Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Roisto
    BTCF Member
    • Nov 2010
    • 2538
    • Kajaani

    Huoh.

    IMM, tulpat ja venakopan tiiviste vaihdettu, uusia puolia kokeiltu, imuletkut tarkistettu, ICV puhdistettu ja rasvattu. Kylmänä toimii tyhjäkäynti ok ja ajamaan pystyy, ei nyi. Ajat koneen lämpimäksi, polkaset kytkimen pohjaan ni melkein joka kerta sammuu. Lievimmillään heittelee kierroksia alle neljästäsadasta lähemmän 2000. Eli kuumalla koneella ei tyhjäkäynti pelaa yhtään.

    Nyt on tyhjäkäynti säädetty yli tonniin että pysyy kuumanaki käynnissä, ei vain taida olla menossa päästöistä läpi tälleen

    Ens viikon alussa vaihdamma lambdan ja nykäsemmä katin irti, katotaan mitä ilmiöitä se aiheuttaa.

    Kellään mitään ideoita mitä muuta pitäs tutkia? Alkaa mennä hermo ja käy kukkaron päälle tämmönen, tämäki päivä meni miinukselle ku sinipunaset valot vilkku taustapeilissä
    Joku puhu täällä joskus että kaasuläpän asentotunnistimesta pitäs kuulua naksaus ku vääntää kaasusta..? Pitääkö auton olla käynnissä tai ees avaimet kakkosasennossa kyseistä naksausta odotellessa?
    Last edited by Roisto; 05-03-2011, 21:55.
    2001 E39 525iA
    1992 E34 "540i/5"

    Comment

    • zeneg
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2007
      • 1238
      • Oulu

      Originally posted by Putkirunkkari View Post
      Kellään mitään ideoita mitä muuta pitäs tutkia? Alkaa mennä hermo ja käy kukkaron päälle tämmönen, tämäki päivä meni miinukselle ku sinipunaset valot vilkku taustapeilissä
      Joku puhu täällä joskus että kaasuläpän asentotunnistimesta pitäs kuulua naksaus ku vääntää kaasusta..? Pitääkö auton olla käynnissä tai ees avaimet kakkosasennossa kyseistä naksausta odotellessa?
      Lämpötila-anturi(t)? Lambdakin voisi olla yks vian aiheuttaja.

      Comment

      • Eetu
        Banned
        • Oct 2008
        • 2843

        Miten nämä sivuikkunoita kiertävät listat jotka ovat ovissa ja ovien yläpuolella lähtevät irti, tarvisin köyhän miehen shadowline tehdä..

        Comment

        • Roisto
          BTCF Member
          • Nov 2010
          • 2538
          • Kajaani

          Originally posted by zeneg View Post
          Lämpötila-anturi(t)? Lambdakin voisi olla yks vian aiheuttaja.
          Missä päin m50b25 mahtaa kyseiset anturit olla? Älä vain sano että jossain ICV:n vieressä... Nim. Ei siellä liian paljon tilaa oo
          2001 E39 525iA
          1992 E34 "540i/5"

          Comment

          • Luntti
            2Wheel Driver
            • Jul 2003
            • 5021
            • Yka

            Originally posted by Putkirunkkari View Post
            Missä päin m50b25 mahtaa kyseiset anturit olla? Älä vain sano että jossain ICV:n vieressä... Nim. Ei siellä liian paljon tilaa oo
            Tyhjäkäynti venttiili puhdistettu imusarjan alta?

            Comment

            • zeneg
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2007
              • 1238
              • Oulu

              Originally posted by Putkirunkkari View Post
              Missä päin m50b25 mahtaa kyseiset anturit olla? Älä vain sano että jossain ICV:n vieressä... Nim. Ei siellä liian paljon tilaa oo
              Siellä konepellin alla. Tarkempaa tietoa ei nyt satu löytymään.

              Comment

              • Axum
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 4416
                • Kuopio

                Ihan mututietoa kun ko. muovimoottoria en ole ikinä omistanut mutta mielestäni imusarjan alla...
                - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                - E39 528ia
                - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                Puretaan 520ia -97
                https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                Comment

                • Eetu
                  Banned
                  • Oct 2008
                  • 2843

                  Originally posted by Eetu View Post
                  Miten nämä sivuikkunoita kiertävät listat jotka ovat ovissa ja ovien yläpuolella lähtevät irti, tarvisin köyhän miehen shadowline tehdä..

                  Eekö kukaan tiedä?

                  Comment

                  • Roisto
                    BTCF Member
                    • Nov 2010
                    • 2538
                    • Kajaani

                    Luntti:
                    Originally posted by Putkirunkkari View Post
                    IMM, tulpat ja venakopan tiiviste vaihdettu, uusia puolia kokeiltu, imuletkut tarkistettu, ICV puhdistettu ja rasvattu.
                    Eli on.

                    Ei kyllä pikasella haulla ainakaan meikäläisen moottoriin löytyny ohjeita/kuvia tuohon moottorin lämpötila-anturin etsimiseen, pitänee paneutua illalla asiaan tarkemmin
                    2001 E39 525iA
                    1992 E34 "540i/5"

                    Comment

                    • Valtsude
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2007
                      • 739
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by Eetu View Post
                      Eekö kukaan tiedä?
                      Alemmat lähtee ihan nostamalla ja vetämällä sivuun. Ylemmät oon aluks kammennu varovasti irti edestä päin A-pilarin matkalta ja vetänyt lopuksi katon rajassa kulkevan pätkän eteenpäin irti. C-pilarin listaa ei kai voi kuin kammeta irti, niissä kun on samantyyppiset painettavat kiinnikkeet kuin kylkilistoissa. Varoituksena vaan, että pakkasilla ei tahdo kiinnitysklipsit pysyä ehjänä irrottaessa, kannattaa siirtää auto johonkin lämpimään tätä tehdessä.
                      E34

                      Comment

                      • Mikko_Lilli
                        BTCF Member
                        • Mar 2009
                        • 958
                        • seinäjoki

                        e34 kardaani

                        Elikkäs olen muuttamassa tuota omaa vanhaa herraa manuaaliksi ja vaihdelaatikoksi löyty Getrag S5D 250g? ja auton moottorina on M50B25 mikähän kardaani sinne menee kun näyttäisi realoemista katottuna olevan monenpituusia kardaaneja tietääkö kukaan vai pitääkö ostaa kaikkia kardaanimalleja 1kpl ja mikäköhän laatikko yleensä e34 M50 perässä on:think
                        Last edited by Mikko_Lilli; 06-03-2011, 14:35.

                        E34 M50 Turbo Drifteri
                        MB Sprinter 313CDI vetojuhta
                        ex:e39 525TDS, e91 320D, e39 535iA, e36 320i, e36 318i, e36 316i, e46 328i, e36 316i, e39 523i, e36 320i, e36 316i, e34 518i, e39 530D, e34 525TDS, e34 530iA, e30 316i, e39 520i, e34 525iA e34 520i, e34 518i, e34 525tds, e34 525TdA, e30 320i, e34 520i ,e34 520i, e30 318i, e28 518, e34 525iA, e30 320i, e30 316i, e36 316i, e34 520i

                        Comment

                        • MrBubbles
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2009
                          • 799
                          • Seinäjoki

                          Originally posted by Mikko_Lilli View Post
                          Elikkäs olen muuttamassa tuota omaa vanhaa herraa manuaaliksi ja vaihdelaatikoksi löyty Getrag S5D 250g? ja auton moottorina on M50B25 mikähän kardaani sinne menee kun näyttäisi realoemista katottuna olevan monenpituusia kardaaneja tietääkö kukaan vai pitääkö ostaa kaikkia kardaanimalleja 1kpl ja mikäköhän laatikko yleensä e34 M50 perässä on:think
                          ZF S5D-320Z tai Getrag 260 ja joku korjaa jos olen väärässä
                          No life, no friends, just motorsport!

                          -Dodge Ram 2500 4x4 SLT Laramie.
                          -jokunen e30.
                          -e28

                          Comment

                          • mapa
                            BTCF Member
                            • Jan 2007
                            • 518
                            • Turku

                            Originally posted by Axum View Post
                            Ihan mututietoa kun ko. muovimoottoria en ole ikinä omistanut mutta mielestäni imusarjan alla...
                            Siellä.
                            Vesileikkuu ja laser osia/ Kuvien piirto
                            Tig hitsausta, myös alumiini

                            Comment

                            • mapa
                              BTCF Member
                              • Jan 2007
                              • 518
                              • Turku

                              Originally posted by pheno View Post
                              Niin no, perhekuljettimessa ehkä enemmän on hyötyä siitä, että autossa on ASC+T luistonesto, vaikka onkin lukoton. Ties kuinka monta kertaa olis emäntä ajanut ojaan ilman sitä.
                              Kyllä, ja toimii uskomattoman hienosti talvella. Tosin hauskuus lukolla ihan eri tasolla...
                              Vesileikkuu ja laser osia/ Kuvien piirto
                              Tig hitsausta, myös alumiini

                              Comment

                              • atpanula
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2010
                                • 139
                                • Kuopio

                                Pissapojan toiminta

                                Saako E34:ssa suihkutettua yhtäjaksoisesti pesunestettä tuulilasille nimenomaan pääsäiliöstä?

                                Systeemihän on sellainen, että pääsäiliö on 8,5 litraa jossa 2 pumppua. Toinen on pikkupumppu tuulilasille (sedanissa ainakin) ja toinen vähän isompi etulyhdyille. Karan koot milleissä 6 ja 12 suunnilleen. Itsellä ei ole tuota isompaa pumppua vaan tulpattuna se reikä, niin en tiedä tarkalleen minkä näköinen se on.

                                Erikseen on tehopesusäiliö 0,8 litraa jossa on myös pienempi pumppu. Tätäkään pumppua ei minulla ole eikä ole niin väliäkään. Viiksen päästä painamalla aktivoituu.

                                Ongelmana on että en saa kuin pari ruilautusta kun vedän viiksestä itseen päin. Vaikka pitää pohjassa, niin ei anna kuin 2 kpl sekunnin suihkuja ja joku tietokonehan tuon hoitaa. Nesteet tulee sopivasti sulkien asentoon nähden parin pyyhkäisyn välein.

                                Onkohan tuo rikki, vai onko se noin suunniteltu että ei saa yhtäjaksoisesti nestettä lasille. Jos ei ole rikki niin ajattelin vetää tehopesupumpun piuhat pääsäiliön pumpulle, niin käyttelisi sitä sitten. En ole mittaillut että antaako se tehopesuautomatiikka myös nuo pari ruilautusta, mutta kai siitä nyt pitäisi saada sen verran kun haluaa.

                                BTW: on muuten turhimpia keksintöjä nuo lyhdynpesijät... Ne on kai pakolliset nykyään, mutta eihän leimalla pysty tarkistamaan. Omakin auto kai aika monta vuotta jo mennyt läpi ilman lyhdynpesupumppua :think
                                ex E34 520iA M50B20 sedan 1991
                                ex E12 520iA M20B20 sedan 1981

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎