan helvetin ruosteessa, joten kannattaa vähän liottaa CRCllä etukäteen. Itse avasin mutterin vaan isoilla putkipihdeillä vääntämällä. Kasaus sitten päinvastasessa järjestyksessä.
Samalla kannattaa toki kattoa yläpään laakereiden kunto sekä varmistua että iskarien yläpäät ja laakerit sopii toisiinsa, noista eri variaatioista löytyy kyllä foorumilta jorinaa vaikka millä mitalla. Uudet pohjaanlyönti- ja jousenaluskumitkaan ei varmaan pahasta olis. Ei tuossa mitään ihmeellistä pitäisi olla, poislukien jumittaneet pultit. Avaimia tarttee muistaakseni 13, 16, 17 ja 22 mm + kuusiokolo iskarinvarteen.BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527
Comment
-
-
Originally posted by Staedtler View PostKoitin haulla etsiä, mutta sopivaa ei tuntunut löytyvän. Eli kaipaisin neuvoja ja vinkkejä -89 E34:n etuiskareiden vaihtoon. Mitä erityistä pitää ottaa huomioon? Sattuisiko löytymään valmista (kuva)raporttia? Kiitoksia etukäteen.E39 ja E91
Comment
-
-
Originally posted by Harri G View PostSe 402 loppuinen on hieman uudempi boksi kuin 403 loppuinen, mutta käytännössä täysin saman auton samaan moottoriin. Jos joku tietää, mitä on non-vanos moottoriin kehitetty 2/92 jälkeen, voi sen tokaista, siinä se ero on jos jotain eroa on.
http://www.bimmerboard.com/forums/posts/93519e39 535i
e28 520
e30 x5
e36 x5
e34 x3
e61 525d
Comment
-
-
Nopeusmittarin ihmettelyä..
Johdot ja liitin perästä korjattu ja nosturilla testattu ja nopeusmittari TOIMII!
Peruutin auton ulos.. Lähdin ajamaan ei toimi nopeusmittari enään.. Mitä helvettiä..
Pitää varmaan huomenna hakea uusi anturi.. Saako motonetista vai onko merkkiliike tavaraa?
duke's garage:
Suzuki R50
E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
S38 S54 S62
instagram: _duuk
Comment
-
-
Originally posted by Leka View PostBensapumpulle menevässä johtosarjassa on ollut tosiaan joitain vikoja mitä mun tietoon on tullut, eli suomeksi piuha poikki.
Vuosia sitten kirjoitettua: Bensapumpun relettä ohjaa motronic, katkomalla releen "vetokelan" maita (pinni 85). Releen pinniin 86 (vetokelan + pinni) tulee +12V virtalukon kautta, kun laitat virrat päälle. Pinniin 30 tulee suoraan akulta +12V (eli siinä on AINA +12V), virta pumpulle menee releen pinnin 87 kautta.
Mitään virityksiä EI tosiaan kannata rakentaa juuri ylläolevan takia, Crash Control unit aktivoituessan törmäys/katolleenajotilanteessa katkaisee mm. bensapumpun tominnan. Vajaa pari litraa sieltä sitten ruuttaa soppaa minuutissa konehuoneeseen/jonnekkin muualle jollei pumppu lakkaa toimimasta...
Alan jo menettää toivoni ton auton kans, tuntuu vähän siltä että lahden takuupurkaamo sais lisää varaosia kohta..e39 535i
e28 520
e30 x5
e36 x5
e34 x3
e61 525d
Comment
-
-
Originally posted by KaKaRa View PostNormaalissa ajossa ei ole mitään ongelmaa, lämmöt on viisarin verran yli puolen välin.
Comment
-
-
Originally posted by Lazybmw View PostOnko bensapumpun sulake sulakerasiassa nr. 25(15A)?:think Sinne ei ainakaan tule virtaa..
Originally posted by Lazybmw View PostSen verran jo tiedän, että takapenkin alla on musta muovisuoja ja sen alla sulake 25A , joka oli ihan totaalisesti sulanut. Uuden laitoin, mutta ei auttanu.
ETM on hyvä työkalu. Kannattaa opetella käyttämään ainakin niitä sulakkeisiin liittyviä sivuja ja vaikka tulostaa hanskalokeroon.Last edited by muuris; 18-12-2009, 23:20.
Comment
-
-
Originally posted by muuris View PostNro 25 on flektin sulake. Bensapumpun sulake on nro 23 (15A) ja siihen tulee jännite tuon bensapumpun releen kautta (ei jatkuva siis). Sulakkeelta menee piuha suoraan pumpulle, joten virtojen ollessa pois voit koettaa mitata sulakkeesta pumpun resistanssia maata vasten.
Ainakaan '93:ssa ei pitäisi olla lainkaan 25A sulaketta siellä. Tuo koko kun ei paljon kerro, sulakkeen numero sen sijaan..
ETM on hyvä työkalu. Kannattaa opetella käyttämään ainakin niitä sulakkeisiin liittyviä sivuja ja vaikka tulostaa hanskalokeroon.
ETM?e39 535i
e28 520
e30 x5
e36 x5
e34 x3
e61 525d
Comment
-
-
Onko kukaan vaihtanut koskaan IX:n ohjaustehostajan öljyjä? Tartteis tietää että miten tuo sähköhydraulinen perän lukko vaikuttaa öljyjen vaihtoon ja järjestelmän ilmaukseen.. Tässä ja tässä ois kuva tuosta järjestelmästä, osaako kukaan selittää miten tuo pelittää?
Mikä on normaalisti vikana kun tehostaja alkaa mouruamaan vasta lämmänä ja lopettaa toimintansa? Itellä siis tämä ongelmana..
M47TU E61 520D FamilyWagon -06
M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
M20 E30 320i/323i Rooflost -86
M30 E24 628 CsiT Batmobile -82
O: E24 osasia
Comment
-
-
Oliskos kellään nakata neuvoa tommosen E34:sen mankan pihoista, kun sieltähän tulee virtalukolta yksi johto ja sitten tulee jatkuva virta, että minkä värinen mikäkin olisi?? Virtakynällähän se selviäis myös, mutta eipä ole semmoista tähän hätäänE34 520i vm.89 vikaa toisen perään edition
E34 525i vm.89
Comment
-
-
E34 ajotietokoneen näytön taustavalo palaa jatkuvasti, vaikka sen tuskin kuuluisi. Obc:n näppäinten taustavalo kuitenkin sammuu ajovalojen kytkimestä. Kyseessä siis pikku-obc. Pikkujuttuhan tuo on mutta muistelisin, että jollain joskus oli vastaava ongelma, mutta nyt ei kyllä haulla löytynyt millään.E34 525 -92
Comment
-
-
Originally posted by sasu` View PostSisätilanlämmittimen puhallin pitää välillä vikinää, luultavasti laakerivamma tjms. Millanen homma toi on löytää/irrottaa tuolta, ohjeita? Farkku e34 siis kyseessä.sigpic
Jetta Mk2 -89
ex.E34 535i -89
ex.E34 525i -88
Comment
-
Comment