Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • baijeri88
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 958
    • Mikkeli

    Originally posted by Juhi$ View Post
    Joo juurikin sitä 3,5mm "nippaa" tarkoitin joka siinä takaiskuventtiilissä.. tulppa siinä on itelläni aina ollut. Meneenkö sulla siitä joku letku sit johonkin?
    tuskinpa sitä siihe venttiilii ob huvikseekaan tehty sitä lähtöä :think
    E36 Cab Atlantisblau
    E92 325i


    eX:
    E39 525i, E36 325i
    E34 Sedan Alpinweiss II
    , 316 -87 & 316i -90

    Comment

    • Juhi$
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2009
      • 1268
      • Laukaa

      Originally posted by baijeri88 View Post
      tuskinpa sitä siihe venttiilii ob huvikseekaan tehty sitä lähtöä :think
      Ei se sitä sano että 535:ssa tai 525:ssa siitä pitäs välttämättä joku letku mennä johonkin. Aika yleismallisia osia nuo takaiskuventtiilit, jossain vehkeessä siitä voi alipaine johonkinpäin lähteä ehkä varustelutasostakin riippuen, mut ainakaan omassa autossa siitä ei ole 99% varmuudella ikinä mennyt letkua mihinkään.

      Comment

      • baijeri88
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2006
        • 958
        • Mikkeli

        nii mut mulla siitä lähtee letku, joka sitte on ite tulpattu pultilla. Kiinnostas tietää, että mihin sen kuuluis mennä. Ei se mun mielestä mihinkään vaikuta, mut kiinnostas vaan tietää
        E36 Cab Atlantisblau
        E92 325i


        eX:
        E39 525i, E36 325i
        E34 Sedan Alpinweiss II
        , 316 -87 & 316i -90

        Comment

        • Kal.ju
          BTCF Member
          • Mar 2003
          • 2881
          • Akaa / Toijala

          Originally posted by Miche View Post
          Nyt on ilmennyt 518i (M43) semmonen vika, että nykii pienillä nopeuksilla ja tätä tapahtuu vain koneen ollessa lämmin. Tulpat on vaihdettu noin 5tkm sitten. joten voisiko vika olla sytytys puolassa taikka tulpan johdoissa ? vai kenties jossain muualla. :think
          Omassa ex 316i M40 koneisessa kävi samallalailla tulppien vaihdon jälkeen. Auto siis kävi hyvin viileenä mutta ei lämpimänä. Selvisi että mulle oli myyty väärällä lämpöarvolla olevat tulpat. Toiset tulpat sitten auttoi.

          Comment

          • ///Make
            BTCF Member
            • May 2007
            • 4688
            • Lahti

            E34 525i -89, mittaristossa näkyy oranssi valo mutta ei tekstejä tai kilometrilukemia. Jostain kulmasta oikeassa valossa voi kyllä nähdä juuri ja juuri... Onkos näissä mittaristoissa akkuja vai mikä mahtaa olla vikana?
            Last edited by ///Make; 26-04-2011, 20:23. Reason: Kirjoitusvirhe.
            Z3 3,0 Coupe -98
            E30 325E 4D -85
            Originally posted by TNT
            Kyllähän se nyt on vain ja ainoastaan kädettömyyttä jos ei osaa ajaa E30 linkussa talvella

            Comment

            • aakoo
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2008
              • 777
              • Espoo

              Originally posted by Juhi$ View Post
              Joo juurikin sitä 3,5mm "nippaa" tarkoitin joka siinä takaiskuventtiilissä.. tulppa siinä on itelläni aina ollut. Meneenkö sulla siitä joku letku sit johonkin?
              Siitä lähtee/lähti letku, ennenkuin nippa katkesi, imusarjan alle. Eli siis tuohon takaiskuventtiilin isompaan liitäntään tulee imusarjan kyljestä paksumpi letku, ja siitä alanipasta lähti letku imusarjan alle. Letku on tällä hetkellä "tulpattu" ruuvilla ja odottaa uutta takaiskuventtiiliä. Jarrut on tuntuneet hieman oudoilta aina tuosta nipan katkeamisesta lähtien.

              Niin joo ja kävin yhdestä purkuvehkeestä tuota takaiskuventtiiliä katselemassa, mutta siitäkin oli se nippa samalla tavalla katkennut. Olettaisin että siitä on letku joskus mennyt johonkin, koska on katkeamaan päässyt.
              E34 535i -91 ikuisuusprojekti

              Comment

              • 525TurboIC
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2005
                • 663
                • Pomarkku

                Originally posted by aakoo View Post
                Siitä lähtee/lähti letku, ennenkuin nippa katkesi, imusarjan alle. Eli siis tuohon takaiskuventtiilin isompaan liitäntään tulee imusarjan kyljestä paksumpi letku, ja siitä alanipasta lähti letku imusarjan alle. Letku on tällä hetkellä "tulpattu" ruuvilla ja odottaa uutta takaiskuventtiiliä. Jarrut on tuntuneet hieman oudoilta aina tuosta nipan katkeamisesta lähtien.

                Niin joo ja kävin yhdestä purkuvehkeestä tuota takaiskuventtiiliä katselemassa, mutta siitäkin oli se nippa samalla tavalla katkennut. Olettaisin että siitä on letku joskus mennyt johonkin, koska on katkeamaan päässyt.
                siitä pienemmästä nipasta menee letku tulipellin läpi jalkatilaan ja se haarautuu kahdeksi ja imee molemmista jalkatiloista ilmaa alipaineella että lämmönsäätimen anturi haistelee minkälämpöistä ilmaa on. ilmastoiduissa malleissa on keskikonsolissa se moottori mikä imee sitä ilmaa ja haistelee sen lämpötilaa. Niissä pitäs olla tulpattuna alunperinkin se nippa.

                Comment

                • 525TurboIC
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2005
                  • 663
                  • Pomarkku

                  siinä mistä menee lämppärinkennolle letkut niin pitäs mennä myös sen pienen letkun läpivienti...

                  Comment

                  • Juhi$
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2009
                    • 1268
                    • Laukaa

                    Originally posted by 525TurboIC View Post
                    siitä pienemmästä nipasta menee letku tulipellin läpi jalkatilaan ja se haarautuu kahdeksi ja imee molemmista jalkatiloista ilmaa alipaineella että lämmönsäätimen anturi haistelee minkälämpöistä ilmaa on. ilmastoiduissa malleissa on keskikonsolissa se moottori mikä imee sitä ilmaa ja haistelee sen lämpötilaa. Niissä pitäs olla tulpattuna alunperinkin se nippa.
                    Hyvä, selvisi tämäkin. Elikkä juurikin se varustelutaso vaikuttaa niinku epäilinkin. Itellä automaattinen ilmastointi eli ihan oikein.

                    Comment

                    • aakoo
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2008
                      • 777
                      • Espoo

                      Originally posted by 525TurboIC View Post
                      siitä pienemmästä nipasta menee letku tulipellin läpi jalkatilaan ja se haarautuu kahdeksi ja imee molemmista jalkatiloista ilmaa alipaineella että lämmönsäätimen anturi haistelee minkälämpöistä ilmaa on. ilmastoiduissa malleissa on keskikonsolissa se moottori mikä imee sitä ilmaa ja haistelee sen lämpötilaa. Niissä pitäs olla tulpattuna alunperinkin se nippa.
                      Eli siis ilmastoiduissa tuota ei pitäisi edes olla? Oma auto nimittäin manuaali-ilmastoinnilla ihan tehtaalta lähtien, 8/-91. Kovin outoa, kun tuo on muuten hyvin pitkälti täysin räpeltämätön yksilö.
                      E34 535i -91 ikuisuusprojekti

                      Comment

                      • 525TurboIC
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2005
                        • 663
                        • Pomarkku

                        Originally posted by aakoo View Post
                        Eli siis ilmastoiduissa tuota ei pitäisi edes olla? Oma auto nimittäin manuaali-ilmastoinnilla ihan tehtaalta lähtien, 8/-91. Kovin outoa, kun tuo on muuten hyvin pitkälti täysin räpeltämätön yksilö.
                        Kyllä se nippa on siinä alipainesäätimessä vaikka olis ilmastointi. Siihen on vaan laitettu semmonen kumitulppa. Ainakin mulla oli edellisessä e34:ssa missä oli ilmastointi.

                        Comment

                        • smeagul
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2010
                          • 334
                          • Salo

                          Originally posted by smeagul View Post
                          Pesin tossa konehuonetta viikonloppuna ja ilmeisesti vettä pääsi johonkin, mihin ei olisi saanut päästä, koska Airbag-valo jäi palamaan tuon operaation jälkeen. Mutta mihin? :think Niin ja kone on M50B25...
                          Tähän odottelen yhä vastausta...

                          Onko niin, että sitten kun tuo vika (kosteus) on poistunut, niin valoa ei saa pois muulla kuin merkkihuollossa nollaamalla? Vai lähteekö sillä jos esim käyttää akkua irti yön yli?
                          My BMW is using what your hybrid is saving

                          E34 525i 24V -93 / YZF-R1 08
                          ex E34 520i 24V -91

                          Originally posted by Rockford
                          Kiskaisin kuskin oven pösöstä auki ja tadaa, ilmielävä kyyrähän se siellä istui.

                          Comment

                          • j0mpp4
                            Newbiemmer
                            • Apr 2011
                            • 15
                            • hämeenlinna

                            Originally posted by j0mpp4 View Post
                            rupeeko mulla oleen tosta 518 nokka nii kulunu vai mikä on kun lämpösenä ei nouse kierrokset ajossa ku 5000? ihan ku tulis rajotin vastaa . ja jos on nii onko vaarallista ajella kuluneella nokalla?
                            vastauksia odotellaan.. voisko olla mahollista et olis joku muu vika ku tavallaan vähän niinku rupee röpöttään tossa 5000? Tyhjä käyntikin on aika epätasanen eikä meinaa pysyä kylmänä käynnissä..

                            Comment

                            • 525TurboIC
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2005
                              • 663
                              • Pomarkku

                              Originally posted by j0mpp4 View Post
                              vastauksia odotellaan.. voisko olla mahollista et olis joku muu vika ku tavallaan vähän niinku rupee röpöttään tossa 5000? Tyhjä käyntikin on aika epätasanen eikä meinaa pysyä kylmänä käynnissä..
                              Imuvuotoja?

                              Comment

                              • Nikoh
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2006
                                • 979
                                • Rovaniemi

                                Originally posted by Nikoh View Post
                                Voikohan viallinen vesiventtiili vaikuttaa lämpöjen seilailuun tai ilmojen pois saamiseen järjestelmästä? Namiskoiden ollessa noin puolessa välissä, niin ensiksi tulee sen lämpöistä ilmaa niinku pitääki ja yhtäkkiä saattaa muuttua melkein kuumaksi. Tuulilasille tulee melkeinpä jatkuvasti kuumaa, riippumatta namiskoiden asennosta.

                                Lämmöt siis seilailee puolen välin ja seuraavan välin rajoissa. Vasta vaihdettu termostaatti, vesipumppu, lämppärin kenno, visko, paisarin korkki ja lämpö-anturit. Ilmaus on suoritettu pullo-patentilla useaan kertaan.
                                Ei kellään tietoa?
                                ///Motorporot
                                E34 ///M5 -91
                                E28 535iA projekti
                                ex E91 330xd M-Sport -06
                                ex E38 740 iL
                                ex E39 M5 -01
                                ex E60 530iA M-Sport -04
                                ex E34 520i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎