Originally posted by duuk
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
-
-
Originally posted by Eksu View PostTouringiin pitäis vaihtaa takaiskarit. Kuinkas takakontin verhoilut purkaantuu, jotta pääsee yläpäihin käsiksi?sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
-
Originally posted by rectum View PostMarmorilla reilu 60€ kpl...LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Originally posted by arpuC View PostMistä löytyy touringiin takalasinpyyhkijän muovi johon kiinnitetään sulka? Muovi oli haljennut joten revin jämät siitä pois ja nyt pitäisi jostain saada uusi, että saa sulan paikoilleen.
Comment
-
-
Originally posted by Eksu View PostTouringiin pitäis vaihtaa takaiskarit. Kuinkas takakontin verhoilut purkaantuu, jotta pääsee yläpäihin käsiksi?
Comment
-
-
Originally posted by Wangel436 View PostTurvavyönkelan suojukset ekaks pois,kontinpohjalevyt pois,sitten löytyy ruuvit sieltä sidontalenkkien kupeista 2per/puoli(on peitelätkien alla piilossa) ja sitten tais olla sieltä sivusta parilla peltiruuvilla ja muovinastalla kiinni sittenpä verhoilut onkin irti,helppo homma!
Comment
-
-
Originally posted by jepe- View Post
Hmm, eipä sinne muuta kuin nuo 3 johtoa tule.. Onkos mitään mahdollisuutta saada tota pelkkää kelloa vaikka toimimaan. En pääse tota putkirunkkarin linkkiäkään avaamaan puhelimella surfatessa. Kellään muuten tohon huoltovalo ongelmaan vinkkejä? :think
Originally posted by jokkeri19 View Post
Eli digitaalikello/päivyri toimii (ainakin meikäläisellä) kun seuraavat pinnit on kytketty:
Pin 4 -> maa (jo valmiina)
Pin 8 -> johto sulakerasian sulakkeelle F1 sen +liittimeen (tämä johto piti vetää uutena konehuoneeseen, ja ryöstäjäliittimellä kiinni sulakkeen +piuhaan)
Pin 9 -> sulakerasian sulakkeen F20 +liittimeen (jo valmiina)
Pin 22 -> valokatkaisinjohto (jo valmiina)
Kun nämä neljä piuhaa oli kytketty, kellon ja päivyrin pystyi jo asettamaan, mutta itse halusin vielä lämpötila-anturin kytkettyä... joten tuumasta toimeen...
Lämpötila-anturin päästä +piuha pitää vetää ja kytkeä Pin 5:een digitaalikellon päässä, vastaavasti -piuha pitää kytkeä maihin (itse laitoin ko. johdon Pin 4:n maajohtoon kiinni ryöstäjäliittimellä, varmastikin jokin muu maadoituspaikka käynee myös)
Mitään äänimerkkejä tosin ei ole laitteesta saa ulos, kun muutama pinni vielä kytkemättä, ja MEMO-näppäin tuskin toimii, mutta haitanneeko tuo... (itselläni ei tarvetta moisille...)
Pari bemaria
Comment
-
-
Originally posted by tommi--fi View PostImusarjan tiivisteet sain viimeinkin vaihdettua ja samalla vaihdoin termostaatin.
Tämän jälkeen ollut ongelmana koneen lämmöt, tyhjäkäynnillä lämmöt nousee noin 3/4 asti, kierroksia antamalla putoaa pätkän mutta ei alle puolenväliin. Tuulilasille puhaltaa kuumaa tyhjäkäynnillä, muualle ei. Vesiventtiilin letkut kuumat ja venttiilit napsuu kun säätimiä pyörittelee. Syylärin molemmat letkut kuumia, melkein polttavia. Termostaatin ympäristön letkut kaikki kuumia.
Koneeseen saanut vettä lisättyä noin 5litraa, pullopatentilla ja letkujen pumppaamisella. Ei kai sieltä hirveesti ole termostaatin vaihdossa valunut? Mikä on toimiva tapa? Tänään pullon kanssa pumppaillessa oli keula 15cm perää ylempänä. Ilmausruuvitkin tullut käytettyä auki ja omaan silmään niistä ei kuplaa tule.
Viskon vaihdoin toiseen ulkoisesti paremman näköiseen.
Olettaisin että termostaatti aukeaa kun syylärin letkut on kuumat. Syyläri myös ylhäältä alas asti kuuma. Alaletkun tuskin noin kuuma pitäisi olla.
Missä lämpötilassa viskon pitäisi napata kiinni? En huomannut eroa pyörimisnopeudessa kummallakaan viskolla. Ropellin sai käsin pysäytettyä vaikka lämmöt läheni punarajaa. Ropelin ilmanohjainkin oli tänään paikallaan joten kuumaa ilmaa pitäisi viskolle mennä.
Onko vesipumppu voinut hajota kun kone oli osittain ilman vesiä pari viikkoa? Tai jotain muuta jumissa vai pelkkää ilmaa?
Ennen termostaatin vaihtoa ei ongelmia lämpöjen kanssa ollut. Pysyi naulattuna keskellä ja talvella tarkeni.Originally posted by ka00z View PostOisko käyny vaan niin, että sait jo uutena suden termarin? Mistä ostettu? Motonet?
Vesipumppu on vaihdettu huoltovihkon mukaan 2008 tai 2009.
Voiko vesipumpunhihnan kireys vaikuttaa, omasta on kiristin rikki. Hihna ei kuitenkaan luista, painuun noin sentin. Tehostimen hihnan paljon löysempi.
Molemmat termostaatit ovat auenneet kun lämmöt noin puolessavälissä, letku alkaa lämpiämään, ei kai sitä muuten voi todeta.
Visko ei edelleenkään nappaa kiinni vaikka lämmöt nousee 3/4 merkkiin asti. Kokeiltu kahdella viskolla, molemmat käytettyjä.
Sisälle puhaltanut koko ajan kuumaa, ainakin tuulilasille.
Seuraavaksi kai vaihdettava vesipumppu jos sillä tokenisi. Syyläri uusittu -03 ja on ehjän näköinen.
M20 -89Auto tai moottoripyörä Virosta?
Comment
-
-
Vitun auto. Että osaa taas ahistaa niinkin pieni homma ku umpionlasin vaihto. Tässäkin pääsin kuvaan 2 jolloin ongelmat alkoivat. Ekaks ei ollu tarpeeksi pitkää ruuvaria ja sitte ku pääsi noihin listanpään klipseihin käsiksi ni ne ei liiku yhtään minnekkään. Työnsin kädenkin puskurin alta noihin että varmasti on klipsien kohdassa, runnomista ja repimistä mutta ku ei.
Pitääkö tuohon nyt käyttää kaikki voimat mitä löytyy ja mielellään vielä vipuvarren kans vai mikä helvetti tässä vielä pitää kiinni? Meikäläisen tuurilla napsahtaa listat poikki ja bonuksena tippuu vielä meteori niskaan. Voe jumalauta...2001 E39 525iA
1992 E34 "540i/5"
Comment
-
-
Originally posted by Putkirunkkari View PostVitun auto. Että osaa taas ahistaa niinkin pieni homma ku umpionlasin vaihto. Tässäkin pääsin kuvaan 2 jolloin ongelmat alkoivat. Ekaks ei ollu tarpeeksi pitkää ruuvaria ja sitte ku pääsi noihin listanpään klipseihin käsiksi ni ne ei liiku yhtään minnekkään. Työnsin kädenkin puskurin alta noihin että varmasti on klipsien kohdassa, runnomista ja repimistä mutta ku ei.
Pitääkö tuohon nyt käyttää kaikki voimat mitä löytyy ja mielellään vielä vipuvarren kans vai mikä helvetti tässä vielä pitää kiinni? Meikäläisen tuurilla napsahtaa listat poikki ja bonuksena tippuu vielä meteori niskaan. Voe jumalauta...
Tosiaan painat klipsua ylhäältä jollain pitkällä samalla kun varovasti väännät lokarin reunan sekä tuon maskin reunan välistä vaikka ruuvarilla.
Ei se loppujen lopuksi niin vaikeaa ole
Eri asia sitten jos siellä on jonkun toisen tekemiä patentteja pitämässä maskia kiinnisigpic
E34 530iA
Comment
-
-
Originally posted by Vibaa View PostAlussa voi tuntua vaikealta, mutta kärsivällisyydellä pitäisi irrota suht helposti.
Tosiaan painat klipsua ylhäältä jollain pitkällä samalla kun varovasti väännät lokarin reunan sekä tuon maskin reunan välistä vaikka ruuvarilla.
Ei se loppujen lopuksi niin vaikeaa ole
Eri asia sitten jos siellä on jonkun toisen tekemiä patentteja pitämässä maskia kiinni
Oliskohan sitä joku muuki räpeltäny aikoinaan vai pitäiskö tuo alareuna olla keskemmältä aalloilla?2001 E39 525iA
1992 E34 "540i/5"
Comment
-
Comment