Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vilikki
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 6309
    • Raahe

    Originally posted by Peltsii View Post
    Apurungon puslat tuli vaihdettua, aikaa meni se vajaa puoltoista tuntia hommaan. Jumalauta on sitten eri auto ajaa! Ei voi sanoin kuvailla kuinka hyvä siitä nyt tuli, vanhat puslat oli väärin asennettu ja aivan repeytynyt..

    Alkuperäinen ongelma ei kuitenkaan poistunut, eli epämääräinen jurina kiihdyttäessä pienillä vaihteilla.. Pitää huomenna ottaa nosturille ja tutkia moottorin ja vaihdelaatikon kannakekumit, vaihdekeppi liikkuu aika villisti kun antaa happea..
    mites kardaanin kannatinlaakeri?
    BMW e36 316i Turbo Compact

    Comment

    • bmw525tds
      Bimmer Rookie
      • Apr 2010
      • 94
      • North Pole

      Originally posted by peto2 View Post
      jako alun pitäen pielessä?

      Ei oo jako pielessä.. vauhtipyörän ajotustappi paikallaan ja nokkaakselin merkki on just kohallaan. Jakopää kasattiin kaverin kaa koululla ja se on just oikeen

      Comment

      • Juhi$
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2009
        • 1268
        • Laukaa

        Meneekös powerflexin puslat minkäverran helpommin tuonne apurunkoon, tavallisiin verrattuna? Onko mitään erityistä huomioitavaa kun vaihdan kaikki puslat uretaanisiin mitä tuohon nyt on vaan mahdollista vaihtaa. Kannattiko sieltä joku pusla etupäästä sitten suojata lämmöltä kun jollain oli ollut sulamis efektiä?

        Comment

        • Tumppa
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2003
          • 1812
          • Oulu

          Originally posted by Juhi$ View Post
          Meneekös powerflexin puslat minkäverran helpommin tuonne apurunkoon, tavallisiin verrattuna? Onko mitään erityistä huomioitavaa kun vaihdan kaikki puslat uretaanisiin mitä tuohon nyt on vaan mahdollista vaihtaa. Kannattiko sieltä joku pusla etupäästä sitten suojata lämmöltä kun jollain oli ollut sulamis efektiä?
          Powerflexit menee käsin paikoilleen. En ainakaan ole kuullut muissa olleen ongelmia kuin M5:ssä jossa pakosarja kulkee niin läheltä/kuumana että tuntuu sulavan nuo puslat, vaikka kaikki tehtaan suojapellit paikoillaan ovatkin.
          F31 320d LCI

          Comment

          • Peltsii
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2007
            • 7061
            • Turenki

            Originally posted by Vilikki View Post
            mites kardaanin kannatinlaakeri?

            Ehjä, ei välystä kardaanissa. Ääni on niin perkeleen erikoinen. Suoraan kiihdyttäessä 1 ja 2 vaihteilla kuuluu ihmeellinen jurina/pärinä, sekä vasemmalle kaartaessa. Oikealle kaartaessa taas ei, ainakaan niin voimakkaasti. Lisäksi kun kaasulla näpäyttää, tuntuu juuri niinkuin joku painava(vaihdelaatikko/kone) hyppäisi ja heilauttaisi autoa..:think Eilen tuli huomattua tuo vaihdekepin outo liikkuminen. Pitää ottaa tänään lisätutkimuksiin auto, se nyt on varmaa tässä vaiheessa, että taka-akselistosta/perästä se ääni ei tule
            DUCATI 1098 RACING EVO

            Comment

            • Ravermeister
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2004
              • 1508
              • Melkeen Turkkuses

              Originally posted by Peltsii View Post
              Ehjä, ei välystä kardaanissa. Ääni on niin perkeleen erikoinen. Suoraan kiihdyttäessä 1 ja 2 vaihteilla kuuluu ihmeellinen jurina/pärinä, sekä vasemmalle kaartaessa. Oikealle kaartaessa taas ei, ainakaan niin voimakkaasti. Lisäksi kun kaasulla näpäyttää, tuntuu juuri niinkuin joku painava(vaihdelaatikko/kone) hyppäisi ja heilauttaisi autoa..:think Eilen tuli huomattua tuo vaihdekepin outo liikkuminen. Pitää ottaa tänään lisätutkimuksiin auto, se nyt on varmaa tässä vaiheessa, että taka-akselistosta/perästä se ääni ei tule
              Melkeen on koneen kannatinkumi(t) rikki, ja moottori elää sen verran että viskon propelli ottaa ylävesiletkuun tms. kiinni. Nosta varovasti kytkintä jarrua vasten ja pyydä kaveri kattomaan nouseeko kone ylöspäin.
              Vaihdelaatikon tukikumit voi olla myös rikki, tällöin pääsee vaihdelaatikko elämään niin paljon että kartaani ottaa kiinni pakoputken lämpösuojaan. Omasta oon joutunu molemmat vaihtamaan...
              -Turku Connection-
              HDJ80 4.2TD
              ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i

              Comment

              • Peltsii
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2007
                • 7061
                • Turenki

                Originally posted by Ravermeister View Post
                Melkeen on koneen kannatinkumi(t) rikki, ja moottori elää sen verran että viskon propelli ottaa ylävesiletkuun tms. kiinni. Nosta varovasti kytkintä jarrua vasten ja pyydä kaveri kattomaan nouseeko kone ylöspäin.
                Vaihdelaatikon tukikumit voi olla myös rikki, tällöin pääsee vaihdelaatikko elämään niin paljon että kartaani ottaa kiinni pakoputken lämpösuojaan. Omasta oon joutunu molemmat vaihtamaan...
                Unohtui sanoa, että konepelti auki on kyllä moottoria katsottu, se elää, mutta ei älyttömästi.

                Tuo kardaani voisi kyllä ottaa lämpösuojaan kiinni, mutta toisaalta en käsitä miksi se tulisi vasemmalle kaartaessa enemmän..:think Noh, tänään tosiaan illalla nosturille kunhan pojat pistää firman kiinni niin tietää sitten enemmän
                DUCATI 1098 RACING EVO

                Comment

                • Lartsa
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2009
                  • 50
                  • Sotkamo

                  Onkohan mulla kans jotai väljiä puslia tms ku tuo 525i on jo pidemmän aikaa ollu vähän levoton ajettava. Jos vaikka lähtee ohittamaan jotai niin perä vähän tuntuu omia aikojaan liikkuvan. Myös jarrutettaessa tuntuu kovaa tärinää. Ajattelin että vois nuo osat itse vaihdella jos neuvoja täältä löytyy ku jotai työkaluja kuitenki on kotona. Tarviiko tuommoseen mitää erikoistyökaluja? Ja mistä kannattaa nuita osia sitte tilailla?

                  Sit semmonen juttu kans että varsinkin kylmänä tuntuu kuuluvan pieni ikäänkuin nakutus apukuskin puolelta. Lämpimänä ei mielestäni juurikaan kuulu ko ääntä. Öljynvaihdosta alkaa olla se 10tkm että kohta ois tarkotus vaihtaa mut voiko tuo ees siitä johtua? Onko siellä mitään muuta mistä tuommonen ääni vois tulla?
                  Last edited by Lartsa; 07-06-2010, 15:07.

                  Comment

                  • Peltsii
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2007
                    • 7061
                    • Turenki

                    Originally posted by Lartsa View Post
                    Onkohan mulla kans jotai väljiä puslia tms ku tuo 525i on jo pidemmän aikaa ollu vähän levoton ajettava. Jos vaikka lähtee ohittamaan jotai niin perä vähän tuntuu omia aikojaan liikkuvan. Myös jarrutettaessa tuntuu kovaa tärinää. Ajattelin että vois nuo osat itse vaihdella jos neuvoja täältä löytyy ku jotai työkaluja kuitenki on kotona. Tarviiko tuommoseen mitää erikoistyökaluja? Ja mistä kannattaa nuita osia sitte tilailla?

                    DUCATI 1098 RACING EVO

                    Comment

                    • Juhad
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2008
                      • 38
                      • Itä-Hiki

                      Onko jotain helpotuksia kytkimen vaihtamiseen?
                      Ei millään huvittais ottaa konetta pois...
                      Elikkä mahtuuko laatikko tulemaan kardaanin löysäämällä poies vai kuinka on?
                      Tais palaa kytkin poies ku luistaa 3k kierrosten jälkeen vaihteella kuin vaihteella eikä kytkin pohjassa kone käynnissä tahdo vaihteet mennä sisään.
                      Autona siis 535 88. Ja mistäs ootte halvalla kytkimiä löytäny.
                      Life's a bitch, Fuck it!
                      E 34 535
                      Fzr 600r

                      Comment

                      • zener
                        Moderator
                        • Oct 2004
                        • 14353
                        • Oulu

                        Eihän sitä nyt konetta tarvi pois ottaa. Itse ostin aikanaan Sachsin kytkimen ihan paikallisesta puljusta 225euroon. Siis nimenomaan 535i.
                        E65 730dA '04 klick
                        F10 520dA '11 klick
                        E34 520iA '91 klick

                        Instagram


                        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                        Comment

                        • atte.o
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2009
                          • 894
                          • haukipudas

                          Mikähän mahtaa olla e34 535 -90 vakiolastun numero. Uusi auto alla ja siinä on jokin pilipali lastu jonka haluaisin ottaa poisa. Mutta vanhan lastun otettua pois ei passannut toisessa ns. vakio lastussa päällä lukeva koodi boksin numeroon niin alkoi jännittää ja laitoin virilastun takaisin. Eli lastussa lukee 1 267 355 796 .
                          E61 M-sport

                          Comment

                          • Leka
                            BTCF Member
                            • Sep 2003
                            • 7701
                            • Vilppula

                            Originally posted by -adde- View Post
                            Mikähän mahtaa olla e34 535 -90 vakiolastun numero. Uusi auto alla ja siinä on jokin pilipali lastu jonka haluaisin ottaa poisa. Mutta vanhan lastun otettua pois ei passannut toisessa ns. vakio lastussa päällä lukeva koodi boksin numeroon niin alkoi jännittää ja laitoin virilastun takaisin. Eli lastussa lukee 1 267 355 796 .
                            Aut/man? Lastun# ei ole sama kun boksin# Omassa man. askilla olevassa C03E version boksissa on lastu joka on 1 267 356 460.

                            Voi sitä lastua sinne kokeilla (omalla vastuulla tietty), se joko ei toimi, toimii huonosti tai toimii hyvin.
                            sigpic

                            BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                            Comment

                            • Rocla
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2002
                              • 7692
                              • Kajaani

                              Vesiventtilejä on ainakin "uutta" ja "vanhaa" mallia.

                              Käyvätkö toisetensa tilalle?

                              Äkkivilkaisulla näytti että käyvät toki, liittimet samoja ja letkujen paikat hieman eri kohdissa, mutta käykö oikeassa elämässä?

                              Omaan autoon pitäis ostaa se yli 300e maksava, kun vastaavasti tekisi enemmän mieli ostaa se 150e maksava.
                              Olli.

                              Comment

                              • Incarnated
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2008
                                • 453
                                • Seinäjoki

                                _pitäisi_ kyllä käydä, ja vanha malli kannattaa korjata ennemmin kuin vaihtaa...

                                http://incarnated.pp.fi linkit kuntoon BMW->bmw

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎