Onkos e34:seen tehty lämpömittari siten että viisari sojottaa tasan keskellä vaikka lämpötila vaihtelisikin hieman? Mietin vaan että onko mahdollista että termari olis paskana ja moottorin lämmöt vaikkapa ~70 ja lämpömittari näyttäs silti normaalia. Tuommonen selittäs sen että lämpöä ei tule sisällekkään oikeaan malliin.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Tuiske View PostOnkos e34:seen tehty lämpömittari siten että viisari sojottaa tasan keskellä vaikka lämpötila vaihtelisikin hieman? Mietin vaan että onko mahdollista että termari olis paskana ja moottorin lämmöt vaikkapa ~70 ja lämpömittari näyttäs silti normaalia. Tuommonen selittäs sen että lämpöä ei tule sisällekkään oikeaan malliin.
Comment
-
-
Originally posted by Tuiske View PostOnkos e34:seen tehty lämpömittari siten että viisari sojottaa tasan keskellä vaikka lämpötila vaihtelisikin hieman? Mietin vaan että onko mahdollista että termari olis paskana ja moottorin lämmöt vaikkapa ~70 ja lämpömittari näyttäs silti normaalia. Tuommonen selittäs sen että lämpöä ei tule sisällekkään oikeaan malliin.
Voisiko olla mahdollista, että sinne on joskus kaadettu jäähdytysjärjestelmään jotain sotkua esim. vuotavaa syyläriä tilkitsemään? Veikkaisin nimittäin, että sulla on lämppärin kenno osittain tukossa.1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
Comment
-
-
Originally posted by Tuiske View PostOnko e34:ssa ollut erikokoisia lämppärin kennoja? Auto on vm.95 saksantuonti 520i manuaali ilmastoinnilla. Ei meinaa riittävästi tulla lämmintä sisälle. Nyt tehtyjä toimenpiteitä on jo:
-uusi ris
-kiertovesipumppu hyrisee ja johdot oikein päin (tarvikepumppu)
-ei pitäis olla ilmaa järjestelmässä
-molemmat vesiventtiilit tuntuis toimivan
-moottori lämpenee normaalia vauhtia ja viisari aina lämpimänä keskellä
Alkanut epäilyttään että onko tuossa joku alikokoinen lämppärinkenno. Autoa ei saa niin lämpimäks -20C pakkasilla että viitis ilman takkia esimerkiks ajella pitempääkään matkaa.
Olen ymmärtänyt että näiden pitäis olla lämpimiä kovillakin pakkasilla??
Eihän sulla ole joskus laitettu jotain syylärin paikkaus ainetta sinne järjestelmään jotkin noista aika hyviä lämmön eristäjiä ja käy yleensä niin että moottori kyllä lämpeää mutta sisälle ei saa luovutettua lämmintä.
Comment
-
-
En usko että on kaadettu mitään paikkausaineita, ainakaan paisarin sisällä ei näkynyt mitään ylimääräistä kun siihen vaihdoin o-renkaat, eikä myöskään letkujen sisällä näkynyt mitään moskaa kun niitä jouduin aukomaan. Mutta eihän se nyt poissuljettu ole että kenno on jostain möhnästä tukossa. Vaihdan nyt termarin vielä varmuuden vuoksi.Corvette C4 LT4 TURBO
Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i
Comment
-
-
Missäs e34:sessa sijaitsee airbagin tunnistimet? Auto on 535i -91 ja bägi vaan ratissa. Airbag valo vilkkuu ekana muutaman minuutin ja rupeaa sitten palamaan jatkuvasti. Vaikuttaako sellainen, että vaihdoin eteen sporttipenkit vanhojen lättäjakkaroitten tilalle, ja sporttipenkkeissä ei ole samanlaista johtonippua kuin lättäjakkaroissa? Eli siis löytyykö penkeistä tunnistinmatot?
Semmonen ongelma myös on, että töötti ei toimi ollenkaan. Otin ratin irti ja puhdistin ratin liukupinnan ja nastan joka siihen ottaa kiinni. Näillä toimenpiteillä töötti toimi n.2 kierrosta kun rattia pyöritti, sen jälkeen vain n. klo 2 asennossa, ja nyt ei ollenkaan. Luulisi ettei bägillekkään mene liiemmin sähköä tuon ongelman ansiosta?
Kertokaa joku tietävämpi, että mikä noissa mättää taasen.
Comment
-
-
Originally posted by Daadaa View PostMissäs e34:sessa sijaitsee airbagin tunnistimet? Auto on 535i -91 ja bägi vaan ratissa. Airbag valo vilkkuu ekana muutaman minuutin ja rupeaa sitten palamaan jatkuvasti. Vaikuttaako sellainen, että vaihdoin eteen sporttipenkit vanhojen lättäjakkaroitten tilalle, ja sporttipenkkeissä ei ole samanlaista johtonippua kuin lättäjakkaroissa? Eli siis löytyykö penkeistä tunnistinmatot?
Semmonen ongelma myös on, että töötti ei toimi ollenkaan. Otin ratin irti ja puhdistin ratin liukupinnan ja nastan joka siihen ottaa kiinni. Näillä toimenpiteillä töötti toimi n.2 kierrosta kun rattia pyöritti, sen jälkeen vain n. klo 2 asennossa, ja nyt ei ollenkaan. Luulisi ettei bägillekkään mene liiemmin sähköä tuon ongelman ansiosta?
Kertokaa joku tietävämpi, että mikä noissa mättää taasen.DUCATI 1098 RACING EVO
Comment
-
-
Originally posted by Daadaa View PostMissäs e34:sessa sijaitsee airbagin tunnistimet? Auto on 535i -91 ja bägi vaan ratissa. Airbag valo vilkkuu ekana muutaman minuutin ja rupeaa sitten palamaan jatkuvasti. Vaikuttaako sellainen, että vaihdoin eteen sporttipenkit vanhojen lättäjakkaroitten tilalle, ja sporttipenkkeissä ei ole samanlaista johtonippua kuin lättäjakkaroissa? Eli siis löytyykö penkeistä tunnistinmatot?
Semmonen ongelma myös on, että töötti ei toimi ollenkaan. Otin ratin irti ja puhdistin ratin liukupinnan ja nastan joka siihen ottaa kiinni. Näillä toimenpiteillä töötti toimi n.2 kierrosta kun rattia pyöritti, sen jälkeen vain n. klo 2 asennossa, ja nyt ei ollenkaan. Luulisi ettei bägillekkään mene liiemmin sähköä tuon ongelman ansiosta?
Kertokaa joku tietävämpi, että mikä noissa mättää taasen.
Comment
-
-
Originally posted by Throttle View PostPaljonko 525-530 syö maantiellä satasella? Entäs M30 koneinen 535?
Kokemusta on 535 mallista, joka vei matka ajossa keskimäärin 8,5-10 väliin. M30 moottorisia haukutaan kai eniten kuluttaviksi. Mutta mielestäni erittäin hyvä ja varma moottori. Vanhaa tekniikkaa ja "kuluttava" maamoottori niinkuin monet sanoo. Kelpaisi silti itselle edelleen jos ei jännitä mitä se kuluttaa. Mutta tuskin M20B25 juurikaan vähemmällä menee. Varmaan taloudellisin olisi M50B25?LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Automaatti R:lle ja meinaa sammua
Originally posted by Vibaa View PostM60 koneinen 530, tasaista matkavauhtia niin ~8L/100km.
Ohituksilla, kylmäkäynnistyksillä sekä nurkka-ajolla lukeman saakin sitten muuttumaan
Mutta hei, on ihan oikea kysymyskin. Kun laittaa pakin silmään, niin meinaa stumpata. Eli vaikka suoraan P:ltä tai D:lta, mutta eritoten N:ltä eli vapaalta. R:lle kun heittää niin aina se tuntuu aika kovaa haluavan mennä jarruakin vasten. Valot himmenee kierrokset sakkaa 500rpm tai allekin. Joskus vaan (harvemmin) sammuu, mutta usein sitten "tajuaa" polkea itse kaasua ja tilanne normalisoituu. Kylmänä selvemmin, mutta on se sammunut lämpimänäkin. D:lla vähän samantyyppinen, mutta paljon miedompi. Ei sammu koskaan.
Lootanahan tässä on se kuuluisa 5HP30. Saman tienkö sitä venttiilipöydän korjaussarjaa hankkimaan? Runkonumeron ja realoem:n mukaan auto on lipunut hihnalta 9/93.
Vai menisikö (näkemättä) ehkä vain säätöä kaipaavan vaijerin piikkiin? Tuntuu ettei keppi on hieman vetelä ja ei niissä naksuissa aina ihan kohdilleen tunnu menevän, mitä on valittu. Erityisesti siellä 2-3-4 (ja sieltä D:lle) on enemmänkin lotto, mikä niistä menee silmään. Silloin mittaristossakin se arpoo niitten välistä. Vai olisiko tämä sitten pelkästään ehkä vaijerin säädöstä ja tuo pakkihomma jotain muuta?E92 335iA -08
---
ex E34 540iA -93
ex E90 325iA -05
ex E39 530iA -00
ex Toyota Avensis
ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)
Comment
-
-
Originally posted by Throttle View PostPaljonko 525-530 syö maantiellä satasella? Entäs M30 koneinen 535?
Comment
-
-
Lohkarista tulikin mieleen. Olisiko kellään vinkkiä pääkaupunkiseudun asentamosta, joka suostuisi urheilemaan vanhanmallisen vastuslohkarin e34 m5:n kiinni? Sehän on vähän nafti homma pakosarjaa irrottamatta. Soittelin jo Schmiedmannille mutta hyväkkäät eivät suostuneet kuin säteilylämmittimen asennukseen.BRCF #12 - E36 325 -91
Comment
-
Comment