Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • M-Lead
    Bimmer Enthusiast
    • May 2007
    • 1500
    • Oulu

    Nyt vähän tarvittaisi kytkentätietoa tai jos joku tunnistaa tehneensä niin infoa tarvittaisi. Autooni 525i M50b25 -92 (Rek. nro CCO-695) on asennettu jälkeenpäin manuaalinen ilmastointi. Täytys vähän päästä kärryille mitä autoon on asennettu ja mihinkä, jos tuon siistii tai purkaa kokonaan pois.

    Neljästä paikkaa on virtaa "ryöstetty" akulta rumasti takapenkin alta ja keskikonsolin takaa löyty epämääräinen johtonippu releineen päivineen.

    Eli minkälaisen kytkennän manuaali-ilmastointi vaatii toimiakseen ja missä näiden releiden pitäisi alunperin sijaita?

    - Kompressorin ohjausrele ja releeseen virrat.
    - Ilmastoinnin kennon puhaltimiin virrat.
    - Puhaltimien ohjausrele ja releeseen virrat. Onko tämä ilmastointinapin taakse kytketty vai kytketty kompressorin ohjausreleeseen vai haisteleeko lämpötila-anturi jostain ja kytkee puhaltimet päälle/pois?

    Onko muuta?
    Last edited by M-Lead; 05-04-2010, 15:54.

    Ex: E30 318iS M-Tech II, E34 525i, E28 518i Bavaria, E28 518i, E34 535i, E28 518, E30 318i, E34 535i + muut

    Comment

    • Leka
      BTCF Member
      • Sep 2003
      • 7701
      • Vilppula

      Originally posted by 525 TD View Post
      kun nuo boksit löytyy kaikista E34 ja E32-malleista , usealla eri osanumerolla , eikä realoem:mästä ole apua , minkänumeroiset boksit mahtaisi toimia E34:ssa jossa sähkölasit edessä ja piuhat valmiina takaoven laseille?

      kaikki relay modulet toimii , jos sisällä 14kpl releitä?
      Ei riitä yksistään vaikka RM olisi semmoisesta mallista jossa on kaikki mahdolliset sähköherkut jollei GM pysty käsittelemään kaikkia I/O signaaleita joita sinne tulee. Eli jos RM on mallia "voll" ja GM on mallia "karvalakki" ei homma toimi.

      GM 61.35-1379739 ja RM 61.35-1379741 kombinaatiolla luulisi tomivan, jaa miksi? Nuo ko. modulit ovat olleet kiinni yhdessä M5:ssa joissa tunnetusti on aika runsaasti sähköhimmeleitä ja boksit sattuvat olemaan tuossa pöydällä.

      Originally posted by M-Lead View Post
      Nyt vähän tarvittaisi kytkentätietoa tai jos joku tunnistaa tehneensä niin infoa tarvittaisi. Autooni 525i M50b25 -92 (Rek. nro CCO-695) on asennettu jälkeenpäin manuaalinen ilmastointi. Täytys vähän päästä kärryille mitä autoon on asennettu ja mihinkä, jos tuon siistii tai purkaa kokonaan pois.

      Neljästä paikkaa on virtaa "ryöstetty" akulta rumasti takapenkin alta ja keskikonsolin takaa löyty epämääräinen johtonippu releineen päivineen.

      Eli minkälaisen kytkennän manuaali-ilmastointi vaatii toimiakseen ja missä näiden releiden pitäisi alunperin sijaita?

      - Kompressorin ohjausrele ja releeseen virrat.
      - Ilmastoinnin kennon puhaltimiin virrat.
      - Puhaltimien ohjausrele ja releeseen virrat. Onko tämä ilmastointinapin taakse kytketty vai kytketty kompressorin ohjausreleeseen vai haisteleeko lämpötila-anturi jostain ja kytkee puhaltimet päälle/pois?

      Onko muuta?
      Jos haluat harrastaa itsetutkiskelua niin koneelta löytyy EBA-ohjeita aiheesta ilmastointiasennus E34+M50.
      sigpic

      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


      Comment

      • M-Lead
        Bimmer Enthusiast
        • May 2007
        • 1500
        • Oulu

        Originally posted by Leka View Post
        Jos haluat harrastaa itsetutkiskelua niin koneelta löytyy EBA-ohjeita aiheesta ilmastointiasennus E34+M50.
        Mielellään otan ohjeita vastaan.
        Last edited by M-Lead; 05-04-2010, 17:33.

        Ex: E30 318iS M-Tech II, E34 525i, E28 518i Bavaria, E28 518i, E34 535i, E28 518, E30 318i, E34 535i + muut

        Comment

        • bimmer_
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2006
          • 851
          • Keskisuomi

          Originally posted by Leka View Post
          ETM.

          Eivätkä ole käytettynäkään halpoja, riippuu tietty siitä onko kysymyksessä vähemmän vai enemmän sähköhärpäkkeillä varustettu malli.
          Joo veikkaisin vain että kun omassa ei nuo pyyhkijät toimi muutakuin täysillä, jos auto on käynnissä.. pelkästään virroilla toimii normaalisti.. Noita bokseja heiluttelin ja putsailin niin toimi muutaman sekunnin pyyhkijät eri asennossa.. Niin ja vauhtimittari pomppii välillä ajossa.. ja nämä kaksihan on toisiinsa jotenkin yhteydessä? :think
          Seonsekinnusenjoukokinnulasta

          e46 320i Touring -04
          e36 328i -97 Sedan Ralliauto

          Comment

          • Leka
            BTCF Member
            • Sep 2003
            • 7701
            • Vilppula

            Originally posted by M-Lead View Post
            Mielellään otan ohjeita vastaan.
            Täytyy tässä illan mittaan laittaa jakoon, linkit tulee myöhemmin.

            Originally posted by bimmer_ View Post
            Joo veikkaisin vain että kun omassa ei nuo pyyhkijät toimi muutakuin täysillä, jos auto on käynnissä.. pelkästään virroilla toimii normaalisti.. Noita bokseja heiluttelin ja putsailin niin toimi muutaman sekunnin pyyhkijät eri asennossa.. Niin ja vauhtimittari pomppii välillä ajossa.. ja nämä kaksihan on toisiinsa jotenkin yhteydessä? :think
            Putsaa nopeusmittarin anturin liitin ensimmäisenä, saattaa olla hapettunut ja tekee juuri tuota nopeusmittarin pomppimista ja kohta se sippaa kokonaan.
            sigpic

            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


            Comment

            • -Tommi-
              BTCF Member
              • Nov 2006
              • 61
              • Vihti

              Originally posted by -Tommi- View Post
              Kyseessä allekirjoituksessa oleva vehje ja ajotietokoneesta olisi kyse.
              Tuossa äsken ennen kuin laitoin auton käymään, mittaristossa näkyi kello, päivä yms. Käytin auton lämpimäksi, niin sen jälkeen näkynyt mitään, vaikka kuinka painoi siitä viiksen päästä. Viiksi on vaihdettu tuossa viime marraskuussa, niin en jaksa uskoa että siinä olisi vika, eli jääkö sitten mittaristo ainoaksi vian mahdollisuudeksi?, itse ajotietokoneessa siis näkyy kyllä kaikki.
              Olisko tähän ongelmaan viellä jotain vinkkejä?, taidan kumminkin jokatapauksessa vaihtaa kondensaattorit mittaristoon, niin on nekin sitten kunnossa.

              Comment

              • Leka
                BTCF Member
                • Sep 2003
                • 7701
                • Vilppula

                Originally posted by M-Lead View Post
                Mielellään otan ohjeita vastaan.
                Tuossapa niitä ohjeita mitä koneelta löytyi.
                sigpic

                BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                Comment

                • desmodromic
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2005
                  • 256
                  • Imatra

                  mitenhän tuosta automaatista lähtee vaihdekepin nuppi irti?

                  myös ehjää S/E/W kytkintä saa tarjota tänne suuntaan jos jollain on ylimääräinen.

                  auto on vm.91 525iA
                  Vikakoodin lukua etelä-karjalassa. privalla tavoittaa parhaiten.

                  Comment

                  • M-Lead
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2007
                    • 1500
                    • Oulu

                    Originally posted by Leka View Post
                    Tuossapa niitä ohjeita mitä koneelta löytyi.
                    Kiitokset. Alko selvenemään ilmastoinnin mysteerit.

                    Ex: E30 318iS M-Tech II, E34 525i, E28 518i Bavaria, E28 518i, E34 535i, E28 518, E30 318i, E34 535i + muut

                    Comment

                    • DaZuissi
                      Newbiemmer
                      • Jan 2009
                      • 5
                      • Nurmijärvi

                      535i -90 (m30b35) manuaali
                      Oireet: tuntuu kun rajotin olisi tippunut 4200rpm kohdalle. Ei nosta jokakerta kierroksia kiihdyttäessä sen yli. Välillä toimii ihan normaalisti.
                      Lämmöt on ollut puolivälissä.
                      Autoon on kuulemma vaihdettu joskus joku lastu/boxi mikälie. mutta millainen? Ei tietoa.

                      Mistä vikaa kannattaisi lähteä ihmettelemään.
                      E34 530 TIC / GSX-R 750

                      Comment

                      • Muurahainen
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 9194
                        • Nurmijärvi

                        Originally posted by desmodromic View Post
                        mitenhän tuosta automaatista lähtee vaihdekepin nuppi irti?

                        myös ehjää S/E/W kytkintä saa tarjota tänne suuntaan jos jollain on ylimääräinen.

                        auto on vm.91 525iA
                        Siinä nupissa on reikä missä on kuusiokolo ruuvi sisällä.
                        Ruuvi pois ja lähtee nostamalla pois.

                        Comment

                        • ese`
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2008
                          • 274
                          • Mikkeli

                          En tiedä onko ihan oikea paikka kysyä ja onko miten kysyttyä, mutta onko noissa E34 ja E32 alustoissa kuinka paljon eroja?

                          Comment

                          • Mokoma
                            BTCF Member
                            • Jun 2009
                            • 767
                            • 013 - Koskenkorva

                            Originally posted by ese` View Post
                            En tiedä onko ihan oikea paikka kysyä ja onko miten kysyttyä, mutta onko noissa E34 ja E32 alustoissa kuinka paljon eroja?
                            Aluksi tuolta kattot halutun varaosanumeron KLIK

                            Ja sitten syötät sen tuonne KLIK niin näet vastaavuuden.
                            BMW e36 320i Sedan Brokatrot-metallic

                            Originally posted by kaol
                            Ongelma: Kolmekutonen.

                            Mainiota ajatustyöskentelyä siellä naapurikylässä.

                            Comment

                            • sasu`
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2009
                              • 352
                              • Tuusula

                              Originally posted by Kwame View Post
                              Sitten toinen fiksu kysymys, kertokaahan viisaammat. Ilmanputsarikotelon koneen puoleiseen alakulmaan tulee kiinni joku "mollukka", mistä lähtee kaksi letkua, toinen kaasuläppään ja toinen johonkin muualle. Mikä se on ja mikä on sen tarkoitus?
                              Se morkula on termari? Siitä menee vesiletku sinne kaasuläpän lämmitykselle ja siitä sit eteenpäin.

                              Mistä säädettävät iskarin yläpäät e34:seen? Onko valmiina jossain jotain piirustuksia tai saako noita ihan valmisosina?

                              Ja kolmas kysymys että onkohan millanen homma vaihtaa vaihdevälinlyhennin vaihdelaatikon ollessa paikoillaan autossa?

                              Comment

                              • jani73
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2004
                                • 4320
                                • Turku

                                Originally posted by Leka View Post
                                Ei riitä yksistään vaikka RM olisi semmoisesta mallista jossa on kaikki mahdolliset sähköherkut jollei GM pysty käsittelemään kaikkia I/O signaaleita joita sinne tulee. Eli jos RM on mallia "voll" ja GM on mallia "karvalakki" ei homma toimi.

                                GM 61.35-1379739 ja RM 61.35-1379741 kombinaatiolla luulisi tomivan, jaa miksi? Nuo ko. modulit ovat olleet kiinni yhdessä M5:ssa joissa tunnetusti on aika runsaasti sähköhimmeleitä ja boksit sattuvat olemaan tuossa pöydällä.
                                Karvalakkien karvalakki GM:n tunnistaa siitä että keltaisen ja vihreän liittimen välistä puuttuu kokonaan tuo valkoinen liitin, on sellainen tuossa lattialla. Paha mennä sanomaan että onko näitä useampaakin eri mallia kuin kahta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎