Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Luntti
    2Wheel Driver
    • Jul 2003
    • 5021
    • Yka

    Onko noista e34 525IX autoista kokemuksia?
    Lähinnä tuo neliveto tekniikka kiinnostaa. Miten ovat kestäneet ja mitä niistä yleensä hajoaa jos hajoaa.
    Purku autoja ei taida kauheasti löytyä jos jotain tarvisi.
    Yhtäkkiä alkoi sellanen kiinnostaa talvea vasten.

    Comment

    • hallu
      Bimmer Rookie
      • Sep 2003
      • 75

      Onko e34 tds ja e39 tds moottorissa mitä eroja tai parannuksia?
      Itsellä on aivan viimeisiä e34:a ja siihen joutuu ostaa moottoriöljynsuodattimen e39 mallia...
      Pystyykö sitä mistä tarkistaa onko koko kone tuota uudempaa malli, mikäli siinä on eroja?

      Comment

      • TVR
        Bimmer Rookie
        • Nov 2009
        • 108
        • kuopio

        Missähän lie väljää kun tuntuu tuo ohjauspylväs kolisevan aikas pahasti. Varsinkin hiekkateillä kuuluu kauhee kolkatus tuosta pylväästä. Onko kiristettävissä / säädettävissä jotenkin?
        -------------------------------------------
        Kesällä BMW e38 740 ia -96
        Talvella BMW e39 528ia -96
        -------------------------------------------
        ex BMW E34 525i -92 Shadowline

        Comment

        • Rocla
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2002
          • 7692
          • Kajaani

          Originally posted by TVR View Post
          Missähän lie väljää kun tuntuu tuo ohjauspylväs kolisevan aikas pahasti. Varsinkin hiekkateillä kuuluu kauhee kolkatus tuosta pylväästä. Onko kiristettävissä / säädettävissä jotenkin?
          "Iso mutteri" löysällä, näkyy kun katselet sinne akselin luo pää jalkatilassa, kiristät sen verran, että pituussäätö vielä toimii.
          Olli.

          Comment

          • Rocla
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2002
            • 7692
            • Kajaani

            Oisko tuota ideaa miten lähteä etsimään vikaa IHKAsta, ajoittain ei toimi suuntaukset eikä lämmönsäätö, vaikka valot palavat ja pyörintänopeuden säätö toimii.

            Yleensä kun lähtee kylmänä ajamaan, niin ei toimi, sitten yhtä-äkkiä toimii aivan ok. Toisena päivänä taas vaatii auton sammuttamisen että lähtee pelittämään.

            Olipa vika päällä tai ei, niin käynnistyksen jälkeen ajaa jotkut läpät toiseen reunaan ja sammutettaessa takaisin, lienee ihan ominaisuus, ilmeisesti sisäkierron läpät ovat sisäkierto asennolla, kun auto on sammutettu? Vai eikö?

            Ilmeisesti ainakin joku jännite pääsee panelille asti kun merkkivalot kyllä toimivat ihan normaalisti, napeista ei vain tapahdu mitään ja lämmönsäätö on täysillä sen aikaa kun oiretta kestää. Suuntaus jää aina tuulilasille mihinkään muualle sitä ei tunnu saavan puhaltamaan, kunnes yhtäkkiä kaikki taas toimii ja säätömoottori hurisevat aikansa.
            Olli.

            Comment

            • TVR
              Bimmer Rookie
              • Nov 2009
              • 108
              • kuopio

              Originally posted by Rocla View Post
              "Iso mutteri" löysällä, näkyy kun katselet sinne akselin luo pää jalkatilassa, kiristät sen verran, että pituussäätö vielä toimii.
              Kiitokset! Pitääpä kokeilla
              -------------------------------------------
              Kesällä BMW e38 740 ia -96
              Talvella BMW e39 528ia -96
              -------------------------------------------
              ex BMW E34 525i -92 Shadowline

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                Originally posted by Rocla View Post
                Oisko tuota ideaa miten lähteä etsimään vikaa IHKAsta, ajoittain ei toimi suuntaukset eikä lämmönsäätö, vaikka valot palavat ja pyörintänopeuden säätö toimii.

                Yleensä kun lähtee kylmänä ajamaan, niin ei toimi, sitten yhtä-äkkiä toimii aivan ok. Toisena päivänä taas vaatii auton sammuttamisen että lähtee pelittämään.

                Olipa vika päällä tai ei, niin käynnistyksen jälkeen ajaa jotkut läpät toiseen reunaan ja sammutettaessa takaisin, lienee ihan ominaisuus, ilmeisesti sisäkierron läpät ovat sisäkierto asennolla, kun auto on sammutettu? Vai eikö?

                Ilmeisesti ainakin joku jännite pääsee panelille asti kun merkkivalot kyllä toimivat ihan normaalisti, napeista ei vain tapahdu mitään ja lämmönsäätö on täysillä sen aikaa kun oiretta kestää. Suuntaus jää aina tuulilasille mihinkään muualle sitä ei tunnu saavan puhaltamaan, kunnes yhtäkkiä kaikki taas toimii ja säätömoottori hurisevat aikansa.
                Juotosvikoja IHKA:n boksissa? Noita ainakin omissa ollut.
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • Rocla
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2002
                  • 7692
                  • Kajaani

                  Originally posted by Cell View Post
                  Juotosvikoja IHKA:n boksissa? Noita ainakin omissa ollut.
                  Tätä veikkailin itsekkin, harmi kun ei ole testiosaa itsellä. Oikein keksi että mitä lähtisi mittaamaa, lienee selvää, että maatto jää puuttumaan venttiileiltä kun oire on päällä, eli senkään mittaus ei todistane vielä mitään.

                  Onko muuten e32/e34 akselilla miten montaa erillaista IHKA ohjainta, eli "käykö kaikista"?
                  Olli.

                  Comment

                  • Leka
                    BTCF Member
                    • Sep 2003
                    • 7701
                    • Vilppula

                    Originally posted by Rocla View Post
                    Onko muuten e32/e34 akselilla miten montaa erillaista IHKA ohjainta, eli "käykö kaikista"?
                    Mulla olleessa -91 M5:sta puretussa IHKA ohjauspaneelin Bosch tarralapussa luki ainakin E32...
                    sigpic

                    BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                    Comment

                    • Ssaannttttuu
                      Newbiemmer
                      • Apr 2010
                      • 19
                      • Joensuu

                      sähköjä

                      No mikähän * tuohon lötköön nyt tuli, kun korjailin vanhoja sähköoireita ja sain sitten mittarin valot, kilven valot, lämmönsäätimien valot ym. toimimaan ja löin sitten konepellin kiinni niin kaikki meni taas pimeäksi. Konepellin saranan tuntumasta löysin pienen piuhanivaskan, joka oli pahasti vaurioitunut ja jatkui konepellin eristeen taakse. Liitin vaurioituneet piuhat kunnolla ja suojasin liitokset kutistesukalla ilman tuloksia. Sulakkeet ovat kaikki ehjiä, terveet jännitteet antaa, mutta jostakin syystä ei em. valaistukset lähde toimimaan. Konepellin yläreunassa oli myös jokin kaksinapainen liitin, josta minulla ei ole mitään havaintoa. Nyt kaipaisin vinkkejä, mitä minun tulisi katsoa ja sattuuko kukaan tietämään tuon liittimen alkuperäistä tarkoitusta? Kiitoksia etukäteen!

                      Comment

                      • Rocla
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2002
                        • 7692
                        • Kajaani

                        Originally posted by Ssaannttttuu View Post
                        No mikähän * tuohon lötköön nyt tuli, kun korjailin vanhoja sähköoireita ja sain sitten mittarin valot, kilven valot, lämmönsäätimien valot ym. toimimaan ja löin sitten konepellin kiinni niin kaikki meni taas pimeäksi. Konepellin saranan tuntumasta löysin pienen piuhanivaskan, joka oli pahasti vaurioitunut ja jatkui konepellin eristeen taakse. Liitin vaurioituneet piuhat kunnolla ja suojasin liitokset kutistesukalla ilman tuloksia. Sulakkeet ovat kaikki ehjiä, terveet jännitteet antaa, mutta jostakin syystä ei em. valaistukset lähde toimimaan. Konepellin yläreunassa oli myös jokin kaksinapainen liitin, josta minulla ei ole mitään havaintoa. Nyt kaipaisin vinkkejä, mitä minun tulisi katsoa ja sattuuko kukaan tietämään tuon liittimen alkuperäistä tarkoitusta? Kiitoksia etukäteen!
                        Päävirta sulake akun läheltä murtunut, aiheuttaa vaikka minkänäköistä sähköjen sekoilua, kun välillä tulee virta läpi ja välillä ei.
                        Olli.

                        Comment

                        • Rocla
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2002
                          • 7692
                          • Kajaani

                          Originally posted by Cell View Post
                          Juotosvikoja IHKA:n boksissa? Noita ainakin omissa ollut.
                          Uutta oiretta, minutteja sammutuksen jälkeen kuuluu tasainen "hurrr---hurrr----hurrr----hurrr----hurr" ääni kojetaulun sisältä, aiemmin se on liikutellut läpät johonkin tiettyyn asentoon samoihin aikoihin, mutta nyt muuttui tuollaiseksi.

                          Osaatteko antaa tukea vianhakuun?
                          Olli.

                          Comment

                          • Incarnated
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2008
                            • 450
                            • Seinäjoki

                            Keskisuuttimien lämmönsäädön rulla rikki? Itelllä puuttuu koko rulla ja lämppäri semmonen joka tuon tarvis, niin on ihan arpapeliä koska tulee lämmintä ja koska kylmää

                            http://incarnated.pp.fi linkit kuntoon BMW->bmw

                            Comment

                            • Rocla
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2002
                              • 7692
                              • Kajaani

                              Originally posted by Incarnated View Post
                              Keskisuuttimien lämmönsäädön rulla rikki? Itelllä puuttuu koko rulla ja lämppäri semmonen joka tuon tarvis, niin on ihan arpapeliä koska tulee lämmintä ja koska kylmää
                              Niin, kenpä tietäisi, silloin kun tuo vika on päällä, niin tuo keskirulla toimii niin että kuumalle laittaessa sieltä ei tule mitään ja kylmällä tulee täysin riippumatta muista asetuksista, mutta kertooko sekään nyt varmaksi mitään, koska taas mikään muukaan ei oikeastaan toimi silloin.

                              Tietääkö joku, onko esim korjaamokäsikirjassa jokin selkeä vianmääritys menettely IHKAlle?
                              Olli.

                              Comment

                              • Valtsude
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2007
                                • 739
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by Valtsude View Post
                                Siltä se itestäkin tuntuu, mutta ei kai tässä nyt mitään hälytintä ole... Kaikkea tuossa vielä kokeilin ja ihan varsin koitin laittaa hyppylangan ns. pääsulakkeen yli, vaikka se ehjältä näyttääkin. Netti kun on pullollaan siihen liittyviä vikoja. Vasta laitettiin kaverin kanssa orkkis-sulakerasia tms. sinne lattasulakeviritelmän tilalle. Kappas vaan, ei enää mennyt hätävilkut päälle kun ovia sulki. Kesti koeajonkin. Vähän jännittää että miten kestää seuraavan reissun, ei kyllä uskalla ottaa hyppylankaa pois ennenkuin saa ihan uuden sulakkeen...
                                No eihän tuostakaan mitään tullut. Tankkaamaan pääsin niin jo räpsyi vilkut autoon palatessa.
                                E34

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎