Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • timpl3
    Bimmer Rookie
    • Aug 2008
    • 52
    • Kirkkonummi

    Originally posted by Juzbe View Post
    Omassa paketissa oli kyllä kaikki tarpeellinen,kaksi erilaista pulttia joista pienempi sopiva navan kierteisiin..Kuten mainittu ei tuo pultti ole mitenkään pakollinen.
    Juu näin myös mulla oli toisessa paketissa mutta toisesta puuttui sitten se pultti. Mutta hyvä tosiaan ettei ole pakollinen, sen verran kivaa tekemistä porailla niitä kiinni ruostuneita veks.
    _____________________
    sigpic

    Comment

    • Valtsude
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2007
      • 739
      • Jyväskylä

      Ei kai tule ajokieltoa leimalla jos puuttuu yhdestä takaturvavyön pistokkeesta se punainen press-namiska? Sais ens viikon loppupuolella kaverilta uuden, mutta kun leima loppuu maanantaina. Jälkitarkastukseen joutuu muutenkin raidetangon päästä niin siinähän se samalla menis tuo nipsukkakin, kunhan ei ajokieltoa löis. Kokemuksia, anyone?
      E34

      Comment

      • Osmis
        Moderator
        • May 2006
        • 5271
        • Lieksa, Middle of Nowhere

        Originally posted by Valtsude View Post
        Ei kai tule ajokieltoa leimalla jos puuttuu yhdestä takaturvavyön pistokkeesta se punainen press-namiska? Sais ens viikon loppupuolella kaverilta uuden, mutta kun leima loppuu maanantaina. Jälkitarkastukseen joutuu muutenkin raidetangon päästä niin siinähän se samalla menis tuo nipsukkakin, kunhan ei ajokieltoa löis. Kokemuksia, anyone?
        Toimiiko muuten se turvavyö? saa auki ja kiinni? Jos ei vaikuta mitenkään sen toimintaan niin tuskin tuosta ainakaan ajokieltoa saa. Mutta tämä oli ihan villi veikkaus...
        Sawo-Karjala - connection

        @osmis_garage

        Harraste: E30 325i Cabriolet -86

        Käyttis: E39 528i M-Sport -99

        Comment

        • Kal.ju
          BTCF Member
          • Mar 2003
          • 2881
          • Akaa / Toijala

          Originally posted by Valtsude View Post
          Ei kai tule ajokieltoa leimalla jos puuttuu yhdestä takaturvavyön pistokkeesta se punainen press-namiska? Sais ens viikon loppupuolella kaverilta uuden, mutta kun leima loppuu maanantaina. Jälkitarkastukseen joutuu muutenkin raidetangon päästä niin siinähän se samalla menis tuo nipsukkakin, kunhan ei ajokieltoa löis. Kokemuksia, anyone?
          Mulla hajos viimekesänä se keskipaikan vastakappale. Eli koko paska mureni käteen nappia myöden. Nyt siinä on vaan se pelkkä raudanpala ja se hihna.

          Eipä kyllä katsuri mitään asiasta maininnu, kun syksyllä ennen talliin laittoa katsastin. Toki voihan se olla että siihen puututaan, jos on pilkunnissija inssi.

          Comment

          • Haju69
            Administrator
            • Nov 2005
            • 16360
            • Leppävirta

            Originally posted by Valtsude View Post
            Ei kai tule ajokieltoa leimalla jos puuttuu yhdestä takaturvavyön pistokkeesta se punainen press-namiska? Sais ens viikon loppupuolella kaverilta uuden, mutta kun leima loppuu maanantaina. Jälkitarkastukseen joutuu muutenkin raidetangon päästä niin siinähän se samalla menis tuo nipsukkakin, kunhan ei ajokieltoa löis. Kokemuksia, anyone?
            Ei kai ne niitä pistokkeita kokeile tai katsele, ei minulla ainakaan ole koskaan katselleet. Ainakaan takapenkillä, kyllähän ne niitä vöitä testailee vetämällä että lukittuu.. Työnnät penkin väliin piiloon ne varalta. Ja korjaat sen sitten kun saat ehjän osan.
            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

            Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

            Comment

            • Make H.
              BTCF Member
              • Jul 2006
              • 1278
              • Kokkola

              e34 -92 525 non-vanos sedan alunperin. Otin moottorin+vaihdelaatikon toiseen projektiin ja ostin kaverilta e36 320 -91 tai -92 non-vanos moottorin ja vaihdelaatikon.

              Tuossa 525i:ssä nyt kardaani sillä isolla laatikon laipalla. Perä tiettävästi 188(?) ja muistaakseni kardaanin kiinnitys perään oli kuudella pultilla.

              e36 320:in getragissa oli kuitenkin pieni kardaanin laippa, joten nyt tarvisin semmosen kardaanin e34:seen, jossa on kiinnitys perään kuudella pultilla ja etupäässä pieni laippa. Mistä mallista tämmösen kardaanin voi löytää?

              Sähköistä: korin- ja moottorinjohtosarjan yhdistävä pistoke molemmissa samanlainen e36 ja e34, onko siis jotain estettä ettei näitä voisi suoraan kytkeä yhteen vai onko johdot eri järjestyksessä? Jollain kokemusta että toimiiko vai tarviiko e34 m50 johtosarja ettiä jostain. Releet jne. on eri puolilla konehuonetta ym. pientä, mutta sillähän nyt ei oo väliä misä ne on jos ei oo tarvetta niitä alkuperäsille paikoille laittaa.

              Comment

              • Rocla
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2002
                • 7692
                • Kajaani

                Originally posted by Make H. View Post
                e34 -92 525 non-vanos sedan alunperin. Otin moottorin+vaihdelaatikon toiseen projektiin ja ostin kaverilta e36 320 -91 tai -92 non-vanos moottorin ja vaihdelaatikon.

                Tuossa 525i:ssä nyt kardaani sillä isolla laatikon laipalla. Perä tiettävästi 188(?) ja muistaakseni kardaanin kiinnitys perään oli kuudella pultilla.

                e36 320:in getragissa oli kuitenkin pieni kardaanin laippa, joten nyt tarvisin semmosen kardaanin e34:seen, jossa on kiinnitys perään kuudella pultilla ja etupäässä pieni laippa. Mistä mallista tämmösen kardaanin voi löytää?
                Sopivaa kardaania ei välttämättä ole edes olemassa, b20 koneen perässä on lyhyempi laatikko kuin b25(= pidempi kardaani ja liuku keskellä) ja b25 kardaani on taas lyhempi ja liuku on siellä takana(6 pulttia).

                B25 perässä voi olla zf=isolaippa tai gtrag=pienilaippa, eli 525i m50 getrag autosta löytyy lähimmäs oikean lainen, mutta luultavasti liian lyhyt.

                M20b20 koneisen kardaani voisi olla sopiva, kunhan perän vetolaipan vaihtaa.
                Last edited by Rocla; 27-05-2010, 18:42.
                Olli.

                Comment

                • Epeli1234
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2008
                  • 30

                  Originally posted by Epeli1234 View Post
                  .....
                  help!! en oo saanu öljypohjaa vieläkään irti ja rupee hiilet palamaan sen kanssa!

                  Comment

                  • Epeli1234
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2008
                    • 30

                    Originally posted by Epeli1234 View Post
                    help!! en oo saanu öljypohjaa vieläkään irti ja rupee hiilet palamaan sen kanssa!
                    Originally posted by Epeli1234 View Post
                    Miten e34:sen m20b20 koneen öljypohjan saa irti!? Perhana!

                    Tuntuu tyhmälle edes kysyä mutta siinä toisessa päässä on ikäänkuin kieleke mikä on upotettu vaihdelaatikkoon. Onko tässä joku jekku? Vai kanittaako siellä vaan pulttien ohjuri/kohdistin holkit välissä että pitää vaan raa´alla voimalla taivuttaa etupäästä öljypohjaa alaspäin ja vetää? Vai pitääkö laatikon päästä irroittaa ensin kumi tiiviste vai mitä helkkaria?
                    Auttakaa niin sais tuon öljypohjan tiivisteen vaikka vaihdettua.. tänks!
                    ?????

                    Comment

                    • Rocla
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2002
                      • 7692
                      • Kajaani

                      Originally posted by Epeli1234 View Post
                      ?????
                      Etsi lisää pultteja, kun kaikki ovat irti niin pohjan pitäisi kyllä tipahtaa.

                      Siellähän on se tukialumiini alla, se pitää irroittaa laatikosta ja lohkosta.
                      Olli.

                      Comment

                      • Incarnated
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2008
                        • 450
                        • Seinäjoki

                        Originally posted by Epeli1234 View Post
                        help!! en oo saanu öljypohjaa vieläkään irti ja rupee hiilet palamaan sen kanssa!
                        Joo eli neljällä pultilla irti se möykky koneen takaosasta, sen alla on pultteja. Sitten kun sulla on irti 25 pikkupulttia öljypohjasta niin pitäs olla kaikki

                        http://incarnated.pp.fi linkit kuntoon BMW->bmw

                        Comment

                        • Purtsi123
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2008
                          • 1011
                          • Kuopio

                          Eikös e34:sen (sport)etupenkkien kiinnitys ole kummallakin puolella sama? Eli vois laittaa oikeen puolen penkin kuskin paikalle, jos vaihtelee ne säätö systeemit ja turvavyön vastakappaleen entisestä penkistä. Vai käykö ne paikelleen?:think

                          Sillä kysyn, kun on nuo ehjät kuskinpenkit melko kiven alla ja uudet kankaat maksaa mansikoita. Suunnittelin, että etsis jostain edullisen apukuskin penkin ja muokkais siitä kuskinpenkin.

                          Toinen vaihtoehto olis tietysti ottaa uudesta "nahat" ja laittaa vanhojen tilalle. Vois olla ehkä helpompi näin, kun tarkemmin miettii.
                          E61 525xda -08

                          Comment

                          • peto2
                            BTCF Member
                            • Jan 2007
                            • 8262
                            • Järvikylä (Nakkila)

                            Originally posted by Purtsi123 View Post
                            Eikös e34:sen (sport)etupenkkien kiinnitys ole kummallakin puolella sama? Eli vois laittaa oikeen puolen penkin kuskin paikalle, jos vaihtelee ne säätö systeemit ja turvavyön vastakappaleen entisestä penkistä. Vai käykö ne paikelleen?:think

                            Sillä kysyn, kun on nuo ehjät kuskinpenkit melko kiven alla ja uudet kankaat maksaa mansikoita. Suunnittelin, että etsis jostain edullisen apukuskin penkin ja muokkais siitä kuskinpenkin.

                            Toinen vaihtoehto olis tietysti ottaa uudesta "nahat" ja laittaa vanhojen tilalle. Vois olla ehkä helpompi näin, kun tarkemmin miettii.
                            näin olen antanut itsenikin ymmärtää että penkkien rungot ja verhoilut olisivat identtisiä ja että erot löytyy säätönamiskoista ja muoviosista :think
                            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                            ex:
                            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                            Nakkaa privaa jos tarvetta.

                            Comment

                            • bimmer_
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2006
                              • 851
                              • Keskisuomi

                              Originally posted by peto2 View Post
                              näin olen antanut itsenikin ymmärtää että penkkien rungot ja verhoilut olisivat identtisiä ja että erot löytyy säätönamiskoista ja muoviosista :think
                              Juu kyllä niitä voi vaihtaa, eikä kankaan vaihtokaan mahdottoman vaikeaa ole
                              Seonsekinnusenjoukokinnulasta

                              e46 320i Touring -04
                              e36 328i -97 Sedan Ralliauto

                              Comment

                              • coupebemaristi
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2006
                                • 220
                                • 03

                                Originally posted by Haju69 View Post
                                Ei kai ne niitä pistokkeita kokeile tai katsele, ei minulla ainakaan ole koskaan katselleet. Ainakaan takapenkillä, kyllähän ne niitä vöitä testailee vetämällä että lukittuu.. Työnnät penkin väliin piiloon ne varalta. Ja korjaat sen sitten kun saat ehjän osan.

                                Kylläpä ne katselee ja testailee. Mulla on ainakin monet kerrat kaivanut takapenkiltä lukot ja vyöt esiin istuimen välistä
                                E30 325 iX -90 touring
                                Vw Passat 1.8 T -01
                                Ex BMW:t
                                E36 320 i -92 coupe
                                E36 328 i -95 coupe
                                E36 325 iA -94 sedan
                                E34 520 i 24V -95 touring
                                E34 540 iA -94 sedan
                                E39 525 TDS -98 touring

                                Originally posted by TareJR
                                Mutta ite oon ollu tyytyväinen autoon ja tälleen harmitaa vaa se että noi ei olle oikealla keski jaolla noi vanteet.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎