Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jones50
    Bimmer Rookie
    • Aug 2008
    • 93

    E34 vetokoukku

    Vetokoukku ilmeisesti tehdasasennus, mittari herjaa anhänger jotain.

    Kuokku on poistettu+ sähköt edellisen omistajan toimesta. Millainen

    systeemi pitää tehdä että tuo poistuu?

    Jone

    Comment

    • Wgs
      Bimmer Rookie
      • May 2009
      • 69
      • Laplaaandia

      Autoa olin viemässä takapyörien laakereiden vaihtoon. No välillä kun pysähty kaupassa niin uudestaan käynnistäessä auto sammui heti. Uusi käynnisys ja ei ota enää kierroksia. Pienen hetken kuluttua auto jälleen liikkuu, mutta alkaa pätkimään taas hetken päästä ajossa. 60km/h oli melkolailla maksimi mitä pystyi ajamaan. Motti oli lämmin eka kerran sammuttaessa ja myös käynnistäessä kun vika ilmestyi. Sain auton vietyä huoltoon, sieltä sanottiin että kylmänä pelaa loistavasti, mutta kun nostaa lämmöt niin alkaa pätkiminen. Check engine-valo paloi välillä ja välillä ei. Vikakoodin lukuun olis auto menossa mutta vinkkejä mikä voisi olla kyseessä? Sähköt? Bensa puoli? Pakoputki?

      Comment

      • bimmer_
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2006
        • 851
        • Keskisuomi

        Originally posted by Wgs View Post
        No välillä kun pysähty kaupassa niin uudestaan käynnistäessä auto sammui heti. Uusi käynnisys ja ei ota enää kierroksia. Pienen hetken kuluttua auto jälleen liikkuu, mutta alkaa pätkimään taas hetken päästä ajossa. 60km/h oli melkolailla maksimi mitä pystyi ajamaan.
        Mikäs motti kyseessä? Itsellä oli tehottomuus vikaa (m50b20) pätki ja käynnistyi huonosti.. vikana oli Lambda anturi ja tulpat.. Ei muutakuin vikakoodeja lukemaan..
        Seonsekinnusenjoukokinnulasta

        e46 320i Touring -04
        e36 328i -97 Sedan Ralliauto

        Comment

        • Wgs
          Bimmer Rookie
          • May 2009
          • 69
          • Laplaaandia

          Originally posted by bimmer_ View Post
          Mikäs motti kyseessä? Itsellä oli tehottomuus vikaa (m50b20) pätki ja käynnistyi huonosti.. vikana oli Lambda anturi ja tulpat.. Ei muutakuin vikakoodeja lukemaan..
          M20B25 kyseessä. Reilut 400tkm rullattu motti. Sähkö vikaa sitä mietittiinkin, mutta katsotaan nyt nuo vikakoodit kunhan vaan saa ajan varattua..

          Comment

          • atte.o
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2009
            • 894
            • haukipudas

            Tuli ostettua tuohon 535:seen s50b30 vauhtipyörä joka lukemani mukaan sopii heittämällä paikalleen? Tarvisi vain tietää , että eikös passannukki m30 vakio kytkin tuon vauhtipyörän kanssa?Vai pitääkö laitella jokin muu kytkin. Kyseessä siis kaksoismassa pyörä.
            E61 M-sport

            Comment

            • Juhi$
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2009
              • 1268
              • Laukaa

              Originally posted by murswin View Post
              Kyllä muuten kulkee ihan normaalisti mut välil pätkii tasasil kierroksil mut menohalut tuntuis kyl olevan kunnossa tai sit vaa tottunu köröttelyy .
              Puola tai useampikin paskana:think

              Comment

              • Purtsi123
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2008
                • 1011
                • Kuopio

                No nyt on viimeinkin reaktiotangonpusla vaihettu. Ja ylläri pylläri, kun ostin pelkän puslan, niin taitaa olla pallonivelkin väljä. Ei ainakaan kolina lakannu, mutta väheni ehkä hiukan. Ja jarruttaessa ei enää täristä.
                Voiskohan olla, että kun nyt ei pääse se pusla joustamaan niin paljon kun ennen niin ei ihan yhtä helpolla pääse se pallonivel kolisemaan?:think
                En kyllä mitään välystä huomannu siinä pallonivelessä, mutta pyöri kun hullun mulukku.

                Perkeleen motonetti, kun netissä luki, että pitäis olla pusla mukana siinä varressa, mutta kuinkas olikaan. Oispa tullu melkosen kallis osa jos ois ostanu puslan ja varren erikseen.
                E61 525xda -08

                Comment

                • zener
                  Moderator
                  • Oct 2004
                  • 14353
                  • Oulu

                  Originally posted by Purtsi123 View Post
                  No nyt on viimeinkin reaktiotangonpusla vaihettu. Ja ylläri pylläri, kun ostin pelkän puslan, niin taitaa olla pallonivelkin väljä. Ei ainakaan kolina lakannu, mutta väheni ehkä hiukan. Ja jarruttaessa ei enää täristä.
                  Voiskohan olla, että kun nyt ei pääse se pusla joustamaan niin paljon kun ennen niin ei ihan yhtä helpolla pääse se pallonivel kolisemaan?:think
                  En kyllä mitään välystä huomannu siinä pallonivelessä, mutta pyöri kun hullun mulukku.

                  Perkeleen motonetti, kun netissä luki, että pitäis olla pusla mukana siinä varressa, mutta kuinkas olikaan. Oispa tullu melkosen kallis osa jos ois ostanu puslan ja varren erikseen.
                  eBaystä tukivarsia keulaan. Itse vaihdoin reaktiotangon helat powerflexeihin eikä pallonivelissä ollut 100% varmasti mitään välystä, mutta ei menny kuin pari kk ja alko koliseen ja nivel oli väljä.
                  E65 730dA '04 klick
                  F10 520dA '11 klick
                  E34 520iA '91 klick

                  Instagram


                  "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                  Comment

                  • Haggis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 1570
                    • Wackyland

                    Originally posted by Peltsii View Post
                    Vaikuttiko noi vaimennukset ovissa huomattavasti ajomeluun? Entäs takakontti?
                    Kyllä pikkaisen ei ehkä aivan huomattavasti. Takakontin vaimensin lähinnä räminöiden takia.
                    Käyttis:Kia Optima TF

                    Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C

                    Comment

                    • Haggis
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2006
                      • 1570
                      • Wackyland

                      Originally posted by Mikko_Lilli View Post
                      pitäis vaihtaa etupyöränlaakeri onko asia tosiaan niin ettei pysty vaihtaa pelkkää laakeria vaan pitää vaihtaa koko napa?
                      Kyllä vaan ja samalla kun saa uudet renkaan kiinnitys reidät,niin kannattaa uusia myös pultit niihin ettei vanhat pultit pilaa uusia kierteitä.
                      Käyttis:Kia Optima TF

                      Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C

                      Comment

                      • Peltsii
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2007
                        • 7061
                        • Turenki

                        Originally posted by zener View Post
                        eBaystä tukivarsia keulaan. Itse vaihdoin reaktiotangon helat powerflexeihin eikä pallonivelissä ollut 100% varmasti mitään välystä, mutta ei menny kuin pari kk ja alko koliseen ja nivel oli väljä.

                        Itsekin vaihdoin pelkät powerflexit kuukausi takaperin, orkkis varret ja nivelet 100% timmit. Nyt ~2000km jälkeen vasen pallonivel väljä, ja varmasti kohta toinenkin. Ei kestä rasitusta näköjään noi vanhat nivelet, kun ei pääse enää puslasta antamaan periksi..

                        Itse haen kyllä motonetistä varret, poraa reijän kuppiin ja rasvanippa siihen niin varmasti kestää
                        DUCATI 1098 RACING EVO

                        Comment

                        • peto2
                          BTCF Member
                          • Jan 2007
                          • 8258
                          • Järvikylä (Nakkila)

                          Originally posted by Purtsi123 View Post
                          Perkeleen motonetti, kun netissä luki, että pitäis olla pusla mukana siinä varressa, mutta kuinkas olikaan. Oispa tullu melkosen kallis osa jos ois ostanu puslan ja varren erikseen.
                          motonetista kannata mitään ostaa kun täydellinen tukivarsisetti saksasta 154,90 €
                          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                          ex:
                          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                          Nakkaa privaa jos tarvetta.

                          Comment

                          • motu
                            Newbiemmer
                            • Feb 2010
                            • 22
                            • Lohja

                            Nyt on havaittu koneessa kaikenlaista häikkää.. Vääntöä ei tunnu olevan juuri nimeksikään, tyhjäkäynti hetkittäin epätasaista eli käy hetken hyvin ja sitten kierrokset tipahtaa ja taas käy hetken hyvin ja sama homma.

                            Onko normaalia, että kun painaa kaasua niin kuuluu voimakas imuääni ja kone meinaa tukehtua ennenkuin kierrokset nousee kunnolla?

                            Comment

                            • Axum
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 4416
                              • Kuopio

                              Originally posted by motu View Post
                              Nyt on havaittu koneessa kaikenlaista häikkää.. Vääntöä ei tunnu olevan juuri nimeksikään, tyhjäkäynti hetkittäin epätasaista eli käy hetken hyvin ja sitten kierrokset tipahtaa ja taas käy hetken hyvin ja sama homma.

                              Onko normaalia, että kun painaa kaasua niin kuuluu voimakas imuääni ja kone meinaa tukehtua ennenkuin kierrokset nousee kunnolla?
                              Imuilmavuoto.
                              - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                              - E39 528ia
                              - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                              - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                              Puretaan 520ia -97
                              https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                              Comment

                              • Peltsii
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2007
                                • 7061
                                • Turenki

                                Originally posted by peto2 View Post
                                motonetista kannata mitään ostaa kun täydellinen tukivarsisetti saksasta 154,90 €
                                Paljonko tohon tulee toimituskuluja?
                                DUCATI 1098 RACING EVO

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎