Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    Tuo lambda arvohan on laskennallinen arvo muista arvoista.

    Eli jos on muissa vikaa menee lambdakin metsään.

    Comment

    • Valtsude
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2007
      • 739
      • Jyväskylä

      Mallimerkinnän tarkka paikka peräkontissa?
      E34

      Comment

      • Vibaa
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2010
        • 581
        • Vaasa

        sigpic
        E34 530iA

        Comment

        • SushiX
          BTCF Member
          • Apr 2008
          • 2100
          • ǝɓuᴉʌʎH

          Mites E34 helma ja tarkalleen ottaen helmakotelot kannattaa laittaa kuntoon?

          Kellään ei varmaan suoraan ole missään muistissa helmakoteloiden mittoja, että saisi teetettyä uudet kotelot kun ei pääse auton alle mittailee..?

          Onko "helpoin" tapa, leikkaa vanhat kotelot pois ja hitsata uudet tilalle? Onkos uudet helmat pakko olla ihan samanlaiset kun vanhat? (tosin mistä ne sen tietää millaset vanhat oli)?
          E90 07 335D
          Originally posted by Homer Elä oo noin negatiivinen. Vaikka en minäkään usko että sushia sun alastoman kropan päältä söisin,niin en minä silti pilaa sun mahkuja saada naista!!

          Comment

          • Valtsude
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2007
            • 739
            • Jyväskylä

            Kiitos! Pöllöä vaan kun ei oo merkattu kohtaa D tuohon ylempään kuvaan. Eiköhän se mitta silti ole tuo sama 26mm i:n ja kontinreunan välillä...
            E34

            Comment

            • Vibaa
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2010
              • 581
              • Vaasa

              Originally posted by SushiX View Post
              Mites E34 helma ja tarkalleen ottaen helmakotelot kannattaa laittaa kuntoon?

              Kellään ei varmaan suoraan ole missään muistissa helmakoteloiden mittoja, että saisi teetettyä uudet kotelot kun ei pääse auton alle mittailee..?

              Onko "helpoin" tapa, leikkaa vanhat kotelot pois ja hitsata uudet tilalle? Onkos uudet helmat pakko olla ihan samanlaiset kun vanhat? (tosin mistä ne sen tietää millaset vanhat oli)?
              Valmiiks taivutettua.
              Omassa sama homma pian edessä, taitaapi tosiaan vain olla niin että vanhat pois ja uudet tilalle

              Muutamia linkkejä jotka antaa jotain kuvaa työstä:

              Bracing up a car prior to sill replacement, and replacing a set of sills (rocker panels).



              sigpic
              E34 530iA

              Comment

              • zener
                Moderator
                • Oct 2004
                • 14440
                • Oulu

                Helmapeltiä saa myös ihan klokkerholmin valmistamana.
                E65 730dA '04 klick
                F10 520dA '11 klick
                E34 520iA '91 klick

                Instagram


                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                Comment

                • Vibaa
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2010
                  • 581
                  • Vaasa

                  Originally posted by Valtsude View Post
                  Kiitos! Pöllöä vaan kun ei oo merkattu kohtaa D tuohon ylempään kuvaan. Eiköhän se mitta silti ole tuo sama 26mm i:n ja kontinreunan välillä...
                  Eihän sitä tarvitse? Tiedät A:n sekä B:n jolla saat sen oikeaan kohtaan.
                  sigpic
                  E34 530iA

                  Comment

                  • Eetu
                    Banned
                    • Oct 2008
                    • 2843

                    Originally posted by SushiX View Post
                    Mites E34 helma ja tarkalleen ottaen helmakotelot kannattaa laittaa kuntoon?

                    Kellään ei varmaan suoraan ole missään muistissa helmakoteloiden mittoja, että saisi teetettyä uudet kotelot kun ei pääse auton alle mittailee..?

                    Onko "helpoin" tapa, leikkaa vanhat kotelot pois ja hitsata uudet tilalle? Onkos uudet helmat pakko olla ihan samanlaiset kun vanhat? (tosin mistä ne sen tietää millaset vanhat oli)?

                    Schmiedmannilta saa kanssa uudet helmat, oliko satasen tsipale..

                    Mutta yksinkertasuudessaan joo, että vanhat laikkaat pois ja hitsaat tiiviisti uuden helman paikalleen. Koriliima ja tulppahitsit voisivat olla kanssa kova juttu tuohon.

                    Comment

                    • Valtsude
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2007
                      • 739
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by Vibaa View Post
                      Eihän sitä tarvitse? Tiedät A:n sekä B:n jolla saat sen oikeaan kohtaan.
                      Mutta en laitakaan siihen kohti mallimerkintää.
                      E34

                      Comment

                      • thst
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2010
                        • 252
                        • Jkl

                        Originally posted by thst View Post
                        Kylläpäs konttorin setä riemastui päästöistä Hyvä että ei ajokieltoon laittanut autoa. HC- ja CO-arvot olivat todella korkealla, eli liian rikkaalla käy varmaankin.. Mutta mistä voi johtua alhainen lambda-arvo?

                        Tyhjäkäynti oli myös todella seilaavaa ja alhaisilla kierroksilla käynti tukkoista.
                        Mutta vaihdoin venttiilinkopan tiivisteen ja putsasin tulpat kun oli näköjään oljyä päässyt tulppiin, ja tuntui korjaantuvan tuolla, eli olisiko käynyt vähän vajailla pytyillä välillä? Voiko tuo öljy tulpissa sitten vaikuttaa päästöihin paljon? :think

                        Tässä vielä nuo arvot, suluissa sallitut.

                        Tyhjäkäynti Yli 2000rpm
                        CO: 5,04(0,50) 5,43(0,30)
                        HC: 831(100) 491(100)
                        Lambda: 0,85(0,97-1,03)
                        CO2: 11,80 11,83
                        O2: 0,89(5,00) 0,42(5,00)
                        Itse itseäni lainaten. Tuon tulppien putsauksen ja tiivisteen vaihdon jälkeen käytin uudelleen testeissä.

                        Tyhjäkäynti
                        CO: 0,008
                        HC: 84
                        Lambda: 1.123
                        CO2: 13,42
                        O2: 2,46

                        Yli 2000rpm
                        CO: 1,828
                        HC: 276
                        Lambda: 0.932
                        CO2: 13,85
                        O2: -0,07

                        Eli tyhjäkäynnillä kaikki arvot täyttävät jo vaatimukset, mutta kierroksilla taas CO, HC ja lambda ovat perseellään.

                        Kone tärisee 500-2000rpm hiukan, ja muutenkin käy "röpöttäen" alhaisilla kierroksilla, joten voisiko yksi puola olla jo puolikuollut ja tämän takia sitten käy hiukan rikkaalla? Tulpat vaihdoin vielä uusiksi, mutta ei tuntunut auttavan. Myöskin imuvuotoja etsitty pariin otteeseen, mutta ei löytynyt.

                        Mistäs vielä kannattaisi vikaa etsiä? :think
                        Last edited by thst; 03-01-2012, 20:14.

                        Comment

                        • Micce///M
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2008
                          • 3552
                          • Hämeenlinna

                          Originally posted by thst View Post
                          Itse itseäni lainaten. Tuon tulppien putsauksen ja tiivisteen vaihdon jälkeen käytin uudelleen testeissä.

                          Tyhjäkäynti
                          CO: 0,008 1,828
                          HC: 84 276
                          Lambda: 1.123 0.932
                          CO2: 13,42 13,85
                          O2: 2,46 -0,07

                          Yli 2000rpm
                          CO: 1,828
                          HC: 276
                          Lambda: 0.932
                          CO2: 13,85
                          O2: -0,07

                          Eli tyhjäkäynnillä kaikki arvot täyttävät jo vaatimukset, mutta kierroksilla taas CO, HC ja lambda ovat perseellään.

                          Kone tärisee 500-2000rpm hiukan, ja muutenkin käy "röpöttäen" alhaisilla kierroksilla, joten voisiko yksi puola olla jo puolikuollut ja tämän takia sitten käy hiukan rikkaalla? Tulpat vaihdoin vielä uusiksi, mutta ei tuntunut auttavan. Myöskin imuvuotoja etsitty pariin otteeseen, mutta ei löytynyt.

                          Mistäs vielä kannattaisi vikaa etsiä? :think
                          Säädä kaasari kuntoon.

                          Comment

                          • thst
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2010
                            • 252
                            • Jkl

                            Originally posted by Micce///M View Post
                            Säädä kaasari kuntoon.
                            Kyseessähän on ruiskukone, ja tuota tuskin ihan kotikonstein voi säädellä. Vai mitä tarkoitit tuolla?

                            Comment

                            • Vibaa
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2010
                              • 581
                              • Vaasa

                              Originally posted by thst View Post
                              Itse itseäni lainaten. Tuon tulppien putsauksen ja tiivisteen vaihdon jälkeen käytin uudelleen testeissä.

                              Tyhjäkäynti
                              CO: 0,008
                              HC: 84
                              Lambda: 1.123
                              CO2: 13,42
                              O2: 2,46

                              Yli 2000rpm
                              CO: 1,828
                              HC: 276
                              Lambda: 0.932
                              CO2: 13,85
                              O2: -0,07

                              Eli tyhjäkäynnillä kaikki arvot täyttävät jo vaatimukset, mutta kierroksilla taas CO, HC ja lambda ovat perseellään.

                              Kone tärisee 500-2000rpm hiukan, ja muutenkin käy "röpöttäen" alhaisilla kierroksilla, joten voisiko yksi puola olla jo puolikuollut ja tämän takia sitten käy hiukan rikkaalla? Tulpat vaihdoin vielä uusiksi, mutta ei tuntunut auttavan. Myöskin imuvuotoja etsitty pariin otteeseen, mutta ei löytynyt.

                              Mistäs vielä kannattaisi vikaa etsiä? :think
                              Puolia yksitellen pois, kun/jos käynti ei muutu on viallinen puola löytynyt, mikäli puolissa on vikaa.
                              sigpic
                              E34 530iA

                              Comment

                              • peto2
                                BTCF Member
                                • Jan 2007
                                • 8262
                                • Järvikylä (Nakkila)

                                Originally posted by thst View Post
                                Kyseessähän on ruiskukone, ja tuota tuskin ihan kotikonstein voi säädellä. Vai mitä tarkoitit tuolla?
                                saattaa kiinnostaa että mikähän kone mahtaa olla kyseessä
                                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                                ex:
                                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎