Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • coupebemaristi
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2006
    • 220
    • 03

    Originally posted by pheno View Post
    ETK:n mukaan 9/92-> on uudempi malli, mikä sulla siis on. Se on neljällä klipsillä kiinni osassa jota säätömoottori liikuttaa. Peili lähtee vetamällä irti, tosin voimaa joutuu hieman käyttämään.

    Peilin lasi on nyt vaihdettu uuteen ja lämmityskin toimii eikä mitään hajonnut Taas yksi vika vähemmän.
    E30 325 iX -90 touring
    Vw Passat 1.8 T -01
    Ex BMW:t
    E36 320 i -92 coupe
    E36 328 i -95 coupe
    E36 325 iA -94 sedan
    E34 520 i 24V -95 touring
    E34 540 iA -94 sedan
    E39 525 TDS -98 touring

    Originally posted by TareJR
    Mutta ite oon ollu tyytyväinen autoon ja tälleen harmitaa vaa se että noi ei olle oikealla keski jaolla noi vanteet.

    Comment

    • coupebemaristi
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2006
      • 220
      • 03

      Ei onnistunut kielen vaihto

      Originally posted by sleepertuning View Post
      Virrat 1-asentoon, check-nappi pohjaan jonka jälkeen taulussa lukee uusi kieli. Nappia pitää pitää pohjassa jonkin aikaa.
      Varmista ensin tuon nappulan toiminta, eli vikakoodien pitäis rullata, omassa tätä ei tapahtunut ja ihmeteltiin kun kieli ei vaihu, mut eipä pelannut koko nappi.


      En saanut kieltä vaihdettua Nappula kuitenkin toimii ja vikakoodeja rullailee näytössä
      E30 325 iX -90 touring
      Vw Passat 1.8 T -01
      Ex BMW:t
      E36 320 i -92 coupe
      E36 328 i -95 coupe
      E36 325 iA -94 sedan
      E34 520 i 24V -95 touring
      E34 540 iA -94 sedan
      E39 525 TDS -98 touring

      Originally posted by TareJR
      Mutta ite oon ollu tyytyväinen autoon ja tälleen harmitaa vaa se että noi ei olle oikealla keski jaolla noi vanteet.

      Comment

      • coupebemaristi
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2006
        • 220
        • 03

        E34 automaattivaihteiston sähkövika?

        Nyt on tullut sitten uusi sähkövika tohon vessaan. Mittariston näytöstä häviää ajonaikana numerot siitä vaihdenäytöstä ja kun painaa jarrupoljinta niin valot syttyvät. Siis niinku mitä vit**a...! Kiroilin jo emännälle että olis sittekin pitäny ostaa Volvo Vaihteisto toimii kylmänä helvetin nätisti mutta lämpöisenä kun tulee tuo sähkövika esiin niin alkaa jysäyttelemään vaihtaessa ikävästi. Siis suurimmilla vaihteilla ja isommalle vaihdettaessa. Myös ajotietokone herjailee kaikkea ikävää maan ja taivaan väliltä ja suurinta osaa en edes ymmärrä. Esim. bremslicht-jotain eli jarruvalojen toiminnasta mutta ne kuitenkin toimivat normaalisti. Sitten ASC, betriebs-jotain... Ym. Alan olla jo pelottavan kyllästynyt tuohon hankintaani Vienkö auton vikakoodien lukuun vai miten voin selvittää moisen vian, korjauksesta puhumattakaan??
        E30 325 iX -90 touring
        Vw Passat 1.8 T -01
        Ex BMW:t
        E36 320 i -92 coupe
        E36 328 i -95 coupe
        E36 325 iA -94 sedan
        E34 520 i 24V -95 touring
        E34 540 iA -94 sedan
        E39 525 TDS -98 touring

        Originally posted by TareJR
        Mutta ite oon ollu tyytyväinen autoon ja tälleen harmitaa vaa se että noi ei olle oikealla keski jaolla noi vanteet.

        Comment

        • Rocla
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2002
          • 7692
          • Kajaani

          Originally posted by coupebemaristi View Post
          En saanut kieltä vaihdettua Nappula kuitenkin toimii ja vikakoodeja rullailee näytössä
          Eivät ole vikakoodeja, vaan "mittaristotesti", olet kääntänyt virtalukkoa liian pitkälle tai virtalukonpohjasi on rikki.

          Originally posted by coupebemaristi View Post
          Nyt on tullut sitten uusi sähkövika tohon vessaan. Mittariston näytöstä häviää ajonaikana numerot siitä vaihdenäytöstä ja kun painaa jarrupoljinta niin valot syttyvät. Siis niinku mitä vit**a...! Kiroilin jo emännälle että olis sittekin pitäny ostaa Volvo Vaihteisto toimii kylmänä helvetin nätisti mutta lämpöisenä kun tulee tuo sähkövika esiin niin alkaa jysäyttelemään vaihtaessa ikävästi. Siis suurimmilla vaihteilla ja isommalle vaihdettaessa. Myös ajotietokone herjailee kaikkea ikävää maan ja taivaan väliltä ja suurinta osaa en edes ymmärrä. Esim. bremslicht-jotain eli jarruvalojen toiminnasta mutta ne kuitenkin toimivat normaalisti. Sitten ASC, betriebs-jotain... Ym. Alan olla jo pelottavan kyllästynyt tuohon hankintaani Vienkö auton vikakoodien lukuun vai miten voin selvittää moisen vian, korjauksesta puhumattakaan??
          Älä vie vikakoodien lukuun, tuo auto on niin vanhanaikainen ettei siitä noissa vioissa ole mitään hyötyä.

          Yritä saada se kieli vaihdetuksi englanniksi, josse on pelkkä brakelight niin tarkista, että jarruvaloissa on oikeanlaiset polttimot. Jos herja taas on on brakelt circuit, niin mahdollisesti joudut vaihtamaan jarruvalokatkaisimen.

          ASC tarkoittaa luistonestoa, jos sitä ei ole niin autossa on mahdollisesti cc moduli vika.

          Betriebsanlestitnung tjsp tarkoittaa käyttöohjekirjaa
          Olli.

          Comment

          • coupebemaristi
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2006
            • 220
            • 03

            Originally posted by Rocla View Post
            Eivät ole vikakoodeja, vaan "mittaristotesti", olet kääntänyt virtalukkoa liian pitkälle tai virtalukonpohjasi on rikki.



            Älä vie vikakoodien lukuun, tuo auto on niin vanhanaikainen ettei siitä noissa vioissa ole mitään hyötyä.

            Yritä saada se kieli vaihdetuksi englanniksi, josse on pelkkä brakelight niin tarkista, että jarruvaloissa on oikeanlaiset polttimot. Jos herja taas on on brakelt circuit, niin mahdollisesti joudut vaihtamaan jarruvalokatkaisimen.

            ASC tarkoittaa luistonestoa, jos sitä ei ole niin autossa on mahdollisesti cc moduli vika.

            Betriebsanlestitnung tjsp tarkoittaa käyttöohjekirjaa


            Tarkoitin vikakoodeilla noita vikailmoituksia, joita Check Control pyörittää. Vikakoodeista en tiedä hölkäsen pöläystä. Sain mittaristotestin kylläkin tehtyä, eli se mikä sytyttää kaikki varoitusvalot ja pikselit, sekä pompauttaa mittarit pohjaan (paitsi kierrosluku ja nopeusmittari eivät pompanneet kuin yli puolen välin). Luulen että yritin vaihtaa kieltä virtalukon 2-asennossa. Koitanpa siis tänään vaihtaa sen 1-asennolla. Uskon että virtalukonpohja on ihan ehjä ja itse tein virheen kun luin ohjeet huolimattomasti.
            Jarruvaloissa on kirkkaudesta päätellen ihan oikeat 21W polttimot. Tuota jarruvalokatkaisinta mietin itsekin syypääksi, sillä sehän voisi ehkä sekoittaa vaihteiden vaihtoja jos ei palaudu kunnolla mutta mielestäni jarruvalot eivät ainakaan jääneet palamaan jarrutuksen jälkeen kun ajoin pimeässä. Täytynee laittaa toinen auto ajamaan perässä ja katsomaan jäävätkö jarruvalot päälle normaalia pidemmäksi ajaksi.
            ASC:tä ei onneksi ole tuossa yksilössä mikä vaikutti paljon ostopäätökseeni sillä niissähän on melkein aina vikaa noissa vanhoissa BMW:eissä. Mikä on CC-vika?
            Joskus näytössä rullailee myös joku Getriebeprogram (vaihteistonohjelma kenties?) ja sitten Kofferraumoffen Tuo vaihteistojuttu tuli viimeksi näytölle ihan vain hetkeksi kylmänä kun vaihteet vielä pelittivät normaalin hienosti. Olen kyllä vahvasti sitä mieltä että laatikko on täysin kunnossa mutta joku sähkövika sotkee sen toimintaa lämmitessään. Ehkä joku rele tai anturi? Tai huono liitos?
            E30 325 iX -90 touring
            Vw Passat 1.8 T -01
            Ex BMW:t
            E36 320 i -92 coupe
            E36 328 i -95 coupe
            E36 325 iA -94 sedan
            E34 520 i 24V -95 touring
            E34 540 iA -94 sedan
            E39 525 TDS -98 touring

            Originally posted by TareJR
            Mutta ite oon ollu tyytyväinen autoon ja tälleen harmitaa vaa se että noi ei olle oikealla keski jaolla noi vanteet.

            Comment

            • sleepertuning
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2006
              • 662
              • Kotka

              Originally posted by coupebemaristi View Post
              Mikä on CC-vika?
              CC-vialla rocla tarkoitti Check Control Modulen häiriötä. CCM vahtii niitä antureita ja valoja, joista lähettää sitten vikailmoituksen tauluun. CCM löytyy siitä konehuoneen sulakerasiasta, päällä taitaa vielä lukea CCM. Jos autossa ei luistonestoa ole, ja cc kuitenkin siitä hälyttää, on jotain pahasti pielessä

              Comment

              • Leka
                BTCF Member
                • Sep 2003
                • 7701
                • Vilppula

                Originally posted by coupebemaristi View Post
                En saanut kieltä vaihdettua Nappula kuitenkin toimii ja vikakoodeja rullailee näytössä
                Olisko se FAQ mitään? Sitä tappia saa joskus painaa aivan helvetin lujaa jotta kieli vaihtuu.

                Sitten aletaan setvimään noita muita juttuja...
                sigpic

                BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                Comment

                • Valtsude
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2007
                  • 739
                  • Jyväskylä

                  Originally posted by coupebemaristi View Post
                  Kylläpä ne katselee ja testailee. Mulla on ainakin monet kerrat kaivanut takapenkiltä lukot ja vyöt esiin istuimen välistä
                  Juuh. Ja mulla ainakin on ne vastakappaleet kiinteästi istuinosan reunan sisässä, ettei niitä edes voisi työntää penkin väliin. Kuitenkin tuolta AKE:n sivulta löysin tiedon, että ei voi tulla ajokieltoa turvavyölaitteista, pelkkä hylky jos sattuu huomaamaan.

                  Ja pari sivua sitten oli sitä vähäpäästöisyysjuttua niin sekin selvisi tässä vähän aikaa sitten. Eli uusissa otteissa vähäpäästöisyys-termi on korvattu merkinnällä kolmitoimikatalysaattori. Kaikkiin autoihin kuulemma sovelletaan vähäpäästöisten rajoja mittauksissa, joissa tuo kolmitoimikikkare on otteessa.
                  E34

                  Comment

                  • M40 Power
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2006
                    • 584
                    • Turun seutu

                    Auto 525i M50 2/92 valmistunut, isolla ajotietokoneella.

                    Kuuluuko ton ilmoittaa esim. jos rekisterikilven valo on palanut?

                    Entä jos esim. valot jää päälle?

                    Kun tuntuu ettei toi mun yksilö oikeen kerro mitään siinä ajotietokoneessa...

                    Paitsi tietty kaikki ulkolämpötilat ym. näkyy ihan normaalisti, mutta vaikuttais siltä, ettei tuo check contol oikeen pelitä. :think
                    EX: E30, E34, E36, E36 compact

                    Nyk. -99 320D

                    Comment

                    • baijeri88
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2006
                      • 958
                      • Mikkeli

                      Originally posted by M40 Power View Post
                      Auto 525i M50 2/92 valmistunut, isolla ajotietokoneella.

                      Kuuluuko ton ilmoittaa esim. jos rekisterikilven valo on palanut?

                      Entä jos esim. valot jää päälle?

                      Kun tuntuu ettei toi mun yksilö oikeen kerro mitään siinä ajotietokoneessa...

                      Paitsi tietty kaikki ulkolämpötilat ym. näkyy ihan normaalisti, mutta vaikuttais siltä, ettei tuo check contol oikeen pelitä. :think
                      kyllä mulla muistuttaa ainakin valoista jos jää päälle ja rekisterikilvenvalosta kans jos on palanut.. eli varmaankin sullakin pitäis.. itellä pien OBC..
                      E36 Cab Atlantisblau
                      E92 325i


                      eX:
                      E39 525i, E36 325i
                      E34 Sedan Alpinweiss II
                      , 316 -87 & 316i -90

                      Comment

                      • Rocla
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2002
                        • 7692
                        • Kajaani

                        Originally posted by coupebemaristi View Post
                        Jarruvaloissa on kirkkaudesta päätellen ihan oikeat 21W polttimot. Tuota jarruvalokatkaisinta mietin itsekin syypääksi, sillä sehän voisi ehkä sekoittaa vaihteiden vaihtoja jos ei palaudu kunnolla mutta mielestäni jarruvalot eivät ainakaan jääneet palamaan jarrutuksen jälkeen kun ajoin pimeässä.
                        Katkaisin on "kaksipiirinen", siellä on siis toinen katkaisin, joka kertoo autolle onko jarrua painettu ja toinen joka varsinaisesti sytyttää valot.

                        Omassa oli katkaisin totaalisesti rikki ja otin sellaisen lainaan karvalakkimallin 520:stä, jossa siis ei ole kuin se yksi piiri, eikä check controllia.

                        Tuo kytkin paikoillaan tuli koko ajan "brake lt. circuit" herja.

                        Eli on mahdollista, että katkaisin on rikki, vaikka valot toimivat aivan normaalisti.
                        Olli.

                        Comment

                        • Jaks0
                          Alueaktiivi
                          • Feb 2010
                          • 999
                          • Oulu

                          Oisko kennelläkään neuvoa että miten saa e34 ovet auki kun akku loppu ja ovet lukossa?
                          Takakontin lukkokin jumissa ja vänkärin ovesta ei lähe auki vaikka nostaa kahvaa ja kääntää kiinni tai auki päin.. nousee vaan tappi pari mm mutta ei aukee kokonaan.. Entisestä e34 kyllä sain sillä auki että vänkärin ovesta kahva ylhäällä :think
                          E34 535i Sepang Bronze S38 turbiini projekti 804hv 892nm @ 1,35bar 98E
                          E28 535i Bahamabeige
                          F10 ///M5 -12 Montecarloblue with Eisenmann RACE
                          E46 325i M-Sport Cabriolet

                          Entisiä bemareita ollut todella monta korimalleista:

                          E28 E30 E34 E36 E39 E46 E61 F10 F15

                          Comment

                          • Leka
                            BTCF Member
                            • Sep 2003
                            • 7701
                            • Vilppula

                            coupebemaristin valoherjoihin voi olla yhtenä syynä eräs tyyppivika joka vaivaa varsinkin 540:ssä, otappa valojen korkeusäädön moottoreilta liittimet irti ja kokeile mitä tapahtuu.

                            Originally posted by Jaks0 View Post
                            Oisko kennelläkään neuvoa että miten saa e34 ovet auki kun akku loppu ja ovet lukossa?
                            Takakontin lukkokin jumissa ja vänkärin ovesta ei lähe auki vaikka nostaa kahvaa ja kääntää kiinni tai auki päin.. nousee vaan tappi pari mm mutta ei aukee kokonaan.. Entisestä e34 kyllä sain sillä auki että vänkärin ovesta kahva ylhäällä :think
                            Sulla on sigun mukaan -89, ennen 9/89 valmistetuissa aukeaa kuskin ovesta kuvan mukaan.

                            sigpic

                            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                            Comment

                            • Jaks0
                              Alueaktiivi
                              • Feb 2010
                              • 999
                              • Oulu

                              Originally posted by Leka View Post

                              Sulla on sigun mukaan -89, ennen 9/89 valmistetuissa aukeaa kuskin ovesta kuvan mukaan.

                              Joo, pitää käydä uudestaan kokeilemassa jos se lähtis tuosta kuskin ovesta auki.. Pitäs lähteä kun on 3/89 ensirekisteröity :think
                              E34 535i Sepang Bronze S38 turbiini projekti 804hv 892nm @ 1,35bar 98E
                              E28 535i Bahamabeige
                              F10 ///M5 -12 Montecarloblue with Eisenmann RACE
                              E46 325i M-Sport Cabriolet

                              Entisiä bemareita ollut todella monta korimalleista:

                              E28 E30 E34 E36 E39 E46 E61 F10 F15

                              Comment

                              • Jaks0
                                Alueaktiivi
                                • Feb 2010
                                • 999
                                • Oulu

                                Ei lähteny tuolla auki vaikka oli kahva ylhäällä ja vaikka mitä teki..
                                No konepellin sain onneksi auki kun purki munuiset ja muut hilppeet edestä ja meisselillä kampesin pellin lukon auki Sieltä saakin sitten virtaa annettua vaikka akku onkin takapenkin alla.
                                E34 535i Sepang Bronze S38 turbiini projekti 804hv 892nm @ 1,35bar 98E
                                E28 535i Bahamabeige
                                F10 ///M5 -12 Montecarloblue with Eisenmann RACE
                                E46 325i M-Sport Cabriolet

                                Entisiä bemareita ollut todella monta korimalleista:

                                E28 E30 E34 E36 E39 E46 E61 F10 F15

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎